Steam har kört igång sin vinterrea nu

Permalänk
Medlem

Steam har kört igång sin vinterrea nu

Den startade idag och pågår fram till den 4:e januari.

Nåt kul ni är ute efter som är med i rean?

För egen del så är det väl inget direkt som är tillräckligt mycket sänkt. Men man vet ju aldrig, man kanske har missat nåt.

Länk till rean

Permalänk
Medlem

Några riktigt bra titlar jag nyligen kört igenom på Decken som jag varmt kan rekommendera:

https://store.steampowered.com/app/1249040/American_Arcadia/
https://store.steampowered.com/app/1497440/COCOON/
https://store.steampowered.com/app/1259420/Days_Gone/

Tänkte själv slå till på
https://store.steampowered.com/app/1587130/Blood_West/
som jag hört mycket gott om.

Permalänk

Finns det någon chans att ett spel som nu under vinter-rean (idag 29 december) är sänkt med 50%, kommer att sjunka ännu mer fram tills sista datum 4:e januari? Har det ens skett justeringar under vinter-reans gång?

Tänkte även fråga om samtliga spel som går att köpa Steam funkar med Windows 11, utan att behöva ställa om hela datorn i kompatibilitetsläge för äldre Windowsversioner. Det finns ju en massa spel för några tior, men måste man kolla varje spel om de är gjorda för t.ex. Vista, XP, eller Windows 7?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skohyllan:

Finns det någon chans att ett spel som nu under vinter-rean (idag 29 december) är sänkt med 50%, kommer att sjunka ännu mer fram tills sista datum 4:e januari? Har det ens skett justeringar under vinter-reans gång?

Tänkte även fråga om samtliga spel som går att köpa Steam funkar med Windows 11, utan att behöva ställa om hela datorn i kompatibilitetsläge för äldre Windowsversioner. Det finns ju en massa spel för några tior, men måste man kolla varje spel om de är gjorda för t.ex. Vista, XP, eller Windows 7?

Brukar inte sjunka mer, det som väl kan hända är typ att Epic eller GOG har mer rea eller du har sån tur att det kommer som dagens gratis spel.

De allra flesta spel och appar som fungerar på Windows 10 fungerar på Windows 11 skulle jag vilja påstå, och du har ju alltid 2hrs speltid öppet köp (är väl 14 dagar eller 2hrs speltid har jag för mig på steam)

Permalänk

Finns det 3-click till bowlingsspelen PBA Pro 2023, eller 2021? Funderar på att köpa det spelet i så fall, men tycker att det är för svårt att hålla dra musen fram och tillbaka, eller använda spakarna på Xbox-kontrollen. Blir aldrig exakt som man vill.

Permalänk

Jag såg att ett av mina gamla favoritspel Dear Esther finns som 85%-rea.

Har ni tips på liknande spel, alltså att man bara går omkring i en fin miljö och får en upplevelse via en berättarröst och stämningsfull musik? Man ska inte behöva lösa problem, eller gå och leta efter saker för att komma vidare, eller springa, eller slåss, utan bara gå omkring från start till mål för att njuta av hela storyn. Jag vill inte se några monster, eller living deads, eller vampyrer, eller inte ens träffa någon annan i spelet.

I Dear Esther förstår man snart vart man är på väg och det är en mäktig känsla när man når toppen. Själva slutscenen är dessutom lite mystisk. Vad var det som hände?

Monster
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skohyllan:

Finns det 3-click till bowlingsspelen PBA Pro 2023, eller 2021? Funderar på att köpa det spelet i så fall, men tycker att det är för svårt att hålla dra musen fram och tillbaka, eller använda spakarna på Xbox-kontrollen. Blir aldrig exakt som man vill.

Vr bowling är ju tusen gånger bättre

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skohyllan:

Jag såg att ett av mina gamla favoritspel Dear Esther finns som 85%-rea.

Har ni tips på liknande spel, alltså att man bara går omkring i en fin miljö och får en upplevelse via en berättarröst och stämningsfull musik? Man ska inte behöva lösa problem, eller gå och leta efter saker för att komma vidare, eller springa, eller slåss, utan bara gå omkring från start till mål för att njuta av hela storyn. Jag vill inte se några monster, eller living deads, eller vampyrer, eller inte ens träffa någon annan i spelet.

I Dear Esther förstår man snart vart man är på väg och det är en mäktig känsla när man når toppen. Själva slutscenen är dessutom lite mystisk. Vad var det som hände?

Det det är ute efter brukar kallas walking simulator (promenadsimulator) så en snabb googling borde ge en lång lista med passande spel.
Men det sagt brukar väl Dear Esther rankas väldigt högt i genren, dock inget jag själv spelat. Däremot om du missat Firewatch av Campo Santo så kan jag bara gratulera då det för min del ligger högt på listan över favoritspel. Så köp det och återkom med omdöme, jag hoppas du gillar det lika mycket som jag gör.

Permalänk
Medlem

Har kommit fram till att jag nog ska slå till på Dragon's Dogma: Dark Arisen (för 4.79€). Spelade det lite, långt tillbaka på PS3:an, men kom aldrig så långt i det. Blev lite sugen på att försöka att ta mig igenom det nu när man sett videos om Dragon's Dogma 2.

Permalänk
Skrivet av Micke323:

Det det är ute efter brukar kallas walking simulator (promenadsimulator) så en snabb googling borde ge en lång lista med passande spel.
Men det sagt brukar väl Dear Esther rankas väldigt högt i genren, dock inget jag själv spelat. Däremot om du missat Firewatch av Campo Santo så kan jag bara gratulera då det för min del ligger högt på listan över favoritspel. Så köp det och återkom med omdöme, jag hoppas du gillar det lika mycket som jag gör.

Jag skaffade Fire Watch när det kom, men det är ju en lite annan typ av spel, där man måste lösa problem, i och för sig ganska enkla, men jag pausade det spelet redan efter "Day 1". Hade inget tålamod att virra omkring i skogen. Ingenting fram tills där jag stannade hade heller handlat om Fire. Den mer riktiga översättningen av Fire Watch, skulle kanske ha varit "Utsiktstorn".

Storyn är bra och sättet att teckna vackert, så nån dag kommer jag ta tag i Fire Watch igen.

Jag sökte även lite på Walking Simulator och när jag hittar spel som verkar bra, ska jag titta på Youtube där någon har lagt ut en egen gameplay.

Tackar.

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Vr bowling är ju tusen gånger bättre

Har tyvärr inte VR.

Testade PBA Pro 2021 och det var inte så svårt att hantera. Man slänger iväg klotet med joysticken och sedan styr man klotet på väg fram mot käglorna.

Det fanns dock en sak som jag störde mig på. När man spelade en turnering mot "datorn", var det relativt enkelt att kvalificera sig till slutspelet via placering topp-3 eller nåt. Där mötte sedan andra datorspelare man-mot-man och då var det plötsligt alldeles för svårt, så jag tröttnade. Trots tio försök, vann jag inte en enda slutspelsmatch.

Permalänk

Jag köpte The Silent Swan och där går man omkring i en väldigt mörk och dyster värld och jag har en fråga.

Det finns en berättartext nere på spelskärmen som för berättelsen framåt och jag undrar om någon som spelat spelet fått till en berättarröst till texten, eller finns inte det? Hade varit ännu mer stämningsfullt att slippa läsa en textremsa och istället titta sig omkring.