Fryslagg och Stutters efter köp av 7800 XT (Hjälp vänliga kunniga, någon annan som har/haft samma problem?)

Permalänk

Högst ovetenskapligt från min sida, men kan rapportera detta då det knappast gör skada.

Har 6800XT, och har noterat att efter installation av ny/nyare drivrutin från AMD så är det alltid stutter. Detta försvinner efter att man spelat igenom maps, ungefär som att systemet måste få "cache:a" allt för att det ska flyta.

Var likadant med 5700XT innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snickarboa:

Högst ovetenskapligt från min sida, men kan rapportera detta då det knappast gör skada.

Har 6800XT, och har noterat att efter installation av ny/nyare drivrutin från AMD så är det alltid stutter. Detta försvinner efter att man spelat igenom maps, ungefär som att systemet måste få "cache:a" allt för att det ska flyta.

Var likadant med 5700XT innan.

Ja lite detta jag försökte mena på med mitt inlägg också. Dock föll det lite för mig då det inte laggat efter första kvällen trots att jag spelat nya maps. Om inte systemet måste "cache:a" spelet rent allmänt kanske? Lite "jaha detta spelet fungerar såhär, då förstår jag till nästa gång" 😅

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kovu:

Hej Sweclockers, gör en post här då Reddit inte gav mig mycket hjälp. (Vänligen läs hela tråden)

Uppgraderade och köpte ett 7800 XT nyss, tänkte att det vart dags att lägga 1070ti på hyllan. Köpte ett nytt kort för att få bättre FPS i CS2 samt att kunna spela å streama lite nyare spel med ögongodis. Jag körde DDU i safe mode och stängde av datorn innan jag tog ur mitt gamla kort å satte i det nya, installerade drivrutiner och tänkte att det skulle be gött. Men..

Mitt problem är nu att i de flesta spel jag stött på så är det mycket fryslagg å stutters i början av spelen som aldrig vart där innan. Varje ny effekt som laddas in så fryser det till, granat som exploderar för första gången, första gången ett särskilt vapen skjuts, första gången du rundar ett nytt hörn på en karta(cs), något som inte vart ett problem innan på det nu gamla å slöare kortet. Gjorde ett drop i Apex och det vart i stort sätt ospelbart, hoppat in några competitive games i cs2 och torskat för att min skärm fryser sig i 2 sekunder när någon springer runt ett hörn å skjuter med ett vapen för första gången. Aldrig haft detta problem innan.

[bq]
Jag dubbel kollade i bios då jag vet att AMD sägs gilla Resizable bar, å såg att Rebar vart avstängt så jag slog på det. Problemen minskade så det kanske inte blir sekunders fryslagg, men halv sekund och små 10dels sekunders lagg kommer det en hel del av. Man måste spela typ en halv match innan man känner sig något säker. Om någon av er spelar competitive så förstår ni att detta är en total dealbreaker, och om jag inte kan lista ut varför datorn å grafikkortet beter sig såhär så blir det nog att skicka tillbaka det å sikta in på grönt igen.

Jag har nu igen använt DDU, gjort en ny clean installation av grafikkorts drivrutiner(dock endast drivrutiner denna gång, inget extra adrenaline blask) samt drog ner det senaste AMD chipset drivrutiner eftersom jag kör AMD CPU med. Har fortfarande att spelet får små fryslagg i början av samma saker, nytt som laddas in under spelets gång. Fått något nämt om shader compilation och jag förstår typ grejjen, men varför i hela friden ska en ny dubbelt så kraftfull GPU vara skräp i början medans ett gammalt kort inte laggar runt I samma flera olika spel?

Om det är av intresse så har jag ett 3900x, med 32GB ram, spel installerade på SSD, med ett fint 750W Nätagg.

- Har installerat om Drivrutiner
- Uppdaterat chipset Drivrutiner
- Slagit på Resizable Bar (Utan detta igång så är det tragiskt)
- Har rensat skräpfiler i windows
- Ghort en check integrity of game files

Tackar för all hjälp å kunskap varför det är på detta vis, som sagt har inte sånna här problem med det gamla 1070Ti som satt i.

///Edit
För att folk ska få någon idé på hur illa det är i början av spelandet så slängde jag upp denna. Runt 16 sekunder börjar det.
https://www.youtube.com/watch?v=jctN7SfqVFc

Ett riktigt långskott, men det är inte så att mappen/mapparna CS2 använder sig av är skrivskyddade? Det skulle kanske förklara varför det inte cachas efter första gången du spelar.

För visst är det så att du kan spela några rundor på samma bana/vapen, och det bara är första gamet detta uppstår? Och du kan avsluta CS2, starta CS2 igen och ha exakt samma problem? Eller är det först efter en power cycle (reboot/avstängning → start) som det återkommer?

Så det är ju att cache inte sparas korrekt. Frågan är ju dock om det går att lösa på egen hand. Du har 10% eller mer ledigt utrymme på C: antar jag, så att det inte är SSDn som nästan är helt full?

Låter som ett jobbigt problem, och med flera på nätet som säger samma sak så lutar det ju åt att felet måste åtgärdas av AMD. Jag hade lämnat tillbaka det med ångerrätten, nämnt vad du upplevt så kanske de kan testa att skicka ett nytt kort till dig. Är problemet detsamma med det så retur med pengarna tillbaka/pengarna mot något annat GFX +- mellanskillnad.

Lycka till!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kovu:

Hej Sweclockers, gör en post här då Reddit inte gav mig mycket hjälp. (Vänligen läs hela tråden)

Uppgraderade och köpte ett 7800 XT nyss, tänkte att det vart dags att lägga 1070ti på hyllan. Köpte ett nytt kort för att få bättre FPS i CS2 samt att kunna spela å streama lite nyare spel med ögongodis. Jag körde DDU i safe mode och stängde av datorn innan jag tog ur mitt gamla kort å satte i det nya, installerade drivrutiner och tänkte att det skulle be gött. Men..

Mitt problem är nu att i de flesta spel jag stött på så är det mycket fryslagg å stutters i början av spelen som aldrig vart där innan. Varje ny effekt som laddas in så fryser det till, granat som exploderar för första gången, första gången ett särskilt vapen skjuts, första gången du rundar ett nytt hörn på en karta(cs), något som inte vart ett problem innan på det nu gamla å slöare kortet. Gjorde ett drop i Apex och det vart i stort sätt ospelbart, hoppat in några competitive games i cs2 och torskat för att min skärm fryser sig i 2 sekunder när någon springer runt ett hörn å skjuter med ett vapen för första gången. Aldrig haft detta problem innan.

Jag dubbel kollade i bios då jag vet att AMD sägs gilla Resizable bar, å såg att Rebar vart avstängt så jag slog på det. Problemen minskade så det kanske inte blir sekunders fryslagg, men halv sekund och små 10dels sekunders lagg kommer det en hel del av. Man måste spela typ en halv match innan man känner sig något säker. Om någon av er spelar competitive så förstår ni att detta är en total dealbreaker, och om jag inte kan lista ut varför datorn å grafikkortet beter sig såhär så blir det nog att skicka tillbaka det å sikta in på grönt igen.

Jag har nu igen använt DDU, gjort en ny clean installation av grafikkorts drivrutiner(dock endast drivrutiner denna gång, inget extra adrenaline blask) samt drog ner det senaste AMD chipset drivrutiner eftersom jag kör AMD CPU med. Har fortfarande att spelet får små fryslagg i början av samma saker, nytt som laddas in under spelets gång. Fått något nämt om shader compilation och jag förstår typ grejjen, men varför i hela friden ska en ny dubbelt så kraftfull GPU vara skräp i början medans ett gammalt kort inte laggar runt I samma flera olika spel?

Om det är av intresse så har jag ett 3900x, med 32GB ram, spel installerade på SSD, med ett fint 750W Nätagg.

- Har installerat om Drivrutiner
- Uppdaterat chipset Drivrutiner
- Slagit på Resizable Bar (Utan detta igång så är det tragiskt)
- Har rensat skräpfiler i windows
- Ghort en check integrity of game files

Tackar för all hjälp å kunskap varför det är på detta vis, som sagt har inte sånna här problem med det gamla 1070Ti som satt i.

///Edit
För att folk ska få någon idé på hur illa det är i början av spelandet så slängde jag upp denna. Runt 16 sekunder börjar det.
https://www.youtube.com/watch?v=jctN7SfqVFc

Vad har du för moderkort och BIOS version?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Hurpass nytt är nätagget?
Mitt Corsair HX1000 var visserligen 15+ år gammalt men orsakade fryslagg i pubg

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Hej allesammans, vet inte vad som hände men svarade varje post i en stort reply och sedan vart posten borta av någon anledning?

Tackar för intresset.

Jag har uppdaterat bios nu till det nyaste som går att få tag i.
Tagit bort skrivskyddet på CS2 mappen.

Har gott om plats på boot SSD och samma så på min 2TB SSD speldisk.
Nätagget har några år på nacken men är ett Seasonic FOCUS Plus 750W Gold från 2018.
Enda kvar nu igentligen är att installera om windows eller testa linux på någon ledig SSD men tror ej jag har någon tillgänglig eller energi att lägga på det just nu.

Jag uppskattar också även er som postat angående era upplevelser med nyare AMD korten.

Kommer nog behålla kortet över helgen, spela lite å se om det blir bättre efter ett tag eftersom jag pillat så mycket på inställningar överallt.

Tackar för svaren, Sweclockers får man iaf lite vättiga kommentarer.

Permalänk
Medlem

Kanske har missat när jag läst igenom tråden men det är inte så att spelläge är påslaget i Windows? Hade liknande problem med mitt Xtx kort och stutter i Fortnite.... efter det avaktiverats flöt det som en dröm

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASRock RX 7900XTX 24GB Phantom Gaming DDR6 | DeepCool CK500 | be quiet! Pure Loop 280mm | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5200MHz CL40 | ASUS Prime B650-Plus | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | MSI MPG A850G PCIE5 850W | Razer Vper Ultimate | Logitech G915 | Astro A50 | Alienware aw3223dw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grinnall:

Kanske har missat när jag läst igenom tråden men det är inte så att spelläge är påslaget i Windows? Hade liknande problem med mitt Xtx kort och stutter i Fortnite.... efter det avaktiverats flöt det som en dröm

Hej. Jag kan inte komma på vilken inställning detta är.
Kan du ta en screen och visa tack?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hej. Jag kan inte komma på vilken inställning detta är.
Kan du ta en screen och visa tack?

Vet inte exakt vad det är på engelska, men på svenska är det:
Bildskärm → Grafikinställningar → Så kan du lägga till appar där om du manuellt vill overrida vad Windows tycker. Det är Win 10 Pro btw. Eller så missuppfattade jag vad som beskrevs.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Vet inte exakt vad det är på engelska, men på svenska är det:
Bildskärm → Grafikinställningar → Så kan du lägga till appar där om du manuellt vill overrida vad Windows tycker. Det är Win 10 Pro btw. Eller så missuppfattade jag vad som beskrevs.

https://i.imgur.com/eBHsKwG.png

Ah, hardware accelerated gpu scheduling på engelska.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Långsökt men hur ser din ''power plan'' ut, bör va på high performance.

Använder du afterburner skulle man ju vilja se vad som händer om du maxar spänningen till maxgränsen.

Haft liknande problem med min asus bräda som verkar ha knasig pci/e firmware, pröva uppdatera dem i panelen eller använd program som tex driverbooster(bloatware) och ta bort efter update

Permalänk
Medlem

Här kommer screen... Startmenyn sen skriver du spelläge så kommer det upp

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASRock RX 7900XTX 24GB Phantom Gaming DDR6 | DeepCool CK500 | be quiet! Pure Loop 280mm | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5200MHz CL40 | ASUS Prime B650-Plus | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | MSI MPG A850G PCIE5 850W | Razer Vper Ultimate | Logitech G915 | Astro A50 | Alienware aw3223dw

Permalänk
Medlem

Har du någon update än? Polarn sitter exakt samma problem med nyinköpt 7800 XT och skulle behöva lite hjälp.

Det känns som att någonting inte riktigt klickar med drivers eller liknande, han har väldigt mycket stutters i olika spel och i CS2 har han sämre fps än vad han hade med ett GTX 1060.

