Höj- och sänkbart skrivbord direkt interiör och stabilitet för mikrofonarm

Permalänk
Medlem

Höj- och sänkbart skrivbord direkt interiör och stabilitet för mikrofonarm

Hej!
Jag undrar om någon kan reflektera kring stabiliteten för detta skrivbord:
https://www.dpj.se/hoj-och-sankbart-skrivbord/14717-hoej-och-...
när det kommer till mikrofoner på arm och mobiltelefon på arm angående vibrationer.
Har nu ett Ikea Bekant i liknande form och det vibrerar så fort man petar på det i princip.
Hur ser era erfarenheter ut från bordet från DPJ och är det stadigt nog utan att vibrera vid rörelse?

Permalänk
Skrivet av Teagirl:

Hej!
Jag undrar om någon kan reflektera kring stabiliteten för detta skrivbord:
https://www.dpj.se/hoj-och-sankbart-skrivbord/14717-hoej-och-...
när det kommer till mikrofoner på arm och mobiltelefon på arm angående vibrationer.
Har nu ett Ikea Bekant i liknande form och det vibrerar så fort man petar på det i princip.
Hur ser era erfarenheter ut från bordet från DPJ och är det stadigt nog utan att vibrera vid rörelse?

Är det i stående eller sittande läge du syftar på då?

Permalänk
Medlem

Det mesta kommer vibrera eller röra på sig (om än väldigt lite), så om vibrationer är ditt bekymmer behöver du kika på t.ex. shockmount - något som motverkar att just vibrationer plockas upp av mikrofonen.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Är det i stående eller sittande läge du syftar på då?

Sittande är viktigast
T.ex om man ställer ned något lite tyngre på bordet, typ en zeunerts julmust (i sittande) håller sig bordet stabilt då eller börjar det wobbla (lite, mycket eller inget alls)

Permalänk
Medlem

Stadigt höj- och sänkbart bord

Hej! Jag har nu bekant höj- och sänkbart bord som är väldigt ostadigt. Söker ett stabilare bord som har tjock bordsskiva som går att skruva fast 3-4 skärmar och mikrofonställ och arm för mobiltelefon. Det ska gärna vara stadigt så att i sittande läge så kan man röra saker på bordet och ställa saker på bordet utan att det börjar wobbla. Det gör inget om det är lite dyrt, men är ej intresserad av att bygga ett eget bord. Gärna om det är 160x80/90 eller 160x200
Hoppas ni kan hjälpa och dela med er om vad ni använder

Korspost, trådar sammanfogade, §4 + § 11 raderat. // MOD
Permalänk
Medlem

Jag har ett skrivbord hemma som "wobbligt". Jag ser inget direkt märke/fabrikat på det. På jobbet har vi Kinnarps och de är betydligt stabilare. Så om ingen har några mer konkreta tips tycker jag du ska leta efter begagnade Kinnarps.

Permalänk
Medlem

Det från dpj kommer att vara liknande som du har. De flesta med T-ben kommer bli likadant som det du har. Jag har ett Idåsen vilket är mycket bättre. Så känn på ett idåsen på ikea eller åk till kinnarp-säljare och prova deras.

Du länkar visserligen till ett stort hörnskrivbord, det kan jag inte svara rakt av på om det är bättre men T-ben är inte lika stabilt som A-ben eller liknande som Idåsen har.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Rekordmedlem

Ett Kinnarp "hörnbord" är så stabilt det kan bli så välj ett sånt om du har plats och pengar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.