Permalänk

rtx4090 strix

säljer en rtx4090 strix cirka 1 månad gammal, helt felfri ingen mining osv
kan fraktas men endast förskottsbetalning via swish, prioriterar dock upphämtning i malmmö

budgivning slutar inom 2 veckor

Läs hela annonsen här

Permalänk
Nytt bud: 15 000 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 15 500 kr Bor i Malmö och kan hämta
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Nytt bud: 15 700 kr Hämtar
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 16 000 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 16 100 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Finns kvitto etc?

Har du bild på kortet kanske? Ger lite mer lugnande känsla för annonsen 😉

Permalänk
Skrivet av lybo:

Finns kvitto etc?

Har du bild på kortet kanske? Ger lite mer lugnande känsla för annonsen 😉

kvitto finns ej men du kan göra garantiärenden genom Asus, kortet är i toppskick kan skicka bilder till vinnande bud men föredrar upphämtning så ni kan inspektera det hur mkt ni vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

16 100 kr

Drar tillbaka mitt bud då jag köpte på annat håll

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk

Varför säljer du?

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Och varför finns inte kvitto om det endast är 1 månad gammalt?

Permalänk
Skrivet av Sir Skybalotte:

Varför säljer du?

4090 var overkill för mig behöver it det

Permalänk
Skrivet av Ryze:

Och varför finns inte kvitto om det endast är 1 månad gammalt?

Jag har självklart kvittot men inget som jag kommer ge av privata anledningar.

Permalänk
Skrivet av RsSpelensMakt:

Jag har självklart kvittot men inget som jag kommer ge av privata anledningar.

Kan man få se kvittot vid affär?

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Skrivet av Sir Skybalotte:

Kan man få se kvittot vid affär?

Yes kan visa det

Permalänk
Skrivet av RsSpelensMakt:

Yes kan visa det

Ok, vilken återförsäljare har du köpt det av?

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Skrivet av RsSpelensMakt:

kvitto finns ej men du kan göra garantiärenden genom Asus, kortet är i toppskick kan skicka bilder till vinnande bud men föredrar upphämtning så ni kan inspektera det hur mkt ni vill

För allas information kontaktade jag ASUS ang detta och fick följande svar:

"Hello David

Thank you for reaching out to ASUS customer support.

For warranty and service in the Nordic countries for the components ( graphic card, Motherboard, etc ) all of them are going back to the retailer so this is up to the retailer in this case. To be safe I would get the receipt for it since most retailers need that to do anything.

I am sorry for the inconvenience.

I wish you a great Friday and weekend."

Det verkar attså som att det är återförsäljare som gäller och de kräver kvitto vad jag vet.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

För allas information kontaktade jag ASUS ang detta och fick följande svar:

"Hello David

Thank you for reaching out to ASUS customer support.

For warranty and service in the Nordic countries for the components ( graphic card, Motherboard, etc ) all of them are going back to the retailer so this is up to the retailer in this case. To be safe I would get the receipt for it since most retailers need that to do anything.

I am sorry for the inconvenience.

I wish you a great Friday and weekend."

Det verkar attså som att det är återförsäljare som gäller och de kräver kvitto vad jag vet.

Yes tänkte nästan det också. Måste ju kunna bevisa att man köpt det

Permalänk
Skrivet av Sir Skybalotte:

För allas information kontaktade jag ASUS ang detta och fick följande svar:

"Hello David

Thank you for reaching out to ASUS customer support.

For warranty and service in the Nordic countries for the components ( graphic card, Motherboard, etc ) all of them are going back to the retailer so this is up to the retailer in this case. To be safe I would get the receipt for it since most retailers need that to do anything.

I am sorry for the inconvenience.

I wish you a great Friday and weekend."

Det verkar attså som att det är återförsäljare som gäller och de kräver kvitto vad jag vet.

Skumt då jag själv utfört reklamationsärenden via ASUS något år men ig de har ändrats, ska uppdatera min text tack för.info.

