Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

GeForce 551.52 WHQL

Download the NVIDIA GeForce 551.52 WHQL driver. Game Ready Drivers provide the best possible gaming experience for all major new releases, including Virtual Reality games.

Version 551.52 WHQL brings significant enhancements and support to the NVIDIA gaming ecosystem. The latest driver update is designed to optimize gaming performance for new titles that incorporate DLSS technology, with a particular focus on Skull and Bones, which utilizes DLSS Super Resolution for improved graphics quality. The update addresses several key issues to ensure smoother gameplay.

In version 551.52 WHQL, notable fixes have been implemented:

Resolved intermittent micro-stuttering issues that occurred in some games when vertical sync was enabled, identified by the code 4445940.
Corrected stuttering problems in Red Dead Redemption 2 observed on specific Advanced Optimus notebooks, tagged with the code 4425987.
Improved stability in Immortals of Aveum after prolonged gaming sessions, as per issue 4415277.

Fixed Gaming Bugs:

Some users may experience intermittent micro-stuttering in games when vertical sync is enabled [4445940]
Red Dead Redemption 2: Stutter observed on some Advanced Optimus notebooks [4425987]
Immortals of Aveum: Addresses stability issues over extended gameplay [4415277]

Fixed General Bugs:

Potential stutter may be observed when scrolling in web browsers on certain system configurations [4362307]

Download: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/drivers/results/218740/

Open Issues:

[Netflix] Display issues for videos when using Edge browser. Recommend using Windows Netflix application as workaround. [4388454]
GeForce GTX 10/RTX 20 series: PC may randomly freeze when Windows Hardware-Accelerated GPU Scheduling and NVIDIA SLI are both enabled [4009884]
NVIDIA Freestyle filter settings are not saved after quitting game [4472656]
When playing back SDR videos in Chrome/Edge, deep blacks may not appear correctly when HDR is enabled from the Windows Settings [4492243]

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Snusfri

Hoppas Studio Drivern kommer snart med då och inte förstör något i Iray.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Känns som att man gör bäst i att alltid läsa lite i Geforce Forumet innan man drar en update numera.
Precis som nämns i Open Issues så sparas inte spelfiltrerna i den nya versionen av GFE, så det vart ju bara att rulla tillbaka ett par versioner.
Lite jobbigt att det inte stod i changelogen från början...

Fattar inte att dom inte kan få bukt med det där halvdanna skitprogrammet efter så många år.
Alltid är det nåt som krånglar - korrupt bild, korrupt inspelad ljud, separata ljudspår spelas inte in, overlays som inte funkar efter omstart av spel, alldeles för långa noteringar vid inspelning osv...

Permalänk
Medlem

"When playing back SDR videos in Chrome/Edge, deep blacks may not appear correctly when HDR is enabled from the Windows Settings [4492243]"
Ungefär varannan gång jag drar t ex en youtubevideo mellan min sekundära 1440p IPS till min primära LG C1 med HDR på så kajkar färgerna/svärta ur totalt med de senaste drivrutinerna. Är faktiskt imponerad över att Nvidia lyckats fucka upp så många drivrutiner de senaste ca 4 åren, har varit mindre bekymmer med var och varannan drivrutin för mig sedan Ampere släpptes. DPC latency var ett problem i flera månader förra året, flimmer och blackscreens har kommit och gått med olika versioner och nu tycks HDR blivit ett större problem än tidigare också. Tragiskt med tanke på hur stabila de var för mig mellan 2015-2020 med både ett 970 samt ett 2070s.