Permalänk

OS i "24" och Alias?

Som topic lyder. Är lite interesserad av detta!

Permalänk

24 = OSX?

Permalänk
Medlem

24 = nån version av unix/linux?

Permalänk
Medlem

skulle gissa att han menar vilket operativ dom använder i tv serien "24" eller i tv serien "Alias"

Visa signatur

WMII

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med dessa serier. Men de flesta amerikanska tvserier använder mac. Även fast vissa ibland använder dell har jag sett. Så OSX eller ett flashigt program är väl det vanligaste. Har sett KDE användas någon gång också.

Permalänk
Medlem

HollywoodOS förmodar jag.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
HollywoodOS förmodar jag.

Inte så mycket i Alias och 24.
Brukar vara någon *nix i 24 och det var macar i 24 säsong 2.
Nu i trean tror jag det är kde.

Permalänk
Medlem

Har också funderat på det här
Skulle tro pc med unix/linux....

Permalänk
Hedersmedlem

I Star Trek Enteprise, dvs på nx-01 enterprise skeppet så drivs bryggans massa skärmar av en hel drös macar om jag minns rätt. Men det grafiska är ju inte så intressant eftersom det inte är samma, men själva datorerna som är kopplade till dem är macar.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Inte så mycket i Alias och 24.
Brukar vara någon *nix i 24 och det var macar i 24 säsong 2.
Nu i trean tror jag det är kde.

24 är roligt, en gång hade dom med ett ip >255

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

lite mac os x, lite *nix-liknande, rätt omöjligt att avgöra vilket, med tanke på hög portabilitet.

rätt djävla ointressant också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
I Star Trek Enteprise, dvs på nx-01 enterprise skeppet så drivs bryggans massa skärmar av en hel drös macar om jag minns rätt. Men det grafiska är ju inte så intressant eftersom det inte är samma, men själva datorerna som är kopplade till dem är macar.

för att vända på den replikerade steken finns ju ett kul tema för windows som ser ut som panelernna i next generatin, finns nått sånt till KDE ell Gnome tro? lcars tror jag det hette...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberking
24 är roligt, en gång hade dom med ett ip >255

Det är inte ovanligt, och det är oftast medvetet. Det är filmdatorvärldens motsvarighet till telefonnummer som börjar på 555. Detta för att undvika kollisioner med saker som finns i verkligheten.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

Brukar ju ofta vara så att "The Good guy" kör Mac medans "The Bad guys" kör Windows.

Permalänk
Medlem

men vanligast är väll ändå animationsteamets "egna OS" med en pedagogisk och gigantisk "vill du starta viruset som desarmerar bomben nu?" yes / no

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
men vanligast är väll ändå animationsteamets "egna OS" med en pedagogisk och gigantisk "vill du starta viruset som desarmerar bomben nu?" yes / no

Och att ha en "Override"-knapp när datorn frågar efter lösenord

Permalänk

Och knappa slumpmässigt på tangentbordet för att 5 sekunder senare ha knäckt det det tuffaste kryptot i världen.

Eller triangulera positioner på den närmaste datorn tillgänglig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petterf
Och knappa slumpmässigt på tangentbordet för att 5 sekunder senare ha knäckt det det tuffaste kryptot i världen.

Eller triangulera positioner på den närmaste datorn tillgänglig.

det heter ju hacker resonerar dom, så då måste man hacka på tb

triangulering borde ju gå dock, man mäter svarstider och kalkylerar bort trafik ..sen gäller det iof att det inte ligger en 50 meter tphärva nånstans på linjen och multipla routers i vägen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint