Apple kan släppa supertunn, superdyr Iphone 2025

Permalänk
Melding Plague

Apple kan släppa supertunn, superdyr Iphone 2025

Enligt The Information kommer Apple sluta med Plus-modellen och istället införa en ny lyxmodell av Iphone kallad Slim.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter mycket intressant! Gärna så tunn att det finns risk att den böjs i byxfickan när man sätter sig ner, för oss som gillar att leva lite farligt 😎

Permalänk
Medlem

Märklig prioritering. Är Pro Max-modellerna för billiga? Dessutom låter ”supertunn” som något som blir ännu svårare att byta batteri själv på. Apropå: https://www.sweclockers.com/nyhet/36795-utbytbara-batterier-b...

Permalänk
Avstängd

Apple kan komma att släppa en dyr produkt!

Imagine my shock when I heard the news!

Permalänk
Rekordmedlem

Låter som ännu värre bondfångeri än dagens modeller, mindre batteri och sämre tålighet till högre pris.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en ny mini!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en lätt, inte en tunn.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Låter som ännu värre bondfångeri än dagens modeller, mindre batteri och sämre tålighet till högre pris.

Angående batteriet. Så enligt rykten ingår det en 300m förlängningskabel och då är det problemet löst. -Längre än 300m ifrån sin bostad behöver människa ingen gå.

Det stora problemet med dagens mobiler är att de inte ersätter nycklar, körkort och bankomatkort. Vissa personer säger att de helt har skippat dessa 3st saker, men för de flesta är inte "mobilen" tillräckligt bra ännu för att skippa dessa.
Det innebär att man ändå bär med sig en massa bröte ut och lite tunnare mobil förändrar knappt detta.

Permalänk
Medlem

En telefon som dubblar som rakblad, någon?

Permalänk
Medlem

Undrar hur man löser kylningen i en supertunn, superdyr flaggskeppstelefon...

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Blir kanske en ny bendgate

Superdyra är redan de flesta telefoner speciellt iphone. 50k i pris? Undrar hur de kommer motivera det nya priset? Att den är tunn utan att börja sig kanske?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Den blir säkert "super böjbar" i bakfickan också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NcLr:

Undrar hur man löser kylningen i en supertunn, superdyr flaggskeppstelefon...

Lär inte göra någon skillnad att den är tunnare, det är passiv kylning oavsett.

Permalänk
Medlem

Tar hellre mer batteri eller bättre kylning än ännu tunnare än nu. Tycker det är lagom nu med min 13 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det stora problemet med dagens mobiler är att de inte ersätter nycklar, körkort och bankomatkort. Vissa personer säger att de helt har skippat dessa 3st saker, men för de flesta är inte "mobilen" tillräckligt bra ännu för att skippa dessa.
Det innebär att man ändå bär med sig en massa bröte ut och lite tunnare mobil förändrar knappt detta.

Jag förstår inte riktigt, en Nothing 2a för 3500kr löser ju alla ovan nämnda problem superenkelt under förutsättning att infrastrukturen bakom är färdig (Dvs att Polisen accepterar digitala körkort, vilket de inte gör)...

Vad är det du saknar i dagens mobiler?

Resten (nycklar och bankkort) är ju redan idag mer eller mindre en såpass färdig lösning att du klarar dig utan problem (även bilnyckel)

Edit*
Det stora problemet är ju snarare att du då har en single point of failure på allt vilket är ett magnituder större problem enligt mig...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Jag förstår inte riktigt, en Nothing 2a för 3500kr löser ju alla ovan nämnda problem superenkelt under förutsättning att infrastrukturen bakom är färdig (Dvs att Polisen accepterar digitala körkort, vilket de inte gör)...

Vad är det du saknar i dagens mobiler?

Resten (nycklar och bankkort) är ju redan idag mer eller mindre en såpass färdig lösning att du klarar dig utan problem (även bilnyckel)

Edit*
Det stora problemet är ju snarare att du då har en single point of failure på allt vilket är ett magnituder större problem enligt mig...

