Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelathur
"att styla en moped är som att sminka en gris"

:D:D

Men det blir en snygg gris

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

"vad har du för trim på nu eftersom den går i 110km/h? eller går du efter mätaren som alla andra små moppe pojkar och inte efter några riktiga km/h?"

pfft 110km/h är inte jättemycket för dagens mopeder vettu, vissa nya vespor osv går utan trimm i över 80km/h. Bara att dra "pluggen" eller vad man kallar det så går dom flesta som bara fan ^^

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

va fan ska inte styla utan trimma..
Skaffa hela malossi köret till aerox sen så går de undan.
Kostar väl 25papp, körde en sån hoj när ja va i moppe åldern för typ 3-4 år slutade inte gå upp på slangen förens vid 90 typ..
Själv så gillar ja inte scootrar så tråkiga köra..
Nu e de ju mc å bil som gäller..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
krocka i 100 med moppe? å överlevde?

Jag hade en otrolig tur som överlevde kan jag säga. Jag kan inte gå som vanligt folk än och det är snart 4 månader sen jag krockade med moppen. jag flög in i en trafik stolpe som va ca 10 meter ifrån bilen som jag krockade med och fick benet rakt in i den. hade jag fått antingen ryggen eller huvudet in i stolpen så hade jag inte suttit här längre så jag hade ju mer än bara tur skulle man kunna uttrycka det som.

ReDog

så det säger du att det är lätt att få upp den i 110km/h kolla med laser eller koppla in en lite mer avancerad version av cykeldator så ska du se att du blir väldigt besviken jämfört med vad du trodde att moppen gick i. 80km/h ok det är inga problem det gjorde min gamla zündapp tillochmed utan problem. har hållt på med moppar i 2½ år och har haft 10st och dessutom meckat mycket åt polare och så vidare eftersom jag va väldigt inne i det här med moppar och nästan alla jag känner har blivit besvikna på vad dom tror att deras moppar går i. ett bra exempel är ju dagens moppar som har glädje mätare så det går loss i taket om man nu vill kalla det för de. men om du nu ska ha upp en moppe i RIKTIGA 110km/h så ska du se att du får jobba en del framförallt med scooter då du behöver åtminstone byta cylinder avgas system och förgasare variator koppling och det jobbigaste av allt att få in rätt vikter till moppen något som kan vara otroligt jobbigt om du vill ha perfekt prestanda ur moppen. växlade moppar e det lite lättare o trimma eftersom du då slipper kopplingen variatorn och vikterna i variatorn och istället byter du endast dreven efter hur du vill ha ditt acc och din toppfart. om du vill få rätt vikter i en scooter så kan det gå på en del hundra lappar om man säger så då ett set med variator vikter går på som minst 60kr o då får du B kvalité på dom så du ska egentligen köpa vikter som går på runt hundra lappen. min sista moppe var utförd för att ha så bra acc som mjligt och utan att överdriva så kom jag upp från 0-ca100km/h på mellan 6-9sec beroende på hur bra man växlade. problemet va att den ville stegra sig i dom 3 första växlarna då det blev ordentligt tryck från sakerna med ca 15-18000rpm.

PS. te sommarn blire förmodligen en 600cc av något enduro slag som jag kommer ha lite roligare med än med moppar.....nu tänker ni förståss att jag är galen men man lever bara en gång det är ödet som säger till när det tar slut har jag haft turen med mig en gång så kan jag nog ha det en gång till

Visa signatur

noobie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hels_rike
Jag hade en otrolig tur som överlevde kan jag säga. Jag kan inte gå som vanligt folk än och det är snart 4 månader sen jag krockade med moppen. jag flög in i en trafik stolpe som va ca 10 meter ifrån bilen som jag krockade med och fick benet rakt in i den. hade jag fått antingen ryggen eller huvudet in i stolpen så hade jag inte suttit här längre så jag hade ju mer än bara tur skulle man kunna uttrycka det som.

ReDog

så det säger du att det är lätt att få upp den i 110km/h kolla med laser eller koppla in en lite mer avancerad version av cykeldator så ska du se att du blir väldigt besviken jämfört med vad du trodde att moppen gick i. 80km/h ok det är inga problem det gjorde min gamla zündapp tillochmed utan problem. har hållt på med moppar i 2½ år och har haft 10st och dessutom meckat mycket åt polare och så vidare eftersom jag va väldigt inne i det här med moppar och nästan alla jag känner har blivit besvikna på vad dom tror att deras moppar går i. ett bra exempel är ju dagens moppar som har glädje mätare så det går loss i taket om man nu vill kalla det för de. men om du nu ska ha upp en moppe i RIKTIGA 110km/h så ska du se att du får jobba en del framförallt med scooter då du behöver åtminstone byta cylinder avgas system och förgasare variator koppling och det jobbigaste av allt att få in rätt vikter till moppen något som kan vara otroligt jobbigt om du vill ha perfekt prestanda ur moppen. växlade moppar e det lite lättare o trimma eftersom du då slipper kopplingen variatorn och vikterna i variatorn och istället byter du endast dreven efter hur du vill ha ditt acc och din toppfart. om du vill få rätt vikter i en scooter så kan det gå på en del hundra lappar om man säger så då ett set med variator vikter går på som minst 60kr o då får du B kvalité på dom så du ska egentligen köpa vikter som går på runt hundra lappen. min sista moppe var utförd för att ha så bra acc som mjligt och utan att överdriva så kom jag upp från 0-ca100km/h på mellan 6-9sec beroende på hur bra man växlade. problemet va att den ville stegra sig i dom 3 första växlarna då det blev ordentligt tryck från sakerna med ca 15-18000rpm.

