Miranda IM och ICQ-problem

Permalänk

Miranda IM och ICQ-problem

När någon som använder ICQ skickar flera filer samtidigt till mig (jag använder senaste Miranda IM) så kommer inte alla filer fram enligt progressbaren i Miranda. Men när jag kollar i nedladdningsmappen så verkar alla ligga där.
Det inträffar inte jämt, typ i 50% av fallen.

Vad är det för fel och hur löser man det?

Visa signatur

[server] TBD
[laptop1] TBD

Permalänk
Medlem

Prova att uppdatera till senaste Miranda om du inte redan har det.

Permalänk

Re: Miranda IM och ICQ-problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_flyer
(jag använder senaste Miranda IM)

Visa signatur

[server] TBD
[laptop1] TBD

Permalänk
Medlem

DOH!
Sorry. [dålig ursäkt] Jag har inte druckit nåt kaffe idag [/dålig ursäkt]

Då vet jag tyvärr inte... jag hade nåt liknande krångel med en gammal mirandaversion, men inte med nån av de nyare

Permalänk
Medlem

Pröva med senaste nightlyn.

Visa signatur
Permalänk

Vad för något?
Det var iaf inte något plugin, gjorde en sökning...

Visa signatur

[server] TBD
[laptop1] TBD

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nån här som kör på senaste Alpha Build? Fungerar den bra isåfall?

Permalänk
Medlem

Jag. Ja.

Kör alltid med senaste. Enstaka gånger har det kraschat, men jag har bara behövt starta om programmet, inget har skadats av det.

Visa signatur
Permalänk

Efter att jag bara stängt av programmet och startat om fick jag contaktlisten full an Unknown contact....
Fick installera om allt, som tur är verkar jag inte ha tappat bort några kontakter iaf.
Vad det beror på vet jag inte.

Visa signatur

[server] TBD
[laptop1] TBD

Permalänk
Medlem

Med senaste alphan?

Visa signatur
Permalänk

Iof inte, bara senaste officiella, men jag har gått över till Trillian nu så jag slipper problemet.

Visa signatur

[server] TBD
[laptop1] TBD

Permalänk
Medlem

Du menar att du har bytt ditt guld mot matt brons?

Hur känns Trillian egentligen? Jag har inte prövat det, men fått en bild av att det inte är lika lätt och funktionsrikt (Miranda går ju att utöka så otroligt mycket med plugins).

/me längtar till Miranda 1.0 för övrigt.

Visa signatur
Permalänk

Ja du...det känns rätt bra...har inte buggat en enda gång, men det har tagit halva kvällen att hitta alla inställningar man vill ha....för dom finns....frågan var bara var.
Verkar fungera bra....tyvärr kan man inte markera t.ex ett telefonnummer som någon skickat med i ett meddelande. Men annars kan jag inte klaga.
Var dock tvungen att döpa om alla med ÅÄÖ....blev två konstiga tecken istället, men trillian hanterar ÅÄÖ efter att man skrivit om det, sen att det bara var tre personen med ÅÄÖ på min lista är ju en annan sak
Du kan ju pröva, jag tänker inte övertala dig, för att bilda dig en uppfattning.

Visa signatur

[server] TBD
[laptop1] TBD

Permalänk
Medlem

jag har problem med file transfers på msn!?
ja kan ta imot men inte skicka, gick jätte bra förrut när ja körde me "vanliga" msn!
felet är att min det börjar att ladda men sen så går det ner i ty 4 kb/s,...
nån som vet va det kan vara!

Visa signatur

...