Tips på prisvärda 18650 batterier

Permalänk

Tips på prisvärda 18650 batterier

Tjena fick nyss hem en "tom" powerbank där man får sätta in egna batterier (18650)
Jag har absolut ingen aning vilken sida/ vilket märke som har mest prisvärda batterier.

Permalänk
Medlem

Har köpt dessa och de har fungerat bra.
Använder bara batterier med PCB.

https://www.aliexpress.com/item/32507172271.html?pdp_npi=3%40...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Köp aldrig batterier från kina-sidor. Så inte värt det!
Låt nån annan ta smällen (bokstavligen) o köp från kända återförsäljare. T.ex Biltema som nämndes ovan.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Egentligen bara Sony, LGChem och Samsung jag hade kikat på om jag köpt 18650 och inte velat lägga ner massor av tid att undersöka tillverkaren. Alla dessa är kanonbra, andra tillverkare är annat.
18650 batterier med mer än 4000 mAh är fake. 3000-3600 mAh är mer realistiskt att köpa då det är där de flesta bra batterierna ligger.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Egentligen bara Sony, LGChem och Samsung jag hade kikat på om jag köpt 18650.
18650 batterier med mer än 4000 mAh är fake. 3000-3600 mAh är mer realistiskt att köpa då det är där de flesta bra batterierna ligger.

Jepp o Jepp!
Men kan lägga till Panasonic och Sanyo till listan på bra 18650 batterier.

Sanyo är Panasonics lågprismärke och därmed i stort sett exakt samma batterier med ett annat märke på klistrat.
Har själv haft lite mer tur med rätt många Sanyo batterier än med samsung dvs dom hade lite mer ork i sig och höll i ett par laddningar längre ,MEN som sagt ingen större skillnad.

ALLT annat undviker jag då det mesta är ren skit en del kan vara hyfsade och några enstaka andra märken kanske kan vara bra, MEN det kan då handla om att en "modell" är bra för ett märke men en annan "modell" är dålig.
Utöver det så kan det mycket väl hända att dom som köpt en bra modell på amazon/ebay/aliexpress/etc köper samma sak igen men får en skit modell.
Dvs det är svårt att lita på eventuella recensioner på dessa sidor som ofta säljer från kina/osv.

En annan sak att tänka på är tjocklek och längd, det kan skilja en del och har man otur så kan dom främst vara för långa och går ej att få i dom.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Produkten får inte förtäras, öppnas, krossas, exponeras för brand eller utsättas för höga temperaturer.

Tror faktiskt det är första gången jag sett på en produktsida för batterier att man inte får äta dem.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X