ASUS 1070 strix (eller 970 strix)

Permalänk
Medlem

ASUS 1070 strix (eller 970 strix)

Efter uppgradering från mitt 1070 strix till ett 3070 så har jag ett grafikkort över. För att direkt klargöra rubriken, så har jag även ett 970 strix i min andra dator (sambons burk). Endast ett av detta kommer säljas, men bud på båda mottages.

Nedan finns en beskrivning av båda korten, men TL;DR följer:
Båda korten är i ett mycket gott skick och presterar otroligt bra. Prestandaskillnaden är kanske runt 30% på dessa kort, då 970 går nästan att jämföra med ett kort av modellen 1060. Detta är helt min egna uppfattning och upplevelse.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  • ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC

Köpt av mig när jag byggde en helt ny burk hösten 2016. Självklart via Inet. Har suttit i min Fractal R5, så klarat sig fint från damm och varit väl ventilerat. Aldrig använts till mining, utan bara vanligt spelande.
Uppgraderade datorn i höstas från i5 6600k till i9 9900k (+mobo o minnen) och detta grafikkortet levererar verkligen när inte processorn längre agerar flaskhals! Med den i9 processorn så får man ut ca 170-210 fps i CS2 (beroende på karta) med nästan allt på max i inställningar, så detta kortet presterar otroligt fint!
Originalkartong och emballage finns kvar.

  • ASUS GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC

Detta kortet satt i den extradatorn jag köpte förra året av en medlem här på Sweclockers. Grafikkortet är också köpt 2016 på Inet och har fungerat utmärkt även i min ägo. Likadant där så har det alltid suttit i ett R5 chassi, så det är i ett gott skick. Har inte originalkartongen, men kan skicka i en annan anpassad låda vid behov.
Sitter just nu monterad i den andra datorn, därav ingen annonsbild på denna.

Säljs helst här på Sweclockers, men annons kommer finnas även på Marketplace. Beroende på vilket intresse och bud som kommer in, så beslutar jag vilket kort som säljs. Ev byte båda korten mot något annat grafikkort kan vara av intresse likaså. Bestämmer vem jag säljer till och till vilket bud etc. Utgångspriset är inte ett riktpris.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 400 kr + frakt för 970
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Nytt bud: 450 kr + frakt för 970
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Nytt bud: 700 kr + frakt för 1070
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Buden är noterade. Ska in till stan på torsdag, så kan posta vinnande kortet till budgivare då. Avslutar budgivning på onsdag kväll.
Om högsta budet på 970-kortet överskrider halva värdet/budet på 1070-kortet, så vinner budgivare på 970-kortet.

Så, i skrivande stund leder @Chris_123 på 970-kortet.

Permalänk
Nytt bud: 900 kr + frakt för 1070
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 950 kr + frakt för 1070
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

P182 | EP35-DS3 | E5200 | XMS2 DDR2 2X2GB | HD4850 | WD6400AAKS 640GB X2 + SPINPOINT F1 1TB

Permalänk
Nytt bud: 1 000 kr + frakt för 1070
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Uppdatering, har följt buden här. Har precis fått ett bud på 1100kr + hämtar på 1070, via Marketplace.

Hämtning är ju oftast att föredra, men i detta fall så skulle det inkomma likvärdigt bud (+ frakt)
här på Sweclockers, så kommer det att väga tyngre.

Men som lovordat håller jag denna annonsen uppe till ca klockan 18 imorgon.

Permalänk
Nytt bud: 1 100 kr upphämtning
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Nytt bud: 1 150 kr + frakt 1070
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Nytt bud: 1 200 kr 1070 upphämtning
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Nytt bud: 1 250 kr + frakt för 1070
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Kul att intresset är stort för grafikkorten!
Stänger affären om max två timmar, så ev motbud bör ramla in snarast.
Obs! Eftersom jag föredrar hämtning före att skicka,
så är bud med hämtning värt +100kr.

I och med detta, så leder @Kvarndal18 på 1200kr (+hämtning)

Permalänk
Nytt bud: 1 300 kr + frakt för 1070
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk

Bortse från budet på 1300, inser att det blir jämlikt med det på 1200 och hämtning med ditt prioriteringvärde för det👍🏼

Permalänk
Medlem

Stänger annonsen/budgivning nu.
Vinnande objekt och bud blir @Kvarndal18 som redan är på väg för att hämta upp sitt nya (beg) 1070 strix.

För att sambon ska kunna spela vidare så kommer 970 kortet behållas tillsvidare.
Tack alla för allt visat intresse!

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad