Permalänk

Får inte in 24 pin atx contectorn

Har försökt att få in kabeln flertal gånger med i mitt tycke lite kraft också men den vill ändå inte gå in, har även försökt att skaka lite medans jag trycker men de vill ändå inte.
Så är de bara att jag behöver trycka hårdare (moderkortet sitter monterat i chassit) eller är de något fel på kabeln?

I mitt tycke ser dem någorlunda snea ut men jag är nybörjare så kan inte så mycket

Permalänk

Jag provade med min seasonic att bara ansluta kabeln till PSU´n och det var väldigt trögt, hade ingenting i andra änden då jag inte äger något sådant.
EDIT j*vla skit - jag läste 12pins för grafikkort... hehe. Jo 24 är också trög på moderkorten.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Är det bara jag eller ser den kontakten trasig ut? Hur ser det ut i moderkortet? Vänt kontakt åt rätt håll?

Permalänk
Medlem

Ibland hamnar stiften på dessa kontakter lite på sniskan, i bästa fall får man försöka lirka lite, i värsta fall ny kabel.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk

I moderkortet ser det bra ut, tycker jag och jag är rätt säker att kontakten var åt rätt håll då ”haken” var åt de hållet spänn saken var, vet inte hur jag ska förklara i ord men hoppas du fattar