Helgsnack: Vad har du köpt som är bra och billigt?

Permalänk
Medlem

Det här är bra länge sen nu men nöp ett par raminnen för 84 kr som egentligen skulle kostat några 100-lappar, gjorde tom en tråd om dem.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Två stycken Eaton skjorta som brukar kosta ”skjortan” på en secondhandbutik. 500kr för båda. Sådan kvalité och passform! Secondhand kläder och stil FTW!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Under hårda tider säljer folk sina dyra gamingheadsets rätt så billig. Har kapat Corsair, Sennheiser, Steel Series för ingenting.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Köpte en moped för några veckor sen för 1500. Marknadspris cirka 10000.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Den här mikrofonen. Kostade väl 50kr kanske. Har hängt med i ur och skur, säkert närmare 15 år nu. Har till och med spelat in sång med den ibland (Bland annat "Ge mig power tomten", den jag skickade in till sweclockers jul-tävlingen för tusen år sedan)

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Hantlar var värt köpet. dock kostade dem 599:-.

https://thunderfitness.se/collections/justerbara-hantlar/prod...

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Anker Soundcore motion+, bärbar högtalare.
85 euro med frakt från ankers hemsida. Otroligt bra och prisvärd högtalare med allt man kan önska sig.

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem

När det kommer till dator och teknik får jag nog säga mitt logitech g710. Köpte det för en bit över 10 år sedan för 699:- på elgiganten, och kör det än.

Annat är lite svårare. Köper ofta billigt och bra.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Klass-D-förstärkare från Kina. Nedan är ett TPA3118 på 60ish watt som jag tror gav knappa hundralappen för ett stereopar, o tillsammans med en random beggad laptop-laddare så vid normala lyssningsvolymer så låter den ändå så pass bra att dom allra flesta antagligen inte skulle höra nån skillnad på dom o ett finare steg för hundra gånger priset.

Sen har jag ju mina kameragluggar också. Har rockat en första generation av Sony A7 i många år där mitt huvudobjektiv har varit ett Minolta 45mm f2 från 80-talet nångång, gav en hundralapp för den o ungefär lika mycket för en adapter o den har tagit många sjukt bra bilder. Har även rockat ett Samyang 85mm f1.4 som jag gav 1800kr för som jag också skulle kalla för sjukt prisvärt. Aldrig i livet att jag kommer lägga månadslöner på objetkiv som vissa gör när det finns så mycket äldre trevligare gluggar för kaffepengar.
Med det sagt så köpte jag mig nyligen en Sony A7iii där jag också skaffade mig ett Samyang 45/1.8 AF för dryga 3kkr, som också tar bra bilder även om det såklart inte kan klassas som riktigt lika prisvärt

Till datorn har jag inte hittat riktigt lika prisvärda grejer, men såklart så är beggat jävligt gott där också. Mitt ITX-mobo, 3700x o 64gb ram gav jag nog sammanlagt 2500kr för vilket inte alls är illa pinka om jag får säga det själv

Permalänk
Medlem

Denna laddningsmanicken till min Logitech G Pro X superlight.
Betalade 135 kr på Amazon.
Funkar galant
Soarking wireless

Men även jävligt nöjd med detta köpet från Cervera
Blev lite galet med rabatten, så fick typ 90% rabatt. Trodde inte beställningen skulle gå igenom, men det gjorde den!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Den var god, tills de började spä ut köttfärsen med morot.

Hmm, har jag inte tänkt på. Jag gillar iofs morot så kanske bara är en uppgradering för mig

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Avstängd

"Dyra produkter är synonymt med kvalitet..."

Säkert. Se på Asus. Bara dyrt.
Speciellt deras mjukvaror. Painfully Crate eller vad det heter samt minst 28000 uppdateringar av firmware tills de hamnar på vad som borde vara 1.0

Permalänk
Medlem

Köpte dessa från Dustin med studentrabatt för 9 år sedan och använder dem fortfarande till datorn.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem

Att tipsa om fynd man gjort ger kanske inte så mycket...

"Vad sitter du på för tips kring bra och billiga prylar och mojänger?"

Som någon mer skrev, Ikeas laddbara batterier är otroligt prisvärda.

Label Off från Biltema är inte särskilt dyr men funkar otroligt bra för att ta bort rester från tape, klistermärket och liknande.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Senaste köpet är nog Galaxy tab A8. Budgetvarianten av S modellerna men fortfarande godkänd för det låga priset

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag har också Philips Oneblade. Den är superbra att raka sig om man ej har gjort det på ett par veckor. Den klipper skägget så bra och det luggar ej det minsta.

Nackdelen med rakmaskinen är det många recensenter skriver, den blir väldigt dyr för att använda varje dag när bladen är så dyra. Jag ser den mer som en lyxmaskin, som jag själv använder sällan.

Om man följer Philips rekommendationer att byta ut bladet var 4:e månad så blir det 35kr/månad i kostnad (pack om två kostar 279kr på classe). Praktiken enl min erfarenhet är att de klarar 6 månader (så ca 24kr/månad), men det beror väl lite på hur ofta man rakar, jag kör ca varannan dag, och hur fuktigt man förvarar den. Tycker jag inte är så värst dyrt

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy Z Flip 3 på Elgiganten när den var hyffsat ny, totalt ca 2700kr efter rabatter och efter jag sålde digital klockan som elgiganten missade att ta bort på den redan ordentligt nedsatta Mobilen, vart tipsad om det fyndet här på Fynd trådenm kommer dock inte ihåg vem det var men tackar som fan!

och även Samsung qn95b för 10450kr som även den tipsades i fynd tråden!, jag missade själv erbjudandet men en medlem på swecklokers hörde av sig och frågade om jag ville köpa den han köpt för samma pris, bara att komma och hämta, vet inte om han vill jag skall nämna honom vid namn, men om han ser detta kan han ju höra av sig eller ta på sig äran.

Permalänk
Medlem

En billig kapacitansmeter via eBay.
Modell UA6013L
https://www.ebay.com/itm/144681815517

Jag var nyfiken utan större förväntningar men jag blev häpen över hur snabbt och noggrannt den mäter upp allt från några picofarad till tiotusentals microfarad.
Jag har jämfört mätnogrannheten mot ett proffsinstrument på jobbet och det är ingen större skillnad mellan dessa. Hur man utför mätningen påverkar mer än själva instrumenten.
Den är även väldigt strömsnål och till dags datum har jag aldrig behövt byta 9V batteriet efter många års bruk.
Nackdelen är att den inte har auto powerdown ifall man glömmer den påslagen. Men hör och häpna... inte ens detta gör slut på batteriet. Den bara rullar glatt på.

Visa signatur

Honk

Permalänk
Medlem

Säger mina jeans från Nudie som i vanlig ordning håller för precis allt. Har alltid haft enorma problem tidigare med att andra jeans spricker i grenen, men dessa håller likt förbannat för allt. Är en person som använder mina jeans till allt, oavsett om vi pratar trädgårdsarbete eller snöskottning, till att vandra eller rasta hundarna.
Brukar köpa mig ett par med några års mellanrum, då är dom lätt värda dom 750:- jag i snitt brukar köpa dom för.
Andra märken håller inte ens i närheten, då har man också gått igenom en del märken.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Meec Bandskruvdragare från Jula för 300 SEK, köpte hus för 12 år sedan med oinredd övervåning.
Köpte då denna skruvdragare med en massa bandskruv, bästa 300 kronorna jag spenderat på ett verktyg, all osb, gips på väggar och tak

Visa signatur

Louqe Ghost S1|3700x|BlackRidge|Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI|MSI 2080 Ventus V2|32 GB 3200 cl16|1.5 TB M2|Corsair SF750

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Säger mina jeans från Nudie som i vanlig ordning håller för precis allt. Har alltid haft enorma problem tidigare med att andra jeans spricker i grenen, men dessa håller likt förbannat för allt. Är en person som använder mina jeans till allt, oavsett om vi pratar trädgårdsarbete eller snöskottning, till att vandra eller rasta hundarna.
Brukar köpa mig ett par med några års mellanrum, då är dom lätt värda dom 750:- jag i snitt brukar köpa dom för.
Andra märken håller inte ens i närheten, då har man också gått igenom en del märken.

Det där var ett riktigt bra tips!
Alla mina jeans spricker i grenen, oavsett om jag köper stretch, vanliga, säckiga, tighta, billiga, dyra. Nu ska jag testa Nudie också!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Köpte 16 säsonger av Simpsons på DVD för 200kr på Facebook Marketplace för inte så länge sedan, rätt nöjd med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Största kapet måste någ vara mitt v6 1200m intercom system till mc hjälmen, helt sinnessjukt mycket teknik för pengarna! Brukar gå att få tag på för runt 500-600kr medans märkes variant med samma funktion ofta börjar runt 2000kr för en.

Lite meckig att para om man ska köra radio mellan dom två enheterna men helt klart värt det! Samt använder oftast bara BT sen in på discord om man är ute på äventyr och vill prata med dom man är ute och åker med.

Har du nån länk till detta set?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Det där var ett riktigt bra tips!
Alla mina jeans spricker i grenen, oavsett om jag köper stretch, vanliga, säckiga, tighta, billiga, dyra. Nu ska jag testa Nudie också!

Gör det, jag går på den "regular fit" modellen steady eddie II. Så inga slim elllr tajt fit modeller.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kampis:

Har du nån länk till detta set?

Har tydligen gått upp lite i pris nu såklart

https://www.ebay.com/itm/314375688287?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=...

Bara att söka efter v6 1200m på ebay och diverse Kina sidor så går det säkert att hitta lite billigare

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Ett begagnat armbandsur för 180 kr på en hindersmässa. Den har fungerat klockrent i flera års tid och då har jag alltid haft den på mig tex i duschen och när jag badar samt slagit i den ett par gånger. Allt jag behövt göra är att byta batteri en gång om året som inte kostar många kronor om man gör det själv. Det är mycket smidigare att bara kunna kolla på handleden och se vad klockan och dagens datum är istället för att plocka fram telefonen ur fickan, sen så ser det ju snyggt ut med klocka på sig med tycker jag. Jag köpte ett par år senare en klocka med mekaniskt urverk för att slippa byta batteri, men nackdelen är att den inte går lika exakt. Jag behöver ställa om den någon minut i månaden, men det är lättare än at byta batteri.

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Om man följer Philips rekommendationer att byta ut bladet var 4:e månad så blir det 35kr/månad i kostnad (pack om två kostar 279kr på classe). Praktiken enl min erfarenhet är att de klarar 6 månader (så ca 24kr/månad), men det beror väl lite på hur ofta man rakar, jag kör ca varannan dag, och hur fuktigt man förvarar den. Tycker jag inte är så värst dyrt

Bra tips, ska kolla in den rakhyvelns som komplement till det jag redan har.

Köpte en säkerhetsrakhyvel Mercur 34C + rakblad. Detta blev mycket bättre rakning och billigare än Gilette ”Fusion Power Extreme” med dyra rakblad som jag använde innan. Har sparat mycket pengar på rakblad + bättre resultat

Permalänk
Medlem
Skrivet av snurrekanin:

Meec Bandskruvdragare från Jula för 300 SEK, köpte hus för 12 år sedan med oinredd övervåning.
Köpte då denna skruvdragare med en massa bandskruv, bästa 300 kronorna jag spenderat på ett verktyg, all osb, gips på väggar och tak

Meen hur kan man få en sådan så billigt! Jag har bara sett de för flera tusen

Permalänk
Medlem
Skrivet av aradove:

Meen hur kan man få en sådan så billigt! Jag har bara sett de för flera tusen

Jag hittar inget spår av en sån maskin (förutom den här tråden) så gissar att han skrivit fel på något sätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag hittar inget spår av en sån maskin (förutom den här tråden) så gissar att han skrivit fel på något sätt

Jag tror jag har en likadan ligger någonstans i garaget, kommer inte ihåg fabrikat. Köpt ~2010 för nästan inget.