BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk

Hur kommer BF2 köras på den här datorn, fast med 2 stycken sådanana här stickor: Corsair VS1GB400C3 Value Select 1024Mb DDR PC3200 400MHz CAS3 Unbuffered

Vilka inställningar?

Processorn är en intel p4 2.8ghz.
Och grafikkortet ser ni i sign.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk

Så, äntligen hemma med spelet. Var på webhallens nattmaraton, men vi lyckades pajja bilen på hemvägen.
I vilket fall, verkar funka bra trots att jag inte har nån dvdläsare. (installerade via bärbara datorns dvd, och mountar nu en no-cd fix)

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

http://www.udpsoft.com/forum/topic.cgi?forum=2&topic=2903

"Q: Will there be a patch?
A: An update is planned, yes. This will fix, among other things, slow server browsing, unbindable keys and add support for clan tags and external server browsers such as All Seeing Eye."

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Kommer det ut idag? Ska isåfall ner på Tradition och köpa.
De flesta sidor verkar tycka olika

Visa signatur

P4 3.4 Ghz, 1024 mb RAM, Geforce 6800
17" TFT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tamerlane
Kommer det ut idag? Ska isåfall ner på Tradition och köpa.
De flesta sidor verkar tycka olika

Idag är den officiella releasedagen ja, dock så fick vissa av oss det redan igår via post.

Härligt att det ska komma stöd för ASE! ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
... mountar nu en no-cd fix)

varning. punkbuster brukar inte gilla no-cd fixar
om du lirar online

Permalänk

Så, ni som har spelet, går det att byta namn i multiplayer? OM man inte kan blir det jobbigt som man joinar/quitar klaner m.m.
Orkar inte läsa igenom alla sidor för att ta reda på det.

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

Hej och hå, här sitter jag på en amerikansk verison av liret, men jag har problem. Den högsta upplösningen jag kan ha är:1280 x 960

Min skärm klarar ju mer, och i andra lir går det fint. Kan någon 1337 h4x0or förklara eller hjälpa mig?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Hej och hå, här sitter jag på en amerikansk verison av liret, men jag har problem. Den högsta upplösningen jag kan ha är:1280 x 960

Min skärm klarar ju mer, och i andra lir går det fint. Kan någon 1337 h4x0or förklara eller hjälpa mig?

Titta hur många hz din skärm klarar i 1600x1200 och testa välj det i bf2.

ex 1600x1200@60 hz

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Jag har en LCD tft som klarar 1280 x 1024 som max, men jag kollade på en anna tråd där det stårr att man ska skriva in : BF2.exe +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 1024

I "shortcuten" så fixar det sig, men hur skriver man in det i den? Ska man bara döpa om den eller vad?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Jag har en LCD tft som klarar 1280 x 1024 som max, men jag kollade på en anna tråd där det stårr att man ska skriva in : BF2.exe +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 1024

I "shortcuten" så fixar det sig, men hur skriver man in det i den? Ska man bara döpa om den eller vad?

Högerklicka på genvägen, välj egenskaper.

Då får du troligtvis upp något motsvarande på raden mål:
"C:\Spel\Battlefield 2 Demo\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1

Ändra det till:
"C:\Spel\Battlefield 2 Demo\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 1024

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Tack för det ska se om det funkar nu!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det innan stats dyker upp på stats sidan? Har lirat en stund nu på förmiddagen och kan inte se att jag har fått några. Har lirat på EA's officiella ranked servers.

Permalänk

Jag köpte idag på Tradition/EB Games.

Jag köpte commander edition, men headsetet funkar inte
Jag hör ljudet men jag kan inte prata. Har prövat i ljudinspelaren och i BF2:s mikrofontest.
Nån som har en idé?
Ska söka lite på google nu...

Visa signatur

P4 3.4 Ghz, 1024 mb RAM, Geforce 6800
17" TFT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tamerlane
Jag köpte idag på Tradition/EB Games.

