Webhallens nya VD vill locka tillbaka spel- och datorintresserade

Permalänk

Alltid haft Webhallens som nr 1 att handla hos sen Scribofont la ner för länge sen! Tycker det är bra att dom har butiker lite överallt. Inet är trevliga, men bara butik i centrala Sthlm.

Permalänk
Medlem

Jag tror att de behöver ta bort alla hushållsprodukter och satsa helhjärtat på datorer och gaming för att komma någonstans. Priserna måste ner och hemsidan behöver bli mer lättöverskådlig. Sluta med popups som tjatar om försäkringar eller lämpliga tillbehör till produkten när du har lagt något i kundvagnen också. Så otroligt irriterande. Det finns redan förslag om försäkring i själva kundvagnen, det räcker.

Minns när jag var inne på Webhallen i Nordstan med ett felande grafikkort för några år sedan och han i butiken skrockade att det är AMD som är felet och han själv bara köper Intel och Nvidia. Vad nu det skulle hjälpa mig? De hittade inte något fel på ett moderkort som var kortslutet heller, trots att det var inne på felsökning. Den typen av support kan knappast vara ett vinnande koncept.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

För att jag ska köpa spel och liknande igen på Webhallen krävs en bättre prissättning, konsekvent 100-200kr dyrare än t.ex. Netonnet för nysläppta spel. Kan knappt minnas jag såg en riktigt bra deal på Webhallen.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

De kan lägga ner "Supply Drops", achievements, avatarer och allt annat trams.
Butiken känns inte seriös sen de började med gameifieringen, jag handlar på andra ställen sen dess.

Då handlar du inte från Inet heller då antar jag, eftersom att de också har achievements och avatarer? Enligt mig så är det absolut ingenting som är till skada, vare sig för Webhallen eller Inet. Tycker snarare att det känns som att man är en trogen kund när man får specialerbjudanden, prioriterad leverans och ett VIP-nummer till kundtjänst som går förbi kön.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Då handlar du inte från Inet heller då antar jag, eftersom att de också har achievements och avatarer? Enligt mig så är det absolut ingenting som är till skada, vare sig för Webhallen eller Inet. Tycker snarare att det känns som att man är en trogen kund när man får specialerbjudanden, prioriterad leverans och ett VIP-nummer till kundtjänst som går förbi kön.

Nej, jag handlar inte på Inet för att deras sida är så jävla grötig och att de är dåliga på att skriva kompletta specifikationer på produkter. Sortimentet är större än vad de klarar av att hålla reda på.
Jag visste inte ens att de hade avatarer eller achievements så det kan inte vara något de trycker speciellt mycket på. På webhallen går det inte att undvika.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem

Ska dem locka spelintresserade kunder får de nog steppa upp sina priser. Just nu ligger alla "före" och tom Cyberphoto som superbra fotobutik ligger typ 20% UNDER Webhallen i pris
699 hos Webbis mot 579 hos typ alla andra

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem

Jag föredrar Webhallen, men 95% pga av deras butiks närhet. Jag har en butik nära mig i Fruängen, Sthlm och även om samma vara kostar några kronor mer kan jag välja att köpa den på Webhallen pga att jag bara kan promenera dit och plocka upp.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Jag vet inte vad du haft att göra med för chefer.
Men borde ju vara bra om chefen vill se hur det går till på arbetsplatsen istället för att bara vara en dyr pappersvändare.

Precis vad en chef ska göra!

Permalänk
Medlem

Så länge de inte öppnar butik i Linköping igen ser jag tyvärr ingen anledning att välja Webhallen igen.

Permalänk
Medlem

Jag slutade se webhallen som ett topp alternativ för något år sedan när supporten gick ner sig nått fruktansvärt...
Ska inte behöva ta en vecka att få mail svar liksom... Och de var inte engångshändelser, nu är webhallen mitt sista alternativ när jag handlar, om dom inte är bäst i pris vilket dom aldrig är.

Sen tror jag det här med butiker gör dom bort sig med och försöker placera i stora shopping center vilket jag tror är helt fel.
Här i Västerås fanns en webhallen butik i ett shoppingområde långt utanför city, jag kom iaf på mig själv att aldrig vara in där eftersom det är för långt bort och för krångligt att ta sig dit.
I mitt tycke ska en sådan butik finnas centralt och gärna gångavstånd från närmsta universitet eller lägenhetsområde där majoriteten av deras kundgrupper finns.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Steg 1 för webhallen borde vara att styra upp sin kundservice. Slutade handla hos dom för två år sedan pga ett ärende som dom hade noll lust att hjälpa till med.

Personalen i butik har varit bra men så fort man kontaktat dom online med något ärende så är det sämst i klassen. Alla andra elektronikbutiker har enligt mig bättre service än webhalllen. Bortsett Elgiganten då.

Om någon på webhallen läser..

Fixa era priser, ni är ofta dyrare än era konkurenter. Va aktiva på forum och sätt upp en strategi på hur ni vill ta hand om era trogna/nya kunder och era tappade kunder.NI BEHÖVER DET.

Permalänk
Medlem

Är kund hos webhallen sedan många (många) år tillbaka sedan jag köpte en (importerad) PSP av dem. Jag upplever också att Webhallen successivt har gått i fel riktning under åren. Delvis detaljer, som att man aldrig (någosin?) tycks få ordning på förbokningssystemet, gör att jag inte längre förbokar något där som jag vet kommer vara i begränsad tillgång. Det måste fixas.
Även inställningen hos personal kan bli bättre, iallafall gällande oss stamkunder. Förr var det inga konstigheter att kompenseras om Webhallen gjort del i någon order, eller att reklamera någon vara. Nu känns detta klart krångligare.
Delvis såg webhallen till att ta in (importera, kanske ibland på kreativa vis) konsoller etc som andra återförsäljare inte hade, eller importerat "gamer" godis/snacks från USA. Man hade också väldigt roliga events i butikerna i samband med t.ex grafikkort-släpp, spel-släpp, med ofta "freebies" och inbjuda gäster.
Oklart om man hade reor mer sällan, men de upplevdes som "riktiga" reor. (och inte samma blutooth-högtalare etc som ofta tycks reas ut nu) Ni behöver vara tydligare med vilken profil ni vill upplevas ha.
Trots "level-system" för kunder (som ni haft i många år) så har detta aldrig (nämnvärt) resulterat i något för oss stamkunder mer än sparsam rabatt på retur-varor. Bättre kan ni. Inte ens "knighthood" status har resulterat i mycket mer än access till en "exklusiv" kanal på discord. (plus 2-3 utlottningar på ett helt år?)
Hade gärna sett en ordentlig comeback, med en ordentlig känsla av kärlek för gamerkultur.

Permalänk
Medlem

Det finns ju andra scenarion

Skrivet av Skrax:

Tycker synd om dom anställda som måste stå där och fejka ett leende när stora stygga chefen står bakom ryggen för att finna fel bland dom som verkligen arbetar.. Är ju knappast på lagret som det är fel, oftast är det någon högre upp som börjat ändra på ett fungerande koncept och sen ska en ny chef träda fram för att sparka på de oskyldiga arbetarna och sen går det bara sämre o sämre. Såna idioter har man stött på mer än en gång i livet. Tvi!!

Det kan ju också vara så att han genuint vill se hur ”verkligheten” fungerar och höra vad de ”på golvet” har för förbättringsförslag. Deras synpunkter brukar vara riktigt bra! Jag värderar det högt när jag har möjlighet att se hur mina teams produkter används i den dagliga verksamheten.

Visst, finns klart en risk att det bara är ett PRtrick för att det förväntas av honom. Men det finns likväl en chans att det är genuint.
Alla chefer är inte stora stygga, på samma sätt som alla arbetare inte är oskyldiga

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

jag brukade handla det mesta på webhallen pga fysisk butik och i regel marginellt dyrare än de billigaste på prisjakt. Nuförtiden är de oskäligt mycket dyrare än billigaste på prisjakt på i princip allt, så då handlar jag på annat håll.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

De flesta gånger jag köpt på Webhallen de senare åren har jag hittat saken på webhallen.se och sedan hämtat den i butik. Men nu har de 2 närmaste butikerna lagt ner. Kommer nog inte att köpa mer i webhallens butiker då de ligger inne i centrum och där har man ju inte tid att hänga. Men det har väl andra förstår jag, som passerar centrum på väg hem från jobbet.

Jag tror f.ö att en butik inte behöver vara billigast på allt, även om det också kan vara en strategi, men de måste vara billiga på något. Och ha bra support. Jag har (förr) köpt micro sd-kort och hårddiskar på Webhallen, till bra pris, men när jag senast skulle köpa lagring var webhallen inte ens med bland de ratade affärerna, de kom inte ens så långt.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk

Webbhallen vill locka tillbaka "spel & datorintresserade" ...

Otroligt att de från början släppte dessa kunder från första början. Bara detta är ett tjänstefel av vilken VD som helst.

Men det klart, allt blir mer tydligt när man ser att det inte är kompetens som premieras idag när människor rekryteras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Då handlar du inte från Inet heller då antar jag, eftersom att de också har achievements och avatarer? Enligt mig så är det absolut ingenting som är till skada, vare sig för Webhallen eller Inet. Tycker snarare att det känns som att man är en trogen kund när man får specialerbjudanden, prioriterad leverans och ett VIP-nummer till kundtjänst som går förbi kön.

Får du fortfarande specialerbjudanden och medlemserbjudanden? För mig har det nog inte kommit något på något år vid det här laget. Level 17 i mitt fall.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Det enda sättet att få tillbaka datorintresserade är att öka kompetensen och att sluta att försöka sälja allt mellan himmel och jord.
Jag kommer aldrig att handla dyra datorprylar från någon som också säljer värmefiltar, brädspel, tågset, eltandborstar och hårfönar.
Det första jag tänker på är inte hur vassa Webhallen är på datorgrejer iallafall, de är inte direkt förtroendeingivande på den punkten.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem

Som så många andra väljer jag endast webhallen pga. närhet till flera fysiska butiker i och runt Stockholm. Det är för närvarande den enda USPen de har tyvärr.

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Jag handlade mycket i början när Webhallen var nytt.
På den tiden kunde man köpa spel för bra priser, komponenter för att bygga/uppgradera datorn, konsoler för de intresserade samt tillbehör till respektive.

Nu känns det mer som en Walmart.
Du hittar leksaker, köksprodukter, dammsugare, vitvaror osv och snart hittar man kanske t.o.m sexleksaker där, vem vet..

Och personalen.
Förut var de serviceminded, reklamationsärenden gick smärtfritt osv. Nu är det tvärtom, rena rama byråkratin som gäller och jävligt otrevliga. Behandlar oss 20+ år gamla medlemmar/kunder som om vi vore skit. Sorry ungar (de som jobbar på Webhallen), men jag skulle kunna vara er farsa!!

Tack, men nej tack! Hjälper inte att bolaget skaffar en ny VD. Hoppas de konkar inom närmsta 3 åren så vi får bort Walmart-stuket från marknaden!

påminner mig om när jag letade 1080.. la beställning och hämtade ut i butik i Linköping.
Dubbelkollade med personalen ifall distansköpeslagen gällde ifall jag gjorde ordern online och tog pick up och betala i butik.
Personalen sa jag och transaktionen genomfördes.

efter lite tester insåg jag att kortet hade fruktansvärd coil whine när man belastade kortet och använde en HDMI och en Displayport (spelade ingen roll vilken port på kortet som användes..
testade i 2 andra datorer.. samma problem.

Beskrev problemet till personalen i webhallen, skrev en detaljerad lista om vad problemet.
och efter 1 timme fick jag ett samtal där de sa att jag kunde komma tillbaka.
väl i butik sa de att de testat kortet och inga fel hittades.
Jag frågade ifall de hade felsökt med 2 skärmar, och fick svaret att de har sina rutiner när de felsöker.
Jag frågade igen om kortet testats med 2 skärmar.. och han går bak in på lagret och kommer efter 3 minuter och säger nej.

Bad dom felsöka felet igen och denna gång med 2 skärmar då det är då felet kommer.

Samatal efter en timme igen.
jag kom in och åter igen:
Jag frågade ifall de hade felsökt med 2 skärmar, och fick svaret att de har sina rutiner när de felsöker.
Jag frågade igen om kortet testats med 2 skärmar.. och han säger nej, det ingår inte i deras rutiner...

Han frågade om jag ville lämna in kortet igen, men då sa jag att jag häver köpet enligt distansköpeslagen.
fick då att de inte gick då jag betalade i butik...
Förklarade att hans kollega sagt att det funkade med distans och jag köpt kortet 2 dagar tidigare.

Hade turen att precis då kom den personen jag pratade med och jobbade för dagen igen.
frågade om jag fick prata med den personen igen, och de fick jag och returen godkändes.
men han påpekade att han hade gett mig felaktig information.

Det var sista gången jag valde köpa dyrare produkter över disk hos dom.. vilket gjorde att mina resor till webhallens butiker kan räknas på fingrarna de senaste åren.
kanske gått in i Linköpings Webhallen och köpt ett sd kort eller lite kylpasta 1 gång per år sedan 2016..
resten av mina inköp har oftast hänt via Inet efter detta...

----------------------------------------

Sedan ska vi inte glömma att jag ofta köpte Mercendise från spel på Webhallen... eller spelrelaterade saker...
har fortfarande 3 energidrycker i min hylla som var en health potion, mana potion och luck potion. köptes 2013 ^^ (har inte druckit dom och kommer inte att göra det då dom nu mera är svarta på insidan.

Saknar gamla Webhallen... men bra service och bättre sortiment för mitt nördiga jag...
Köpte en hel del kläder där med (TV'spels inspererade dvs från Jynx och liknande märken)

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Hemsidan behöver lite kärlet och mer översyn.

Permalänk
Medlem

Ja jäklar var ett bra tag sedan jag handlade på webhallen, var trogen kund men sedan gick jag över till andra butiker. Kanske detta är en del av det hela..

Priserna blev för höga på spel t.ex. samt att de tappade fokus på sin målgrupp och ville bli mer som elgiganten.

Hoppas på bättring då konkurrens är bara bra.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Får du fortfarande specialerbjudanden och medlemserbjudanden? För mig har det nog inte kommit något på något år vid det här laget. Level 17 i mitt fall.

Tycker att det brukar ligga saker under medlemserbjudanden lite då och då. Minns inte exakt när jag var in och kollade senast, men det är inte fråga om år i alla fall.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Jag slutade främst att köpa från webhallen och komplett var pga. Inet steppade upp på alla plan. Bättre support, bättrte priser, snabbare leveraner, bättre sortiment.

Det sämsta med nuvarande webhallen för mig är att tex. deras fyndhörna kan innehålla 2-3 år gamla grafikkort som fortfarande har kvar de priser de lanserades med. Samt att deras rabatter eller nedsatta pris kan vara 10 kr på en vara som kostar 500 kr.

Såg för något år sedan ett headset i deras fyndhörna som kostade mer än de kostade nytt eftersom fyndhörnans pris var nedsatt från lanseringspris medan det sprillans nya hade ett uppdaterat pris.

Inte ovanligt att "fyndhörnan" har typ 1% nedsatt pris heller..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fass:

Alltså, jag handlade på Webhallen rätt så flitigt när de hade sin Linköpingsbutik öppen (level 20+ i deras interna system, tittar man på min köphistorik är det ett sexsiffrigt belopp som det summeras till) - fastän de oftast var lite dyrare än konkurrenterna, så var det den fysiska butiken med möjlighet till snabb-/impulsköp eller leverans till butiken som gav mervärde. Och det att de inte låg i nåt sunkigt industriområde, utan mitt i stan där folk bor och arbetar så man kunde passa på under lunchen eller på väg hem efter jobbet. Returer och återköp/garantiärenden blev så mycket smidigare med ett fysiskt ställe att lämna in till. Det var liksom det som var Webhallens grej i min värld - att de hade något mer att erbjuda än bara en webbplats och distanshandel.

Nu när butiken är borta, har jag ingen som helst anledning att handla från dem. De är inte billigast. De har inte fysisk närvaro. Och inte är kundsupporten som den brukade vara heller... Nä, ska de kunna konkurrera så är det tyvärr priset som måste ned. Jag har gått över till att handla via Inet/Computersalg/Proshop/Amazon etc, och de är utbytbara mot varandra, när det är priset som bestämmer. Synd.

Nu finns butiken kvar i Nordstan, Göteborg men du summerar det perfekt till varför jag väljer Webhallen de gånger det handlas.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Såg för något år sedan ett headset i deras fyndhörna som kostade mer än de kostade nytt eftersom fyndhörnans pris var nedsatt från lanseringspris medan det sprillans nya hade ett uppdaterat pris.

Inte ovanligt att "fyndhörnan" har typ 1% nedsatt pris heller..

Innan hade de riktigt bra fyndpriser men sen bytte de till riktigt dåliga fyndpriser, men de borde ligga mittemellan där

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Innan hade de riktigt bra fyndpriser men sen bytte de till riktigt dåliga fyndpriser, men de borde ligga mittemellan där

Tycker det i och för sig verkar vara två nivåer bland fyndhörnor generellt. Antingen är de dåligt prissatta eller så saknar det nästan all form av intressanta produkter.. mestadels lågprisprodukter som de aldrig fått sålt. Saknar tiden då fyndhörnor faktiskt VAR fyndhörnor där man kunde få till exempel utställningsexemplar till typ 10-15% rabatt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

@Weballen
Jag handlade i den första butiken på Fleminggatan i stockholm. Man beställde på webben och hämtade i butiken. Jag har spenderat över 500 000:- i webhallen. För mig började problemet med butikerna som inte visste vad de skulle vara och eller inte kunde kommunicera detta. Kunder kom in i butikerna utan att ha en susning om vad de ville ha och kunde ta upp en kassa i 30 minuter. Följden blir ju ett bredare utbud av högre priser. Inga skoj nischade produkter som inte går att köpa på andra ställen. Igloo-inköpare som köper in rent skräp som inte ens fungerar sänker ju känslan också en hel del. Stora förlusten för webhallen måste ju dock vara spelförsäljningen, jag köpte alla mina spel där. Idag köper jag bara direkt från Microsoft, Sony, Steam etc. En stor fördel med Webhallen var att man hade ett fungerande förbokningssystem med en riktig kö. Idag påstår alla butiker att det inte går (vilket så klart är lögn och förbannad dikt). Varenda spelkonsol har jag köpt, exakt varenda en, de flesta från Webhallen mha förbokning.

Jag önskar; intressantare och kanske smalare utbud. Enklare butiker där det tydligt framgår att man beställer i en självserviceterminal eller hemifrån. Hyr billigare lokaler som ligger bra till för att ta sig med valfritt transportmedel men inte nödvändigtvis ligger på en central gågata. Fokus på produktinformation och dess sökbarhet. Köp in minnen efter QVL, inte Corsairs blandade kompott med olika versionsnr på samma produktnummer. Lägg ner mer jobb, koppla ihop moderkort, CPU och minnen med officiella QVLs. Lägg ner mindre jobb på att reda ut vilken spelkonsol barnbarnet har. Gör webben smartare och personalen dummare. Möjligen att ni kan ha produktspecialister vandrande som måltavlor i butiken, inte alltid, annonsera när i så fall. Alla kan inte allt, att fråga en konsolspelare i kassan om hur många PCIe-strömförsörjningar en GPU kräver är extremt suboptimalt. Vi får vänta, personen i kassan letar febrilt på webbsidan efter information som såklart inte finns där, ropar på Pelle som visar sig vara på lunch efter tio minuters letande. Pelle kommer tillbaka, han visste inte heller visade det sig...

SKÄRP till er och visa vad ni vill vara, visst vill ni inte vara en butik jag handlar från kan ni skita i mina förslag men just nu är ni katastrofdåliga för alla.

Permalänk
Medlem

Stäng de fysiska butikerna. Satsa på online-handel och konkurrera med priset.
Först då vänder skeppet.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

massa text

Jag köpte 4x16GB RAM-minnen, med RGB. Pröjsade 3600 kronor för dem totalt.

Till slut gav de upp inom Corsairs "limited warranty period", dvs så länge den typen av minnen finns fortfarande på marknaden gäller garantin än, men Webhallen påstod att garantin löpt ut. Påpekade det som Corsair nämner på sin hemsida och efter flera om och men gav Webhallen vika och accepterade att jag hade rätt.

Åkte sedan till butiken i Fruängen för att lämna in minnena och ev byta ut dem, men det fick jag inte göra enligt butiken utan det skulle dras nyttoavdrag 20% per år på minnenas totalkostnad och en återbetalning skulle ske istället. Dvs minnenas värde sänktes till 1842 kronor, men kruxet är att jag, personligen, fick aldrig pengarna tillbaka utan de lades helt plötsligt på en avbetalningsskuld jag har hos Webhallen, trots att jag redan betalat 3600 kronor för dessa minnen.

Så här behandlar de sina kunder nu för tiden och påstår att det är standardmetod. Om det här är standardmetod att ens garantin halveras och sätts in på deras konto så är det ta mig fan bedrägerligt.

Saknar verkligen den gamla Webhallen som man hade förut, där allt var enkelt, utan idioti och bullshit.
Hade man problem så fick man välja; ny produkt eller pengarna åter med full återbetalning av produktvärdet.

Webhallen har bytt namn i mitt huvud till Webballen, för det är vad de är nu!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain