Nån som har fått sina chassien som vi bestälde ifrån JMEData för 149:- ?

Permalänk
Medlem

Tro mejje...jag har googlat sönder mejje..men ni kan ju me försöka... Det heter ACWs multimedia ATX (tror jag) står så iaf...mer vet jag inte.

Permalänk

Eh, vet inte men det känns som om denna tråd spårar ur precis ^HÄR!^

Visa signatur

the power of ART compells me!

Permalänk
Medlem

Skulle man få med usb port + ljud in och ut till framsidan? Hittade en lucka men utan innehåll... http://hem.passagen.se/zubbzero/romeomax.jpg

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact | Intel 12700k | Noctua NH-D15s | Corsair Vengeance LPX 32GB 2400MHz | Corsair RM1000x | Nvidia 4090 FE | ASUS Z690 | Samsung 990 Pro M.2 1TB

Permalänk
Medlem

KAN VARA MED I JURYN OM NI VILL , tänker inte vara med i projektet men jag har god smak tycker jag ändå..... titta själva o bedöm

http://w1.480.telia.com/~u48029514/gallery/gallery.htm

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Åter till tråden..

Hur långt tid tog det för er att få ert Romeo Max? Jag beställde mitt i måndagskväll så jag hoppas på att det kommer imorn. Ha-galen som man är

Vad menar JMEdata med "24h leverans"? Nån som vet det?

Mvh. jip

Permalänk
Medlem

typ

det menars typ att dom levererarr på 24h men dom vill ha betalt för de me...
tror jag
För mejje tog det från den 5:e till idag

Permalänk
Medlem

Levererar menas alltså med att från de har fått beställningen till de skickar de till posten? Då får jag mitt imorn eftersom jag beställde min på kvällen den 5:e! Tack för svaret.

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt 2 dagar efter beställning Måndag-onsdag. Ni kan ju kolla på Jmedata´s hemsida där ni får kollid, Paketet kom från Malmö tror jag å var i stockholm på 24 timmar så dom håller iaf sitt 24h löfte

Visa signatur

Win Xp, xp2400+ 1024ddram Geforce 2 v.7700 Deluxe 32mb tv-in tv-ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jip
Åter till tråden..

Hur långt tid tog det för er att få ert Romeo Max? Jag beställde mitt i måndagskväll så jag hoppas på att det kommer imorn. Ha-galen som man är

Vad menar JMEdata med "24h leverans"? Nån som vet det?

Mvh. jip

Dom menar nog att dom skickar varan inom tjugofyra timmar, alltså dom går ner med lådan till posten.

Maxxe: Du som skrev en tråd om att SweClockers var på väg ner i graven och klagade på alla "lunarfjortisar" som härjade här. Du kan ju börja med att korrekturläsa dina inlägg, "mejje" och "sejje" är tyvärr inga ord. Samt om du hade sökt så hade du nog hittat svaret på att distanserna är jordade osv.

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk

Fick mina igår, och det första man gör är att montera ner det i smådelar. Tyvärr så borde dom satt skyddsfilm över alla plexidelar för dom var repiga. Sen tycker jag helt klart det är ett sjysst chassi för 149:-/st. En del rätt vassa kanter innuti dock men annars helt ok kvalitet. Dock så jävlades jag lätt i en kvart för att få tillbaka framdelen på lådan. Pressade som en tok men den ville inte haka i. DÅ märkte jag först att jag inte hade dom där vipparna för att ta överhöljet utvikta, sen att man måste ha överhöljet på för att det över huvud taget ska gå att få dit framsidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanW

Dom menar nog att dom skickar varan inom tjugofyra timmar, alltså dom går ner med lådan till posten.

Maxxe: Du som skrev en tråd om att SweClockers var på väg ner i graven och klagade på alla "lunarfjortisar" som härjade här. Du kan ju börja med att korrekturläsa dina inlägg, "mejje" och "sejje" är tyvärr inga ord. Samt om du hade sökt så hade du nog hittat svaret på att distanserna är jordade osv.

Det om mejje, sejje, dejje o.s.v är väl gammal msn vana...Tycker väl jag
kan avgöra om jag är lunarfjortis eller inte...

Sen det om distanserna var att jag var helt desperat, Jag hade sår på händerna
sår på armarna, råkat hugga mig själv i bröstet med en skruvmejsel
+ att jag var arg för att nätagget dampa loss,
så jag blev bara så J*vla arg när jag kom på vad jag gjort...
Skulle bett om ursäkt igår men då kom jag inte in på sweclockers

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lightwave
Fick mina igår, och det första man gör är att montera ner det i smådelar. Tyvärr så borde dom satt skyddsfilm över alla plexidelar för dom var repiga. Sen tycker jag helt klart det är ett sjysst chassi för 149:-/st. En del rätt vassa kanter innuti dock men annars helt ok kvalitet. Dock så jävlades jag lätt i en kvart för att få tillbaka framdelen på lådan. Pressade som en tok men den ville inte haka i. DÅ märkte jag först att jag inte hade dom där vipparna för att ta överhöljet utvikta, sen att man måste ha överhöljet på för att det över huvud taget ska gå att få dit framsidan.

På min låda satt det skyddsfilm på exakt alla plexidelar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxxe
Det om mejje, sejje, dejje o.s.v är väl gammal msn vana...Tycker väl jag
kan avgöra om jag är lunarfjortis eller inte...

Ursäkta för att jag går offtopic men...
Alla har nog olika uppfattningar om vad en sk. "lunarfjortis" är. Bland annat så tycker jag att det innefattar att man skriver "mejje" och så vidare. Skulle vara kul att höra vad du anser som en lunarfjortis.

Lycka till med moddandet!

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanW
Ursäkta för att jag går offtopic men...
Alla har nog olika uppfattningar om vad en sk. "lunarfjortis" är. Bland annat så tycker jag att det innefattar att man skriver "mejje" och så vidare. Skulle vara kul att höra vad du anser som en lunarfjortis.

Lycka till med moddandet!

Hopp...tyck att jag är en lunarfjortis då, Bryr mejje inte så JÄTTEMYCKET om din åsikt

Hopp...då börjar väl alla få sina chassin snart?...kanske man får se nån
"första modd" snart.. *hoppas*

Permalänk
Medlem

Skickade in en fråga till jmedata för att se om det kommer in fler senare..

Fick svar: "Det var ett tillfälligt parti så det blir nog inga nya sådana tyvärr. Kan komma något nytt billigt så håll koll på hemsidan."

Fan att man inte hann beställa ett par

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxxe
På min låda satt det skyddsfilm på exakt alla plexidelar

Skumt, inte på en av mina lådor (har bara öppnat en). Nr 2 och 3 av 5.25'' saknade skydd och det var dom som var repiga. Ska iofs inte använda skalet på lådan så det gjorde mindre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxxe
Hopp...tyck att jag är en lunarfjortis då, Bryr mejje inte så JÄTTEMYCKET om din åsikt

Först vill jag säga att jag inte har bildat mig en uppfattning om dig som person, det gör jag ofta inte på internet eftersom chansen för att man misstolkar folk är så otroligt stor. Men när du skriver sådana här uttalanden så måste jag erkänna att JohanW faktiskt hade bra grunder för att säga det han sa. Att inte bry sig om andra människors åsikt är att inte kunna ta till sig kritik på ett positivt sätt och således mogna som person är ett av, om inte det största, problemet med s.k. "fjortisar".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxxe
Tycker väl jag
kan avgöra om jag är lunarfjortis eller inte...

Här ger du ett till exempel på att det jag säger stämmer. Men om detta beror på att JohanW uttryckte sig klumpigt eller om det faktiskt är så att du borde ta lite distans till det du skriver lämnar jag osagt. Däremot kan det vara värt att ses över av dig själv, eller vad säger du

Permalänk
Medlem

Nä allvarligt??...orka me er...
Ni kan helt enkelt bara dra åt helvete...
Fy fan att folk alltid ska "klanka! ner på en...

Hejdå Sweclocker

Permalänk
Medlem

Okej, skönt. Då kan vi fortsätta.

Jag tyckte power-knappen var lite i plastigaste laget, annars var det fint! Jag fick med mina plexiglas-bitar under skyddsfilm, eller ja inte de två i mitten. Allt annars.

Någon börjat modda än? Fattig som man är väntar jag nog själv med moddningen. Först när jag ser några fina modd-förslag av er kommer det nog börja rycka i fingrarna!

Permalänk
Inaktiv

vi fick våra fyra chassin idag.. jag måste säga att jag ändå är impad av chassit, med tanke på priset.. utdragbar mobotray osv.
kan tillägga att jag hade också skyddsplast på fronten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxxe
Nä allvarligt??...orka me er...
Ni kan helt enkelt bara dra åt helvete...
Fy fan att folk alltid ska "klanka! ner på en...

