Bilder på ditt senaste inköp (2024) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

S24 Ultra, 512 GB/grå.
Fodral med inbyggt kickstand från ESR (var inne på deras med magsafe + kickstand först, tills jag såg att man får problem med S-pen i magsafe skal)
Samt skärmskydd i härdat glas, tills jag hittar något som inte påverkar anti-reflektivteten.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Exakt såna muggar fick jag i inflyttningspresent när jag flyttade till min första lägenhet år 1999 Har dom kvar fortfarande så det är iaf inte mina du har köpt

Så de är så gamla alltså! Det är ju en specialmodell från en viss designer. Finns äggkoppar också vet jag med samma mönster.
Tycker om deras modell av muggar och vita sådana är lite tråkigt att ha, så är glad över att ha hittat dessa. Först hittade jag 4 på en second hand för några månader sedan och hittade 3 nu igår. Alla utan en ser nästan oanvända ut. Bra kvalité!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

<Uppladdad bildlänk>
Fyllde på förrådet med kakao. Blev även lite billig julmust som får lagras till nästa jul.

Den ska tydligen vara bäst kakao från valrhona? Funkar den i kallt mjölk typ oboy också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Batteri / Kraftverk på hela 1 Kw:

<Uppladdad bildlänk>

11 Kilo, 220v, 12v, 5v, usb-c, 100W snabbladdare, 2 x trådlösa laddare på toppen.
Kan leverera upp till 2Kw och har ett LifePo4 batteri på 1Kw.

Bara lite nyfiken på vad du använder den till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saihtam:

Bara lite nyfiken på vad du använder den till?

Det är en backup när strömmen går, och det gör den ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

Vad är det för rackare det där?

är denna,
https://www.amazon.se/gp/product/B0CL4Q6BJL/ref=ox_sc_act_tit...

den ser inte ut som på bilden på amazon och informationen som säljaren ger är aningen felaktig
modellen heter egentligen zx-k0402wb och görs av motiedot
jag gissar att det är denna: https://www.motiedot.com/384448-384448.html?pid=581812&_t=170...

den ger 2.5gb per rj45 port, samt 3af/at på 76w + 2 sftp+

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Med inspiration från @aragon

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hackers:

Den ska tydligen vara bäst kakao från valrhona? Funkar den i kallt mjölk typ oboy också?

Nej.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hackers:

Den ska tydligen vara bäst kakao från valrhona? Funkar den i kallt mjölk typ oboy också?

Nej, det är ju bara kakao. Oboy-pulver innehåller socker och en del annat. Däremot gör vi ibland väldigt god varm choklad med denna kakao där vi värmer mjölken med lite mortlad kardemumma och sedan smaksätts det hela med kakao och ljust muscovadosocker. Otroligt gott men jag har inte receptet tillgängligt just nu.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

The Order 1886 Limited Edition (Steel Case) till PS4 för en dryg hundring.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Första inköpet för i år.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Asus ROG Strix 96

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Två påsar med ventilations rör/adaptrar för kylning av serverrum,
extra hållare för huvudborste till dreame L10s ultra
två mini sas hd kablar till serverbygget samt 4 fläktar till serverbygget.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

skärmskydd för 500 kr. kvalité? - ja. prisvärd? - nej

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Inte riktigt mitt senaste, men har varit upptagen.. Så det får dimpa ner lite i efterhand här.
Behövde ett komplement till justersågen, så nu slipper jag låna vid behov.

<Uppladdad bildlänk>

Hur är denna såg? Jag köpte en billig scheppach på Bauhaus, den dök till att såga upp golvspånskivorna med men där slutar det nog. Tyckte den fick jobba rätt mycket och tog tid att såga igenom samt att styrskenan har en lätt böjning när man fäster de två delarna. Så jag behöver en ny som kapar raka snitt långt, gärna spån och mdf skivor på längden tex utan allt för stor ansträgning. Festool är för dyrt dock...

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Som alla vet är ju det bästa sättet att hitta något man tappat bort att köpa en ersättare. Så det gjorde jag idag.
Jula hade 2 x 2Ah batterier, en skruvdragare och en slagskruvdragare för 999 kr.

Nu väntar jag bara på att min gamla skruvdragare ska komma fram.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem

Jag bytte ut två av mina Hikvision-kameror mot Unifi-kameror för att minimera mängden falsklarm när solen tittar fram eller när det blåser.

Permalänk
Medlem

Köpte mig en generisk mugg...

(avbildat är också insidan av ett nyinköpt ljustält - det är jag dock lite mindre nöjd med än muggen, mest pga att ledbelysningen som medföljde kör rätt kass pwm vid neddimning, så vill man inte ha bandning på sina foton är det i princip fullt ös som gäller)

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

äntligen kom dom hårddiskar jag väntat på till server bygget, sedan anlände lite sågblad för metall,2 olika typer av skyddsglasögon,en ful men varm mössa. samt en släde till sticksågen så det inte bli för snett när jag sågar av sidorna på server skåpet

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Ficklampor har jag en del sen förut dock ingen blå. Så när Valostore hade en blå Olight Marauder Mini på lager fick det bli en sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hackers:

Den ska tydligen vara bäst kakao från valrhona? Funkar den i kallt mjölk typ oboy också?

Olof Viktor har lyx-Oboy som du blandar direkt i mjölk, med Valrhonachoklad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dustoff:

Ficklampor har jag en del sen förut dock ingen blå. Så när Valostore hade en blå Olight Marauder Mini på lager fick det bli en sådan.<Uppladdad bildlänk>

70% av min ledramp från bilen i handen… det är ändå seriöst!

Kanske mest av en leksak för min del, men den kanske kan styra ljusstyrkan och få längre batteritid och sånt?

Ser den för ca 2100kr, fick du den billigare än så?

Permalänk
Medlem

Var väll dags att göra något åt avloppet så det fick bli relining så slipper man bila upp hela jävla källaren och förstöra allt eftersom den är inredd med passivt avfuktande golv och annat som inte är så roligt att fixa till i efterhand.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

För mig blev det en uppgradering från ett Sigma 16mm F1,4. Men många skulle nog säga att det var en nedgradering.
Men det var vikten och storleken som motiverad mig. Sjukt nöjd än så länge

Permalänk
Medlem

dagens inköp blev en väldigt lång nostång samt en 40cm mejsel för att försöka komma åt och öppna motorhuven på en mr2 jag har stånda där vajern gått av till öppnings spaken, sedan ett gäng pennor för olika användningsområden.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Var väll dags att göra något åt avloppet så det fick bli relining så slipper man bila upp hela jävla källaren och förstöra allt eftersom den är inredd med passivt avfuktande golv och annat som inte är så roligt att fixa till i efterhand.

<Uppladdad bildlänk>

Fin regulator 😉

(Han som skruvade ihop den)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Nu blev det äntligen min tur. Ett stycke 5800x3D, tillsammans med MX-6 och en nyckelring som ska på extranyckeln!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

en ny mus. satan vad lätt den är. väger 34 gram

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e