Google Chrome dominerar i Sverige

Permalänk
Medlem

Gick över från Chrome till Brave för typ fyra år sedan. Använt FF senaste året ungefär men gått tillbaka till Brave nu.

Safari på mobilen.

Permalänk
Medlem

Vet inte varför, om det är AMD som strular eller vad det är men gick över till Edge då Chrome försämrade min fps i CPU krävande spel avsevärt.. saknar inte Chrome då Edge fungerar ypperligt även i telefonen!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Medlem

Edge här.
Hade Chrome installerat under en kort period för något år sedan.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Tycker man borde sätta alla chromium baserade wbbläsare under samma graf. Edge, Chrome, Brave, Opera etc. "Same sh*t, different taste" .

Permalänk
Avstängd

Kör med Google Chrome då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Installera YouTube? jag kör det i webbläsaren.

Ja, det är väl det jag menar egentligen, men även där spåras man.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag gick från Firefox till Edge för några år sedan. Den känns som en bättre och mer privat version av Chrome. Den känns dessutom modernare. Man kör inte en browser som skapats av ett bolag som enbart lever på reklam och din data (oavsett hur bra den är). Det är mina 2 cents.

Nu ska man bara sluta med Google också, som sorterar dina resultat på vem som betalar bäst... Men att lämna Google är svårare. Speciellt när t.ex. Bing är så kass. Men Bing med Bing Chat (GPT 5) kanske blir en helt annan grej under 2024. Vi får se.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem

Firefox! Dessutom coolast namn och logga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Max Mad:

Har avinstallerat Chrome och kör Firefox jämte Brave numera, tröttnade på att vara spionerad på av Chrome mest hela tiden. Hade jag ett alternativ till Youtube, hade jag avinstallerat Youtube också.

Är det inte bäst att inte använda internet alls om du är rädd för bli "spionerad" kan lova dig att alla webbläsare idag spara information från användarna.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Brave med Duck som sök.Rumble ist för youtube.Apple ist för Android.Avskyr verkligen vidriga Google.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023

Själv kör jag Brave Browser och har aldrig varit mer nöjd.

Brave får massa kritik som jag inte riktigt förstår?

Kan någon insatt förklara vad som är dåligt med Brave?

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023
Skrivet av tEan:

Brave med Duck som sök.Rumble ist för youtube.Apple ist för Android.Avskyr verkligen vidriga Google.

Har du provat https://search.brave.com ?

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppat över till Firefox för länge sedan om real time sync fungerat med google konto men tyvärr har de inte löst det.

Jag vill kunna komma åt mina lösenord, flikar på datorer/mobiler, etc utan att behöva synca eller "logga in" någonstans. Allt ska vara sömlöst. Sen ska det vara integrerat med andra appar som Maps. När det löses ger jag upp Chrome direkt. Tyvärr är Chrome det enda jag kan använda då det är knutet till Googles miljö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coxen:

Japp,men föredrar ff duck.Kanske provar igen inom en snar framtid för o se hur mycket den utvecklats.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Jag har använt firefox sedan juni 1995 då det hette netscape 1.1 och kommer förmodligen hålla kvar vid eldräven så länge den finns. Likadant med thunderbird för mailen. Givetvis firefox i mobilen också.
Chrome betraktar jag som spionkod. Edge likaså, med sin envisa koppling till bing.

Permalänk
Medlem

firefox all the way, begriper inte riktigt varför en del fastnat för google chrome

Permalänk
Medlem

PS. Vad symboliserar den röda pandan?

Permalänk
Medlem

Firefox på datorn och Safari i mobilen.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av alundstroem:

PS. Vad symboliserar den röda pandan?

Röd panda, även kallad "firefox", är Mozillas maskot.

Permalänk
Medlem

Firefox på datorn, Safari på mobilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Är det inte bäst att inte använda internet alls om du är rädd för bli "spionerad" kan lova dig att alla webbläsare idag spara information från användarna.

Det blir svårt i det samhälle vi lever i, idag. Sedan finns det bättre och sämre webbläsare 😉.

Visa signatur
Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023
Skrivet av tEan:

Japp,men föredrar ff duck.Kanske provar igen inom en snar framtid för o se hur mycket den utvecklats.

Håller med. Jag provade lite när det precis släpptes och sen lite idag bara för att jag läste ditt inlägg. Det har gått frammåt men känns ändå som att något saknas.

Kanske har att göra med att man är så van andra sökmotorer?

Minns när man gick över från Altavista.com till google, det kändes jätteskumt i början

Permalänk
Medlem

Privat har jag provat flera. Men sedan 10+ år sedan har jag haft Chrome. På kontoret kör jag Firefox. Har inget emot läsaren. Men jag har för mycket uppsatt i Chrome (tillägg och även custom tillägg) för att byta just nu. Skulle något hända där jag vill byta då byter jag. Och då är det såklart Firefox som gäller.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Lustigt det där. De första 6-7 åren jag använde Firefox var den överlägset snabbast jämfört med de andra stora. Senaste åren har jag inte jämfört, men jag har svårt att tro att den skulle avvika åt ena eller andra hållet.

Jag kör firefox och har gjort i flera år. Men objektivt sätt är Chrome snabbare på det mesta. Firefox är dock snabbt nog för allt jag gör.

Permalänk

Jag foxar också fire

Permalänk
Medlem

Firefox-användare är lite som veganer. Man behöver inte ens fråga, de kommer berätta att de använder Firefox.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Kört Chrome sedan den var i beta tror jag och ser ingen större vits att byta till någon annan för tillfället. Fungerar bra. Är nöjd.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Firefox-användare är lite som veganer. Man behöver inte ens fråga, de kommer berätta att de använder Firefox.

Jag hör fler "köttätare" gnälla om veganer dock.

/köttätare

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Röd panda, även kallad "firefox", är Mozillas maskot.

Haha, förväntade mig en räv och inte en panda #stupid

"It was the red panda. Unfortunately, people thought that the animal on the Mozilla Firefox logo was a fox. This "firefox" is actually a red panda which is a protected species in Asia. A mistake when translating red panda from Chinese to English is how we got firefox."

Permalänk
Medlem

Firefox på alla enheter.
Är en stor förespråkare för nätneutralitet.