Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Vilken server kör ni på? Just nu ligger jag på Stockholm - VPN64 och det funkar utan problem för mig.
Bytte även till VPN02 och funkar där med..
Vilken kör ni mot där det inte funkar så jag kan testa jag med?

Sist det inte gick var via VPN03 på datorn. Vet ej vilken den anslöt mot på telefonen, men har förvisso haft problemet även efter omstart så antar att det har rört sig om fler servrar än just 03.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vemodsvals:

Sist det inte gick var via VPN03 på datorn. Vet ej vilken den anslöt mot på telefonen, men har förvisso haft problemet även efter omstart så antar att det har rört sig om fler servrar än just 03.

Testade nu med vpn3 både på mobilen och på datorn och webhallen och klarna funkar utan problem. Testade både hemsidan och appen för klarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Testade nu med vpn3 både på mobilen och på datorn och webhallen och klarna funkar utan problem. Testade både hemsidan och appen för klarna.

Intressant, idag går det fint för mig med. Antar att det är rullande, som resten av störningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vemodsvals:

Intressant, idag går det fint för mig med. Antar att det är rullande, som resten av störningarna.

Går fint för mig här också. Verkar vara åtgärdat

Permalänk

Någon mer som har problem med Twitch numera? Sedan ett par veckor tillbaka får jag endast svart skärm och error #2000 så länge anslutningen går via någon OVPN-server. Funkar prima om jag stänger av. Har även haft problem med Klarna från och till, vilket jag ser att andra här också haft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Major Gnarl:

Någon mer som har problem med Twitch numera? Sedan ett par veckor tillbaka får jag endast svart skärm och error #2000 så länge anslutningen går via någon OVPN-server. Funkar prima om jag stänger av. Har även haft problem med Klarna från och till, vilket jag ser att andra här också haft.

Ja haft problem i 2v.

Permalänk
Medlem

Min ovpn subscription går ut om 5 dagar. Och jag har fortfarande inte hittat en vpn leverantör som erbjuder en fast IP address med port forwarding till mina hemma servrar. Någon som har något att rekommendera?

Permalänk
Medlem

Inga problem med Twitch, YouTube, Klarna eller något annat jag märkt av. Kör mma01, mma42, mma52, gbg57, gbg66 dock.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Har haft återkommande problem med Youtube, Twitch (error2000) och flertal andra sidor och appar i telefonen. Det blir att kasta denna VPN:n i papperskorgen när tiden löper ut snart. Funkade prima i flera år tills det såldes.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Varför behöver ni VPN för Twitch, YouTube och Klarna? Skriva elaka kommentarer eller köra stulna kreditkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maDa:

Varför behöver ni VPN för Twitch, YouTube och Klarna? Skriva elaka kommentarer eller köra stulna kreditkort?

Jag kan bara svara för mig själv; det är snarare att man vill att all trafik ska gå igenom en VPN.

Permalänk
Medlem

För att du litar mer på ett VPN-företag än din ISP?

Eftersom du gör *allt* via denne VPN, så har du också bara flyttat dina identifierare dit. Dina konton, mönster och beteende går lika väl att koppla ihopa där. Du kommer från en annan IP bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maDa:

För att du litar mer på ett VPN-företag än din ISP?

Eftersom du gör *allt* via denne VPN, så har du också bara flyttat dina identifierare dit. Dina konton, mönster och beteende går lika väl att koppla ihopa där. Du kommer från en annan IP bara.

För att en pålitlig VPN-leverantör har andra krav ställda på sig ang. sparande av data, vilket jag tycker är viktigt för ett fritt och öppet internet. Men men, nog off-topic som det är.

Permalänk
Medlem

Jag märker dock att OVPN har blivit snabbare på senare tid, när man kör via VPN i router i alla fall. Tidigare förlorade jag kring 20Mbit/s med VPN på min 500Mbit-fiber, men nuförtiden får jag det mesta av bandbredden jag betalar för när jag använder VPN (Vilfo med Wireguard)

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta är OVPN specifikt eller om det börjar gälla även Mullvad, Azire etc men jag märker att fler och fler siter verkar blockera iaf OVPN, t.ex. allt med Klarna verkar numera kört via Stockholmsnoden. Någon som vet ifall det är bättre med andra pålitliga leverantörer som Mullvad osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Vet inte om detta är OVPN specifikt eller om det börjar gälla även Mullvad, Azire etc men jag märker att fler och fler siter verkar blockera iaf OVPN, t.ex. allt med Klarna verkar numera kört via Stockholmsnoden. Någon som vet ifall det är bättre med andra pålitliga leverantörer som Mullvad osv?

