Veckans fråga: Hur gammalt är ditt Steam-konto?

Permalänk
Medlem

vet att jag var med i Steam betan, men det här datumet verkar inte stämma överäns

antingen så kan man inte se det datumet på kontot eller så hade jag något annat konto då ¯\_(ツ)_/¯

edit: mitt steamid för cs1.6 är under 55 tusen så det är nog samma konto ändå gissar jag

tillägg
Permalänk
Medlem

19 korta år. Hade ett från starten men det blev bannlyst i samband med att man spelade den läckta versionen av HL2, eller hur det nu var. Det gillade inte Valve i alla fall.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk

Mitt steam konto är ifrån December 2004, skaffade det säkert i samband med aktivering av half life 2.

Permalänk
Medlem

Idiot som man är så fattade jag inte i början av min karriär,
att man kunde ha flera spel på ett konto...
Så det gick några år innan nuvarande konto blev det permanenta >.<
( 17år, 18år om 15 dagar! )

Permalänk
Medlem

Member since 19 September, 2003.

Varit med ett tag.

Permalänk
Medlem

21år

Det är såpass gammalt att det har ett @spray.se mail. 😂

Visa signatur

ASUS P8Z68-V || Intel Core i7 2600 @ 4.4GHz || Kingston HyperX 16GB 9-9-9-27 @ 1600MHz || MSI GTX 960 GAMING 4G || OCZ Arc 100 240GB SSD || 2x BenQ 2420T 24" 120Hz

Permalänk
Medlem

Jag skaffade Steam direkt det släpptes i samband med CS 1.6. Att ladda ner spel genom Steam vid release tog evigheter. Det var inte populärt.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem

Member since 12 September, 2003.

Antar att det är release?

Permalänk
Medlem

20 år gammalt. Gick med 16 sept, 2003.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K3Vz0:

Ahh, trevligt med lite äldre spelare.
Är det du farsan?

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk
Medlem
Skrivet av K3Vz0:

Error
Provided vanity url does not resolve to any SteamID.

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Skrivet av TC23:

Member since 12 September, 2003.

Antar att det är release?

D:O!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GinTonic:

Aktivt sen 14 sept 2003...

kommer faktiskt inte ihåg men jag har för mig att jag var med i början...

Så enligt wiki hakade jag tydligen på två dagar efter släppet...

Permalänk
Medlem

17år saknar fortfarande gamespy...

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

20.5 years

Permalänk
Medlem
Skrivet av fidde66:

17år saknar fortfarande gamespy...

This ^ Bf2 är saknat

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av TC23:

Member since 12 September, 2003.

Antar att det är release?

Samma här!

Permalänk
Medlem

16.6 år, hade bara HL2 länge, sen orange box och CS1.6.

Först köpte jag alltid med skiva.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

19,3 år tydligen.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Ett av mina älsta är tillräcklig gammalt för att ha e-postadressen som namn.

Permalänk
Medlem

Minns att jag blev ursinnig att jag behövde ladda ner steam för att spela orange box från Valve. Jag köpte ju CD skiva för att slippa ladda ner?!? Lite visste jag att det var sista gången jag köpte spel på CD.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Gick med nov. 2004. Summerar ungefär 6500h speltid varav Civ. står för en betydande andel.

Permalänk

Sedan release, cirka 20,5 år.

Förstår dock inte varför 21 år finns med som alternativ, då det är omöjligt att ha skapat sitt konto ett halvår innan steam släpptes. Dagens i-landsproblem.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Konto sedan 22 november 2003. Och sedan har det blivit ett och annat spel.

Permalänk
Skrivet av adrian_vg:

Var hittar ni denna info?
Ser inget i vare sig androidappen eller webbläsaren.

Aha, hittade!
Reggade mig 2009-02-24!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

"Ni som har Steam-konto, hur länge har ni haft det?" hade i så fall varit en bättre fråga.

Som frågan är formulerad nu så verkar man förutsätta att alla har Stean-konto

Hur länge har du bott i din lägenhet?

När köpte du ditt första Intel-grafikkort?

Rakar du armhålorna på morgonen eller kvällen?

Sådana frågor kan man inte ställa om man inte förutsätter att de tillfrågade kommer svara något av alternativen. Vet man på förhand att 100% av de som tillfrågas faller inom något av alternativen så ok, men jag tror inte någon har sådant tunnelseende att de tror att alla har ett Steam-konto.