Hejdå Sweclocker

Ja, du stämmer verkligen in på att vara en fjortis

Aja, nåväl, till topic.. Fan också att dom inte får in några fler.. Jag som precis hade tänkt att beställa

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Hojta gärna till om någon av er ser något stort och billigt chassi

Offtopic:
Snygg sign Maxxe hade med tanke på hans spammande om hjälp med sitt "no-name" moderkort.

p.s *kJaMiZZaJ pÅ DäJ MaXXe GuLLan LyCka tiLL*

Permalänk
Inaktiv

Herrejävlar lägg ner fjortissnacket nu.. ta det på ircen.

Permalänk
Medlem

[offtopic]
Okej..jag blev arg igen..(som vanligt, ADHD?)
Och snälla...jag är ingen lunarfjortis *gråter en skvätt*
Kom på att jag e sweclockers beroende...

Ang. min avatar så har jag försökt ändra den men jag hittar inte vart

Kan ni nånsin förlåta mig för vad jag har gjort
Nä men jag ber om ursäkt...jag har lite temperament..Lovar att jag ska bättra mig...och jag e ju
faktiskt fjortis...Men ingen lunarfjortis...

[on topic]
Påminner igen om att folk kan anmäla sig på www.romeomax.tk
och sen en fråga:
Fick ni nårra manualer till??..

Permalänk

Var god lägg ner allt off topic snack nu!
vill ni sabba en tråd, sabba en annan
eller så tar ni det över pm.

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Blir så irriterad över att JMEData inte kan lägga undan chassin.
Jag beställde när det fanns tillräckligt många chassin i lager och de var kvar åtminstånde 5 dagar efteråt.
Sen så skulle jag också beställa ett par sladdar men de skulle komma in 5 dagar senare så jag tänkte då kan jag vänta.
Slängde som sagt iväg beställningen och väntade i 5 dagar. Inget hände, kablarna verakde inte fortfarande kommit in. Sen nu när jag mailar dem så vill de att jag ska välja ut ett annat chassi för att de inte plockade ut ett åt mej och sparade...tycker detta är fålig stil....
Borde vara först till kvarn !!!

Visa signatur

|< #1 Fisken i valnötslådan kände lusten att suga tomater på arbetet >|
|< #2 Bögens lutfisk suger torrt i skafferiet >|

Permalänk
Medlem

Tycker en moderator skulle kunna ränsa den här tråden på dumma inlägg. INTE låsa utan bara ränsa.

Jag har fått mitt chassi idag, men jag var tyvärr 15minuter sen så posten var stängd när jag skulle hämta det.

[off topic]
Jag tycker inte du ska be om ursäkt Maxxe, utan det är dom som jäklas som bör göra det istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har beställt ett nu, föresten är plexibitarna fastskruvade på framsidan eller är dom limmade?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk

fan att man inte hann med att beställa alltså! >:-(
Skulle gärna varit med och moddat, men jag ska inte vara ledsen över det. Nu får jag ju mer tid till mitt pågående projekt.

BTW: Välkommen tillbaka Maxxe och det är båda parter som får be om ursäkt. Särskillt de som hackade på Maxxe. Tycker jag iaf

Visa signatur

Join the Dark side...
and get a FREE cookie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobi-Wan Kenobi
fan att man inte hann med att beställa alltså! >:-(

Men det finns ju faktiskt romeo max chassin kvar där. Iofs silver och 300kr istället för 150kr men silver-chassit var ju ändå godkänt för tävlingen...

http://www.jmedata.se/product.asp?itemno=18480

/johan

Permalänk

Nja nu när man sett dem för 149kr känns inte det värt längre . Satsar på mitt andra projekt istället men tack för upplysningen

Visa signatur

Join the Dark side...
and get a FREE cookie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Har beställt ett nu, föresten är plexibitarna fastskruvade på framsidan eller är dom limmade?

dom sitter med små "flärpar" på insidan...bara til o trycka så lossnar dom...så kan man sätta dit dom igen..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobi-Wan Kenobi
fan att man inte hann med att beställa alltså! >:-(
Skulle gärna varit med och moddat, men jag ska inte vara ledsen över det. Nu får jag ju mer tid till mitt pågående projekt.

BTW: Välkommen tillbaka Maxxe och det är båda parter som får be om ursäkt. Särskillt de som hackade på Maxxe. Tycker jag iaf

HeHe tackar....känns skönt att de finns folk som inte tycker jag är en lunarfjortis med :D:p

Zyphoon: Tackar för ditt stöd me

Men nu e de Modding time :p...var o kolla lite på "järnObygg" idag
kolalde lite allmänt o visst kom de nårra ideeér