Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petter Lindgren:

Jag köpte just tre stycken 12mån xbox gold från Inet som jag löste in och konverterade och det funkade fint. Kände att det är bäst att passa på innan Microsoft försämrar denna kanondeal ytterligare.

Nog för att det är en annan diskussion men jag betalar hellre lite mer till Inet och därmed vet att pengarna inte går till ryska oligarker via företag i Dubai eller kriminella.

Ser att man bara kan köpa 2 per kund?

Permalänk
Skrivet av Tengle:

Ser att man bara kan köpa 2 per kund?

Köpte först 1st och sedan 2st!

Antar är att maxgränsen på två stycken per köp är till för att försvåra ev. pengatvätt från kriminella…

Permalänk
Medlem

Jag köpte koder för totalt 36 månader men fick 2 månader på köpet med tipset om att toggla återkommande betalningar. Därför hamnade jag på 33 + 2 = 35 månader, med en 3-månaderskod tillgodo som jag inte kunde lösa in utan att komma över gränsen på 36 månader. Vill någon ha den så hojta till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

Jag köpte koder för totalt 36 månader men fick 2 månader på köpet med tipset om att toggla återkommande betalningar. Därför hamnade jag på 33 + 2 = 35 månader, med en 3-månaderskod tillgodo som jag inte kunde lösa in utan att komma över gränsen på 36 månader. Vill någon ha den så hojta till!

Kan ta den, tack!

Permalänk
Medlem

Kan man köpa Live Gold från Inet och fylla på UGP nu? Eller måste UGP gå ut först?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobba89:

Kan man köpa Live Gold från Inet och fylla på UGP nu? Eller måste UGP gå ut först?

Det beror på vilken konvertering du vill ha.

Om du redan prenumererar, så ger 12 månader guld -> 4 månader Ultimate och kan fyllas på till 36 månader.

Om du låter det gå ut ger istället 12 månader guld -> 8 månader Ultimate, dvs du kan max få 2 år prenumeration om du löser in 3 st 12 månader Guld.

Det är vad som gäller just nu, vad som händer imorgon vet ingen...

Permalänk
Medlem

Tack till all information i tråden.

Jag har precis idag inhandlat 3års turkiskt Gamepasscore och konverterat det till 766dagar ultimate med 1månads turkiskt ultimate.

Jag använde livekort.se och sedan en turkisk vpn som livekort rekommenderade; hotspotshield där jag fick signa upp med betalkort/paypal för att aktivera en testperiod.

Fick dessutom 1 extra månad ultimate då jag aktiverade återkommande betalning på ultimate.

Kostnaden landade på 1104,59kr för 796dagar ultimate, vilket ger 42,21kr/månad uppdelat på följande:

320,25kr Xbox Live Gold - Xbox Game Pass Core 12 månader TURKIET
320,25kr Xbox Live Gold - Xbox Game Pass Core 12 månader TURKIET
320,25kr Xbox Live Gold - Xbox Game Pass Core 12 månader TURKIET
91,25kr Xbox Game Pass Ultimate 1 Månad TURKIET
52,59kr Paypalavgifter, dessa kan undvikas om man betalar direkt från sin bank via thrustly.

Kan väl tillägga att hela proceduren tog strax över 2timmar.. Ganska bökigt med massa logins, tex 8 smskoder från paypal..
Mycket tid gick även åt innan betalningarna blev verifierade mellan livekort - paypal - SEB.
Browsern Brave funkade dåligt med kassan hos livekort.se efter första genomförda köpet, på xbox.com laddade dessutom inte sidan där man löser in koder. Så fick efter mycket frustration byta browser till Edge.
Men nu slipper jag göra om detta på ~2år iallefall..

Tillägg
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det beror på vilken konvertering du vill ha.

Om du redan prenumererar, så ger 12 månader guld -> 4 månader Ultimate och kan fyllas på till 36 månader.

Om du låter det gå ut ger istället 12 månader guld -> 8 månader Ultimate, dvs du kan max få 2 år prenumeration om du löser in 3 st 12 månader Guld.

Det är vad som gäller just nu, vad som händer imorgon vet ingen...

Kanske dum fråga, men.. om mitt nuvarande Xbox Live Ultimate går ut 30 september 2025, innebär det att jag kan, för den lägre konverteringen (12 månader guld -> 4 månader Ultimate) kan köpa till ca. 1 år så att jag landar på ca. 30 september 2026. Alltså inte möjligt att få ut mina nuvarande ca. 2 år PLUS 3 år om jag köper ett par Xbox Live Gold koder idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Kanske dum fråga, men.. om mitt nuvarande Xbox Live Ultimate går ut 30 september 2025, innebär det att jag kan, för den lägre konverteringen (12 månader guld -> 4 månader Ultimate) kan köpa till ca. 1 år så att jag landar på ca. 30 september 2026. Alltså inte möjligt att få ut mina nuvarande ca. 2 år PLUS 3 år om jag köper ett par Xbox Live Gold koder idag?

Du skulle i ditt fall behöva köpa 3 år Core och konvertera för att få ut 12 månader Ultimate.
Har inte testat att göra det du vill göra, men enligt instruktionerna ska konverteringssatsen fungera upp till max 36 månader.
https://support.xbox.com/sv-SE/help/subscriptions-billing/man...

Maxtiden som du kan lägga till i Xbox Game Pass Ultimate är 36 månader.
Nota Om du har mer än 36 månader efter att du uppgraderar till Xbox Game Pass Ultimate kan du inte tillgodoräkna dig de extra månaderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Du skulle i ditt fall behöva köpa 3 år Core och konvertera för att få ut 12 månader Ultimate.
Har inte testat att göra det du vill göra, men enligt instruktionerna ska konverteringssatsen fungera upp till max 36 månader.
https://support.xbox.com/sv-SE/help/subscriptions-billing/man...

Maxtiden som du kan lägga till i Xbox Game Pass Ultimate är 36 månader.
Nota Om du har mer än 36 månader efter att du uppgraderar till Xbox Game Pass Ultimate kan du inte tillgodoräkna dig de extra månaderna.

Really? Core? Tyckte mig se att flera användare, ganska nyligen, här köpte Xbox Live Guld. Men det kanske ändrats nu i dagarna?
Sista stycket är inget som tillfaller mig i den här situationen då jag redan har Xbox Live Ultimate (ca. 2 år).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahje:

Tack till all information i tråden.

Jag har precis idag inhandlat 3års turkiskt Gamepasscore och konverterat det till 766dagar ultimate med 1månads turkiskt ultimate.

Jag använde livekort.se och sedan en turkisk vpn som livekort rekommenderade; hotspotshield där jag fick signa upp med betalkort/paypal för att aktivera en testperiod.

Fick dessutom 1 extra månad ultimate då jag aktiverade återkommande betalning på ultimate.

Kostnaden landade på 1104,59kr för 796dagar ultimate, vilket ger 42,21kr/månad uppdelat på följande:

320,25kr Xbox Live Gold - Xbox Game Pass Core 12 månader TURKIET
320,25kr Xbox Live Gold - Xbox Game Pass Core 12 månader TURKIET
320,25kr Xbox Live Gold - Xbox Game Pass Core 12 månader TURKIET
91,25kr Xbox Game Pass Ultimate 1 Månad TURKIET
52,59kr Paypalavgifter, dessa kan undvikas om man betalar direkt från sin bank via thrustly.

Kan väl tillägga att hela proceduren tog strax över 2timmar.. Ganska bökigt med massa logins, tex 8 smskoder från paypal..
Mycket tid gick även åt innan betalningarna blev verifierade mellan livekort - paypal - SEB.
Browsern Brave funkade dåligt med kassan hos livekort.se efter första genomförda köpet, på xbox.com laddade dessutom inte sidan där man löser in koder. Så fick efter mycket frustration byta browser till Edge.
Men nu slipper jag göra om detta på ~2år iallefall..

Så 1104:- snarare än 10:- som rubriken lyder då med andra ord?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Nu har mitt Gamepass gått ut. För tre år sedan så körde jag det tricket vi alla gjorde, konvertera guld till GPU. Då fick man en konvertering rakt av - 36 månader guld -> 36 månader GPU.

Vad gäller idag? Funkar detta fortfarande eller är det andra konverteringar som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Så 1104:- snarare än 10:- som rubriken lyder då med andra ord?

Det är en missvisande rubrik, och har alltid varit.

Skrivet av Bobiri:

Nu har mitt Gamepass gått ut. För tre år sedan så körde jag det tricket vi alla gjorde, konvertera guld till GPU. Då fick man en konvertering rakt av - 36 månader guld -> 36 månader GPU.

Vad gäller idag? Funkar detta fortfarande eller är det andra konverteringar som gäller.

Jag gjorde om det i våras, då fungerade det som vanligt iaf.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Really? Core?

Guld/Core är samma sak, men Guld existerar inte längre som tjänst.
Så länge MS tillåter att Guld-koder löses in kan man fortsätta köpa dessa.

Skrivet av Bobiri:

Nu har mitt Gamepass gått ut. För tre år sedan så körde jag det tricket vi alla gjorde, konvertera guld till GPU. Då fick man en konvertering rakt av - 36 månader guld -> 36 månader GPU.

Vad gäller idag? Funkar detta fortfarande eller är det andra konverteringar som gäller.

Nej det går inte inte längre.
Den nya kvoten är 3:2 för utgångna prenumerationer sedan några månader.
Det innebär att du köper 3 år Guld och konverteras till 2 år Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Nej det går inte inte längre.
Den nya kvoten är 3:2 för utgångna prenumerationer sedan några månader.
Det innebär att du köper 3 år Guld och konverteras till 2 år Ultimate.

Låter ändå prisvärt. Tack ska du ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Guld/Core är samma sak, men Guld existerar inte längre som tjänst.
Så länge MS tillåter att Guld-koder löses in kan man fortsätta köpa dessa.
Nej det går inte inte längre.
Den nya kvoten är 3:2 för utgångna prenumerationer sedan några månader.
Det innebär att du köper 3 år Guld och konverteras till 2 år Ultimate.

Ah! Då är jag med! Tack! 🙂
Då blir det att köpa på sig 3 år guld/core (iom att 3 år är max) så att jag går från 2 år kvar till 3 år kvar.
Borde landa på ca. 80 kr/månad då med kort från Livekort.se

Tack! 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Så 1104:- snarare än 10:- som rubriken lyder då med andra ord?

Japp, clickbait av trådstartaren..
Idag skulle rubriken kunna lyda "2års Gamepass Ultimate för 91kr" eftersom att 10kr dealen gått ut.
Sedan att man behöver ha 3års Core innan det struntar vi i..

2020 när jag gjorde detta första gången betalade jag 10kr för Ultimate, efter att först betalat 1137kr..😅😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Ah! Då är jag med! Tack! 🙂
Då blir det att köpa på sig 3 år guld/core (iom att 3 år är max) så att jag går från 2 år kvar till 3 år kvar.
Borde landa på ca. 80 kr/månad då med kort från Livekort.se

Tack! 😀

I teorin borde du nog kunna köpa ett 12månaders turkisk ultimate för 763kr(64kr/mån) istället för att konvertera 3års Core mot 1år för 961kr.
Har ingen aning om detta funkar, så testa på eget bevåg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahje:

I teorin borde du nog kunna köpa ett 12månaders turkisk ultimate för 763kr(64kr/mån) istället för att konvertera 3års Core mot 1år för 961kr.
Har ingen aning om detta funkar, så testa på eget bevåg.

Var köper du ultimate för 763?

Mvh

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Var köper du ultimate för 763?

Mvh

Fanns på livekort.se, idag tar de 899,49kr för turkiskt 1år ultimate.

Permalänk
Medlem

Fast digitala gold och gamepass koder har väl varit regionsblockade länge nu,
det finns fortfarande en poäng att köpa EU gold om man vill förlänga.

Turkiet kanske fungerar första gången men jag har iaf någon US-kod med gamepass som jag inte kan använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Fast digitala gold och gamepass koder har väl varit regionsblockade länge nu,
det finns fortfarande en poäng att köpa EU gold om man vill förlänga.

Turkiet kanske fungerar första gången men jag har iaf någon US-kod med gamepass som jag inte kan använda.

Det vet jag inget om, provat att byta vpn leverantör?
Körde 4 olika turkiska koder på ett gammalt svenskt konto som tidigare varit aktiverat med brasilianska koder utan problem.

Med "första gången" menar du att jag nu inte kan fylla på med koder från någon annan region?

Någon som vet hur regions indelningen ser ut?

Permalänk
Medlem

Har jag förstått det hela korrekt att jag först måste aktivera det gamepass core koder jag köpt, innan jag köper ultimate. Detta för att få konverteringsförhållandet 3:2.

Måste det ultimate game pass jag köper vara en månadsprenumeration eller fungerar det att köpa en 14 dagars utvärderingsversion för 10 kr ?
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/xbox-game-pass-ultimat...

Permalänk
Medlem

Köpa ultimate till tvn?

Vad gäller att köpa ultimate idag om man vill spela på t.ex tvn? Har Xbox game pass där, kan man köpa ultimate på t.ex eneba? Eller var är det billigast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thademan:

Vad gäller att köpa ultimate idag om man vill spela på t.ex tvn? Har Xbox game pass där, kan man köpa ultimate på t.ex eneba? Eller var är det billigast?

Själv köper jag på eneba varje gång för 30kr i månaden för ultimate funkar finfint för mig går det ens att få billigare en så ?

https://www.eneba.com/xbox-xbox-game-pass-ultimate-1-month-su...

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Själv köper jag på eneba varje gång för 30kr i månaden för ultimate funkar finfint för mig går det ens att få billigare en så ?

https://www.eneba.com/xbox-xbox-game-pass-ultimate-1-month-su...

Ska själv testa denna metoden, när sonen får ett antal av dessa i julklapp. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Själv köper jag på eneba varje gång för 30kr i månaden för ultimate funkar finfint för mig går det ens att få billigare en så ?

https://www.eneba.com/xbox-xbox-game-pass-ultimate-1-month-su...

"Works with both the OLD and NEW Xbox accounts as long as there is no active subscription. In order to activate the code, a payment method must be added to the Xbox account. The product is only available in countries where XBOX LIVE service is available."

Måste man inte låta den gå ut då varje månad? Innan man köper det igen. Låter lite knepigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjirn:

"Works with both the OLD and NEW Xbox accounts as long as there is no active subscription. In order to activate the code, a payment method must be added to the Xbox account. The product is only available in countries where XBOX LIVE service is available."

Måste man inte låta den gå ut då varje månad? Innan man köper det igen. Låter lite knepigt?

Det stämmer bara aktivera nästa koden så får föregående har gått ut inte knepigt och lätt värt det om spara 100kr månaden på det.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk

ett år för 1300kr via eneba är väl bra, eller vilket är bästa sättet att förlänga minst 12månader?

Permalänk
Medlem

Någon som köpt Game Pass via Microsoft rewards?

Vad får man ut? Direkt aktivering eller en kod? Är koden tidsbegränsad?