PS. te sommarn blire förmodligen en 600cc av något enduro slag som jag kommer ha lite roligare med än med moppar.....nu tänker ni förståss att jag är galen men man lever bara en gång det är ödet som säger till när det tar slut har jag haft turen med mig en gång så kan jag nog ha det en gång till

Att mätaren inte stämmer borde ju varenda krake veta..
Den stämmer ju rätt så bra vid låga farter efter som felet brukar vara räknat i % om ni förstår
så desto högre fart desto mer diffar den. det är även så i bilar..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Att mätaren inte stämmer borde ju varenda krake veta..
Den stämmer ju rätt så bra vid låga farter efter som felet brukar vara räknat i % om ni förstår
så desto högre fart desto mer diffar den. det är även så i bilar..

du har helt rätt det där med % och så vidare äntligen någon som har fattat att en moppe inte går i 100km/h bara för att mätaren visar det. tyvärr finns det allt för många som tror att deras moppar kan göra över 100km/h med ett original 50cc och kanske ett avgas system hahaha det är ju skrattretande egentligen....ok om man kör med blueprintad portad 50cc med avstämt avgas system och lite andra kul delar så visst varför inte o då ska de ju gärna vara kvalités saker man har på också som malossi, polini eller hebo när det gäller scooter o sen crossmoppar så e de ju metra-kit som gäller men top-performance är inte helt fel dom heller. och så har ju även malossi o polini gjort en del kul saker även för crossmoppe men dom e destor svårare att få tag på i sverige iallafall men om man vill ha riktiga saker för bra priser så ska man beställa från antingen tyskland danmark eller holland

Visa signatur

noobie

Permalänk
Medlem

Det är så jävla coolt med "mopedstyling"!!

Det är cykel som gäller!

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

de ser ju inte ens glada ut.. och de har ju riktigt "heta moppar med neån jus och allt *ler*"

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanW
http://zaint.no-ip.com/uploads/pojkarna.jpg

Det är så jävla coolt med "mopedstyling"!!

Det är cykel som gäller!

Hahahaha! Fy faan, det där var det mest patetiska jag sett på länge! Hur faan kan man ens vilja skämma ut sig sådär?!

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem

Jo, Dom var löjliga men det finns ju människor som väljer göra det snyggt med,
*Oj nu får man väl passa sig så inte det där farliga ganget kommer o tar mig*

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Hahahaha! Fy faan, det där var det mest patetiska jag sett på länge! Hur faan kan man ens vilja skämma ut sig sådär?! [/QUOTE
nä fu F*N jag la av med moppe när jag var 16 jag hadde en drak Supermotard det gick super bra på asfalt, men när jag fylde 16 så jobbade jag in till en 125cc Kymco Zing den låter jätte patetisk men den ser ut som en 600cc. I Skellefteå där jag bor så har vi nått som heter "Tisdags träffen" då samlas det melan 200 till 350 MC på torget och sedan så kör man till en slumpat ställe som bara "Ledaren" vet om, och för övrigt så han har det coolaste MC i stan en HD från 1945 med sidovangn!!!! nu ska jag jobba in pengar till en Suzuki Marauder

Permalänk

killar på skoter....

bögigt

Permalänk
Medlem

Killar som heter Thakrillo.......

Bögigt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lindberg88
Hmmm det heter faktiskt Att styla en volvo är som att sminka en gris

Det heter annars: Att styla en SAAAAAAAB är som att sminka en gris.

Visa signatur

Lugna er ...

Permalänk
Medlem

moped

jag undrar om någon skulle kuna hjälpa mig att hitta typ nya kåpor till en gilera H@k och ett avgasrör om ni vill så kan ni adda gambrick_@hotmail.com och komma med förslal tack på förhand

Visa signatur

seb_cool

Permalänk

seb_cool: Testa på ett moppeforum...

Permalänk
Medlem

Re: moped

Citat:

Ursprungligen inskrivet av seb_cool
jag undrar om någon skulle kuna hjälpa mig att hitta typ nya kåpor till en gilera H@k och ett avgasrör om ni vill så kan ni adda gambrick_@hotmail.com och komma med förslal tack på förhand

hehe har du läst när tråden är skapad? väck inte gammla trådar... +detta är inget moppe forum hehe

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Hedersmedlem

Vi försöker hålla oss till datorrelaterade diskussioner sen ÖÄ försvann.

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.