Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Sitter du dessutom inte på minst 750W nätagg kan du inte ens välja 7800 XT.

RX 7800 XT funkar alldeles utmärkt på ett 650w nätagg av god kvalité. Kör själv ett 7800xt och en 5800x3d på ett Corsair rm650x v2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Inet har drops just nu (sista droppet var nu kl19). Bland annat ett Corsair RM850e ATX 3.0 850W för 999kr

Gahh. Satt och lyssnade under en lång stund och hoppades på en komponentdeal till sonens bygge och så missar man det bästa...

Lönt att fråga snällt om man kan få den i efterhand? :/

Hursom, grattis till er som lyckades knipa ett, 999 kr är ett kap.

Permalänk
Medlem

bra tajming har haft EK-Nucleus AIO 360 Dark i varukorgen hos inet, och idag sänkte dom priset från 1999:- till 1599:-

https://www.inet.se/produkt/5324511/ek-nucleus-aio-360-dark

Länk. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealex:

https://www.amazon.se/gp/aw/d/B099KPHR5B
billiga igen. 790:-

EPOS H3Pro Hybrid 1000892 Spelheadset, Svart

Fick precis hem min beställning av ett par H3Pro Hybrid.

Föredrar personligen sladd vilket jag kört tidigare genom åren och sitter just nu med ett par Game One i EPOS/Senn utgåva som dessa får mäta sig mot tillfälligt.

Som referens innan jag sålde av alla mina prylar för ca 4 år sen har jag kört FiiO Q3, K3 och till sist Topping NX4, ihop med SHP9500, HD 58X Jubilee och till sist HD 660s.

Permalänk
Medlem

LG kan inte svara på när deras OLED65C35LA mfl kommer in i lager. Pratade med över deras chatt idag och igår. Trist!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Detta stämmer dock inte sitter själv på 650W nätagg med 6900XT som drar mer ström ett 7800XT och har aldrig haft några problem överhuvudtaget.

Som det förklarades längre ner i diskussionen är det rekommendationen från leverantören som avses här. Klart man kan gå emot en rekommendation, men den brukar finnas där av en anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

RX 7800 XT funkar alldeles utmärkt på ett 650w nätagg av god kvalité. Kör själv ett 7800xt och en 5800x3d på ett Corsair rm650x v2.

Som det förklarades längre ner i diskussionen är det rekommendationen från leverantören som avses här. Klart man kan gå emot en rekommendation, men den brukar finnas där av en anledning

Permalänk
Skrivet av Xophile:

LG kan inte svara på när deras OLED65C35LA mfl kommer in i lager. Pratade med över deras chatt idag och igår. Trist!

När jag skrev med dem i onsdags trodde de knappt att fler skulle komma in, sen kom det in i 2 omgångar, en samma dag och en dagen därpå

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SpaceAce:

Som det förklarades längre ner i diskussionen är det rekommendationen från leverantören som avses här. Klart man kan gå emot en rekommendation, men den brukar finnas där av en anledning.

Anledningen är väl dock främst att det ska funka för alla -- även de som har dåliga nätagg som knappt orkar med den effekt som de marknadsförs med, och de som har rejält strömtörstiga delar i övrigt.
Så har någon t ex en 7800X3D med 7800XT och ett kvalitetsagg på 650 W så är det ju en helt annan sak än ett noname-agg och en 13900K.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Jag beställde på julafton, så det har bara varit röda dagar, så inget har skickats. Men jag har fått en orderbekräftelse. Kan uppdatera när nåt sker

Dom har skickat den 47mm jag beställde!

Permalänk

Nån som fått sin tv skickad som är beställd ifrån Lg? Och vet någon om c3 77 tum någon gång varit i lager eller bara 65 tummarn och neråt som funnits?

Permalänk

På tal om LG'arna, elgiganten prismatchar det med rabattkod reducerade priset under förutsättning att den finns i lager hos LG. (talade med dem idag)

Då kan man hämta i valfri butik utan dröjsmål.

Permalänk
Medlem

Skumt. De vägrade när jag talade med dem i telefon nyss. De sa att koder inte går att applicera på deras prisgaranti. Trots att ingenting nämns om det på deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av benjazvard:

Nån som fått sin tv skickad som är beställd ifrån Lg? Och vet någon om c3 77 tum någon gång varit i lager eller bara 65 tummarn och neråt som funnits?

vi är väl många som fått c3 levererade här på forumet inklusive mig från LG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Skumt. De vägrade när jag talade med dem i telefon nyss. De sa att koder inte går att applicera på deras prisgaranti. Trots att ingenting nämns om det på deras hemsida.

