Black Friday 2023 - Vad köper du?

Permalänk
Skrivet av telrad:

Denna matchar din beskrivning väldigt väl: https://www.lg.com/se/monitor/lg-38wn95cp-w

Har den själv och är väldigt nöjd över mitt köp. Betalade då strax under 11500 kr, så se till att hålla i lönen/bidraget. 😉

Personligen så är jag så pank man kan bli som student efter att ha köpt skärmen som är länkad, Samsungs soundsbar plus en ny telefon av den senaste modellen. Men fina kläder för en rimlig peng samt någon trevlig smart hem-belysning skulle nog absolut kunna åka ner i en kundkorg. 😁

Den ligger nu på bevakning😍👍👍

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Med tanke på att det börjar dra ihop sig till det korrekta datumet (24 november) och då det ska starta, när tror ni att butikerna tjuvstartar denna gång? Blir allt tidigare och känns det som, istället för black friday blir det black week/month osv.
Vad tror folk?

De bra erbjudandena brukar komma sista veckan fram till BF.
Sen beror det lite på vad man är ute efter, jag spanar efter jaktkläder, t ex widforss har börjat och många modeller är redan slut i vettiga storlekar.
Tyvärr är det lite köp först och tänk sen, var beredd på att returnera, särskilt om man är ute efter specifika märken/modeller av något.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

De bra erbjudandena brukar komma sista veckan fram till BF.
Sen beror det lite på vad man är ute efter, jag spanar efter jaktkläder, t ex widforss har börjat och många modeller är redan slut i vettiga storlekar.
Tyvärr är det lite köp först och tänk sen, var beredd på att returnera, särskilt om man är ute efter specifika märken/modeller av något.

Ja, gäller att hålla utkik.
Sett genom tidigare år att kaffemaskiner brukar sänkas rätt kraftigt, får bara hålla koll på priset i vilket fall.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Tittade på utbudet av QD-oled där Samsung gick bort pga brist på Dolby Vision och Sonys gick bort på grund av ett pris på 75k. Men kan man hitta en Samsung för 22k så är det kanske värt att skippa DV. Reflexfiltren ska ju inte vara lika känsliga för ljus på dessa.

QDOLED har ett riktigt bra reflexfilter. Tycker inte DV är en dealbreaker men visst vill man helst ha det. Slänger man på Static tonemap på S90C verkar den göra ett bra jobb dock.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Nya extraljus då mina blev stulna igår natt.
Velar på om man ska köra på en ramp eller om man ska köra på 3 st runda igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk

Bredband, varje år!

Permalänk
Medlem

Mest taggad på Steam-rean faktiskt, har senaste halvåret köpt datorn i signatur, ett höj-sänkbart skrivbord från IKEA med ny stol och en LG C2 42" som skärm så jag känner inte något behov av något mer än så.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk

Ingenting. Jag har allt jag behöver för flera år framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

De bra erbjudandena brukar komma sista veckan fram till BF.
Sen beror det lite på vad man är ute efter, jag spanar efter jaktkläder, t ex widforss har börjat och många modeller är redan slut i vettiga storlekar.
Tyvärr är det lite köp först och tänk sen, var beredd på att returnera, särskilt om man är ute efter specifika märken/modeller av något.

"Black Friday" som enskild dag är död sedan ett par år tillbaka.

Black Week inleds med start 20:e november men många butiker kör igång redan helgen innan, dvs 18-19/11.

Sedan kommer det finns enskilda dagar där utvalda butiker kör streams och drops speciellt riktat till SweC, till exempel (but not limited to) Inet, Webhallen, Komplett.

Förra året körde till exempel Elgiganten igång redan torsdagen den 16/11 kl 19 för medlemmarna.
Vet ej om ungefär samma datum och tidslinjer gäller även i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Om du är bekväm att byta så är väl brytare en bra idé. Ingen mening att vänta på rea direkt:
https://www.maxgaming.se/sv/switchar/mx-red-hyperglide

Tack för tipset. Men det är inte rätt brytare till mitt tangentbord. Jag har MX silent. Finns i 35-pack på amazon för 270-ish kronor. Jag lär ha många i reserv iallafall.
Jag har aldrig gjort ett byte själv. Men det kan ju var värt att testa. Om nu dom inte kastar iväg ett tangentbord som dom gjort på andra black fridays?

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Netonnet har bra pris på en airfryer just nu.
#20253479

Tack för tipset!
Överväger att köpa den, 30 dagars öppet köp ifall man hittar nått bättre/billigare på BF också.

Permalänk
Medlem

Möjligen en ny kontorsstol.

Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Fast jag var hos tandläkaren i dag så det blir nog ingenting.

Vem vet, du kanske hittar en bra deal på en guldtand

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Får se om Amazon ger något trevligt pris på någon budget mini-pc så kanske jag på allvar kan börja bygga min "retromaskin" för allt upp till ps 2 Batocera eller Retrobat är sedan frågan ^^ Alla dessa "kina-maskiner" är så mycket hit n miss och duplicate roms etc... även om Arcade (mame) är det som lockar mest

Kanske en Raspberry pi 400 vore något ?
Allt i ett liksom. Precis vad du behöver.
Arcadepunks är en bra sida om du dricker mycket rom 😁

Permalänk
Medlem

PSVR

Och det börjar bli dags för en riktig microdator som kan vara på skrivbordet. Är så trött på den oundvikliga sladdhärvan som oundvikligen uppstår och gör dammsamling och vidare sladdhärvning till et tekniskt moment 22. : i

Men varför kostar helt plötsligt ITX tre gånger mer än hyfsade ATX. Är det för att minidatorn är helt ute numera, eller mer inne än nånsin?

Kanske borde gå direkt på NUC, för det alternativet börjar nästan kännas prisvärt vid jämförelsen på "litet" Legobygge ändå.

Skrivet av Xelfeir:

Kanske en Raspberry pi 400 vore något ?

Även om 400 kan vara lite snabbare än 4 som de är, så är det bättre att vänta in 5 om man tänkt sig PS2 på dem.

Det finns visserligen en del av dess spel den klarar bra, men de tyngre kommer ingen nivå av överklockning förvandla till roliga upplevelser.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Necrophor:

Får se om Amazon ger något trevligt pris på någon budget mini-pc så kanske jag på allvar kan börja bygga min "retromaskin" för allt upp till ps 2 Batocera eller Retrobat är sedan frågan ^^ Alla dessa "kina-maskiner" är så mycket hit n miss och duplicate roms etc... även om Arcade (mame) är det som lockar mest

Om du inte redan gör det så kolla in ETA PRIME, han gör mycket tester på olika minipc's och liknande för emulatorer osv, du kan nog hitta något bra tips där.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

I WANT IT! Men inte för 9000...kom igen nu Black Friday!

Permalänk

En e-boksläsare. Min kindle fick knäckt skärm efter en massa massa år

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Skulle vilja bygga en ny speldator, får hålla utkik på nedsatta priser på moderkort och lagring

kör du vatten? har ett z690 med monoblock och en 13900k. skicka pm vid intresse. skall upp på marknaden så kan du hålla utkik där annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Personligen väntar jag ej in Black Friday då det bara är trams här i Sverige och ett skämt. Butikerna höjer priserna på det som alla vill ha strax innan för att sen säga kolla vad billigt det är nu, när i själva verket priset är den som var två veckor innan. Julklappar till familj och vänner är redan inskaffat och klart så slipper tänka mera på det. För egen del köpte jag lite nytt till mitt nästa projekt.

12st Phanteks T30
1st 14900k
2st Alphacool monsta 360 radiatorer
1st Alphaacool XT45 360 Radiator
1st cpu block Ek quantum velocity 2
1st Ram DDR5 Patriot Viper Extreme 8200Mhz
1st Alphacool Apex D5 pump
1st Alphaacool Apex Kylpasta
1st Alphaacool Rise Flat Reservoir D5
1st Chassi Lian li 011 Dynamic Evo Xl
1st Gpu Rtx 4090 Tuf Oc
1st Tangentbord Wooting 60HE + Wooting tangenter + Wooting metal case för tangentbordet dock ej anlänt ännu
1st Massa jäckla fittings från Ek quantum serien i svart dock ej anlänt ännu......Inet vad händer?
1st Noblechairs Legend i svart
1st Moderkort Asus Apex Encore dock ej anlänt ännu men påväg
1st Mekanisk skruvdragare för pc från Xiaomi
1st Massa hard tubing från Alphacool
2st Ek cryofuel Scarlet red
1st Superglide glas musmatta

<Uppladdad bildlänk>

Får se vad som behövs mera under byggets gång men vi börjar här när det kommer till delar. Sen har man lite att 3d printa mm för bygget

Då kom brevbäraren nyss! Project - Arasaka Tower 07 kan börja

Permalänk
Medlem

Ja, märks man börjar bli äldre.

Eltandborste
Dammsugare
Ryzen CPU+mobo

Permalänk
Medlem

inget

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Då kom brevbäraren nyss! Project - Arasaka Tower 07 kan börja

<Uppladdad bildlänk>

Är det dom där IKEA säljer?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Är det dom där IKEA säljer?

Japp

Permalänk
Medlem

Hoppas på att en lite mer premium robotdammsugare ska bli lite billigare

Permalänk

Behöver förnya rabatten på Telias bredband, eller hitta alternativ.
Annars behöver jag en ny datorstol, om jag inte lyckas låsa min Marcus som bara titlat,
och villhöver en NAS som jag tjatat om ett tag.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Inget, har beställt en ny bil som jag VÄGRAR ta på avbetalning så sparar varenda öre.

Nu blev man nyfiken, va är de för bil?

Visa signatur

Volvo!!!

Permalänk
Medlem

Oj...

... var börja?

Definitivt, som alla år, Pluralsight och SafariBooksOnline - med de två i bagaget finns det inget som inte går att lära sig ordentligt (inom IT/teknik/matte typ). Alltid runt 50-60% off i BF.

Robot (fjärrstyrd) till lillkillen, Garminpryttlar, surfplatta och eboksläsare (går åt med kids i huset...), 2+TB SSD, smart belysning & liknande pryttlar, och sen en massa tråkigt vuxentjafs - fläkt till badrummet, verktyg, och mobil/bredbandsabb och några grejer till köket (Meater+ och en fritös). Har samlat ihop en mycket större lista än vanligt tack vare kronkursen

Hade varit trevligt med Quest 3, RPi och Arduino men det är nog rätt dödfött när de precis kommit med det nya

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Med tanke på att det börjar dra ihop sig till det korrekta datumet (24 november) och då det ska starta, när tror ni att butikerna tjuvstartar denna gång? Blir allt tidigare och känns det som, istället för black friday blir det black week/month osv.
Vad tror folk?

black year

Visa signatur

Volvo!!!

Permalänk
Medlem

Ingenting alls, "villhöver" är överskattat.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Mazda 3 i Svart med Homura paketet som är typ "sport" och så tog jag den nyare 2 liters motorn med 186 hästar som fungerar som en diesel men går på bensin ihop med mazdas helt underbara och simpla 6 växlade enkelkopplings automatare.

Otroligt enkla bilar med lång garanti, har haft Flertals mazda genom åren och slipper alla typ av verkstadsbesök mer än service då.

Nackdelen är rosten, den jag har nu som är en Mazda 6 från 2017 där den förra ägarna inte skött den med tvättar på vintern är det påbörjan till rost runt hela bilen så därför väljer jag att gå ifrån den innan det blir ett problem samt att den har en 2.2 liters diesel som snittar sådär 0.8 i förbrukning vilket för mig som kör närmare 3000 mil om året är en otroligt bränslekostnad samt att alla kostsamma "diesel" lagningar som partikelfilter börjar närma sig på bilen då den är uppe i 20 tusen mil snart.

blir en Dinitrol behandling på den nya till hösten så håller den i 10-15 år sen

Skrivet av i7 2600k:

Nu blev man nyfiken, va är de för bil?

#20253106

Kanske blir Cities Skylines 2 om de sänker priset redan under BF

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.