Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taran
Jo det var väl det jag menade.

Ett tack hade ju också gått bra.
Skriv det du menar nästa gång.

Permalänk
Medlem

Att konsollerna har olika målgrupper och att PSP är bättre gjord för framtiden är rent skitsnack (enligt mig). Sony kan bara göra skitkonsoller som går sönder/smälter efter en viss tid. Spelen är något bättre (då skivor är svåra att ha sönder/ inte de som gör dom). Om de ska göra en spelkonsoll behöver de väl inte sätta i en hel DRÖS med annat skräp i den?? Har jag fel, eller? Musik och film kan man se och höra på datorn/ mp3/ bio osv osv, dessutom är möjligheterna många, många fler med dubbla skärmar samt touch screen, och glöm inte att DS är mycket bättre skyddat då det kan stängas igen. Priset sen för PSP är fullständigt absurt...2500kr kommer den kosta i september (men då ingår minneskort och annat "nödvändigt" i det sk. "value pack" - yippie!), medan man kan köpa Play-Yan separat till DS för en ganska billig slant. Sluta tjafsa om att PSP har större skärm! Skärpan är sämre och den drar till sig damm som en magnet (ni fattar). Dessutom är de två skärmarna på DS tillsammans större än en PSP.

Om vi ska prata om framtidsvisioner ska ni (PSP-fans) först inse att PSP är gjord med en massa finesser som kompenserar för den svaga konsollen. Den är en allt-i-en för att den inte kan hantera spel på bäst sätt. PSP och INTE DS är en uppgraderad Gameboy, där grafiken är lik och knappt något nytt syns på en mils avstånd. Det enda "speciella" är skärmen och joysticken (som för övrigt funkar riktigt kasst i de flesta förhållanden), som inte är speciella om man tänker över det! Med DS får man med mikrofon och touch screen för att nämna några.

Få höra era argument.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
[B]Att konsollerna har olika målgrupper och att PSP är bättre gjord för framtiden är rent skitsnack (enligt mig).

Det där du säger är rent skitsnack.. Bara ditt inlägg bevisar att det är olika målgrupper.. Ds har mer färgglada, "barnsliga" (jag tycker inte att det är barnsligt att spela typ mario, det är jättekul, men du fattar nog vad jag menar) spel som Mario osv. Alltså en yngre målgrupp.

Citat:

Sony kan bara göra skitkonsoller som går sönder/smälter efter en viss tid.

Vad kan jag säga... Rent skitsnack tycker jag.

Citat:

Om de ska göra en spelkonsoll behöver de väl inte sätta i en hel DRÖS med annat skräp i den?? Har jag fel, eller? Musik och film kan man se och höra på datorn/ mp3/ bio osv osv,

Jag kan faktiskt verkligen inte se det som något negativt. Utan jag tycker det är väldigt bra med musik och film. Istället för att bära runt på: en spelkonsol, en mp3, en portabel dvd-spelare. Så har jag hellre min PSP :).

Citat:

dessutom är möjligheterna många, många fler med dubbla skärmar samt touch screen, och glöm inte att DS är mycket bättre skyddat då det kan stängas igen.

Vad är det för möjligheter då? Jag kan inte se det som något positivt att ha 2 jätte små skärmar. Jag skulle hellre ha en stor. PSP är en mer solid produkt.

Citat:

Priset sen för PSP är fullständigt absurt...2500kr kommer den kosta i september (men då ingår minneskort och annat "nödvändigt" i det sk. "value pack" - yippie!),

Ja, PSP är dyrare. Men man får vad man betalar för. Om man inte har råd med en psp kanske ett DS är ett bra val.

Citat:

Sluta tjafsa om att PSP har större skärm! Skärpan är sämre och den drar till sig damm som en magnet (ni fattar). Dessutom är de två skärmarna på DS tillsammans större än en PSP.