Ringde dem en andra gång nyss, de vägrar prismatcha mot LG med koden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Bor man i Jönköping å kan tänka sig fyndvara samt att man har Benify så får man datorn för 9120kr
https://www.netonnet.se/art/outlet/dator/lenovo-x-loq-15-82xt...

Var just och hämtade upp en i Västerås!

Börjar priserna på hårdvara sjunka? Eller är det att butikerna vill sälja? Har haft koll på marknaden en tid och det har ju varit standard att typ 3060 laptop ligger runt 10k.
Nu helt plötsligt hittar man 4060 kring dom priserna, tidigare vare 4050 man fick sikta in sig på.
Oavsett, en laptop med GTX 4060 för 10k lär ju vara rätt bra deal?
https://www.komplett.se/product/1246577/gaming/gamingdator/ga...

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Produkt: EPOS H3Pro Hybrid
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B099KPHR5B/
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5920165
Pris: 790kr

https://www.sweclockers.com/testpilot/35019-testpilot-epos-h3...

Tänkte bara ta upp att ifall man loggar in på Mecenatalumni så kan man hitta en rabattkod som ger ytterligare 100kr rabatt, då landar priset på 690kr.

Efter att ha sett denna deal i omgångar slog jag till på dom precis nu. Jag fick 100:- rabatt i appen för att det var över 400:- Jag använde alltså inte min 100:- kupong jag fick dagen innan julafton, den har jag redan använt

Så 690:- inkl. frakt måste de ju vara värda tänker jag. Ska bara ha dom som rena gaminglurar.

Permalänk
Skrivet av SpaceAce:

Efter att ha sett denna deal i omgångar slog jag till på dom precis nu. Jag fick 100:- rabatt i appen för att det var över 400:- Jag använde alltså inte min 100:- kupong jag fick dagen innan julafton, den har jag redan använt

Så 690:- inkl. frakt måste de ju vara värda tänker jag. Ska bara ha dom som rena gaminglurar.

Faan, glömde använda min mecenat kupong. Aja, får se hur bra de egentligen är med tanke på priset

Permalänk
Medlem
Skrivet av liwing:

Dom har skickat den 47mm jag beställde!

Skrivet av General Nord:

Kunde inte motstå så jag beställde en Epix Pro även jag. Har skickats idag!

Min är inte skickad

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Nu kostar Epos 2107:- på Amazon igen, jäklar vad den går upp och ner hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Nu kostar Epos 2107:- på Amazon igen, jäklar vad den går upp och ner hela tiden

Ja, den algoritmen förstår jag inte!?! 😵‍💫

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av General Nord:

Ja, den algoritmen förstår jag inte!?! 😵‍💫

Ned i pris, hamnar på populära listan, upp i pris, många tror det är en bra deal.

Permalänk
Medlem

Slog också till för 690 kr, tror det är ett helt ok headset för det priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Hur har det gått? Har butiken skickat klockorna? Orderbekräftelse? Är själv lite sugen på att slå till!

Jag har fått från kayakstor och postnord att varan är påväg
Ps jag beställde 47 mm då jag har tillbehör till just 47 mm Ds

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Ja, den algoritmen förstår jag inte!?! 😵‍💫

Kan ju vara så enkelt att den säljaren som har billigt får slut och då visas näst billigaste.
Sen när första säljaren får in nytt så blir det billigare igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Hur kan man få ner priset ytterligare via Benify?

Du kan köpa presentkort från zupergift med 5% rabatt som du löser in mot NetOnNet presentkort.
Så jag köpte presentkort för 9120kr som blev till 9600kr av presentkort hos NetOnNet. Just ja fick betala 90kr i kassan, de glömde jag ta med.
Så priset blev 9210kr

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Du kan köpa presentkort från zupergift med 5% rabatt som du löser in mot NetOnNet presentkort.
Så jag köpte presentkort för 9120kr som blev till 9600kr av presentkort hos NetOnNet. Just ja fick betala 90kr i kassan, de glömde jag ta med.
Så priset blev 9210kr

Zupergift har jag inte provat innan. Såg att även Amazon fanns med. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

Slog också till för 690 kr, tror det är ett helt ok headset för det priset.

Jag köpte dom också för 690 kr.
Dom är faktiskt riktigt bra! Se bara till att dongeln sitter fritt och inte bakom datorn. Då får du bra range. Jag la min framme på chassit. Upplevde att jag kunde gå mycket längre utan att wireless bryts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pr0xyz:

Produkt: HyperX Cloud Alpha Wireless
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B09TRW57WB/
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5949195
Pris: 1255 kr

Någon mer erfarenhet från dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Zupergift har jag inte provat innan. Såg att även Amazon fanns med. Tack!

Pass upp. Läs villkoren hos Benify/Zupergift. Tror Amazon är ett av de ställen där det inte gäller om jag kommer ihåg rätt.