Port forward utan tillgång till routern

Permalänk
Medlem

Port forward utan tillgång till routern

Jag har bredband från Ownit som ingår i min bostadsrätt. Har en router men kan inte logga in i den och ändra inställningar.
Går det på något vis att öppna portar ändå?

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av yonaz333:

Jag har bredband från Ownit som ingår i min bostadsrätt. Har en router men kan inte logga in i den och ändra inställningar.
Går det på något vis att öppna portar ändå?

Om du har tur (eller snarare otur säkerhetsmässigt) så är UPnP påslaget, då kan du göra temporära portforwards via det. Annars nej.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ring Ownit.

De kan antingen fixa portforwarding eller brygga den så du kan köra egen router, varför jag nämner det senare är för att jag antar att du har den varianten som sitter direkt till fibern och inte med nätverkskabel.

Permalänk
Medlem

vad ska du ha det till? Kanske finns bättre sätt att lösa det på? Men annars så kanske en router man inte får göra saker i bör bytas ut. Men vad jag vet så brukar man få login om man ber om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yonaz333:

Jag har bredband från Ownit som ingår i min bostadsrätt. Har en router men kan inte logga in i den och ändra inställningar.
Går det på något vis att öppna portar ändå?

Är du säker på att det verkligen är en router du har?
Hur har du försökt logga in på den?
Vad är det för modell?