Nu är jag några dagar sen på bollen, men frågeställningen vänder sig naturligtvis till dem som har ett Steamkonto. Ni som inte har ett behöver alltså inte svara. Allt som publiceras här är inte riktat till alla användare. Känns som att du krånglar till det lite i onödan.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Nu är jag några dagar sen på bollen, men frågeställningen vänder sig naturligtvis till dem som har ett Steamkonto. Ni som inte har ett behöver alltså inte svara. Allt som publiceras här är inte riktat till alla användare. Känns som att du krånglar till det lite i onödan.

Tydligen håller inte redaktionen med dig eftersom alternativet "Har inget konto" har lagts till sedan mitt påpekande.

Det är mer regel än undantag på Sweclockers att det finns alternativ som "har ingen/inget..." "använder inte..." och så vidare, vilket är väldigt vettigt. Om man i undersökningar vill ställa frågor till en målgrupp med vissa förutsättningar skall det antingen framgå av frågan "Ni som har Steamkonto..." eller stälas i ett sådant samnanhang att de som inte berörs inte ser frågan.

Det hade varit lättare att förbise sådant här om det gällt "snabbkoll" som till sin natur är lite smalare frågor där det är implicit att vissa användare inte berörs, men Veckans fråga? Självklart skall inte frågeställningen i sig bestå av en ledande fråga.

Om man börjar med "Ni som berörs av X" behövs naturligtvis inget "Jag berörs inte av X"-alternativ, men då ett sådant alternativ saknas ska man inte ställa frågan så som den är ställd.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Tydligen håller inte redaktionen med dig eftersom alternativet "Har inget konto" har lagts till sedan mitt påpekande.

Det är mer regel än undantag på Sweclockers att det finns alternativ som "har ingen/inget..." "använder inte..." och så vidare, vilket är väldigt vettigt. Om man i undersökningar vill ställa frågor till en målgrupp med vissa förutsättningar skall det antingen framgå av frågan "Ni som har Steamkonto..." eller stälas i ett sådant samnanhang att de som inte berörs inte ser frågan.

Det hade varit lättare att förbise sådant här om det gällt "snabbkoll" som till sin natur är lite smalare frågor där det är implicit att vissa användare inte berörs, men Veckans fråga? Självklart skall inte frågeställningen i sig bestå av en ledande fråga.

Om man börjar med "Ni som berörs av X" behövs naturligtvis inget "Jag berörs inte av X"-alternativ, men då ett sådant alternativ saknas ska man inte ställa frågan så som den är ställd.

Det händer då och då att sådana alternativ inte finns med och det är en liten grupp personer (som oftast går att räkna på en hand) som tycker att det är ett problem och känner sig tvungna att uttrycka det i kommentarsfältet. Redaktionen verkar lägga till det mest för att det inte ska bli mer diskussioner om det. Jag kan inte klandra dem för jag hade inte heller orkat. De flesta användare på det här forumet ignorerar detta och livet går vidare.

Den här frågan var ju väldigt specifikt riktad till dem som har ett Steamkonto. Jag tycker inte att det behövs ett svarsalternativ till er som inte har ett då frågan är ställd som den är och det verkade inte redaktionen tycka heller innan det klagades på.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

"Medlem sedan 15 januari, 2005." Ett halvår innan SweClockers-kontot!
19 år. Ganska säker på att det var Half-Life 2 som satte dit mig (som så många andra!) till sist; lite sen till det kalaset också p.g.a. flytt och datoruppgradering där kring årsskiftet.
Minns att jag testade (och ratade) Counter-Strike på ett eller två konton tidigare, men höll aldrig reda på dessa då Steam à la 2003 inte var så roligt heller.

Visa signatur

torzelan.com | instagram.com/torzelan | youtube.com/torzelan | En fragmovie från 2021, jisses!
AMD 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, G.Skill 32 GB 3600 MHz CL14 Ripjaws, 1 & 2 TB WD Black SN850 Gen 4, Samsung Odyssey NEO G9 49" 240Hz, Pwnage Stormbreaker Magnesium Wireless, Endgame Gear KB65HE, SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless (m.fl.), etc.

Permalänk
Medlem

Medlem sedan 14 september 2003