Permalänk
Medlem

Kan inte förstå varför folk i ena tråden tokhyllar köp av AMD produkter och sen i denna upplever väldigt många problem. Korten är knappt 1 vecka gamla förvisso men fortfarande i en "gammal" serie så nog borde man kunna förvänta sig en lite smidigare användning?

Permalänk
Medlem

Provat installera om Windows? Hade liknande problem med mitt rtx 3080 och ominstallation av Windows fixade det.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Och detta är anledningen till varför jag köper Nvidias produkter.

Jag hade provat men en fräsch installation av windows men förutom det så har jag inga tips förutom att återvända till det gröna laget, alternativt reklamera kortet och prova med ett nytt men det låter otroligt att det skulle vara kortet med tanke på att så många verkar ha samma problem med AMD kort
..

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ja6051058:

Kan inte förstå varför folk i ena tråden tokhyllar köp av AMD produkter och sen i denna upplever väldigt många problem. Korten är knappt 1 vecka gamla förvisso men fortfarande i en "gammal" serie så nog borde man kunna förvänta sig en lite smidigare användning?

Skrivet av HiGrip:

Och detta är anledningen till varför jag köper Nvidias produkter.

Jag hade provat men en fräsch installation av windows men förutom det så har jag inga tips förutom att återvända till det gröna laget, alternativt reklamera kortet och prova med ett nytt men det låter otroligt att det skulle vara kortet med tanke på att så många verkar ha samma problem med AMD kort
..

CS2 har dock problem med alla kort 😅. Massvis med folk med alla sorters kort som klagar på stutters, folk med 4080 som inte får mer än 120 fps mm mm. Får hoppas det blir bättre vid "officiella" release.

Starfield kör dåligt på Nvidia, Ratchet and Clank kör dåligt på AMD, Star Wars var väl all over the place i början (är fortfarande?). Sen UE5 vet jag inte.. Vi får helt enkelt acceptera att spel "presterar bara dåligt på dåliga datorer / buggarna är en del av upplevelsen" dessa dagar.

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snusious:

CS2 har dock problem med alla kort 😅. Massvis med folk med alla sorters kort som klagar på stutters, folk med 4080 som inte får mer än 120 fps mm mm. Får hoppas det blir bättre vid "officiella" release.

Starfield kör dåligt på Nvidia, Ratchet and Clank kör dåligt på AMD, Star Wars var väl all over the place i början (är fortfarande?). Sen UE5 vet jag inte.. Vi får helt enkelt acceptera att spel "presterar bara dåligt på dåliga datorer / buggarna är en del av upplevelsen" dessa dagar.

Starfield funkar grymt bra för mig, även fast spelet är gjort för AMD hårdvara (Xbox). Kör allt på max och det flyter på väldigt bra, har kört ca 20 tim.

Åter till topic.. i tråden är det flertalet personer med AMD kort som upplever samma problem och då måste det ju vara något fel hos AMD, aningen mjukvaran (mest trolig) eller hårdvaran..

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Medlem

Jag vet att du sagt flera gånger att du inte kommer göra det. Men jag skulle också testa ominstallation.
Något jag noterat när folk klagar på detta är att de precis bytt grafikkortsmärke utan att installera om Windows.
Jag vet att DDU ska fixa det mesta. Men ibland verkar en ominstallation krävas för att allt ska komma till sin rätt.

EDIT:
Just det, har du testat om felet försvunnit i andra spel?
CS2 är väl inte färdigutvecklat? Som sagt så kommer det av hur spelet laddar shader cachen.
Skulle säga att en hel del ligger i just CS2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skytten4:

Har du någon update än? Polarn sitter exakt samma problem med nyinköpt 7800 XT och skulle behöva lite hjälp.

Det känns som att någonting inte riktigt klickar med drivers eller liknande, han har väldigt mycket stutters i olika spel och i CS2 har han sämre fps än vad han hade med ett GTX 1060.

Hejsan, jag är sen på att komma tillbaka till denna tråd, jag tackar alla som svarat och visat intresse.

Jag har gått igenom det mesta nu som jag person kan göra innan retur vart på G.

Om någon är intresserad, det som löste sig för mig verkar vara att jag tog bort skrivskyddet på steamapps mappen(vet ej om placebo) samt att jag uppdaterad till ABSOLUT senaste bios. Sedan så slutade jag pilla på allting som hade med grafikkortet att göra.
Jag får fortfarande några små stutters till och från i till.ex CS2 men jag skulle ändå säga att det är inom normala mängder så inga 2 sekunders fryslagg.

Så långt som jag har fattat av alla kommentarer och trådar jag läst samt min egna upplevelse är att det är det definitivt något vajsing i hur AMD sköter sin shader cache. Det tar också några sessioner innan spelen faktist flyter på någorlunda.

Om någon skulle ha liknande problem, ta en kortare väg å gör följande.
- Uppdatera bios till senaste
- Se till att Re-Bar är aktiverat (Above 4G decoding måste slås igång i bios så du ser alternativet på asus strix mobo)
- Gör en ren install av grafikkorts drivrutiner med DDU efter.
- Stäng av skrivskyddet i CS2 mappen i windows så det inte är read only.
- Spela, spela, spela.

(Sedan gjorde jag massa annat å så men tvivlar på att det påverkade i mitt fall)

Funkade för mig.

Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Jag vet att du sagt flera gånger att du inte kommer göra det. Men jag skulle också testa ominstallation.
Något jag noterat när folk klagar på detta är att de precis bytt grafikkortsmärke utan att installera om Windows.
Jag vet att DDU ska fixa det mesta. Men ibland verkar en ominstallation krävas för att allt ska komma till sin rätt.

EDIT:
Just det, har du testat om felet försvunnit i andra spel?
CS2 är väl inte färdigutvecklat? Som sagt så kommer det av hur spelet laddar shader cachen.
Skulle säga att en hel del ligger i just CS2.

Yes, spel som Apex å Kingdom come har samma problem som jag skrivit tidigare i tråden. Yes, skrev att jag använde DDU det första jag gjorde när jag satte I kortet tidigare I tråden. Det är väldigt spel baserat dock, vissa spel flyter på riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiGrip:

Och detta är anledningen till varför jag köper Nvidias produkter.

Jag hade provat men en fräsch installation av windows men förutom det så har jag inga tips förutom att återvända till det gröna laget, alternativt reklamera kortet och prova med ett nytt men det låter otroligt att det skulle vara kortet med tanke på att så många verkar ha samma problem med AMD kort
..

Förstår detta helt å hållet. Dock när saker funkar så får du verkligen mer för pengarna, huvudverk har det vart men jag tänker ej köpa ett nytt kort iaf från Nvidia då jag anser att de inte är värda det. Sen får man tycka vad man vill helt klart.

Har gjort lite tester å det har lugnat ner sig rejält men jag kommer fortfarande vara skeptisk å några veckor till och se hur andra spel och datorn allmänt fungerar innan jag släpper detdära med retur.

Denna upplevelse har definitivt fått mig att luta åt vad annat folk säger, att röda lagets drivrutiner ej är där de skall vara. Men en ordenlig chans vill jag ge dem iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kovu:

Yes, spel som Apex å Kingdom come har samma problem som jag skrivit tidigare i tråden. Yes, skrev att jag använde DDU det första jag gjorde när jag satte I kortet tidigare I tråden. Det är väldigt spel baserat dock, vissa spel flyter på riktigt bra.

Vänligen läs innan du svarar.
Jag frågade inte om felet fanns i andra spel. Jag frågade om felet försvunnit i andra spel, alltså efter alla de åtgärder du utfört. Det framgår ingenstans att du testat Apex efter det.
Och jag vet att du skrev att du använde DDU. Hade du läst så hade du sett att det jag sa inte var att du skulle köra det, utan att det inte alltid hjälper, och att det kan vara ominstallation av Windows som krävs. Och ja, innan du påpekar att du inte tänkt göra det, så framgår det från mitt förra inlägg att jag läst det och är medveten om det också.

Permalänk
Medlem

Inte letat källan själv men såg HUBs senaste video nu.

Så de upplevde också problem och säger att AMD bekräftat och arbetar. Visserligen krascher de talar mest om och inte stutters men låter definitivt som mjukvaruproblem med senaste kort(en).

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.