För det första så är faktiskt PSP's skärm större än båda DS skärmar tillsammans, så vart du fått det ifrån vet jag inte, men jag gissar på din fantasi... Så du tycker det är dåligt med stor skärm?.. Och att skärpan är sämre är rent jävla skitsnack. Seriöst? Vad fan snackar du om... PSP's skärm är en TFT. Och den har 16 770 000 färger mot DS 260 000 färger.... Säger en del.

Citat:

Om vi ska prata om framtidsvisioner ska ni (PSP-fans) först inse att PSP är gjord med en massa finesser som kompenserar för den svaga konsollen. Den är en allt-i-en för att den inte kan hantera spel på bäst sätt.

Skitsnack en gång till.. Pallar inte ens att svara.

Citat:

PSP och INTE DS är en uppgraderad Gameboy, där grafiken är lik och knappt något nytt syns på en mils avstånd. Det enda "speciella" är skärmen och joysticken (som för övrigt funkar riktigt kasst i de flesta förhållanden), som inte är speciella om man tänker över det! Med DS får man med mikrofon och touch screen för att nämna några.

Att psp ska vara lik gameboy var riktigt roligt. Jag fattar inte varför du sitter och ljuger och så. Eller om du verkligen tror på det själv.. Och att joysticken fungerar kasst i de flesta förhållanden är det dummaste jag hört. Den funkar väldigt bra i både bilspel och annat!

Citat:

Få höra era argument. [/B]

Kan ju inte påstå att dina argument var särskilt smarta eller genomtänkta.

Nu svarade jag bara på dina dumma argument och tog inte upp de bra argumenten för PSP :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Det där du säger är rent skitsnack.. Bara ditt inlägg bevisar att det är olika målgrupper.. Ds har mer färgglada, "barnsliga" (jag tycker inte att det är barnsligt att spela typ mario, det är jättekul, men du fattar nog vad jag menar) spel som Mario osv. Alltså en yngre målgrupp.

De spel som Nintendo generellt sett leverar har en STÖRRE målgrupp, inte mer inriktad. Mario 64DS kan avnjutas utav en 12 åring likaså en 36 åring. PSP och Sony i allmänhet riktar sig er på en mindre, äldre publik. Att spelen sedan skulle vara anpassade för barn är skitsnack. Inte fan klarar en 12 åring av att spela igenom Mario utan några större problem.

Citat:

Vad kan jag säga... Rent skitsnack tycker jag.

Alla, ALLA deras konsoler har haft hyffsat stora fabrikationsfel. PSX hade problem med lasern, PS2 och PSTWO likaså, tom till den grad att delar utav konsolen faktiskt smälter. PSP har problem med knapparna, "Joysticken" och lite annat. Så rent skitsnack är det inte.

Citat:

Jag kan faktiskt verkligen inte se det som något negativt. Utan jag tycker det är väldigt bra med musik och film. Istället för att bära runt på: en spelkonsol, en mp3, en portabel dvd-spelare. Så har jag hellre min PSP :).

Hade möjligheten funnits så hade jag utan att tveka köpt en PSP utan några som helst multimediafunktioner till ett mindre pris. Den enda nackdel som det har är att konsolen oftast blir större och du får ett högre pris.

Citat:

Vad är det för möjligheter då? Jag kan inte se det som något positivt att ha 2 jätte små skärmar. Jag skulle hellre ha en stor. PSP är en mer solid produkt.

Tack vare en touchscreen kan du spela spel på en helt annan nivå än vad man tidigare har gjort. Du kan tex göra egna formationer i Madden utan problem, du kan spela "Pek o klicka" spel ala Monkey Island utan problem och lite annat. Att Nintendo däremot skulle ha gjort den översta skärmen mycket större vore guld värt.

Citat:

Att psp ska vara lik gameboy var riktigt roligt. Jag fattar inte varför du sitter och ljuger och så. Eller om du verkligen tror på det själv.. Och att joysticken fungerar kasst i de flesta förhållanden är det dummaste jag hört. Den funkar väldigt bra i både bilspel och annat!
Kan ju inte påstå att dina argument var särskilt smarta eller genomtänkta.

Nu kan du inte men allvar. Är det någon konsol utav DS och PSP som är likt gameboy, så är det utav tvekan PSP. PSP har vanliga, välgjorda spel som är relativt enkla att sätta sig in i. Du har ett gäng knappar du trycker på och spelar som vanligt. DS har dubbla skärmar varav en är touchscreen, inte tusan hade GBA det. Fan, PSP ser ju nästan ut som ett upphottad GBA. Sedan så kräver förvisso "joysticken" en del invaning innan den kommer till sin fulla rätt, men den känns oehört bräklig. Det är inte direkt så att man vill lägga sin PSP i byxorna. Vet folk vars "pluppar" har ramlat av mer än en gång på olika maskiner.

Citat:

Nu svarade jag bara på dina dumma argument och tog inte upp de bra argumenten för PSP :).

Du svarade på hans dumma argument med lika dumma svar. Skall man ha en diskussion så skall man ha den utan en massa pajkastning, förlöjligar ju bara det hela.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
[B]
Att spelen sedan skulle vara anpassade för barn är skitsnack. Inte fan klarar en 12 åring av att spela igenom Mario utan några större problem.

Där måste jag säga ifrån. När jag var ca 8 och min brorsa 10 så spelade vi igenom Mario 64 på n64 och vi klarade det utan problem ;). Saknar iof 1 stjärna.. jag har 119 :p.

Citat:

Du svarade på hans dumma argument med lika dumma svar. Skall man ha en diskussion så skall man ha den utan en massa pajkastning, förlöjligar ju bara det hela. [/B]

Håller med om att vi inte ska pajkasta. Jag är säker på att ds är en jätte rolig konsol :).

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, Bi66uy! Jag byggde mina argument på någonting, men orkade inte svara själv.. praktiskt att du kom. Sen är det bra att folk är ärliga med att de gillar barnstämplat material. Tummen upp!

Permalänk

Hade valt PsP för att dom har en bredare målgrupp.
Sen är den ju snyggare, ha bättre grafik, bättre knappar, kan spela video och musik och sist men inte minst ha den ingen idiotisk touchskärm!

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem

haha, men snälla nån...

ska man spela bilspel, actionspel, fppspel och andra "playstation" spel så ska man vell inte köpa en liten skit PSP? sånna spel ska liras på TV!

Nintendo däremot, DET är tvpel! Tvspel ska vara tvspel, inte så bra grafik som möjligt, det har inget med hur bra spelet är.

Så ni som säger att PSP är bättre bara för den har bättre processor och skärm kan ju ta och fundera ett tag på vad tvspel egentligen är.

Nintendo äger tvspelsvärlden, det har dom alltid gjort och kommer alltid göra av en enkel anledning.. de VET vad tvspel är!

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big Bowser
Hade valt PsP för att dom har en bredare målgrupp.
Sen är den ju snyggare, ha bättre grafik, bättre knappar, kan spela video och musik och sist men inte minst ha den ingen idiotisk touchskärm!

Den må vara flashigare och ha lite bättre grafik, men knapparna är tyvärr inte bättre och musik och video får du betala dyrt för (när du kan spela det gratis på datorn). En "idiotisk" touchscreen-skärm? Ja, du kommer väl säga så när Nintendo kommer skapa spel PSP aldrig skulle kunna hantera på samma sätt. Tänk dig möjligheterna! Alla dessa taktiska strategispel (Red Alert och Age of Empires ska komma till DS), för att inte tala om hur lätt det är att kommunicera med DS: Med både bilder, ljud, trådlöst nätverk och "tangentbord" (i den undre skärmen).

Om jag hade fått välja mot SNES och PS1, och deras bästa spel (Resident evil mot t.ex. Chrono Trigger) hade jag, utan att tveka, valt SNES. Visst, PS1 hade otroligt bra grafik när den kom, med sin Spyro the Dragon, Resident Evil, Tekken osv. men när började grafik spela någon roll?? Jag är ledsen, men ibland verkar ni som väljer grafik före spelkänsla vara nybörjare inom spelbranshen. Det är som att välja en dator för att man ser att den har en "starkare" processor (P4 3,2GHz mot FX55 med "bara" 2,6GHz)... "3,2 är mer än 2,6, alltså är det bättre!". Om jag ska vara ärlig hade Sony eller Microsoft aldrig haft skuggan av en chans om Nintendo hade valt att släppa sina otroliga mästerverk, alla på en gång (istället för de misslyckade spelen). Hur skulle de kuna konkurera mot Secret of Mana I & II? Alla Final Fantasy på både NES och SNES (FF III är för övrigt bäst!), Street Fighter 2, Ocarina of Time, Super Mario 64, Super Mario Bros. 3, Chrono Trigger, Breath of Fire osv. osv.

Nintendos (gamla) bästa utklassar Sonys bästa, fastän de har "dålig" grafik.

Men visst, gå du och köp din PSP. Den kommer ha jättefina knappar (vissa kommer sluta fungera efter någon vecka) och den är jäättesnygg (bryts på mitten utan större ansträngning)!! Vi ska inte glömma dess otroliga egenskaper med video och musik sen! Bara dem får du ju punda ut med något 1000kr extra! Inga problem alls!

Jag hoppas du har jätteroligt med den, för vi kommer kunna ha mycket roligare med DS för samma pris... det blir säkert DS + flera tillbehör + flera spel, för samma pris som PSP "Value Pack".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Nintendo äger tvspelsvärlden, det har dom alltid gjort och kommer alltid göra av en enkel anledning.. de VET vad tvspel är!

Men Nintendo var väl ändå först ut med att lansera en portabel konsol? o.O
Monopol på den portabla marknaden har de iaf haft i många, många år.

Citat:

[b]Så ni som säger att PSP är bättre bara för den har bättre processor och skärm kan ju ta och fundera ett tag på vad tvspel egentligen är.

[/b]K O N S O L

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Men visst, gå du och köp din PSP. Den kommer ha jättefina knappar (vissa kommer sluta fungera efter någon vecka) och den är jäättesnygg (bryts på mitten utan större ansträngning)!! Vi ska inte glömma dess otroliga egenskaper med video och musik sen! Bara dem får du ju punda ut med något 1000kr extra! Inga problem alls!

Alltså snälla.. Du får gärna tala gott för din ds. Men du behöver väl inte smutskasta?
Knapparna kommer inte att gå sönder. Och jag kan säga att det inte skulle vara lätt att knäcka den på mitten, även om man försökte.

Jag tror inte DS är dålig alls, eller tråkig för den delen. Jag vill bara inte att du håller på och snackar massa skit som inte stämmer för fem öre om psp?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Men visst, gå du och köp din PSP. Den kommer ha jättefina knappar (vissa kommer sluta fungera efter någon vecka) och den är jäättesnygg (bryts på mitten utan större ansträngning)!!

Tss, tyst.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Klart den är lätt att bryta på mitten, den är ju helt tunn och av plastigt material. Knapparna vet ni att de går lätt sönder. Det är ju Sony vi pratar om här! Först är det L/R och sen de vanliga X, O och dom där.

Permalänk

Kan lova att Nintendo DS är ännu lättare att bryta - med sin konstruktion av de två skärmarna

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk

Zeroqp: Har du nånsin testat en PSP? För det låter verkligen inte som du har gjort det, jag menar, knappar som kommer att gå sönder, urlätt att bryta sönder i mitten, tror du verkligen att den är så dålig att direkt när man kommer hem så kommer knapparna paja och PSPn bryts itu av en baby på 2 månader? Eller att varenda PSP har döda pixlar som täcker halva skärmen? För du är just nu ett skolexempel på termen "Fanboy", nånsin hört det uttrycket?
Och har tänkt på att man kanske skaffar en PSP för att man gillar bättre spelen som kommer till den än de som kommer till DS? Eller att man inte ens skaffar en PSP för spelen?
Jag kan dra ett exempel, jag har en vän som ofta reser runt, och han har funderat på att skaffa antingen en dyr bärbar dvd-spelare eller bärbar dator, men PSPn är ju väldigt mycket billigare än de båda två, så nu ska han också köpa en PSP, och han kommer inte att sitta och spela på den.
Och varför drog du upp SNES och PS1?

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halligalli
Zeroqp: Har du nånsin testat en PSP? För det låter verkligen inte som du har gjort det, jag menar, knappar som kommer att gå sönder, urlätt att bryta sönder i mitten, tror du verkligen att den är så dålig att direkt när man kommer hem så kommer knapparna paja och PSPn bryts itu av en baby på 2 månader? Eller att varenda PSP har döda pixlar som täcker halva skärmen? För du är just nu ett skolexempel på termen "Fanboy", nånsin hört det uttrycket?
Och har tänkt på att man kanske skaffar en PSP för att man gillar bättre spelen som kommer till den än de som kommer till DS? Eller att man inte ens skaffar en PSP för spelen?
Jag kan dra ett exempel, jag har en vän som ofta reser runt, och han har funderat på att skaffa antingen en dyr bärbar dvd-spelare eller bärbar dator, men PSPn är ju väldigt mycket billigare än de båda två, så nu ska han också köpa en PSP, och han kommer inte att sitta och spela på den.
Och varför drog du upp SNES och PSX?

PSX ÄR EN MODIFIERAD PS2:A DEN SLÄPPTES BARA I JAPAN!!!!!!!
om du menar PS 1 lr PS One så skriv det!!!!
för PSX är INTE PS 1/PS One

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LimeCarter
PSX ÄR EN MODIFIERAD PS2:A DEN SLÄPPTES BARA I JAPAN!!!!!!!
om du menar PS 1 lr PS One så skriv det!!!!
för PSX är INTE PS 1/PS One

Första varianten av Playstation kallades för PSX, men det var långt innan PS2 kom, långt tidigare än PSone, men jag ändrar då, men du behöver inte vara så himla otrevlig.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Arbetsnamnet för Playstation var just Playstation X och det namnet lever kvar än idag när man förkortar Playstation: PSX.

Sen allt prat om att Nintendo DS är jättebra/jättedåligt och PSP likaså tycker jag bara är larvigt att höra på, testa och se vilken som passar dej.

Frugan har köpt upp sej på ett Nintendo DS och jag ska köpa en PSP när jag fått skattepengarna så vi tillsammans har båda konsollerna.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Arbetsnamnet för Playstation var just Playstation X och det namnet lever kvar än idag när man förkortar Playstation: PSX.

Sen allt prat om att Nintendo DS är jättebra/jättedåligt och PSP likaså tycker jag bara är larvigt att höra på, testa och se vilken som passar dej.

Frugan har köpt upp sej på ett Nintendo DS och jag ska köpa en PSP när jag fått skattepengarna så vi tillsammans har båda konsollerna.

Precis som Jaguar, Panther och Tiger
Jag önskade att jag också kunde köpa ett DS, älskar verkligen prylar, speciellt nya :D. Men spelen till mitt PSP (TM, RR och Lumines) kostade nästan mer än vad jag hade, fick mitt PSP i konfirmationspresent :).

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Ärligt talat är jag en fanboy som gillar att slänga ut allt jag har snappat upp tidigare, mest för att ha något att säga till om... jag älskar Nintendo för mycket för att inte göra det.

Har ni hört om de nya spelen till DS och alla nyheterna? Game boy Micro, t.ex.? Den är skitliten, med en skärmstorlek på 2"! Revolution har också släppts en massa nytt om, bl.a. att man ska kunna ladda hem vilka spel man vill från NES, SNES och N64 från ett sorts nätverk (om jag har förstått det rätt), och sen är det lite spel till DS som blir allt mer intressanta, bl.a. Advance Wars: Double Strike (Double Strike förkortas till D.S., därav namnet). Snowboard kids och en massa annat skoj ska också komma, och låt oss inte glömma bort det nya Zelda: The Legend of Zelda Twilight Princess!! Det finns en ny video ute och allt.

PSP fans, ursäkta min...eldning. Hoppas ni förstår.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Ärligt talat är jag en fanboy som gillar att slänga ut allt jag har snappat upp tidigare, mest för att ha något att säga till om... jag älskar Nintendo för mycket för att inte göra det.

Har ni hört om de nya spelen till DS och alla nyheterna? Game boy Micro, t.ex.? Den är skitliten, med en skärmstorlek på 2"! Revolution har också släppts en massa nytt om, bl.a. att man ska kunna ladda hem vilka spel man vill från NES, SNES och N64 från ett sorts nätverk (om jag har förstått det rätt), och sen är det lite spel till DS som blir allt mer intressanta, bl.a. Advance Wars: Double Strike (Double Strike förkortas till D.S., därav namnet). Snowboard kids och en massa annat skoj ska också komma, och låt oss inte glömma bort det nya Zelda: The Legend of Zelda Twilight Princess!! Det finns en ny video ute och allt.

PSP fans, ursäkta min...eldning. Hoppas ni förstår.

Blir Game boy Micron riktigt billig (säg, under 500) blir det nog ett impulsinköp, fick aldrig bekanta mig vid mitt GBA SP innan det blev stulet :mad:.
Tjaa, är man ett fanboy så är man ett fanboy (inte för att jag är det, neutral is teh shit! )

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Prestandan är det inget fel på, men det känns som dual display funktionen inte är riktigt genom tänkt. Jag tror bara det kommer vara jobbigt och spela med hjälp av en penna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dpinto
Prestandan är det inget fel på, men det känns som dual display funktionen inte är riktigt genom tänkt. Jag tror bara det kommer vara jobbigt och spela med hjälp av en penna.

Du skojar? Det kan inte bli enklare (om man inte styr den med ögonen/ tankekraft)! Varför verkar det så komplicerat? Är det för att man inte kan hålla reda på dem samtidigt?

Att ha två skärmar och dessutom använda den ena som touch-screen är en helt ny sak. Speltillverkana behöver vänja sig vid det här, och det kommer ta ett tag att få fram idéer till hur man ska utnyttja det här till fullo, men jag lovar dig att det kommer bli riktigt intressant... speciellt om man kombinerar det med mikrofonen osv.

Halligalli,

Du ska inte hoppas på det. Även om dimensionerna är små så är hårdvaran i stort sett densamma som i vanlig SP.

Ledsen att din blev stulen! Vilka spel hade du/ tänkte du skaffa innan dess?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dpinto
Prestandan är det inget fel på, men det känns som dual display funktionen inte är riktigt genom tänkt. Jag tror bara det kommer vara jobbigt och spela med hjälp av en penna.

Försök klappa min valp Miko utan pekskärm i Nintendogs

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Du skojar? Det kan inte bli enklare (om man inte styr den med ögonen/ tankekraft)! Varför verkar det så komplicerat? Är det för att man inte kan hålla reda på dem samtidigt?

Att ha två skärmar och dessutom använda den ena som touch-screen är en helt ny sak. Speltillverkana behöver vänja sig vid det här, och det kommer ta ett tag att få fram idéer till hur man ska utnyttja det här till fullo, men jag lovar dig att det kommer bli riktigt intressant... speciellt om man kombinerar det med mikrofonen osv.

Halligalli,

Du ska inte hoppas på det. Även om dimensionerna är små så är hårdvaran i stort sett densamma som i vanlig SP.

Ledsen att din blev stulen! Vilka spel hade du/ tänkte du skaffa innan dess?

Snarare för jag tror att det blir jobbigt och spela med en penna plus korset och resten av knapparna, tycker bara det verkar klumpigt. Det finns ett kors på vänster sida och knappar på höger och plus pennan som du ska dra på den andra skärmen där nere, känns bara jobbigt tycker jag.

Jag personligen vill ha ett stadrigt grepp där jag kan nå alla knappar, det är jobbigt och behöva gå ifrån en "hållning" med handen för att dra pennan på den andra skärmen, men det är jag det kanske fungerar bättre än vad jag tror. Man kanske kan ha pennan i munnen?

Permalänk

Eller så använder man bara thumb-strapen?

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Du skojar? Det kan inte bli enklare (om man inte styr den med ögonen/ tankekraft)! Varför verkar det så komplicerat? Är det för att man inte kan hålla reda på dem samtidigt?

Att ha två skärmar och dessutom använda den ena som touch-screen är en helt ny sak. Speltillverkana behöver vänja sig vid det här, och det kommer ta ett tag att få fram idéer till hur man ska utnyttja det här till fullo, men jag lovar dig att det kommer bli riktigt intressant... speciellt om man kombinerar det med mikrofonen osv.

Halligalli,

Du ska inte hoppas på det. Även om dimensionerna är små så är hårdvaran i stort sett densamma som i vanlig SP.

Ledsen att din blev stulen! Vilka spel hade du/ tänkte du skaffa innan dess?

Hoppet är det sista som lämnar människan ;).
Hade bara ett Zelda spel, minns inte nu vad det heter, sparade till ett Super Mario 3.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Ok. Inte funderat på att skaffa en ny SP då? Den nya Game Boy är inte värsta grymma precis, inte med sin lilla skärm, och DS är kanske lite dyr om du bara ska spela Advance-spel?

En sak till (om ni inte redan vet det): Man kan byta så att man styr med knapparna på höger sida istället (för vänsterhänta som mig), dessutom behöver man nog aldrig byta så snabbt mellan att använda touchscreen och vanlig styrning att man inte hinner eller så. Dessutom har de flesta spelen en fast stil.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Ok. Inte funderat på att skaffa en ny SP då? Den nya Game Boy är inte värsta grymma precis, inte med sin lilla skärm, och DS är kanske lite dyr om du bara ska spela Advance-spel?

En sak till (om ni inte redan vet det): Man kan byta så att man styr med knapparna på höger sida istället (för vänsterhänta som mig), dessutom behöver man nog aldrig byta så snabbt mellan att använda touchscreen och vanlig styrning att man inte hinner eller så. Dessutom har de flesta spelen en fast stil.

Om man bara hade pengar
Fick mitt PSP i konfirmationspresent mot att jag köpte egna spel, så jag har ca 2,50 kr kvar nu, men jag vill verkligen ha en DS nästan enbart för spelet Zoo keeper, det bygger ju på ett spel, vars namn jag inte minns, som jag verkligen älskar. Och sen kanske Red alert, gillade den serien när jag var yngre.
Antingen har jag skummat dåligt eller så gissar jag bara, men du äger väl ett DS? För om du har ett så undrar jag, när man spelar med pennan, eller bara petar med den på skärmen, är det så att man har ett fast grepp som när man spelar normalt på t ex en GBA, eller är det så att man måste hålla den med ett grepp som inte känns "normalt"? Troligtsvis väldigt dåligt formulerat, men du fattar nog

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Du menar om man måste hålla den extra hårt för att hålla den stadigt? Annars förstår jag inte riktigt. För övrigt så har jag inte en DS, men den passar säkert utmärkt att lägga på ett bord och spela eller använda det här tumbandet. Ska du inte skaffa Nintendogs? Det ska vara otroligt bra.

Menar du kanske hur man markerar saker? Det kanske man kan ställa in, inte vet jag. Jag önskar dock att jag hade en DS...jag hade GÄRNA jobbat gratis i en månad för en.

Självklart skulle jag ha råd med typ 5 DS efter det, men vadå.