Permalänk
Avstängd

När kommer CSGO 2 ut

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakke1:

Hej!

Datorn är nu äntligen ihopbyggd. Det är dock något som känns lite lurt..

Testade dra igång CS GO och allt rullade på bra. Fick dock blue screen efter typ 20 minuter. Jag hann inte se vad det stod tyvärr. Jag kom dock på att jag endast ändrat MHz på ramminnet i BIOS och inte Expo, så justerade det. Förhoppningsvis det som var strulet.

Men sen helt plötligt efter en halvtimmes surfande så blev mina skärmar helt svarta. Datorn var dock igång fortfarnade. Vad kan detta bero på? Stängde av strömmen och startade igen och då var den i full gång igen.

Värt att nämna är att jag drog igång UserBenchmark och då fick jag riktigt bra betyg där den presterar över förväntan.

När skärmarna blev svarta noterade jag dock att grafikkortets fläktar inte var igång. Fick då lite stress. Men efter lite googlande så förstod jag att det är ganska vanligt med fläktar som är semi-aktiva.

Hur som.. vad tror ni?

Skrivet av Jonathanknet:

Testa o köra minnen i default hastighet ett litet tag o se ifall det händer igen.

Precis, börja köra dom i default, annars kan du om RAM känns slöa uppdatera moderkortets BIOS så kanske EXPO blir stabilare.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Viking
Skrivet av Meowi:

När kommer CSGO 2 ut

I slutet av sommaren har Valve sagt

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Precis, börja köra dom i default, annars kan du om RAM känns slöa uppdatera moderkortets BIOS så kanske EXPO blir stabilare.

Återställde till standard nu och nu funkar det. Skönt!
Vad ska jag göra för att få igång clockningen på ramminnet då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakke1:

Återställde till standard nu och nu funkar det. Skönt!
Vad ska jag göra för att få igång clockningen på ramminnet då?

Uppdatera till senaste bios om du inte redan gjort det, version 1.28 om jag ser rätt. Blivit mycket stabilare med agesa v1007b. Sedan kan du testa den "mildare" versionen först (5600 MHz) men tycker 6000 MHz profilen borde funka smärtfritt ändå.

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem

Hej, igen

Datorn har fungerat hyfsat bra, med lite problem med black screen vid start-up någon gång i månaden. Men den har hela tiden hoppat igång efter att jag tryck Ctrl + P eller Ctrl + Alt + Delete. Men nu ville den inte hoppa igång. Jag märkte då att två dioder började lysa på moderkortet, CPU ovh DRAM.

Vad tror ni att felet kan vara? Efter lite googling så verkar det som att felet ligger i RAM-minnena. Vad tror ni och vad rekommenderar ni att jag gör?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakke1:

Hej, igen

Datorn har fungerat hyfsat bra, med lite problem med black screen vid start-up någon gång i månaden. Men den har hela tiden hoppat igång efter att jag tryck Ctrl + P eller Ctrl + Alt + Delete. Men nu ville den inte hoppa igång. Jag märkte då att två dioder började lysa på moderkortet, CPU ovh DRAM.

Vad tror ni att felet kan vara? Efter lite googling så verkar det som att felet ligger i RAM-minnena. Vad tror ni och vad rekommenderar ni att jag gör?

Tack på förhand!

Det känns som instabil överklockning av troligen RAM.

Nollställ CMOS, genom att t.ex ta ut batteriet ur moderkortet i en minut, kika sedan om det har kommit någon ny uppdatering till moderkorts BIOS(WHQL, BETA är nog inte värt det.) om du vill få RAM att rulla optimalt.

Edit: Vid närmare koll om det är det här moderkortet:
https://www.asrock.com/mb/AMD/B650M-HDVM.2/index.asp#BIOS
så om det är BIOS 1.28 som du har, så kan det vara värt att prova 1.30 som släpptes 26:e okt.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Det känns som instabil överklockning av troligen RAM.

Nollställ CMOS, genom att t.ex ta ut batteriet ur moderkortet i en minut, kika sedan om det har kommit någon ny uppdatering till moderkorts BIOS(WHQL, BETA är nog inte värt det.) om du vill få RAM att rulla optimalt.

Finns det ett batteri på moderkortet som man kan ta ur? Spännande, visste jag inte. Får kika på det!

Jag har inte klockat ram-minnena för övrigt, dom har standard-inställning..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakke1:

Finns det ett batteri på moderkortet som man kan ta ur? Spännande, visste jag inte. Får kika på det!

Jag har inte klockat ram-minnena för övrigt, dom har standard-inställning..

Se absolut till att moderkortet inte har någon ström i sig innan du ger dig på batteriet.
Stäng av PSU och tryck på ON, så att eventuell kvarvarande ström används upp och vänta 10 sek.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.