Officiell tråd för Pepparkakshustävlingen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik Lingärde
Jisses, vad snygga alla bidragen är, framförallt ChronoS_86´s. Jag upptäckte tråden först idag (fredag), så det är kanske lite sent att börja nu?:(

//SkaneErik

Du glömde mig

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel_Power
Tack för den
Det var en pepparkaka jag gillade
Förresten, hur ätbar var den? Gick det att äta den? Åt du den?

Jaja, självklart åt jag den. Det va ju bara vanlig pepparkaksdeg, socker och kristyr... Gott alltihop.

Permalänk
Medlem

Hur går det med röstningen? Vem är det som ska slänga upp den?

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem

den kommer väl upp 00:00 ikväll?

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

# Den 16:e görs en omröstningstråd där samtliga bidrag listas, omröstningen är dock stängd.
# 17-24: Omröstningstråden öppnas (17:e) och den är nu öppen för din röst fram tills julafton.

Det tolkade jag som att den skulle göras igår och öppnas till idag.

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem

Byggde ett pepparkakshus förra året och tänkte att det skulle bli riktigt snyggt.
Blev sådär :\

http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/PC230002.jpg
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/PC230001.jpg

Visa signatur

Keep in mind you should familiarize yourself with what the parameters mean and how they affect you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Inte långt kvar nu. Sista dagen för att "anmäla" sig till tävlingen är på fredag. Natten till den 17:e stängs denna tråd och en omröstningstråd kommer att skapas.

Då borde den öppnas nu. Fett spännande ju.

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Hedersmedlem

Sådär, nu är omröstningen igång och det går inte att skicka in fler bidrag. Den 25:e kommer vinnaren att koras.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Gött.
Uppdatering om mitt bygge: 2-3 timmar efter fotot togs så blev belastningen vit "ben"/fot för stor och kakorna gick sönder så skärmen ramlade. Nåja, det blir väl bara att äta upp den tidigare.

Vad har jag lärt mig av detta? Inte ett jota då jag kommer ha glömt det tills nästa gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Sådär, nu är omröstningen igång och det går inte att skicka in fler bidrag. Den 25:e kommer vinnaren att koras.

Okej, vad bra. Men var är den? *Blind*

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk

Har ingen planerad att baka en pepparkaksdator:D? Snygg skärm Don_Tomaso,tror nog att du kan bygga då en komplett dator då av pepparkaksdegen;)
Men i alla har vi bra bidrag härifrån och snygga är de också...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stormtranz
Har ingen planerad att baka en pepparkaksdator:D? Snygg skärm Don_Tomaso,tror nog att du kan bygga då en komplett dator då av pepparkaksdegen;)
Men i alla har vi bra bidrag härifrån och snygga är de också...

Visst går det att göra en komplett dator, men det är ingen utmaning förutom uthållighet då det kommer ta riktigt lång tid. En skärm är rätt klurig att göra så den håller och fortfarande ser bra ut. Min lösning gick sönder efter några timmar, så där har jag en utmaning. Ska försöka mig på en ny skärm snart har jag tänkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Visst går det att göra en komplett dator, men det är ingen utmaning förutom uthållighet då det kommer ta riktigt lång tid. En skärm är rätt klurig att göra så den håller och fortfarande ser bra ut. Min lösning gick sönder efter några timmar, så där har jag en utmaning. Ska försöka mig på en ny skärm snart har jag tänkt.

Det hade varit rätt kul att försöka bygga en hållbar/snygg skärm...

Ett stort plus är att både jag och Chronos har läst hållfasthet, böjspänningar och sånt Tar man pepparkakor på allvar så

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem

när kommer omröstningen upp???

Visa signatur

.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HaGgZ
Det hade varit rätt kul att försöka bygga en hållbar/snygg skärm...

Ett stort plus är att både jag och Chronos har läst hållfasthet, böjspänningar och sånt Tar man pepparkakor på allvar så

Hur limmade ni de långa sidor ni hade i ert bygge? Ni kan knappast ha kört ner hela sidan i socker... eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Hur limmade ni de långa sidor ni hade i ert bygge? Ni kan knappast ha kört ner hela sidan i socker... eller?

Hej
Allt är ihopsat helt utan smält socker. Endast kristyr... och tålamod
Först spritsade vi kristyr på kanterna, och sen stäldes bitarna ihop på rätt sätt och stöttades upp med lämpliga förpackningar.

Visa signatur

. . . HABETIS BONA DEUM . . .
Vinnare i Swec's pepparkakshustävling Julen 2004, 2005 och 2006!
[AMD 64 3000+; MSI K8N Neo Platinum; Corsair 2*512Mb; 9800pro; 240GB;XPx64]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChronoS_86
Hej
Allt är ihopsat helt utan smält socker. Endast glasyr... och tålamod
Först spritsade vi glasyr på kanterna, och sen stäldes bitarna ihop på rätt sätt och stöttades upp med lämpliga förpackningar, sen får alla grunddelar stå över natten.

Ahh. Hade lite funderingar på kristyr, men trodde inte det skulle hålla. Nåja, nu har man lärt sig något nytt.

Permalänk

hej!
jodå det blir hur hårt som helst... efter ett tag

här kommer iaf lite bilder (aldrig fel, heller hur )

Visa signatur

. . . HABETIS BONA DEUM . . .
Vinnare i Swec's pepparkakshustävling Julen 2004, 2005 och 2006!
[AMD 64 3000+; MSI K8N Neo Platinum; Corsair 2*512Mb; 9800pro; 240GB;XPx64]

Permalänk
Medlem

Prydligt, ser ut som vanligt trälim. Det är det säkert också, fuskisar.

Nädå, det va smart gjort faktiskt. Jag har faktiskt aldrig sett det förut, konstigt egentligen.
Använde ni någon specialdeg eller va det vanlig köpdeg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazydog
Trevligt med pepparkakshustävling
Jag och min flickvän har byggt en hel pepparkaksby, 4 hus, en affär, en kyrka och ett torg med gran Byn har även fått några små invånare.

http://img211.imageshack.us/img211/5125/bymork27vw.jpg

Haha ser nästan ut som miljön i Hexen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Prydligt, ser ut som vanligt trälim. Det är det säkert också, fuskisar.

Nädå, det va smart gjort faktiskt. Jag har faktiskt aldrig sett det förut, konstigt egentligen.
Använde ni någon specialdeg eller va det vanlig köpdeg?

Hemmagjord deg, men ingen specialdeg för pepparkakshus, utan helt vanlig deg

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006