Som jag skrev vissa personer påstår att mobilen löser allt, men lösningen räcker ej åt alla. Väldigt många har singel point failure. Är nycklarna borta så kommer de ej in. Visst kan de ringa någon, men det kan de ändå.

Min poäng att att man har denna klump med saker, inte ovanligt i ett riktigt tjockt plånboksfodral till mobilen. Och nu kan man köpa en pyttesmalare mobil, som knappt gör mobilplånboksfodralet mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Blir kanske en ny bendgate

Allt beror på materialval och konstruktion. Nya iPad M4 är betydligt tunnare än iPad M1/M2 men tester visar att den har i stort sett samma hållbarhet när man försöker böja dom nya: https://youtu.be/G6LSoVJZfAU?si=77pRTe87t5pz59Ka

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Låter mycket intressant! Gärna så tunn att det finns risk att den böjs i byxfickan när man sätter sig ner, för oss som gillar att leva lite farligt 😎

Då har jag glada nyheter till dig för Apple har redan en sån modell.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NcLr:

Undrar hur man löser kylningen i en supertunn, superdyr flaggskeppstelefon...

Det finns inte så många vägar att gå. Det krävs mindre energi genom effektivare kretsar och energisnål skärmteknologi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Allt beror på materialval och konstruktion. Nya iPad M4 är betydligt tunnare än iPad M1/M2 men tester visar att den har i stort sett samma hållbarhet när man försöker böja dom nya: https://youtu.be/G6LSoVJZfAU?si=77pRTe87t5pz59Ka

Man kan inte göra saker hur tunna som helst utan material som är bortom exotiska. Vi får se om en titan ram kan krävas och eller glasfiber.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Gör en tjockare Pro Max tack. Med dubbla USB-C portar, fetare batteri, bättre värmeavledning och större kamera.

Permalänk
Musikälskare

Låter väldigt intressant

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Allt beror på materialval och konstruktion. Nya iPad M4 är betydligt tunnare än iPad M1/M2 men tester visar att den har i stort sett samma hållbarhet när man försöker böja dom nya: https://youtu.be/G6LSoVJZfAU?si=77pRTe87t5pz59Ka

Verkar vara svag i vertikalt läge dock..
https://youtu.be/GN6ZlssqNAE?feature=shared&t=560

Permalänk
Medlem

Det verkar som att MÅNGA vill ha mindre mobiler utan sämre prestanda men det görs inte av någon anledning.
Jag var väldigt nöjd med min S7+ på alla punkter UTOM batteriet. Det var så urbota dåligt att telefonen var helt värdelös.

En ny förbättrad sådant tack.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

angående ett sektföretag och dess användare

Som jag längtar..ELLER...tar aldrig i en Apple produkt !!, inte ens med en tång

Permalänk
Medlem

Första SE va perfekt size. Kunde sitta ner med telefonen i fickan. Helt tappat intresse för telefoner (många år nu) men den funkar som plånbok idag vilket innebär att plånboken som bara innehöll olika kort har försvunnit från bakfickan. Om Ultratunn också innebär att den är i samma storlek som första SE (fat chance...) så blir det ett köp...

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbe60:

Som jag längtar..ELLER...tar aldrig i en Apple produkt !!, inte ens med en tång

ROFL... appropå sektliknande övertygelser... Tack för dagens skratt!

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

En supertunn telefon som folk sedan sätter i ett fodral för att den inte går att hålla i utan att tappa den minst en gång om dagen, för att den är så dyr och "måste skyddas" samt eventuellt har för dålig batteritid så att det behövs en extra påmonterad batteriklump...

Permalänk
Medlem

Dyrare än den dyraste varianten?! Vad pratar vi om då, 30-40K?

Permalänk

Personligen hade jag varit mer intressared av en ny Mini men de borde göra dem tjockare istället så att kamerabumpen kunde försvinna.