Permalänk
Skrivet av RsSpelensMakt:

kvitto finns ej men du kan göra garantiärenden genom Asus, kortet är i toppskick kan skicka bilder till vinnande bud men föredrar upphämtning så ni kan inspektera det hur mkt ni vill

Ser ingen edit knapp på lur men det verkar inte som att ASUS vill hantera reklamationsärenden så tvivlar starkt på att de kommer hjälpa.

Permalänk
Skrivet av lybo:

Yes tänkte nästan det också. Måste ju kunna bevisa att man köpt det

Det är dock inte bevis på att du köpt det så det kommer inte gälla oavsett, garanti hos butiken är för den som köpt det (jag).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

För allas information kontaktade jag ASUS ang detta och fick följande svar:

"Hello David

Thank you for reaching out to ASUS customer support.

For warranty and service in the Nordic countries for the components ( graphic card, Motherboard, etc ) all of them are going back to the retailer so this is up to the retailer in this case. To be safe I would get the receipt for it since most retailers need that to do anything.

I am sorry for the inconvenience.

I wish you a great Friday and weekend."

Det verkar attså som att det är återförsäljare som gäller och de kräver kvitto vad jag vet.

ingen aib tar tillbaks kort från sverige då, inte hur deras avtal fungerar här

Permalänk
Medlem

Precis, man måste alltid kunna bevisa att man köpt en vara. Detta genom ett kvitto.
Mailade Palit för ett bra tag sedan då jag hade ett 2080ti som gick i sönder. Fick i princip samma svar som Asus gav.

Så med andra ord, du vill inte ge kvittot och skulle kortet gå i sönder så är det kört i princip.

Permalänk
Skrivet av Ryze:

Precis, man måste alltid kunna bevisa att man köpt en vara. Detta genom ett kvitto.
Mailade Palit för ett bra tag sedan då jag hade ett 2080ti som gick i sönder. Fick i princip samma svar som Asus gav.

Så med andra ord, du vill inte ge kvittot och skulle kortet gå i sönder så är det kört i princip.

Som nämt utför inte återförsäljaren garantiärenden till andrahands ägare oavsett i mitt fall så kvitto hade inte hjälpt om eg. Asus vägrar vara till hjälp. Om Asus utför garantiärenden men behöver kvitton går det att lösa, jag har som sagr kvittot men ser inga skäl att dela ett dokument som har blandade personliga uppgifter som sista siffror på bank kortet osv.

Permalänk
Medlem

Kan du kanske skicka en bild i pm på kvittot och blurra det som är känsligt?

Sen kan du även ta lite bilder på kortet.

Är mycket pengar som man ska Swisha etc vid köp.

Permalänk
Skrivet av lybo:

Kan du kanske skicka en bild i pm på kvittot och blurra det som är känsligt?

Sen kan du även ta lite bilder på kortet.

Är mycket pengar som man ska Swisha etc vid köp.

Kan göra så, vi kan även köra facetime så kan du se det live. Dock inte nöjd med 16k så kommer sitta på det ett tag till.

Permalänk

Verkar som att priset stiger i butikerna, nypris ligger på 27k nu så gör ett sista försök att släppa för 18k endast avhämtning i Malmö endast idag, inkluderar kvittot då det verkar vara dealbreaker för många. Priset blir 20k från och med imorgon.

Permalänk
Medlem

hahaha, alltså om du nu vill ha betalt så är du inte direkt tillmötesgående vad jag kan se ovan. Ingen kommer betala 18k för det här. Snittet har varit runt 15-16. Jag fick själv mitt för 15500kr

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Skrivet av ibland:

hahaha, alltså om du nu vill ha betalt så är du inte direkt tillmötesgående vad jag kan se ovan. Ingen kommer betala 18k för det här. Snittet har varit runt 15-16. Jag fick själv mitt för 15500kr

Prices up😩😮‍💨

Permalänk

Mitt bud på 15700 står kvar, hämtar inkl kvittot