Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AxxT:

Använd denna sidan, skapa ett konto.
Super smidigt att följa ens Lilith statyer etc.
Men är nog en kostnad för att följa flera prylar, minns inte. Men jag tyckte det var värt köpet.

https://mapgenie.io/diablo-4/maps/sanctuary

Plot twist, Blizzard äger sidan och tjänar cash igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

En fråga....

Lilith-totems eller vad de är? Finns de så mycket som det antyds?

<Uppladdad bildlänk>

99% chans att jag har fel..... men som ni ser har jag inte varit på latsidan...

Och ändå saknas det så in i helvete många i den arean, och fler i andra.....

Va fan... måste man skaffa en hund som vet hur man pinkar på totems för att hitta dem?

Som det känns har jag varit överallt men men.... man har haft fel förr

Du behöver inte köpa/bli medlem någonstans. Använd denna och sätt tracker på kartan där du ser statyer du inte har på din karta: https://maxroll.gg/d4/map-tool

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Du behöver inte köpa/bli medlem någonstans. Använd denna och sätt tracker på kartan där du ser statyer du inte har på din karta: https://maxroll.gg/d4/map-tool

Sparar den också där du har varit?
Orkade aldrig kolla upp någon annan sida, tyckte denna var riktigt bra

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Skrivet av shugge:

Du behöver inte köpa/bli medlem någonstans. Använd denna och sätt tracker på kartan där du ser statyer du inte har på din karta: https://maxroll.gg/d4/map-tool

Tack. Inte sugen att betala för min farming-grej...... jag är typ 58.8 nu, och jag envisas med att köra ALLA dungeons först innan man går vidare.... vet inte varför.... när jag spelade WoW så var det, "Jag är level 9, kan jag få quests i lev 10 areas? I go there" lol..... vette fan vad det är för fel på mig.

Permalänk
Medlem

En summering av 1.1.1 snacket på deras Campfire stream finns här. Observera att det är preliminärt, inget är final.
https://www.wowhead.com/diablo-4/news/diablo-4-patch-1-1-1-ca...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Sparar den också där du har varit?
Orkade aldrig kolla upp någon annan sida, tyckte denna var riktigt bra

Jag vet inte, har inte testat att skapa konto då jag inte känt behov av det. Jag har bara jämfört kartan med min karta och markerat vart jag ska leta efter nästa.

Skrivet av lasseedsvik:

Tack. Inte sugen att betala för min farming-grej...... jag är typ 58.8 nu, och jag envisas med att köra ALLA dungeons först innan man går vidare.... vet inte varför.... när jag spelade WoW så var det, "Jag är level 9, kan jag få quests i lev 10 areas? I go there" lol..... vette fan vad det är för fel på mig.

Jag vill gärna också klara allt till 100%, men det kommer att ta en evighet om man inte försöker att släppa lite på det. Jag är lvl 67 på eternal och 23 på season, men spelar väldigt casual och bara när jag har tid och lust.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk

Jag kommer inte vidare! Borde vara nå jävla gateway till next jävla grej! "The Darkened Way" was my only hope..... kört.... så jävla trött

EDIT:

Hur kommer jag fkn vidare? Farmat allt jävla skit.... va fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Jag kommer inte vidare! Borde vara nå jävla gateway till next jävla grej! "The Darkened Way" was my only hope..... kört.... så jävla trött

EDIT:

Hur kommer jag fkn vidare? Farmat allt jävla skit.... va fan!

Helt omöjligt att förstå vad du skriver. Kommer vidare från vad?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Helt omöjligt att förstå vad du skriver. Kommer vidare från vad?

Okej... Jag har gjort nästan alla jävla dungeons.... nästan alla jävla quests...

Jag är Lev 58.8...

Hur kommer jag vidare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Okej... Jag har gjort nästan alla jävla dungeons.... nästan alla jävla quests...

Jag är Lev 58.8...

Hur kommer jag vidare?

Kommer vidare till vad? Är du i world tier 3? Om inte, kör den dungeon som är i kyovashad (cathedral of light) så låser du sen upp world tier 3. Då får du köra ännu fler dungeons

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Kommer vidare till vad? Är du i world tier 3? Om inte, kör den dungeon som är i kyovashad (cathedral of light) så låser du sen upp world tier 3. Då får du köra ännu fler dungeons

Ok, tack, ska prova det

Permalänk

Så jävla konstigt att folk kan vara över level 60...... förstår inte... gjort allt..

Permalänk

Jag har unlockat allt..... och kommer inte vidare.... va fan mer ska man behöva göra i det här jävla spelet?

115/115.... ni har säkert inte det ens...... fan.... orkar inte

Permalänk
Medlem

Många har gett dig råd och Youtube videos, men känns inte som du lyssnar på vad folk tipsar dig. Börjar bli ganska störande att se ditt gnäll i tråden varje gång man tittar i den.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Skrivet av Goteborgan:

Många har gett dig råd och Youtube videos, men känns inte som du lyssnar på vad folk tipsar dig. Börjar bli ganska störande att se ditt gnäll i tråden varje gång man tittar i den.

I beg your pardon. Jag ska sluta gnälla. Och kanske bjuda dig på te?

Permalänk

För allas välmående så lämnar jag denna tråd. Godspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Hardcore innebär att du har något att leva för. Allt känns dubbelt så belönande jämfört med softcore där du kan försöka tänja på gränserna utan konsekvenser. Tänk om de hade gjort att i softcore så förlorar du % XP, då hade det varit dubbelt så intressant med softcore. För det hela handlar om att du inte vill dö och är därför lite mer försiktig.

Men hardcore passar inte alla. Det gäller ju att man överväger riskerna med att man får disconnects osv.

Sen får man då ta risken vs nyttan och då vet man om hardcore är värt det. I mitt fall så tröttnade jag fort på Softcore just för den ansökningen att det inte spelade någon roll vad jag gjorde.. men i hardcore så är det konsekvenser.

Jag förstår hardcore, jag har spelat hardcore i D2. Men jag skulle aldrig spela det i ett spel som kräver uppkoppling för att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Varför ska ,an stressa? Vill man ha det snabbt så är kanske d4 inte ett spel för dig.

Var trean inte ett spel för dig efter reaper of souls?

Gissar på du heller inte kör HC

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

I beg your pardon. Jag ska sluta gnälla. Och kanske bjuda dig på te?

Kommer skriva några punkter här, ingen speciell ordning på dem dock. Det finns flera och bättre tips än vad jag har skrivit här.

  • Vad för tier kör du tier 1, 2? Låter som du inte har gått vidare till högre tier.

  • Använd mapgenie.io (finns andra sidor för det, men denna använder jag.) för hitta olika objekts, tex som statyerna.

  • Kolla på Youtube efter vad du vill ha mer info om, finns en hel del där ute. Du kan fråga i tråden med, men behöver inte posta flera poster om "fattar inte X" när folk har gett dig tips om det. Om det är något du inte fattar, förklara mer om det istället bara gnälla rakt ut. Underlättar för många som vill hjälpa.

Och om "bjuda dig på te", tack men måste respektfullt tack nej, dricker inte te. Men tack ändå.

Hoppas nu du kan nu gå vidare i spelet nu.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

För allas välmående så lämnar jag denna tråd. Godspeed

Tack. Kändes ofta som du höll en monolog där du raljerade om spelet. Det är ett forum, inte en chattlogg.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Följer denna barb-build, men förstår inte varför jag inte gör någon bleeding dmg. när det är en sådan build?

https://maxroll.gg/d4/build-guides/whirlwind-barbarian-guide

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Någon som spelar på Low-settings? Min dator är så gammal men är ändå sugen på att köpa detta spel…

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Följer denna barb-build, men förstår inte varför jag inte gör någon bleeding dmg. när det är en sådan build?

https://maxroll.gg/d4/build-guides/whirlwind-barbarian-guide

Den du länkade kör inte bleed, men den gjorde det innan ändringarna som kom med season. Har du läst den uppdaterade versionen?

Du ska alltså köra 2H Mace och WW ska ha passiva för mer skada (inte bleed).

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Är det lagligt att sälja sitt battle.net konto? Pungat ut 900 kronor och redan tröttnat..

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Är det lagligt att sälja sitt battle.net konto? Pungat ut 900 kronor och redan tröttnat..

Lagligt? Ja.
Tillåtet enligt Blizzards ToS? Nej.
Kommer de göra något? Förmodligen inte

Citat:

2.G: All Accounts, including the name of the Account and any Battle Tags associated with an Account. All use of an Account shall inure to Blizzard’s benefit. Blizzard does not recognize the transfer of Accounts. You may not purchase, sell, gift or trade any Account, or offer to purchase, sell, gift, or trade any Account, and any such attempt shall be null and void and may result in the forfeiture of the Account

https://www.blizzard.com/en-us/legal/fba4d00f-c7e4-4883-b8b9-...

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Är det lagligt att sälja sitt battle.net konto? Pungat ut 900 kronor och redan tröttnat..

Lagligt är det men inte ok enligt Blizzard. Finns massor av siter som du kan sälja ditt konto på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Lagligt? Ja.
Tillåtet enligt Blizzards ToS? Nej.
Kommer de göra något? Förmodligen inte

Fick mig att tänka på den som kanske sålt sitt Battle.net konto för mest pengar.

Zeuzo en rouge i Method var den första som fick ihop Twin Blades of Azzinoth från Illidan bossen i World of Warcraft. Han fick snart ett erbjudande att sälja kontot för runt 70 000 kr då. Han som köpte kontot blev bannad senare, det var omöjligt dölja en rogue med annat namn plötsligt dök upp med vapnen. Zeuzo börja på ett nytt konto och joina guilden igen. Hade väl sagt till ledningen att det var omöjligt säga nej till de pengarna och de var close med han. Om jag inte minns helt fel fick han också ihop ett nytt par längre fram.

https://www.engadget.com/2007-09-16-rogue-with-twin-blades-of...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Den du länkade kör inte bleed, men den gjorde det innan ändringarna som kom med season. Har du läst den uppdaterade versionen?

Du ska alltså köra 2H Mace och WW ska ha passiva för mer skada (inte bleed).

ja det förklara saken, men kolla på ett av svärden där det ska sitta en bleed-aspect while berserking trots att man inte ens har den skill-seten?
Känns inte helt färdig..

Så vapen för ww ska var mace inte 2h svärd eller dual wield?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

ja det förklara saken, men kolla på ett av svärden där det ska sitta en bleed-aspect while berserking trots att man inte ens har den skill-seten?
Känns inte helt färdig..

Så vapen för ww ska var mace inte 2h svärd eller dual wield?

Guiden är färdig, men det är lätt att missa små detaljer.
Du har Berserk ripping-aspecten för att kunna använda din aspect Iron Blood (Damage reduction för varje bleeding enemy nära dig).

Vapen för WW är 2H Mace. Technique slot är 2H Axe.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

ja det förklara saken, men kolla på ett av svärden där det ska sitta en bleed-aspect while berserking trots att man inte ens har den skill-seten?
Känns inte helt färdig..

Så vapen för ww ska var mace inte 2h svärd eller dual wield?

Ser ut som dom slarvat när dom uppdaterat builden. Här är en mer färdig WW Mace build https://d4builds.gg/builds/33fafe51-530e-4229-8f7c-f6e75164b1...

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic