Många utvecklare jobbar redan på spel till ”Switch 2”

Permalänk
Melding Plague

Många utvecklare jobbar redan på spel till ”Switch 2”

En enkät bland spelutvecklare visar att många studior redan har börjat utveckla för Nintendos uppföljare till Switch.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att ett nytt Star Fox kommer till Switch 2.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem

Hoppas att spelutvecklare kan sluta med DX och gå över till Vulkan så spel inte blir låsta till Windows.
Men det är nog att begära för mycket tyvärr =/

Permalänk
Medlem

Hoppas Super Mario Odyssey 2 eller nästa Mario släpps tillsammans med konsollen. Jag och mina grabbar har 500h på det första på Switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätokraten:

Jag hoppas att ett nytt Star Fox kommer till Switch 2.

JA!
Och ett nytt Metroid i tredjeperson.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Det är nog inte så konstigt eftersom Switch blir 7 år i mars. Kommer inte "Switch 2" i år blir det garanterat nästa år. Jag vill ha 2D-versioner av Zelda, Mario och Metroid.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Hoppas att spelutvecklare kan sluta med DX och gå över till Vulkan så spel inte blir låsta till Windows.
Men det är nog att begära för mycket tyvärr =/

Dxvk gör ett ganska bra jobb tycker jag. Sedan när Windows slutligen dödat sig själv som plattform så kanske utvecklarna går över till vulkan.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Frågan är bara när vi får en release på switch 2, jag hoppas på en lansering innan sommaren

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätokraten:

Jag hoppas att ett nytt Star Fox kommer till Switch 2.

Hade älskat ett nytt star fox eller f-zero..

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Mac är väl inte så förvånande? Apple Arcade har ju fler användare än både PS och XB, och Mac-byggen får man väl mer eller mindre gratis med universella binärer nu för tiden. Dessutom ökar ju macbook kraftigt sedan M1

Permalänk
Medlem

Hoppas de fläskar på lite på prestandan denna gången. Kul för andra att de inte kände av när originalet haltade, men för min del var många delar av BOTW jobbigt, även om spelet i sig var kul så kändes det ofta som individuella bilder.

En 10x prestandaökning borde vara möjligt om de ville, men åtminstone fem gånger förbättring borde vi kunna kräva.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Frågan är bara när vi får en release på switch 2, jag hoppas på en lansering innan sommaren

Om den kommer i år blir det säkert till julhandeln.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Vi har kört Nintendo sedan 8-bit, det har funnits stora tider då vi kört väldigt mycket Nintendo, exempelvis N64, Wii, Wii-U. För vår del har Switchen främst varit en re-release-konsol där Nintendo försökt ta betalt en andra och ibland även tredje och fjärde gång för samma spel. Men visst har vi spelat en hel del Switch och gör så fortfarande, det handlar dock om ett spel, Mario Kart 8(2014), som egentligen är ett Wii U-spel. Switchversionen hade ett par mindre uppdateringar som egentligen borde funnits i spelet från början, nu när de släppte en hel del extra banor blev det dock mer rättfärdigat att betala igen för det. För vår del hade vi lika bra kunnat spela vidare på Wii U (2012), spelen rullade praktiskt taget lika bra där. Men visst har det släppts ett par andra bra spel till Switchen, men det har varit sparsmakat. Generellt är detta den konsol som legat och dammat mest i lådan, och då har vi ändå två barn.

Egentligen ser vi inget behov av ny hårdvara, det är nya AAA-spel som saknas, inget annat. Det har varit lång torka hos Nintendo, men de har i alla fall släppt nya Zelda- och Mario-spel ganska nyligen. Zelda-spelet är riktigt bra, Mario-spelet verkar omtyckt, men för min del är Mario-känslan förlorad. Visst hårdvaran börjar bli lite föråldrad, den är trots allt inte mycket starkare än Wii-u från 2012! Nya Zelda går lite knaggligt.

En ny konsol kommer innebära 4000-5000 kr plus kontroller och tillbehör för ytterligare 4000 kr. Denna gången kommer jag göra ett riktigt försök att stå emot. Tyvärr är väl risken att de släpper något spel/tillägg som gör det svårt att stå emot. I värsta fall blir den en 'one-game'-konsol för vår del.

Man kan tänka sig att vi kanske vuxit ifrån Nintendo, men grejen är att de har ett par kärntitlar som är RIKTIGT bra. Problemet är att de är på tok för få.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Vi har kört Nintendo sedan 8-bit, det har funnits stora tider då vi kört väldigt mycket Nintendo, exempelvis N64, Wii, Wii-U. För vår del har Switchen främst varit en re-release-konsol där Nintendo försökt ta betalt en andra och ibland även tredje och fjärde gång för samma spel. Men visst har vi spelat en hel del Switch och gör så fortfarande, det handlar dock om ett spel, Mario Kart 8(2014), som egentligen är ett Wii U-spel. Switchversionen hade ett par mindre uppdateringar som egentligen borde funnits i spelet från början, nu när de släppte en hel del extra banor blev det dock mer rättfärdigat att betala igen för det. För vår del hade vi lika bra kunnat spela vidare på Wii U (2012), spelen rullade praktiskt taget lika bra där. Men visst har det släppts ett par andra bra spel till Switchen, men det har varit sparsmakat. Generellt är detta den konsol som legat och dammat mest i lådan, och då har vi ändå två barn.

Egentligen ser vi inget behov av ny hårdvara, det är nya AAA-spel som saknas, inget annat. Det har varit lång torka hos Nintendo, men de har i alla fall släppt nya Zelda- och Mario-spel ganska nyligen. Zelda-spelet är riktigt bra, Mario-spelet verkar omtyckt, men för min del är Mario-känslan förlorad. Visst hårdvaran börjar bli lite föråldrad, den är trots allt inte mycket starkare än Wii-u från 2012! Nya Zelda går lite knaggligt.

En ny konsol kommer innebära 4000-5000 kr plus kontroller och tillbehör för ytterligare 4000 kr. Denna gången kommer jag göra ett riktigt försök att stå emot. Tyvärr är väl risken att de släpper något spel/tillägg som gör det svårt att stå emot. I värsta fall blir den en 'one-game'-konsol för vår del.

Man kan tänka sig att vi kanske vuxit ifrån Nintendo, men grejen är att de har ett par kärntitlar som är RIKTIGT bra. Problemet är att de är på tok för få.

Det skojades en hel del vid switchens release och det var torka på andra "riktiga" spel att spela, "Zelda konsolen". resten var ju mest 20kr per titel shovelware. tog ett bra år eller två innan spel-releaserna kom igång ordentligt på switch, och då som du sa massa re-releases, portar av spel som är oftast rätt gamla och tvingas köra switchen på yttersta gränsen vad den klarar av.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Hoppas de fläskar på lite på prestandan denna gången. Kul för andra att de inte kände av när originalet haltade, men för min del var många delar av BOTW jobbigt, även om spelet i sig var kul så kändes det ofta som individuella bilder.

En 10x prestandaökning borde vara möjligt om de ville, men åtminstone fem gånger förbättring borde vi kunna kräva.

tror dom nöjer sig med 2-3x. om det förtfarande är en handheld så spelar batteritid in mycket. och hur mycket prestanda måste man ha i fickan, och vad för sorts spel behöver sån prestanda?

jag tror inte nintendo vill du ska ha cyberpunk med RT i switch2, det handlar som samma visa, styliserade spel som Mario och Zelda, Pokemon osv. och för det räcker ju Switchen fortfarande (förutom när dom har VM i fail-kodning, se pokemon SwSh och SV)

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Man får ju hoppas tvåan denna gång får en prestanda boost så den klarar sig bra några år framöver även om fokus lär knappast bli att göra den snabbaset bärbara konsollen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

och för det räcker ju Switchen fortfarande (förutom när dom har VM i fail-kodning, se pokemon SwSh och SV)

Fast jag upplever inte att Switchen var tillräcklikgt för det. Även ett stiliserat spel borde rulla utan hack och i skärmens fulla upplösning konstant. Köpte inte så många spel till Switchen, och trotts att de alla var av den typen du beskriver så hade nästan alla problem, i alla fall ibland.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

50% vet vi alltså inte vad de använder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Vi har kört Nintendo sedan 8-bit, det har funnits stora tider då vi kört väldigt mycket Nintendo, exempelvis N64, Wii, Wii-U. För vår del har Switchen främst varit en re-release-konsol där Nintendo försökt ta betalt en andra och ibland även tredje och fjärde gång för samma spel. Men visst har vi spelat en hel del Switch och gör så fortfarande, det handlar dock om ett spel, Mario Kart 8(2014), som egentligen är ett Wii U-spel. Switchversionen hade ett par mindre uppdateringar som egentligen borde funnits i spelet från början, nu när de släppte en hel del extra banor blev det dock mer rättfärdigat att betala igen för det. För vår del hade vi lika bra kunnat spela vidare på Wii U (2012), spelen rullade praktiskt taget lika bra där. Men visst har det släppts ett par andra bra spel till Switchen, men det har varit sparsmakat. Generellt är detta den konsol som legat och dammat mest i lådan, och då har vi ändå två barn.

