Permalänk
Medlem

Finns säkert massor men det som jsg kommer på spontant är min Galaxy tab s7. Använder den till i princip allt och den är så sjukt smidig!

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Avstängd

Finns par saker som delar på förstaplatsen, kommer ihåg Sennheiser HD600 med hörlursförstärkare gav mig ljuvlig njutning av musik på en nivå som jag inte hade hört förut. ASUS ROG STRIX 4090 aldrig haft ett så kraftigt grafikkort, det kostade mig väldigt mycket men jag ångrar det inte, allt maxat med hög fps i 4k, underbart. Mitt hus i Montenegro som jag köpte när det var humana priser, gett mig många underbara somrar.

Visa signatur

The more I get to know people, the more I love my dog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leopard01:

Jag har också en sån av dyrare variant och använder den knappt. Man måste plocka undan grejer varje gång och ställa upp köksstolarna så den får göra rent under bordet. Det slutar i att jag använder vanliga dammsugaren och får jobbet gjort på 10 minuter istället för en timme i hela lägenheten.

Det ser jag som en fördel, den tvingar mig att hålla det undanplockat hela tiden istället, har fått ordna ordentlig kabeldragning och att aldrig ha massa skit liggande på golvet, så bara bra för mig :).

Den kör när jag är på jobbet och gör troligen ett mycket mer noggrant jobb än vad jag skulle göra när jag nu får tummen ur, det lilla den missar eller har svårt för löser jag med en handdammsugare då och då

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Skrivet av SuperNova:

Pratar vi om ett öppnat och använt Link to the past?

Jajjamensan. Dock en väldigt sällsynt specialutgåva som enbart såldes i sverige som hette gold pack.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Skönt att den har skött sig, med ca 3500 övermil på oljebytena 😅 Men den verkar ju gå ändå 😁

<Uppladdad bildlänk>

Det är en toyota i grunden, japanska bilar klarar misshandel

Mitt bästa köp är väl en Bamix stavmixer som var nersatt från 1499kr till 100kr, råkade köpa 4st och ge bort i present osv..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Mitt bästa köp är min Citroen c1 2008 års modell. Köpte den begagnad 2011 då den hade gått 751 mil.
Den har nu gått 20000 mil.
Under denna tiden har jag gjort 4! oljebyten, bytt tändstiften 2 ggr. En kostnad på ett par tusen ungefär.
Sen har jag ju naturligtvis bytt däck, avgasystem , lampor och bromsklossar. Rena förslitningsdetaljer.
I våras gjorde jag första reparationen, bytte bromsrör bak samt bromsband. En kostnad på 4200 kr.

Så reparationer och underhåll har kostat mig drygt 6000 kr på 12 år. Förslitningsdetaljerna (däck osv) räknar jag inte eftersom alla bilar har den kostnaden.

Har alltid startat direkt i alla väder. Helt underbart pålitlig och billig.

Det får man ju kalla value

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Det får man ju kalla value

Skitbra slit och släng bil om du inte värdesätter att överleva i en kollision eller någon typ av komfort och teknologi.

Det är en plåtburk med 4 hjul och motor + växellåda och bilarna kostade runt 80 tusen när de var nya.

Själv haft en men rankar inte den högt då jag värdesätter komfort och säkerhet

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Skitbra slit och släng bil om du inte värdesätter att överleva i en kollision eller någon typ av komfort och teknologi.

Det är en plåtburk med 4 hjul och motor + växellåda och bilarna kostade runt 80 tusen när de var nya.

Själv haft en men rankar inte den högt då jag värdesätter komfort och säkerhet

Skulle aldrig köpa en skokartong på hjul - men står fast vid att det är löjligt bra value.
Kör till vardags Audi A6 Avant -21 och har beställt en Q8 E-tron som ska levereras i november. Syrrans man har beställt en Audi Q4 Sportback e-tron som skulle levererats i mitten på juli men den är försenad så räknar med att Q8:an blir försenad den med. Inga Citroën på rullbandet för min del

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Få saker har givit mig så mycket valuta för pengarna som min Klean Kanteen Insulated 473ml med loop cap och vid öppning som jag vill minnas kostade 2-300 spänn 2012. Visst kan det tyckas dyrt för en ganska liten termos, men storheten i denna är uppenbar för mig och andra HydroHomies - kylskåpskallt vatten var man än befinner sig med minimal risk för läckage. Tricket är alltså att använda den som kyltermos, för även om locket till största del består av rostfritt stål för att minska vätskans kontakt med plast, så finns det ändå en plastpackning som börjar smaka kaffe om man dubbelkör flarran till både fikat och kallvattnet. Har varit jäkligt grym på kortare resor (tåg, buss, bil), ibland har jag haft den som nattvattenglas (dammfritt och iskallt på morgonen, ja tack!) och till och med dristat mig till att ha med iskall öl i den på dagsvandring.

Permalänk
Medlem

SC2, har väl snart spelat 10000 matcher mycket roligt för den lilla summan man lagt ut på det spelet under alla år.

Permalänk
Medlem

Bytte en standardutrustad Mercedes E-klass sedan från 2008 mot en Italienimporterad Mercedes SLK 350 från 2005 med designoinredning, airscarf, harman kardon, AMG-paket mm.. som gått ca 4500mil. Detta var 2013.
Gjorde en plusaffär på ca 40-50tkr på det bytet och ångrar djupt att jag sålde bilen nu när jag ser tillbaka på det.

Sett till lite mindre prylar så är nog det bästa min Roborock S6.

Permalänk
Medlem

Det bästa jag köpt på länge är min tvättmaskin med automatisk dosering. Är det tråkigt så ska det inte bli tråkigare.

Permalänk
Medlem

Får säga att jag aldrig varit så nöjd.ed ett telefonköp som min iPhone 11. Gick efter flera år över från den gröna sidan, kommer inte gå tillbaka 😄

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Min Herman Miller stol + höj och sänkbart bord från StudioDesk.net. Den kombinationen gör det svårt att få rygg- och nackproblem.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Luftrenare.

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem

4790k och SanDisk SSD som jag sitter på ännu nu 8+ år senare.
Tänker stoppa in en m.2 970 Pro vid nästa OS ominstallation och låta burken tutta på något årtionde till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deerhall:

<Uppladdad bildlänk>

Jag och min flickvän skaffade Gigi för 3 år sedan, bästa köpet någonsin!

Pratar vi teknik måste det vara min 4770k rigg som jobbade hårt i 9 år, eller Steam Deck som återuppväckte min kärlek till spel.

synd att dom bajsar 1 gång i minuten bara:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

synd att dom bajsar 1 gång i minuten bara:)

2-4 ggr i timmen, vi ser inte det som något problem då de är tränade att bajsa "på toa" som finns tillgängligt i varje rum. Ett större problem är den mängd fjädrar som man får dammsuga / sopa upp två gånger om året när de byter skrud.
OBS. Vi har totalt 4 fåglar

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deerhall:

2-4 ggr i timmen, vi ser inte det som något problem då de är tränade att bajsa "på toa" som finns tillgängligt i varje rum. Ett större problem är den mängd fjädrar som man får dammsuga / sopa upp två gånger om året när de byter skrud.
OBS. Vi har totalt 4 fåglar

Ok jo jag har med haft en sån supertam som tyvärr dog;( trevliga fåglar som gapar lite mycket ibland hehe.