Permalänk
Medlem

Audeze LCD-GX hörlurar

Då var det dags att sälja mina värsting-gaming hörlurar med HiFi-ljud. Sedan jag fick ett par nya trådlösa via jobbet så har dessa inte använts så mycket så jag tänker jag att de borde få ett nytt hem.

Dessa är alltså de bästa gaming-hörlurarna i världen med Planar Magnetic drivers som ger kompromisslöst ljud för musik och gaming. Se gärna recensioner om dem får att få reda på mer!

De är väl omhändertagna och i väldigt bra skick och de har alltid hängt via metall-delen på hörlurarna för att inte töja ut lädret.

Nypris i dagsläget runt 10k, jag släpper dem för 5000kr.
Kvitto och tillbehör (inklusive Audeze LCD premium travel case) medföljer.
Ni får gärna komma förbi för att testa dem, men frakt funkar också.

/Pierre

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

vad för plug får till förstärkaren

Permalänk

För att dra igång kalaset bjuder jag 2750kr

Permalänk
Medlem

Det blev födelsedagsfest efter att jag la ut annonsen. Jag kan ta bild på pluggen imorgon

Permalänk
Medlem

Alright, kabeln med mikrofon har en 1/8" TRRS connector (dvs 3.5mm), och kabeln utan mikrofon har en 1/4” TRS connector (dvs 6.35mm).
Medföljer även en splitter (1/8" TRRS to dual 1/8” TRS connectors for audio and microphone).

/Pierre

Permalänk
Medlem

Jag la till en 5e bild med pluggarna. Inte en jättesnygg bild på mitt dammiga bord kanske, men det får duga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av madakralc:

För att dra igång kalaset bjuder jag 2750kr

Jag kan tillägga att 2750kr är lite för lågt för att jag ska sälja hörlurarna btw. Så jag väntar in fler bud.

Permalänk

när är de köpta?

Permalänk
Medlem

29/5/2020 är de köpta. Jag kan tillägga att jag är den andra ägaren då jag köpte dem för cirka 2 år sedan.

Permalänk

Tja,
Har letat lite på dessa om lifs längden på dom lite svårt att hitta, jag antar de finns inget garanti kvar på dom? Om de blir problem med produkten vart lämnar man in för fixa dom? För driva dessa funkar Creative Sound BlasterX? För få maxat ljud? Vart kan man testa dom? Om de går bor i Huddinge Mvh

Permalänk
Medlem

Ja du.. Livslängden kan jag inte svara på mer än att säga att paret som jag har fungerar felfritt. Angående garanti så gäller 3 år via Audeze, och de är köpta på komplett och där brukar garantin ligga på 2 eller 3 år. Så garanti-tiden är hursomhelst över, men i värsta fall får man väl betala för reparationen via Komplett eller Audeze ifall något skulle strula.

Jag bor på Hägersten/Telefonplan om du skulle vilja komma förbi och lyssna på dem.
Själv har jag ett SoundBlasterX G6 (extern ljudkort) som jag använder för att driva dem. Fungerar hur bra som helst, och kan sälja det också om någon är intresserad.

Permalänk
Medlem

Audezes hörlurar är generellt byggda som pansarvagnar, så jag tänker nog att de borde hålla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nooro:

Audezes hörlurar är generellt byggda som pansarvagnar, så jag tänker nog att de borde hålla!

yep alla förutom mobius verkligen svarta fåret.

innan jag lägger något onödigt bud vad är din smärtgräns ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ResarXam:

yep alla förutom mobius verkligen svarta fåret.

innan jag lägger något onödigt bud vad är din smärtgräns ?

Runt 4000kr tänkte jag nog.
Jag tyckte för övrigt att ditt nick kändes bekant. Det var väl du som köpte mina philips X2HR-hörlurar för 1-2 år sedan? Är det läge för en uppgradering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nooro:

Runt 4000kr tänkte jag nog.
Jag tyckte för övrigt att ditt nick kändes bekant. Det var väl du som köpte mina philips X2HR-hörlurar för 1-2 år sedan? Är det läge för en uppgradering?

Yep dock dem vile inte funka med min mobiltelefon med sitt skall kontakten lite tjock . Just nu siiter på gamla akg k340 kollar up om det någon stor skillnad mellan dem och dina

Permalänk
Medlem

Har ett bud på 4500kr för hörlurarna + ljudkortet (soundblasterX g6).
Kommer avsluta annonsen ikväll om inget annat dyker upp.

/Pierre

Permalänk
Medlem

Hörlurarna sålda. Tar bort annonsen snart

Permalänk
Medlem

min skärm gick sönder igår så kunde endå inte lägga bud men gratis

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad