Permalänk
Medlem

Abit IC7 och prescott

Hej, jag undrar ifall Abit IC7 stödjer Prescott processorerna.

gör det det? eller måste man köpa ett Abit IC7-max3 för att kunna använda sig uttav en Prescott propp?

Permalänk
Medlem

Det undrar jag oxå.
Känns som om jag vill uppgradera min propp.
Har just nu en 2,6 nw och funderar på en 3,2 prescott.
Funkar det eller?

Permalänk
Hedersmedlem

Ser inte bättre ut tyvärr.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Det funkar väl med Prescott+IC7?

http://www.abit-usa.com/products/mb/intel-p4.php

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk

Inga probem alls, jag hade ett ABIT IC7 och en Prescott 3,2.

Uppdatera bios innan du byter så är det inget problem, jag garanterar dig detta!

Körde min i 3,93GHz, varma blir dem, satsa på stort i koppar om du inte redan har det. Eller vatten det körde jag.
Gillade prestandan i den processorn, känns faktiskt rätt likvärdig min AMD, iallafall i Windows. 3D var inte långt borta det heller.

De känns manliga på nåt sätt, min AMD blir ju inte ens varm......

Edit: stafel, drack öl och gin igår!

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk
Medlem

jag har kört prescott på Abit ic7 och max3 så det går fint

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem

Men IC7 Max3 är inte samma kort som IC7 och IC7-G så är ni helt säkra på att IC7 fungerar med Prescott?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag kör Abit IC7 och en 3Ghz Prescott fungerar hur bra som hellst!

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Men IC7 Max3 är inte samma kort som IC7 och IC7-G så är ni helt säkra på att IC7 fungerar med Prescott?

'

Det är ju nästan samma, samma nord- och sydbrygga tror jag. Bara att Max3 har lite extra lull-lull.

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Hedersmedlem

Dom första IC7 kom inte dom ett bra tag före Max 3 då?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Dom första IC7 kom inte dom ett bra tag före Max 3 då?

Kanske det, men det borde gå att åtgärda med en BIOS-flash.

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Fractal Design

Alla versioner av ABIT IC7 klarar P4 Prescott; även de IC7-modeller som är "äldre" än Prescott-generationens CPUer. Uppgradera till senaste BIOS och det ska inte vara några problem.

För framtida referens finns det en CPU-support lista på ABITs hemsida:
http://www.abit.com.tw/cpu_support/intel-p4.htm

...BIOS hittar du också där...

[edit]

OOPS! Såg just att Smolk redan hade postat en länk. Nåja, två blir ju dubbelt så bra, eller hur? (snälla inga flames om SLI, dual-channel ddr eller X2, hehe...)