Jag köpte commander edition, men headsetet funkar inte
Jag hör ljudet men jag kan inte prata. Har prövat i ljudinspelaren och i BF2:s mikrofontest.
Nån som har en idé?
Ska söka lite på google nu...

Säker på att du kopplat in mikrofonsladden och inte bara hörlurarsladden då?

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk

Ja, båda sitter i uttagen med rätt ikon.

Ska dubbelkolla i alla fall

Edit: ja de sitter i rätt

Visa signatur

P4 3.4 Ghz, 1024 mb RAM, Geforce 6800
17" TFT

Permalänk
Medlem

Det är jätte knstigt det fun kar inte att få 1280 x 1024 i upplösning, fan Samurai eller nån hjälp mig!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
http://www.udpsoft.com/forum/topic.cgi?forum=2&topic=2903

"Q: Will there be a patch?
A: An update is planned, yes. This will fix, among other things, slow server browsing, unbindable keys and add support for clan tags and external server browsers such as All Seeing Eye."

det där skiter man ju i...fixa nåt relevant istället som mina krash o datoromstartnings problem istället

Xans: kör 1024x768 o se glad u=)

Permalänk

HMm jag måste vänta till klockan 6-7 för att spela för denna datorn pallar inte spelet.

En sak fattar jag inte. Vapen uppgraderingarna. Varje gång man går upp i level / rank blir bara ett vapen upplåst? Eller alla vapen som behover den graden av rank?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferG
HMm jag måste vänta till klockan 6-7 för att spela för denna datorn pallar inte spelet.

En sak fattar jag inte. Vapen uppgraderingarna. Varje gång man går upp i level / rank blir bara ett vapen upplåst? Eller alla vapen som behover den graden av rank?

Ingen aning, men jag har ett problem med detta rankningproblem. Jag spelade på en server som hette K-Play.de-nånting som var rankad och jag gick upp en grad som Pansarvärn. Dock så syns inget på statusmenyn (BFHQ)...

Permalänk

ingen aning om son..har inte oppnat spelet enn

Permalänk
Medlem

Jiiiiiihaaaa det ligger på posten nu bara att vänta på AVI

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk

Ingen som har en aning om headsetet?

Visa signatur

P4 3.4 Ghz, 1024 mb RAM, Geforce 6800
17" TFT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
Jiiiiiihaaaa det ligger på posten nu bara att vänta på AVI

Du vet att man kan hämta saker ändå, bara man har kollinummret och identifierar sig?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Förstår inte varför mina stats inte sparas, har lirat nån timme nu på en EA server, men inga stats har kommit

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Förstår inte varför mina stats inte sparas, har lirat nån timme nu på en EA server, men inga stats har kommit

Skumt, mina stats sparas direkt.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Då är det inte bara jag som har bekymmer med stats.... skumt. Jag klickar i att servern ska vara "ranked" bara för jag gillar statgrejjen men än så länge har inget dykt upp. Har spelat åtminstone 3 hela rundor.

Och skrik nu för fasen inte ut att jag är en pirat och kör med en fulrippad sak för det gör jag inte. Vill bara klargöra det innan småpoliserna dyker upp

Permalänk
Avstängd

mina stats kommer inte heller upp direkt. några av mina stats finns men inga medaljer som jag har fått. Riktigt skumt.

Visa signatur

Workstation:: DFIut NF4 SLI-D - Radeon x850 - AMD 64 venice 3800 - 2048mb ram - NEC 3520A - Maxtor extern 160gb - Seagate baracuda 200gb - Windows pro x64
Server/lek:: Intel p4 2000+ - Geforce 3 Ti 200 - 512mb ram

Permalänk
Relik 📜

Jag har precis samma problem. lirade precis 2 timmar på en EA official. Fick 2 utmärkelser som Medic, men har fortfarande 0 på allt i BFHQ.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Yay! Spelet på posten, ska ner och hämta : ))

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |