Permalänk
Medlem

Sony Inzone Buds - Rent haveri

Köpte dessa Sony Inzone Buds för drygt 2 månader sedan från Webbhallen.

Det hela började efter att jag under en längre tid tröttnat på over ear-lurar då det genererade i huvudvärk och att det blev väldigt varmt när jag spelade. När marknadsföringen började på dessa hörlurarna drogs jag snabbt med i snacket om hur smidiga de var samt hur FANTASTISKT grymma de påstods vara då självaste FNATIC varit med och framtagit dom.

Nu till problemen. Jag fick dom levererade på drygt 2 dagar. Spänt kom jag hem från jobbet, stack till närmaste Budbee, knappade in koden, plockade upp boxen och rusade i rask takt hemåt för att sätta fingrarna på dessa små snäckor!

Jag började med att para ihop dom och jackade i sändaren i min PS5. Första upplevelsen var - WOW! Skrivbordet kändes renare. Ett litet fodral med in ear-lurar ersatte klumpiga lurar som tog plats på min lilla skrivbordsyta.
Sony-budsen var lättnavigerade med touch på sidorna. För att höja och sänka volymen. Höll man inne fingret på vänster hörlur så stängde man av mikrofonen. Ett knapptryck på vänster hörlur gav en noise canceling osv osv.

En till anledning till att jag skaffade dessa lurar var för att jag smidigt skulle kunna pendla mellan min PS5 och min PC. Trodde jag.

Allt haveri började första gången jag skulle ansluta till en gemensam röstchatt på mitt PS5. Deltagarna frågade vad som hade hänt med min röst och påpekade att min röst lät "burkig" och frågade direkt ifall jag pratade från dualsense-kontrollen. Vilket jag så klart inte gjorde. På toppen av detta började även min röst eka och jag hade inga inställningar på konsolen som tydde på att jag hade ställt in något fel.

Jag provade då att återställa lurarna och parade därefter ihop dom på nytt. Vips - det hjälpte. Men det tog inte bort det faktum att min röst lät som om jag hade köpt ett trådat headset från rusta. Därefter började ännu en mardröm. Jag började spela med hörlurarna på PC.
Problemen som uppstår där är att ljudet helt plötsligt börjar platta till sig och bli svagt, kompisarna jag spelar med hörs sämre och sämre och därefter tappar vänster hörlur anslutning. Jag löser då detta genom att dra ut och in mottagaren så att hörlurarna kan koppla upp sig på nytt. Ni kan då föreställa er hur härliga spelkvällar man har när man får göra detta typ 5 gånger under 2h speltid mitt i ett krig på Warzone.

Jag vet inte varför jag skapade denna tråd. Men jag tänker att det kanske hjälper lite på traven för den som sitter och funderar på ifall det är värt att investera pengarna i dessa lurar eller inte.

Jag skulle säga ja. Om det innefattar frekvent spelande på PS5 i soffan utan någon form av aktivitet med vänner i röstchattar och liknande. Annars en mycket dyster användarupplevelse då majoriteten av min tid med dessa hörlurar har gått åt felsökning.