Är ni säkra på att det har med Klarna att göra? Ändå gången jag inte kunnat köra Klarna Checkout (om det är det ni menar när ni skriver klarna? För hemsidan och appen funkar jämt gör mig med ovpn) är att cloudflare bråkat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Vet inte om detta är OVPN specifikt eller om det börjar gälla även Mullvad, Azire etc men jag märker att fler och fler siter verkar blockera iaf OVPN, t.ex. allt med Klarna verkar numera kört via Stockholmsnoden. Någon som vet ifall det är bättre med andra pålitliga leverantörer som Mullvad osv?

Enda problemet jag har haft med Azire (sedan en vecka tillbaka) är att det ej går att använda Kivras app. Klarna Checkout har fungerat de fåtal köpen jag gjort hittills!

Skrivet av slusk:

Är ni säkra på att det har med Klarna att göra? Ändå gången jag inte kunnat köra Klarna Checkout (om det är det ni menar när ni skriver klarna? För hemsidan och appen funkar jämt gör mig med ovpn) är att cloudflare bråkat.

Det kan mycket väl ha varit Cloudflare som bråkat, men det har oavsett lett till att Klarna Checkout ej har fungerat med anslutning till OVPNs servrar i Stockholm. Så fort man brutit anslutningen alt. anslutit mot t.ex. Göteborg, så har det inte varit några problem.

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några problem med Klarna och OVPN, eller Mullvad. Däremot har jag liksom Vemodsvals märkt att Kivra börjat bråka när man använder VPN, oavsett vilken, den bara står och tuggar men går igång så fort man stänger av VPN.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Väll ganska rimligt att Klarna väljer att blockera VPN-leverantörer för minsta bedrägerier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Vet inte om detta är OVPN specifikt eller om det börjar gälla även Mullvad, Azire etc men jag märker att fler och fler siter verkar blockera iaf OVPN, t.ex. allt med Klarna verkar numera kört via Stockholmsnoden. Någon som vet ifall det är bättre med andra pålitliga leverantörer som Mullvad osv?

Klarna fungerar alltid för mig med OVPN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Median:

Klarna fungerar alltid för mig med OVPN.

Och du kör via Stockholm som verkar vara där flest har problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Och du kör via Stockholm som verkar vara där flest har problem?

Varierar, både Malmö och Stockholm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shidapu:

Min ovpn subscription går ut om 5 dagar. Och jag har fortfarande inte hittat en vpn leverantör som erbjuder en fast IP address med port forwarding till mina hemma servrar. Någon som har något att rekommendera?

Sitter i samma båt och har tyvärr inte heller hittat ett alternativ. AzireVPN har åtminstone port forwarding, men inte statisk ipv4.

Permalänk
Medlem

Nu kan jag inte ens nå SVT.se uppkopplad via OVPNs Stockholmsnod, måste verkligen ta mig tid att byta till något som funkar för detta håller inte längre

Access Denied
You don't have permission to access "http://www.svt.se/" on this server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Nu kan jag inte ens nå SVT.se uppkopplad via OVPNs Stockholmsnod, måste verkligen ta mig tid att byta till något som funkar för detta håller inte längre

Access Denied
You don't have permission to access "http://www.svt.se/" on this server.

Testade själv nu och får samma meddelande via stockholm. Har 800 dagar kvar så hoppas detta fixas

Permalänk
Medlem

Jag hade jättestrul med OVPN tidigare i dag, alla tjänster dök en bra stund och jag fick generera om mina nycklar och vänta lite. Nu lirar det igen utan problem.

Strular det för er andra fortfarande?

edit: svt.se funkar inte för mig heller...

Permalänk
Medlem

Komplett kommer jag inte in på.

Permalänk
Medlem

Samma här, OVPN (installerad i routern) fungerar inte. Har IP-adress 217.64.148.114.

Citat:

Access Denied
You don't have permission to access "http://www.svt.se/" on this server.

Reference #18.65601502.1702477536.1bfc47cb

Fungerar bra med Torguard och Mullvad. Provade byta IP-nummr till 217.64.148.99, men samma sak.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Samma här, OVPN (installerad i routern) fungerar inte. Har IP-adress 217.64.148.114.

Fungerar bra med Torguard och Mullvad. Provade byta IP-nummr till 217.64.148.99, men samma sak.

Hostas SVT och komplett av samma ställe och dom banat deras IP-pool?
Testade nu:
Stockholm VPN12: SVT och Komplett blir access denied.
Stockholm VPN09: SVT funkar inte men komplett funkar.
Känns som det är en katt och råtta lek med att bana ip-nummer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Hostas SVT och komplett av samma ställe och dom banat deras IP-pool?
Testade nu:
Stockholm VPN12: SVT och Komplett blir access denied.
Stockholm VPN09: SVT funkar inte men komplett funkar.
Känns som det är en katt och råtta lek med att bana ip-nummer?

Märkligt att alla dessa IP-adresser verkar ha börjat strula efter uppköpet. Har man mergat med någon annan tjänst inom Pangokoncernen?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz