Permalänk
Medlem

ber om hjälp, hitta ny hårdvara

Hejsan, tyvärr finns även pinsamma nybörjare..:]
jag är nog en av dem, när det gäller att köpa p4...
ett nytt moderkort och en ny burk skall inhandlas! (även kylning till)
jag har cirka 1700kr att lägga ut (okej 2000kr då), jag vet inte vad jag ska köpa alls.
det jag är intresserad av är att överklocka, så moderkortet ska klara det bra.. sen så vet jag inte mer, nån kylning kanske

hoppas nån nappar på det och hjälper mig!!

hmm, finns inte mycket mer att säga.. jag har en p4 2.4 och hoppas få upp den i 3.06 cirka

(tack till dig som tar dig tid:)

Permalänk
Medlem

vilken typ av p4 är det ? går den i 400 533 eller 800 vad har du för minnen har du en aning?

Visa signatur

tjopp

Permalänk
Medlem

p4 på 533 och minnet e 333

Permalänk
Medlem

...du får nog köpa nytt minne...typ pc3200 minne...moderkort till p4 ska ja nog inte blanda mej i...:)...d fixar d som kan...=)

Visa signatur

K M K !

Permalänk
Medlem

-måste- jag ? jag har ju det minnet i mitt moderkort jag har nu

Permalänk
Medlem

Re: ber om hjälp, hitta ny hårdvara

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeewor
Hejsan, tyvärr finns även pinsamma nybörjare..:]
jag är nog en av dem, när det gäller att köpa p4...
ett nytt moderkort och en ny burk skall inhandlas! (även kylning till)
jag har cirka 1700kr att lägga ut (okej 2000kr då), jag vet inte vad jag ska köpa alls.
det jag är intresserad av är att överklocka, så moderkortet ska klara det bra.. sen så vet jag inte mer, nån kylning kanske

hoppas nån nappar på det och hjälper mig!!

hmm, finns inte mycket mer att säga.. jag har en p4 2.4 och hoppas få upp den i 3.06 cirka

(tack till dig som tar dig tid:)

herre gud... tror du att du kan komma med ynka 1700kr för att få nått ??? går nog på mer än så.. moderkort kanske kostar runt 1500/2000kr och processor, ja över 2000kr garanterat !!! och minnen... detta går nog på minst 6000-8000kr

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

synd att du inte läser bra, jag ska ha ett moderkort.
eventuellt kylning och låda

Permalänk
Medlem

dessutom skrev jag 2000 kr

Permalänk
Medlem

"""""""""""jag har en p4 2.4 och hoppas få upp den i 3.06 cirka"""""""""

Permalänk
Medlem

jag läser bra men är stressad just nu...

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

okej, :PPP sry för jag va kaxig hihi :PP
du vet ingen bra billig kylning?
moderkort och låda har jag redan beställt.
säg 500kr kylning... :>

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

vill då se recension helst

Permalänk
Medlem

500kr helst, jag har inte 750

Permalänk

(tips : skriv inte flera inlägg på raken - det räknas som bumping)

2,4 -> 3GHz är inte alla som klarar (stabilt)

_bästa_ luftkylningen är slk900U med högvarvig fläkt, men om man inte vill använda hörlurar när man sitter vid datorn så får man komma på något annat... fläkt på lägre varv med lägre prestanda som följd t ex

kan du förklara vad du har för delar? du kan ju ha saker som redan nu klarar att komma nära ditt mål...

(försök att klocka den nuvarande setupen så att du inte lägger ut pengarna och för att först sedan inse att du ändå inte kommer över 2,7 vore j*ligt trist, P4as orginalkylning klarar man sig med rätt bra också till en början)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Börja med en en 120 mm evercool aliminum och en 120 mm fläktadapter på www.overclockers.se som du sätter på processorn och sen när du fått pengar kan du köpa en Alpha pal8045T från www.datorbutiken.se den är ganska billig för att vara så bra.....sägs det

Permalänk
Medlem

Frostyfog... jag har just nu en fujitsu siemens dator, det är anledningen till att jag redan nu har beställt en ny burk och ett bra överklocknings moderkort..

jag ska börja med att köra med kylningen jag har i den nu, men jag tror inte riktigt det håller faktist.. för det sitter ingen fläkt på flänsen jag har, den kör på endast en fläkt, den som sitter i nätagget. den blåser varmluft på prollen typ