Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Skrivet av Bobiri:

Någon som har erfarenhet av detta?

Skrivet av Cyberott:

Bobiri: Jag har jobbat en del med Affinity. Ett riktigt bra alternativ till Adobe, seriörst bolag som kör på att försöka få upp volymen och sälja kompletta licenser istället för prenumerationer. Under 1300:- för Photo 2 (Photoshop alternativ), Designer 2 (Illustrator alternativ) och Publisher 2 (InDesign alternativ) är ett klipp!

Ska kunna gå att prova ett 30 dagars trial, så du kan kolla runt lite. Men håller helt med Cyberott! Ska själv styra hela paketet då jag missa förra året.
Detta är den bästa rean de har/haft under ett år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Är det någon som kan tipsa om svarta strumpor i syntet/Coolmax/bambuviskos på rea någonstans? Jag skulle behöva köpa sådär en trettio par...

Frank dandy hade 50% rabatt på allt förra veckan, Borde väl ha det nu också kan jag tänka mig.
Kör inte strumpor där ifrån men alla kalsonger jag har är deras bambu/bomull

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberott:

Bobiri: Jag har jobbat en del med Affinity. Ett riktigt bra alternativ till Adobe, seriörst bolag som kör på att försöka få upp volymen och sälja kompletta licenser istället för prenumerationer. Under 1300:- för Photo 2 (Photoshop alternativ), Designer 2 (Illustrator alternativ) och Publisher 2 (InDesign alternativ) är ett klipp!

Skrivet av TiredMike:

Ska kunna gå att prova ett 30 dagars trial, så du kan kolla runt lite. Men håller helt med Cyberott! Ska själv styra hela paketet då jag missa förra året.
Detta är den bästa rean de har/haft under ett år!

Man kanske slår till. Jag är lite av en nybörjare men skulle ni säga att det räcker med bara Photo 2? Idén är att redigera bilder som är tagna med vår systemkamera här hemma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Frank dandy hade 50% rabatt på allt förra veckan, Borde väl ha det nu också kan jag tänka mig.
Kör inte strumpor där ifrån men alla kalsonger jag har är deras bambu/bomull

Tack för tipset! Väldigt bra pris där just nu. Det kanske blir en beställning, ska luska lite mer i hur hållbarheten är.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Bobori: Självklart räcker bara Photo 2 om du bara vill ha det, men resten av paketet blir ju fick sjukt billigt så fundera på om det inte kan vara användbart eller tjej eller bekant kan ha det till exempel? Jag har 1:an o ska uppdatera, dom hade då (vet inte hur det ser ut nu) väldigt sjyssta regler för sin licens, man kan använda den på flera datorer osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberott:

Bobori: Självklart räcker bara Photo 2 om du bara vill ha det, men resten av paketet blir ju fick sjukt billigt så fundera på om det inte kan vara användbart eller tjej eller bekant kan ha det till exempel? Jag har 1:an o ska uppdatera, dom hade då (vet inte hur det ser ut nu) väldigt sjyssta regler för sin licens, man kan använda den på flera datorer osv.

Aa sitter och funderar på det. Sen vet jag inte om jag är i behov av de andra därav så lutar det mest åt photo 2.

Men du är nöjd med programmet? Du känner att det är tillräckligt bra för att konkurrera med typ Photoshop?

Permalänk
Medlem

Köpte Affinity Photo på en rea för ett par år sedan. Tycker det fungerat bra och funderar på om man ska passa på att uppgradera till Photo 2. Tror dock inte jag kommer ha någon större nytta av hela paketet.

Ni som kört båda, hur upplever ni skillnaden? 560kr är inte så jättestor kostnad, men är det värt det?

Permalänk
Medlem

Bobori o Aene: Jag har använt Photo minst av de tre, men det jag kört känns väldigt bra. Det bästa du kan göra är ju att söka på lite video-reviews på Youtube så får du bättre koll. Men allt jag kört har varit kanon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberott:

Bobori o Aene: Jag har använt Photo minst av de tre, men det jag kört känns väldigt bra. Det bästa du kan göra är ju att söka på lite video-reviews på Youtube så får du bättre koll. Men allt jag kört har varit kanon!

