Få in gammal hotmail in i annan outlook

Permalänk
Medlem

Få in gammal hotmail in i annan outlook

Hej,

Så jag har en gammal email (inga aliases): orginal@hotmail.com
Jag skulle vilja lägga in: orginal@outlook.com
In i mitt nuvarande Microsoft konto som ett alias men får inte då det är upptaget.

Så frågan är om det finns något sätt att få den?
Tex om jag tar bort orginal@hotmail.com för att ev. fria upp: orginal@outlook.com
Men jag vet inte om jag vågar det.

Om jag borde kontakta Microsoft, hur gör jag det?

Permalänk
Medlem

Det finns tyvärr inget du kan göra. För det är någon annan som har orginal@outlook.com adressen. Kontakta Microsoft kommer inte hjälpa. Din enda chans var att du registrerade original@outlook.com först. Men det är för sent nu.
Enda sättet är väl kanske om du mailar original@outlook.com och frågar om du kan få köpa adressen av honom. Men är 99% säker att han kommer säga nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Det finns tyvärr inget du kan göra. För det är någon annan som har orginal@outlook.com adressen. Kontakta Microsoft kommer inte hjälpa. Din enda chans var att du registrerade original@outlook.com först. Men det är för sent nu.
Enda sättet är väl kanske om du mailar original@outlook.com och frågar om du kan få köpa adressen av honom. Men är 99% säker att han kommer säga nej.

Vänta, menar du att outlook adressen inte var reserverad om man har hotmail?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Vänta, menar du att outlook adressen inte var reserverad om man har hotmail?

De är helt separata och orelaterade, jag har samma alias på outlook gmail och hotmail, men de är helt olika konton med olika lösenord och annat

Kanske outlook.se är ledig istället?

Din hotmail-adress har inget med den upptagna outlook-adressen att göra. Att ta bort din hotmail tar bara bort din hotmail. Den andra personen som har den outlook-adressen kommer ha den kvar

Prova att maila den personen kanske? Men känns inte som det kommer lyckas

Permalänk
Medlem

Ja det stämmer. Bara för att du har en @hotmail.com adress så är du inte garanterad samma @outlook.com adress. När outlook.com öppna upp registreringen så var jag snabb att ta mitt förnamn.efternamn@outlook.com. Jag hade inte mitt fornamn.efternamn@hotmail.com eller @live.com (som är en annan av Microsofts mail domäner). Utan det är någon annan som har de adresserna. Om det är en väldigt unik adress du har så kan du testa att registrera original@outlook.com. Men jag misstänker att den är upptagen.