Nya TV4 Play lanseras på måndag – kostar 149 kronor i månaden

Permalänk
Melding Plague

Nya TV4 Play lanseras på måndag – kostar 149 kronor i månaden

Sammanslagningen av C More och TV4 Play är ett faktum och nya streamingtjänsten TV4 Play Plus släpps på måndag och det finns abonnemang med och utan reklam.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nej tack. Det räcker med streamingtjänster nu.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Omg.. snälla film/serie-branschen, kan ni inte bara gå ihop skapa ett "Spotify".

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Konstigt kanske men det bär liksom lite emot att betala för TV4: Upplever den som en småtråkig gratiskanal - inget som lockar

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Vad är skillnaden på detta och cmore? Exakt samma kanaler får man i TV4 Play+ Utan reklam. Det enda skillnaden är högre månadsavgift.

Jag gillar för övrigt cmore. På Tv4 plus m.m. går gamla klassiska filmer/serier som inte går att se någon annanstans mer än att köpa dem på dvd.

Permalänk
Medlem

Seglar snart i de sju haven.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Nej tack. Det räcker med streamingtjänster nu.

59:- månaden för att se på Nyhetsmorgon med extra reklam bland reklamen. Kom igen, lite sugen blir du

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Seglar snart i de sju haven.

Arrrrrr!

Permalänk
Medlem

Hur blir det med utbudet från C More? Från vilket av abonnemangen ingår det?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Då ska det va helt reklarmfritt oxå. Inkl Nyheterna.
(Och bara Nyheterna, inte som idag då strömmen börjar med slutet av föregående program i tv-tablån - oändligt taffligt och värdelöst)

TV4 är rätt äckligt egentligen. Får nån slags pengakåt-amerikansk-kristen-sekt känsla över dem. Men följer minsta motståndets lag här så jag är väl en del av problemet...jag vet.

Annars är pengarna i sig lite strunt samma. Måste inte ha alla tjänster samtidigt så det är en väldigt liten del av månadsinkomsten som går till "titta på tv".

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Hur blir det med utbudet från C More? Från vilket av abonnemangen ingår det?

Är det inte tv4 play + abonnemanget?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Konstigt kanske men det bär liksom lite emot att betala för TV4: Upplever den som en småtråkig gratiskanal - inget som lockar

Typ så. 4:an hade bättre program tidigare. Tänker exempelvis på Rena rama Rolf och Tre Kronor. Skilda världar blev väl en succé också (rent objektivt). Tycker mest det är skit på 4:an nu som tråkiga inredningsprogram. Fångarna på fortet var länge sen jag såg. Kalla Fakta kan vara bra men håller inte lika hög kvalitet som SVT:s Uppdrag gransking.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Nej tack. Det räcker med streamingtjänster nu.

Det är ju en mindre nu? CMore och TV4 slås ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Det är ju en mindre nu? CMore och TV4 slås ihop.

Precis.

Permalänk
Medlem

TV4 Guld, Hits, Stars, Film.... 🙄 Kollar någon ens på dem? Sådana nischade kanaler känns väldigt förlegade t.o.m. för att vara linjär-TV.

Känns också förlegat med "grovhuggna" TV-paket år 2023. Tillåt mig plocka russinen ur kakan och köpa SHL om jag nu vill ha det och då endast SHL utan att behöva få med Allsvenskan, Gokart och Kroatiska ligan i vattenpolo i samma paket. Blir helt hopplöst dyrt om man vill se två saker som för tillfället råkar ligga hos två olika leverantörer.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Vad är skillnaden på detta och cmore? Exakt samma kanaler får man i TV4 Play+ Utan reklam. Det enda skillnaden är högre månadsavgift.

Jag gillar för övrigt cmore. På Tv4 plus m.m. går gamla klassiska filmer/serier som inte går att se någon annanstans mer än att köpa dem på dvd.

Den enda skillnaden är att C More-innehållet åker in i TV4 Play, och tjänsten C More läggs ned. Samma utbud som tidigare. Paketen kanske heter lite annorlunda, men det är bara re-branding.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Keeper of Traditions

Jisses, den prissättningen... Vilket skämt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Varför låser det de som tidigare varit gratis (med reklam) på 4play bakom betal med reklam...

Käns inte som att det är vägen att gå för att få fler tittare =mer inkomst 🙄

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Samma dag som Yellowstone får ett nytt utbrott betalar jag 149kr/månad för att kolla på TV4s skit.. Lovar!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair VIII Dark Hero, CPU: R9 5900X @4,4GHz, RAM: Corsair Vengence DDR4 32Gb @3600MHz, GPU: RX7900XT Red Devil, Förvaring: Kingston KC3000 512Gb, WD Black SN750 2TB, Samsung 750 500Gb SSD och 2x Seagate Barracuda 4Tb i raid 1, Ljudkort: Creative Sound Blaster ZxR

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Viceroy:

Typ så. 4:an hade bättre program tidigare. Tänker exempelvis på Rena rama Rolf och Tre Kronor. Skilda världar blev väl en succé också (rent objektivt). Tycker mest det är skit på 4:an nu som tråkiga inredningsprogram. Fångarna på fortet var länge sen jag såg. Kalla Fakta kan vara bra men håller inte lika hög kvalitet som SVT:s Uppdrag gransking.

Vad är väl Breaking Bad och Stranger Things mot Rena Rama Rolf och Fångarna På Fortet? Klart de kan ta lika mycket betalt för våra svenska blockbusters, det är inte alls storhetsvansinne

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Hedersmedlem

C less

Fungerar både på svenska och engelska

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Total-varianten ger tittare möjlighet att strömma innehåll i 4K-upplösning

Så för 399kr/mån så får man INTE 4K?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Så fort allsvenskan tar slut blir det hej då cmore/tv4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Varför låser det de som tidigare varit gratis (med reklam) på 4play bakom betal med reklam...

Käns inte som att det är vägen att gå för att få fler tittare =mer inkomst 🙄

Du har missuppfattat. Finns fortfarande gratis vanliga TV4 play.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Fösta tanken är nej vad håller de på med, nu kan det bara gå utför gillar upplägget som det är idag. Har svårt att se att det kommer något bra utav det här men det återstår att se.

Som vanligt blir man påtvingad massa skit kanaler man inte ser på, är bara intresserad av sporten men får massa filmer kanaler också.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jisses, den prissättningen... Vilket skämt

TVDyra Play 😁

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Lite för billigt tycker jag, borde verkligen höja lite till. 2000kr i månaden låter bättre

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Men man får ju SPORTS!

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att förstå om "vanliga" TV4 play kommer finnas kvar eller om det slås ihop med Cmore till denna nya tjänst.

Finns TV4 play kvar som i dagsläget känns det ju inte som en speciellt stor nyhet, men om det inte kommer finnas en helt gratisversion kommer jag sluta med TV4 helt.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Vilket ockerpris för något som inte har någon egen film/serie produktion att tala om.