Tack för all din input. Blev ett köp av Photo 2.

Permalänk

Är det någon som har hittat ett bra erbjudande på tvättmaskin och/eller torktumlare? Känns som jag letat överallt utan lycka än så länge. Kanske kommer närmare fredag förhoppningsvis. Power hade ju en del bra erbjudanden när de öppnade men tror inte något matchat det vilket jag hoppades på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fossegrim:

Är det någon som har hittat ett bra erbjudande på tvättmaskin och/eller torktumlare? Känns som jag letat överallt utan lycka än så länge. Kanske kommer närmare fredag förhoppningsvis. Power hade ju en del bra erbjudanden när de öppnade men tror inte något matchat det vilket jag hoppades på.

Sett lite på tretti.se men finns inget jag kan rekommendera dig utan du får nog följa upp sälj på hemsidan.

https://www.tretti.se/bast-i-test/tvattmaskin/#/
https://www.tretti.se/pb/blackfriday/

Men ser ut som att vara rätt så bra rabatter på några maskiner där i alla fall .

MVH
jensen.

Permalänk
Skrivet av fossegrim:

Är det någon som har hittat ett bra erbjudande på tvättmaskin och/eller torktumlare? Känns som jag letat överallt utan lycka än så länge. Kanske kommer närmare fredag förhoppningsvis. Power hade ju en del bra erbjudanden när de öppnade men tror inte något matchat det vilket jag hoppades på.

Kollat Samsung och LGs hemsida? Köpte en kombinerad från LG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fossegrim:

Är det någon som har hittat ett bra erbjudande på tvättmaskin och/eller torktumlare? Känns som jag letat överallt utan lycka än så länge. Kanske kommer närmare fredag förhoppningsvis. Power hade ju en del bra erbjudanden när de öppnade men tror inte något matchat det vilket jag hoppades på.

Nu kan jag inte så mycket om tvättmaskiner och torktumlare men LG har en del reor.

https://www.lg.com/se/tvattmaskiner

Permalänk
Medlem
Skrivet av fossegrim:

Är det någon som har hittat ett bra erbjudande på tvättmaskin och/eller torktumlare? Känns som jag letat överallt utan lycka än så länge. Kanske kommer närmare fredag förhoppningsvis. Power hade ju en del bra erbjudanden när de öppnade men tror inte något matchat det vilket jag hoppades på.

Kolla in samsungs benify sida brukar ofta finnas bra deals där. Om man ofta letar fynd så är det givet att vara medlem på Benify 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av fossegrim:

Är det någon som har hittat ett bra erbjudande på tvättmaskin och/eller torktumlare? Känns som jag letat överallt utan lycka än så länge. Kanske kommer närmare fredag förhoppningsvis. Power hade ju en del bra erbjudanden när de öppnade men tror inte något matchat det vilket jag hoppades på.

Var i samma sits som du för ett par veckor sedan.
Beställde nedan och är grymt nöjd.

På Samsung via mecenatalumni, osäker om benify har samma erbjudande:

WW80T4541TE Tvättmaskin, 8 kg, 3950kr
DV5000T Torktumlare A++, 7 kg, 3950kr

Gratis frakt och inbärning. Gratis retur om man ångrar sig..

Permalänk
Skrivet av valkonen:

Var i samma sits som du för ett par veckor sedan.
Beställde nedan och är grymt nöjd.

På Samsung via mecenatalumni, osäker om benify har samma erbjudande:

WW80T4541TE Tvättmaskin, 8 kg, 3950kr
DV5000T Torktumlare A++, 7 kg, 3950kr

Gratis frakt och inbärning. Gratis retur om man ångrar sig..

Tusen tack för alla svar allihop!

Det här var absolut ett sånt erbjudande jag letade efter, tack! Loggade in på Mecenat och hittade det nu. Blir nog en beställning

Permalänk
Medlem
Skrivet av fossegrim:

Tusen tack för alla svar allihop!

Det här var absolut ett sånt erbjudande jag letade efter, tack! Loggade in på Mecenat och hittade det nu. Blir nog en beställning

Håller precis som du utkik efter någon tvättmaskin.
Jag köpte till och med en prenumeration på Råd och Rön, som har testat 103 maskiner.
De har testat WW80T4541TE och den hamnar lite bättre än medel, det skiljer inte så många poäng till toppen.
Bosch, Siemens och Miele tar alla topp-placeringar men kostar >10000.
"Bra köp" får en Bosch som kostar 6000, men den verkar ha utgått.
WAU28UE8SN

Du blir säkert nöjd med Samsungen. Jag håller utkick efter en från Bosch. Magkänslan säger att de är bättre byggda, men har inga belägg för det mer än personlig erfarenhet.
Jag har funderat på denna https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=9957419

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

3d-skrivare Voron 2.4 R2. Byggsats för 300mm. €533 + frakt från Frankrike så inga extra avgifter. Det kan gå att få den ännu lite billigare med kuponger och koder Jag testade dom som står på butikens förstasida och den enda som funkade för mig var 23AE50 och butiken har även en €15 kupong. Mitt totalpris ink frakt blev €513.
Brukar kosta runt €800 och uppåt.

OBS 1 - Det ingår INTE de 3d-printade delarna. Dom får man skriva ut själv eller köpa.
OBS 2 - Detta är en avancerad skrivare som kräver extremt mycket kunskap av användaren. Inget för nybörjare.
https://www.aliexpress.com/item/1005006172877282.html?

Mer info om skrivaren på https://vorondesign.com/

Sounds very interesting - do you have a link to summary what parts need to be bought/printed?

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Sounds very interesting - do you have a link to summary what parts need to be bought/printed?

I suggest looking at vorondesign.com to learn more
But here is the link for you: https://github.com/VoronDesign/Voron-2/releases/tag/V2.4r2

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Håller precis som du utkik efter någon tvättmaskin.
Jag köpte till och med en prenumeration på Råd och Rön, som har testat 103 maskiner.
De har testat WW80T4541TE och den hamnar lite bättre än medel, det skiljer inte så många poäng till toppen.
Bosch, Siemens och Miele tar alla topp-placeringar men kostar >10000.
"Bra köp" får en Bosch som kostar 6000, men den verkar ha utgått.
WAU28UE8SN

Du blir säkert nöjd med Samsungen. Jag håller utkick efter en från Bosch. Magkänslan säger att de är bättre byggda, men har inga belägg för det mer än personlig erfarenhet.
Jag har funderat på denna https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=9957419

Det viktiga tycker jag är att leta efter vad en normal tvätt tar i tid. Jättefint med AAA+ rating hit och dit, men när man bara ska tvätta ett par kalsonger och det tar 3 timmar så får man hjärnblödning.

Jag stod mellan en Electrolux och en Samsung. E hade AA+ rating men det var av en slump jag såg att en normaltvätt tog 2 H och 40 minuter.. Gissa vilken maskin det blev

Samsungen tog 1 timme och 6 minuter.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Det viktiga tycker jag är att leta efter vad en normal tvätt tar i tid. Jättefint med AAA+ rating hit och dit, men när man bara ska tvätta ett par kalsonger och det tar 3 timmar så får man hjärnblödning.

Jag stod mellan en Electrolux och en Samsung. E hade AA+ rating men det var av en slump jag såg att en normaltvätt tog 2 H och 40 minuter.. Gissa vilken maskin det blev

Samsungen tog 1 timme och 6 minuter.

Det brukar finnas flera lägen. Min tvättmaskin på Eco tar nästan 3h men det finns en 60minuter program också. Energi-ratings brukar baseras på default (som då läggs till Eco). Min maskin är väl snart 8 år gammal.
Edit: Men jag kör min på natten så spelar knappt roll hur lång tid det tar.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Det viktiga tycker jag är att leta efter vad en normal tvätt tar i tid. Jättefint med AAA+ rating hit och dit, men när man bara ska tvätta ett par kalsonger och det tar 3 timmar så får man hjärnblödning.

Jag stod mellan en Electrolux och en Samsung. E hade AA+ rating men det var av en slump jag såg att en normaltvätt tog 2 H och 40 minuter.. Gissa vilken maskin det blev

Samsungen tog 1 timme och 6 minuter.

Lite olika behov kanske. Vi kör full maskin flera gånger i veckan och det viktigaste är att kläderna blir rena.
Från Råd&Rön, det verkar som att snittet ligger på 3h 15min bland de 103 testade maskinerna om jag titta på bomull 40 grader.

Bara en maskin kommer under 2h - Samsung WW90T304MWW med 1h40min. Den får dock 2/9 i betyg på tvättresultat och hamnar sist totalt sett.
Några Mielemaskiner som tvättar på 2h40min får högsta betyg på tvätt. Men så kostar de 15-20k.

Sen finns det väl diverse snabbprogram på de flesta maskiner om man bara ska tvätta ett par kalsonger.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Det brukar finnas flera lägen. Min tvättmaskin på Eco tar nästan 3h men det finns en 60minuter program också. Energi-ratings brukar baseras på default (som då läggs till Eco). Min maskin är väl snart 8 år gammal.

Jo det finns ju alltid flera lägen. I mitt case så var det frågan om en helt vanlig tvätt i 60 grader. Det tråkiga är att det verkar bara mätas på Eco-läget. Det jag bara vill säga är att man inte bara ska stirra sig blind på "AAAAAA+ rating".

Är man i butiken så kan man såklart fråga Man spar på elförbrukningen men det psykiska tar sig en törn när det vardagliga rullar på i över 3 timmar, för normaltvätt. Kort sagt, läs reviews

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Utomhusklassade Zigbee switchar, 437:-
fyrpack, men de hamnar ju under 100kr rabatt över 500:-

https://www.amazon.se/Ledvance-utomhusuttag-ZigBee-teknik-ick...

Nackdel är att de inte passar flera bredvid varandra i uttagen
och vissa utomhus uttag har luckor så att de inte passar alls.

Men skaffa en skarv och sätt dessa väderskyddat,
hålen i elkontakten släpper in en massa regn om kontakten bara ligger eller hänger fritt ( från en som vet)

Jag får inte den automatiska 100kr rabatten att läggas till. Gjorde du nåt speciellt?

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Jag får inte den automatiska 100kr rabatten att läggas till. Gjorde du nåt speciellt?

Jag tror att han tittat fel bara. Verkar bara vara 100kr rabatt på single-pack och inte 4-packet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Produkt: Torkbox för husdjur
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0BMPSTHV2/
Kattegori: Produkter som jag aldrig hade hört talas om förut.
Prisjakt: Nej.
Pris: 5771 kr

Bra tips, jag impulsköper 2st, nästa inköp blir någon form av husdjur som ofta blir blött och kan rättfärdiggöra inköpet av torkboxarna

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av DrSwizz:

Bra tips, jag impulsköper 2st, nästa inköp blir någon form av husdjur som ofta blir blött och kan rättfärdiggöra inköpet av torkboxarna

Undvik fisk.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

Bra tips, jag impulsköper 2st, nästa inköp blir någon form av husdjur som ofta blir blött och kan rättfärdiggöra inköpet av torkboxarna

Hahaha! Kolla in videon, det ser ju faktiskt ut som katten gillar det där.

För övrigt så är jag lite ledsen över att jag tänkte vänta tills efter 00:00, så det skulle bli 'riktiga' black friday, för att köpa en 4TB Samsung 870 QVO för 1790:- Men det visade sig att det priset gällde bara 15-22:a november

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat bra erbjudande på ergonomisk kontorsstol i prisklassen 5-10K? Hade hoppats att komplett skulle köra 5990 för Kenson ERGO igen men icke. Sugen på HM Embody men den har ju gått upp så pass mycket i pris.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Produkt: Torkbox för husdjur
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0BMPSTHV2/
Kattegori: Produkter som jag aldrig hade hört talas om förut.
Prisjakt: Nej.
Pris: 5771 kr

I see what you did there

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''