Egentligen ser vi inget behov av ny hårdvara, det är nya AAA-spel som saknas, inget annat. Det har varit lång torka hos Nintendo, men de har i alla fall släppt nya Zelda- och Mario-spel ganska nyligen. Zelda-spelet är riktigt bra, Mario-spelet verkar omtyckt, men för min del är Mario-känslan förlorad. Visst hårdvaran börjar bli lite föråldrad, den är trots allt inte mycket starkare än Wii-u från 2012! Nya Zelda går lite knaggligt.

En ny konsol kommer innebära 4000-5000 kr plus kontroller och tillbehör för ytterligare 4000 kr. Denna gången kommer jag göra ett riktigt försök att stå emot. Tyvärr är väl risken att de släpper något spel/tillägg som gör det svårt att stå emot. I värsta fall blir den en 'one-game'-konsol för vår del.

Man kan tänka sig att vi kanske vuxit ifrån Nintendo, men grejen är att de har ett par kärntitlar som är RIKTIGT bra. Problemet är att de är på tok för få.

Jag fattar inte vad du menar. Du säger att vi inte behöver ny hårdvara och att det är AAA-titlar som saknas. Nintendo fullständigt krossar Xbox och Playstation med exklusiva AAA-titlar. Det är inte ens nära, Nintendo sopar banan med Xbox och Sony.

Jag skulle säga att vi behöver ny hårdvara för att få flera stora tredjepartsspel till konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Det skojades en hel del vid switchens release och det var torka på andra "riktiga" spel att spela, "Zelda konsolen". resten var ju mest 20kr per titel shovelware. tog ett bra år eller två innan spel-releaserna kom igång ordentligt på switch, och då som du sa massa re-releases, portar av spel som är oftast rätt gamla och tvingas köra switchen på yttersta gränsen vad den klarar av.

Förstår vad du menar och det är nog sant för oss lite äldre gamers. Barnen i släkten har dock älskat Switchen och för dem så är ju hela spelensemblen rätt ny. Konsolen har ju därtill kontroller som definitivt är gjord för deras små händer och inte en vuxens så man får väl inse vem som är målgrupp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Jag fattar inte vad du menar. Du säger att vi inte behöver ny hårdvara och att det är AAA-titlar som saknas. Nintendo fullständigt krossar Xbox och Playstation med exklusiva AAA-titlar. Det är inte ens nära, Nintendo sopar banan med Xbox och Sony.

Jag skulle säga att vi behöver ny hårdvara för att få flera stora tredjepartsspel till konsolen.

Förstår att det kan vara svårt att hänga med.

För det första, exklusiva titlar är dåligt för konsumenten och bra för företaget, tro inget annat. Hade alla spel funnits till alla konsoler så hade konsumenten haft bättre frihet att välja hårdvara. Ännu bättre hade varit om jag hade kunnat köra Mario Kart 8 i sin nuvarande version på Wii U, då hade vi troligen aldrig behövt köpa Switchen ens och sparat både pengar och miljö.

Microsoft XBOX är troligen den konsol som är snällast mot konsumenten, många av titlarna här släpps på både PC och XBOX. Tyvärr är det dock en starkt bidragande faktor till att de förlorar kampen i försäljningssiffror. Vi äger tråkigt nog bara äldre XBOX konsoler av just den anledningen, vi har inte råd att köpa alla konsoler så då tvingas man köpa de som har exklusiva titlar. Med tanke på hur få spel vi(kunnat) köpt till Switchen så är det utan tvekan den konsol där spelen varit dyrast om man slår ut totalsumman.

För det andra syftar jag givetvis till Nintendos kärnprotfölj som satt dem på kartan, Mario-, Luigi-, Bowser-, Zelda-, Donkey Kong-, Samus Aran-, Kirby-, Pokémon- spel. Jag syftar alltså inte till små-, indy- eller för den delen rereleas- spel utan nya AAA titlar, ex hade ett nytt mario Galaxy varit riktigt fint! Odyssey var ett fint spel även om det inte kom upp i Galaxy klass, dessutom väldigt kort. Problemet är att det är på tok för långa torrperioder och de släpper sällan DLC:er, Expansioner. Switchen släpptes 2017, d.v.s. för ca 7 år sen, visst har de släppt en del spel från sin kärnportfölj men ser man till perioden så är det ganska få.

Du har dock helt rätt i att Nintendo behöver starkare hårdvara om de ska ta in fler mainstream titlar men det är inte därför vi har Nintendo. Vi har Nintendo för att spela AAA titlar från deras kärnporfölj enbart, allt annat spelar vi hellre på andra plattformar.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Förstår vad du menar och det är nog sant för oss lite äldre gamers. Barnen i släkten har dock älskat Switchen och för dem så är ju hela spelensemblen rätt ny. Konsolen har ju därtill kontroller som definitivt är gjord för deras små händer och inte en vuxens så man får väl inse vem som är målgrupp.

Det har varit många spekulationer runt storleken på Nintendos handkontroller. Visst kan man anta att det handlar om att anpassa till barn men samtidigt har inte andra konsoler gjort samma anpassningar och det är ändå mängder med barn som spelar där. Vissa har menat på att Nintendo riktar sig till den Japanska marknaden där befolkningen har allmänt lite mindre händer.

Nintendo Switch Pro Controller har normal storlek, joy-cons storlek är troligen huvudsakligen anpassad till formfaktorn av konsolen(bärbar), för övrigt sämsta kontrollen de designat. Men de har haft små kontroller på tidigare konsoler med, ex GameCube var ganska jobbiga minst sagt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Hoppas de fläskar på lite på prestandan denna gången.

T239 SOC:en är rätt väl inringad vid det här laget. Helt ok för "budget-mobilkrets".

Kruxet är att det mesta tyder på att den kommer tillverkas på Samsung 8nm. Samma som Ampere, och för all del, även Nvidias ganska nyligen släppta Orin chip.

Dvs det lär vara nedklockat så det sjunger om det. Nintendo har tjänat 200 zillioner på Switch, man kan tycka att de gott kunnat siktat på nån modernare process såhär 2024 (nån Samsung 4nm variant t.ex.) och inte fullt så strypta klockor.

Det kommer imponera ändå, de uppnår ju sjukt imponerande resultat med en rutten potatis, men tänk om dessa magiker fick nått än bättre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Förstår att det kan vara svårt att hänga med.

För det första, exklusiva titlar är dåligt för konsumenten och bra för företaget, tro inget annat. Hade alla spel funnits till alla konsoler så hade konsumenten haft bättre frihet att välja hårdvara. Ännu bättre hade varit om jag hade kunnat köra Mario Kart 8 i sin nuvarande version på Wii U, då hade vi troligen aldrig behövt köpa Switchen ens och sparat både pengar och miljö.

Microsoft XBOX är troligen den konsol som är snällast mot konsumenten, många av titlarna här släpps på både PC och XBOX. Tyvärr är det dock en starkt bidragande faktor till att de förlorar kampen i försäljningssiffror. Vi äger tråkigt nog bara äldre XBOX konsoler av just den anledningen, vi har inte råd att köpa alla konsoler så då tvingas man köpa de som har exklusiva titlar. Med tanke på hur få spel vi(kunnat) köpt till Switchen så är det utan tvekan den konsol där spelen varit dyrast om man slår ut totalsumman.

För det andra syftar jag givetvis till Nintendos kärnprotfölj som satt dem på kartan, Mario-, Luigi-, Bowser-, Zelda-, Donkey Kong-, Samus Aran-, Kirby-, Pokémon- spel. Jag syftar alltså inte till små-, indy- eller för den delen rereleas- spel utan nya AAA titlar, ex hade ett nytt mario Galaxy varit riktigt fint! Odyssey var ett fint spel även om det inte kom upp i Galaxy klass, dessutom väldigt kort. Problemet är att det är på tok för långa torrperioder och de släpper sällan DLC:er, Expansioner. Switchen släpptes 2017, d.v.s. för ca 7 år sen, visst har de släppt en del spel från sin kärnportfölj men ser man till perioden så är det ganska få.

Du har dock helt rätt i att Nintendo behöver starkare hårdvara om de ska ta in fler mainstream titlar men det är inte därför vi har Nintendo. Vi har Nintendo för att spela AAA titlar från deras kärnporfölj enbart, allt annat spelar vi hellre på andra plattformar.

Jag förstår fortfarande inte vad du menar. Senaste året har vi fått nya spel med många av Nintendos exklusiva titlar: Mario, Zelda, Kirby, Pokémon, Pikmin med flera.

Angående det här med om att exklusivitet är dåligt för konsumenter. Jag har inte sagt något om det.

Permalänk
Medlem

Tror detta kan bli en grym enhet tack vare nVidias olika tekniker. Räkna inte med ett RT monster dock.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

tror dom nöjer sig med 2-3x. om det förtfarande är en handheld så spelar batteritid in mycket. och hur mycket prestanda måste man ha i fickan, och vad för sorts spel behöver sån prestanda?

jag tror inte nintendo vill du ska ha cyberpunk med RT i switch2, det handlar som samma visa, styliserade spel som Mario och Zelda, Pokemon osv. och för det räcker ju Switchen fortfarande (förutom när dom har VM i fail-kodning, se pokemon SwSh och SV)

Men jag vill inte ha den portabel! Jag vill koppla den till TV:n och få grafik som ser vettig ut även på 55+ tum.

Permalänk
Medlem

Visst är mycket på Switch gamla spel som släppts på nytt, men då de flesta som har switch inte har äldre Nintendokonsoller är det väl rätt ok. Bra att flera wii u - spel går att njuta av på Switch.

Största felet med Switch är väl att inte ocarina of time finns i en vettig version. Skyward Sword fick ju en varsam och bra portning till Switch från Wii exempelvis. Finns väl många yngre idag som inte haft en konsol med äldre zeldaspel.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av viller2:

Men jag vill inte ha den portabel! Jag vill koppla den till TV:n och få grafik som ser vettig ut även på 55+ tum.

Rätta takter! Switch är förvisso påväg att bli tidernas mest sålda konsol men de kommer förstås frångå denna strategi till förmån för din 55+ tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av viller2:

Men jag vill inte ha den portabel! Jag vill koppla den till TV:n och få grafik som ser vettig ut även på 55+ tum.

haha, ja, jag hade också velat ha en "unswitch", som inte begränsas av batteri utan tar ström direkt från DC adapter och har aktiv kylning så den inte behöver throttla... men ninty kör ju på "it does it all". jack of all trades, master of none.

("unswitch", alltså inte en switch, ej portabel. ingen skärm osv, tillbaka till good old TV console tiny lil box.)
(kan ju tipsa om att yuzu eller ryujinx ser skitbra ut på 4k...)

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Jag förstår fortfarande inte vad du menar. Senaste året har vi fått nya spel med många av Nintendos exklusiva titlar: Mario, Zelda, Kirby, Pokémon, Pikmin med flera.

Förstår man inte så förstår man inte, tyvärr har jag inte tid att serva dig sammanställningar. Men testa detta, sätt ihop en lista som inlkuderar spel som handlar om karaktärer från Nintendos egna portfölj, ex Mario, Zelda, Donkey Kong, o.s.v., exkludera alla titlar som finns till tidigare kosnoler(ex Zelda BOTW och Mario Kart 8) samt mindre nonsens titlar, sortera listan efter år från 2017. Det bör bli ganska tydligt varför vår konsol mest ligger i lådan.

Visst har de lyckats pressa ur sig förvånansvärt många spel från sin portfölj förra året men det hör inte till vanligheten vilket kommer vara tydligt från listan.

Man kan absolut argumentera att andra konsoler inte har så mycket mer från sina egna kataloger. MEN det är inte lika viktigt där eftersom de har en hel del från andra utgivare som oftast inte gör sig bra på Switchen(av flera anledningar). Finns ett spel för både ex Switch och PS5 så köper vi PS5 versionen utan att tveka. Man kan vidare argumentera att bättre hårdvara hade öppnat upp Nintendos konsol för fler utgivare men det är uppenbarligen inte så Nintendo tänker. Grejen är att AAA titlarna från Nintendos egna portfölj är oftast riktigt, riktigt bra och det är egentligen inte förens Zelda TOTK som hårdvaran börjar ta emot på riktigt. Deras spel idé är i grunden lättdriven.

Det är inte omöjligt att Zelda TOTK är tänkt att visa konsumenterna varför det är dags för en Switch 2. Jag skulle bli förvånad om inte Nintendo väljer att sälja Zelda TOTK som re-release till nya konsolen med bättre grafik och flyt. Men allt där där är bara spekulationer naturligtvis.

Skrivet av Edvin1:

Angående det här med om att exklusivitet är dåligt för konsumenter. Vem pratar du med? Inte är det med mig i alla fall. Jag har inte sagt något om det.

Det var du som började prata om exklusiva titlar här :

Skrivet av Edvin1:

Nintendo fullständigt krossar Xbox och Playstation med exklusiva AAA-titlar. Det är inte ens nära, Nintendo sopar banan med Xbox och Sony.

Men visst, när jag säger titlar från Nintendos portfölj så handlar det i grunden av konsol unika titlar då Nintendo inte släpper dem till på någon annan platform.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide