Monteringskit till Thermalright Peerless Assassin 120 SE

Permalänk
Medlem

Monteringskit till Thermalright Peerless Assassin 120 SE

Hej!
Någon som vet vart man kan få tag på monteringskit till Thermalright Peerless Assassin 120 SE?

Den där lilla metalpipen som sticker ut från muttern lyckades jag ju skruva av 😬 så nu är ju skruven för kort. Eller kan jag bara skaffa en längre skruv? Den är ju lite tung den där fläkten så jag vill ju inte att den ska bli sned.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kuwanger:

Hej!
Någon som vet vart man kan få tag på monteringskit till Thermalright Peerless Assassin 120 SE?

Den där lilla metalpipen som sticker ut från muttern lyckades jag ju skruva av 😬 så nu är ju skruven för kort. Eller kan jag bara skaffa en längre skruv? Den är ju lite tung den där fläkten så jag vill ju inte att den ska bli sned.

Om det inte säljs som reservdel så posta bilder på vad du förstört så kanske nån vet hur man löser det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuwanger:

Hej!
Någon som vet vart man kan få tag på monteringskit till Thermalright Peerless Assassin 120 SE?

Den där lilla metalpipen som sticker ut från muttern lyckades jag ju skruva av 😬 så nu är ju skruven för kort. Eller kan jag bara skaffa en längre skruv? Den är ju lite tung den där fläkten så jag vill ju inte att den ska bli sned.

Har du provat maila Thermalright ?

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Exakt posta en bild. Det var inte direkt facktermer som användes så rätt otydligt vad du menar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Kuwanger:

Hej!
Någon som vet vart man kan få tag på monteringskit till Thermalright Peerless Assassin 120 SE?

Den där lilla metalpipen som sticker ut från muttern lyckades jag ju skruva av 😬 så nu är ju skruven för kort. Eller kan jag bara skaffa en längre skruv? Den är ju lite tung den där fläkten så jag vill ju inte att den ska bli sned.

Jag antar att det är rödmarkerad du har dragit av, gå till närmsta butik som säljer bygg/skruvar så kan du köpa en normal skruv med samma tråd. Dom är inte speciella direkt förutom att dom har ett stort huvud.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Exakt posta en bild. Det var inte direkt facktermer som användes så rätt otydligt vad du menar.

Ja en bild hade ju varit smart.
Här är vad jag menar:

Permalänk
Skrivet av Kuwanger:

Ja en bild hade ju varit smart.
Här är vad jag menar:

https://i.imgur.com/CirSs3r.png

Den jag misstänkte du menade då.

Du kan typ skita i backplate och köpa 4 m3 skruv, 4 muttrar, och klippa till ett par isolerbrickor av en random plastförpackning och bara köra genomgående skruv och mutter.

Distanserna bestämmer hur högt kylarfästet sitter från moderkortet inte skruvarna.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Den jag misstänkte du menade då.

Du kan typ skita i backplate och köpa 4 m3 skruv, 4 muttrar, och klippa till ett par isolerbrickor av en random plastförpackning och bara köra genomgående skruv och mutter.

Distanserna bestämmer hur högt kylarfästet sitter från moderkortet inte skruvarna.

Skulle det funka att bara köra en längre skruv? De skruvar som följer med är för korta för att nå hela vägen ner till muttern. Muttern sitter fortfarande i bakstycket så den drar säkert med en längre skruv bara. Eller kommer det bli för vingligt så pass att jag får köra mutter+skruv istället?

Permalänk
Skrivet av Kuwanger:

Skulle det funka att bara köra en längre skruv? De skruvar som följer med är för korta för att nå hela vägen ner till muttern. Muttern sitter fortfarande i bakstycket så den drar säkert med en längre skruv bara. Eller kommer det bli för vingligt så pass att jag får köra mutter+skruv istället?

Beror väl på vad det är för gänga är det vanlig m3 eller nått skulle det väl gå men i många fall är det nån unc tumgänga som används och betydligt ovanligare att hitta.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering. Lyckligtvis har dom varit så kloka att använda vanlig m3 så en längre skruv var bara allt som behövdes eftersom muttern sitter intryckt i bakplattan. =D