Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

@komplett vad hände med köp nu och betala om 6 månader? hittar bara 2 månader.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av SectionX2:

@komplett vad hände med köp nu och betala om 6 månader? hittar bara 2 månader.

Om du i kassan väljer "Betala ett fast belopp" så får du sedan fler alternativ i steg två. 6, 12, 24 & 36 månader.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Om du i kassan väljer "Betala ett fast belopp" så får du sedan fler alternativ i steg två. 6, 12, 24 & 36 månader.

//Erik

Redan försent att ändra sa supporten om jag inte tar det med walleys bank. Så det får vara

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk

Jag planerar att köpa en produkt från Komplett. Jag vet dock i förhand att produkten inte är den alldeles mest hållbara. Taget rent ur luften, men andra användare säger det är cirka 10% chans att skärmen är problematisk och också att företaget som tillverkar produkten är motsträviga i att godkänna garantin. Jag planerar att vara så försiktig som möjligt går, men tvivlar lite, och därom min fråga: Ifall jag skulle få en defekt produkt, kommer Komplett driva mitt ärende och är de i sådant fall ett pålitligt företag i det hänseendet, eller har det ingenting med vilket företag jag köper överhuvudtaget?

Jag har aldrig i mitt liv brukat en garanti, så jag finner mig här på outforskad terräng och alla råd är välkomna.

EDIT: https://www.komplett.se/product/1220339/dator-surfplatta/surf...

EDIT2: @Komplett

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av litenfraga:

Jag planerar att köpa en produkt från Komplett. Jag vet dock i förhand att produkten inte är den alldeles mest hållbara. Taget rent ur luften, men andra användare säger det är cirka 10% chans att skärmen är problematisk och också att företaget som tillverkar produkten är motsträviga i att godkänna garantin. Jag planerar att vara så försiktig som möjligt går, men tvivlar lite, och därom min fråga: Ifall jag skulle få en defekt produkt, kommer Komplett driva mitt ärende och är de i sådant fall ett pålitligt företag i det hänseendet, eller har det ingenting med vilket företag jag köper överhuvudtaget?

Jag har aldrig i mitt liv brukat en garanti, så jag finner mig här på outforskad terräng och alla råd är välkomna.

EDIT: https://www.komplett.se/product/1220339/dator-surfplatta/surf...

EDIT2: @Komplett

Enligt lag har du 14 dagars ångerrätt, det har du hos alla återförsäljare. Men hos oss har vi även 60 dagars öppet köp, som är mer eller mindre samma sak som ångerrätten, fast betydligt längre

Skulle skärmen vara defekt så kan du givetvis reklamera den till oss och vi kommer fram till att den klassas som defekt så erbjuds du en lösning som kan variera beroende på produkten, tillgänglighet, ålder, typ av fel m.m. -det är svårt att svara på på förhand. Men de vanligaste åtgärderna är att produkten repareras, ersätts med en ny eller så kan du få en återbetalning.

Du hittar mer info om öppet köp här: https://www.komplett.se/kundservice/60-dagars-oeppet-koep/

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Snickarboa:

Hijackar in mig för att leverera anekdot.

Beställde 5 diskar på senaste bonanzan, dom kom skramlande löst i kartong. Orkade inte göra nåt väsen av det då alla butiker gör likadant med ungefärlig början för 12-15 år sen.

Många vittnesmål har levererats på det här temat här i forumet genom åren, och att även hårdiskar skickas på det "moderna" sättet utan dämpmaterial i lådan som håller glapp borta är verkligen en travesti. Men som sagt, alla gör det så inget angrepp på komplett från min sida, jag är bara flabbergasted över att det får fortgå.

Skrivet av evil penguin:

Det var i början av året, januari kanske?

Jag har grävt lite i detta och fått svar från ansvariga som jobbar med b.la. kvalitetssäkring, retur, lager och inköp.

Sammanfattningsvis så är skumgummiramarna fullgoda skydd. Förpackingslösningen är framtagen tillsammans med hårddisktillverkare och noga testad för att klara av att diskarna ska klara av olika typer av frakt utan problem.
Med den nya förpackningsmaskinerna vi har så minimeras onödigt utrymme i kartongerna och risken för att diskarna ska "skramla runt" är mindre. Men skulle de åka i en kartong med mer utrymme så ska det inte vara något problem då skumgummiramarna ger skydd åt alla håll. Vi har använt denna lösning i över 10 år och vi har inte sett att denna packningsmetod ökar andelen hårddiskar som skadas i frakten. Vi kan förstå att det kan upplevas som osäkert när hårddisken inte ligger fixerad i paketet. Men med ett "360-graders skydd" och det faktum att avstängda hårddiskar tål enormt stora påfrestningar så kan man vara trygg i att man får en fungerande disk som inte utsatts för skadliga tryck och stötar under transport.

För referens så emballerar vi diskar såhär.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Enligt lag har du 14 dagars ångerrätt, det har du hos alla återförsäljare. Men hos oss har vi även 60 dagars öppet köp, som är mer eller mindre samma sak som ångerrätten, fast betydligt längre

Skulle skärmen vara defekt så kan du givetvis reklamera den till oss och vi kommer fram till att den klassas som defekt så erbjuds du en lösning som kan variera beroende på produkten, tillgänglighet, ålder, typ av fel m.m. -det är svårt att svara på på förhand. Men de vanligaste åtgärderna är att produkten repareras, ersätts med en ny eller så kan du få en återbetalning.

Du hittar mer info om öppet köp här: https://www.komplett.se/kundservice/60-dagars-oeppet-koep/

//Erik

Hej, tack för svaret. Jag är medveten om öppet köp, men det är inte det jag undrar om. Mitt problem består i det att enligt vad jag har läst på internet, så är produkten väldigt ömtålig och har en tendens att skadas även vid normalt användande; när sedan folk - efter normalt användande - har vänt sig mot tillverkarna så har tillverkarna varit väldigt kräsna och svarat att sådana skador inte kan ske vid normalt användande och vägrat godkänna garantin.

Som jag sa tidigare vet jag ingenting om hur garantier fungerar. Jag utgår från att de tolv månaders garanti som finns på er hemsida är tillverkarens garanti och inte eran, utan någonting som helt enkelt följer med i produkten som ni säljer liksom t.ex. laddaren. Nu, jag har bestämt mig för att vara så försiktig som möjligt, men ifall någonting skulle ske - under normalt användande - efter ert 60 dagars öppet köp och jag behöver bruka garantin, vad händer då?

Har ni någonting överhuvudtaget med min situation att göra då? Vem är det som bestämmer vare sig min önskan att bruka garantin är giltig eller ej? Och ifall ni har något med det att göra, kan jag då lita på att ni stödjer mig och är hjälpsamma ifall detta av någon anledning skulle krångla?

Jag förstår ju att du, i egenskap av din anställning, såklart kommer vara positivt inställd till företaget som anställer dig och yrka deras pålitlighet och kompetens; inget problem i sig, det räcker om jag endast får informationen om hur garantin till mitt köp fungerar hos er.

Men skulle därav också uppskatta ifall någon annan neutral användare här på forumet kunde ge mig råd om min situation; d.v.s. hur bra garantiärenden fungerar hos Komplett?

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är det en fråga som är svår!
Det beror mycket på vilken person och vilket humör den/dom är på vid just det tillfället som tar imot anmälan/paketet/etc än vilken butik/verkstad/etc det är.

Så även om Erik svarar här att japp vi kommer att lösa det på 30sek utan några som helst problem alls.
Så är det låååååååååååååååångtifrån vad som kan hända när det väl gäller.
Och som sagts det gäller inte bara komplett utan övriga butiker med som webhallen/inet/dustin/netonnet/osv/osv/osv.....

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Tyvärr så är det en fråga som är svår!
Det beror mycket på vilken person och vilket humör den/dom är på vid just det tillfället som tar imot anmälan/paketet/etc än vilken butik/verkstad/etc det är.

Så även om Erik svarar här att japp vi kommer att lösa det på 30sek utan några som helst problem alls.
Så är det låååååååååååååååångtifrån vad som kan hända när det väl gäller.
Och som sagts det gäller inte bara komplett utan övriga butiker med som webhallen/inet/dustin/netonnet/osv/osv/osv.....

Tackar.

Så bara för att klargöra: Komplett är varken bättre eller sämre än någon annan i det hänseendet?

...Jag kan vänta ett tag tills Webhallen får in i sitt sortiment igen, men det vore meningslöst?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av litenfraga:

Hej, tack för svaret. Jag är medveten om öppet köp, men det är inte det jag undrar om. Mitt problem består i det att enligt vad jag har läst på internet, så är produkten väldigt ömtålig och har en tendens att skadas även vid normalt användande; när sedan folk - efter normalt användande - har vänt sig mot tillverkarna så har tillverkarna varit väldigt kräsna och svarat att sådana skador inte kan ske vid normalt användande och vägrat godkänna garantin.

Som jag sa tidigare vet jag ingenting om hur garantier fungerar. Jag utgår från att de tolv månaders garanti som finns på er hemsida är tillverkarens garanti och inte eran, utan någonting som helt enkelt följer med i produkten som ni säljer liksom t.ex. laddaren. Nu, jag har bestämt mig för att vara så försiktig som möjligt, men ifall någonting skulle ske - under normalt användande - efter ert 60 dagars öppet köp och jag behöver bruka garantin, vad händer då?

Har ni någonting överhuvudtaget med min situation att göra då? Vem är det som bestämmer vare sig min önskan att bruka garantin är giltig eller ej? Och ifall ni har något med det att göra, kan jag då lita på att ni stödjer mig och är hjälpsamma ifall detta av någon anledning skulle krångla?

Jag förstår ju att du, i egenskap av din anställning, såklart kommer vara positivt inställd till företaget som anställer dig och yrka deras pålitlighet och kompetens; inget problem i sig, det räcker om jag endast får informationen om hur garantin till mitt köp fungerar hos er.

Men skulle därav också uppskatta ifall någon annan neutral användare här på forumet kunde ge mig råd om min situation; d.v.s. hur bra garantiärenden fungerar hos Komplett?

Det är viktigt att skilja på garanti och reklamation. Garanti är frivvilligt från tillverkaren och de sätter själva vilka riktlinjer som ska gälla. I Sverige har vi ett väldigt bra konsumentskydd och du har 3 års reklamationsrätt med omvänd bevisbörda de första 2 åren. Förenklat så skulle man kunna säga att du har två år med en generös garanti.
I många länder sknas ett starkt konsumentskydd och man är då beroende av tillverkarens garanti.
Du kan läsa mer om garantier & reklamation här: https://www.hallakonsument.se/omrade/reklamationsratt-och-gar...

Boox garantivillkor (för produkter som köps direkt i deras webbshop) ser ut att finnas här: https://shop.boox.com/pages/warranty

Om du reklamerar produkten till oss så är det vi som är din motpart och du behöver inte ha några mellanhänder eller kontakt med ex: Onyx/Boox. Det är med oss du har all kontakt och det är också vi som bedömer om reklamationen accepteras eller nekas.

Ja, som anställd är jag ju lite partisk Bäst feedback från communityt här på SweC får du nog om du söker dig runt i forumet eller skapar en helt egen tråd på ämnet. Betygssiter är en indikation på hur en butik hanterar sina returer. Scrolla igenom och se vad andra kunder säger: https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=33

Oavsett vart du köper din platta så hoppas jag att du blir nöjd

Skrivet av grizzly666:

Tyvärr så är det en fråga som är svår!
Det beror mycket på vilken person och vilket humör den/dom är på vid just det tillfället som tar imot anmälan/paketet/etc än vilken butik/verkstad/etc det är.

Så även om Erik svarar här att japp vi kommer att lösa det på 30sek utan några som helst problem alls.
Så är det låååååååååååååååångtifrån vad som kan hända när det väl gäller.
Och som sagts det gäller inte bara komplett utan övriga butiker med som webhallen/inet/dustin/netonnet/osv/osv/osv.....

Du har delvis en poäng här. Såklart kommer enskilda medarbetares kompetens och kunskap om den aktuella produkten/felet/returen spela in i hur ärendet hanteras. Men vi har, som alla anbdra (får vi hoppas), rutiner och riktlinjer för hur vi ska agera. Sedan så kan det såklart bli bättre än lägstanivån.

Men det är extremt svårt att på förhand ge uttalande om hur en retur kan komma att hanteras. Det finns för många variabler som kan spela in och därför får vi uttrycka oss generellt tills att vi har ett faktiskt ärende att ta ställning till.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hade för första gången på några år tänkt jag skulle handla hos Komplett igen där jag tidigare handlat mycket men slutade pga av allt sämre kundservice och hantering i största allmänhet. Det blev tyvärr en total besvikelse.

Började bra när man gick med på att prismatcha mot en annan ÅF som hade samma vara i lager billigare och jag fick en offert som skulle gälla till till en bit in i juli. Tyvärr uppstod det problem när jag försökte betala via kort vilket enligt webbläsarens console berodde på javascript fel i er webbapplikation. Försökte utan framgång få en av era medarbetare intresserad via chatten men han bara hävdade att allt fungerade som det skulle trots att min webbläsare console var fylld med javascript fel och var i otrevlig i största allmänhet. När jag frågade hur han kunde vara så säker på det så avslutade han bara chatten rakt av. Just då fick jag dessutom en uppdaterad version av offerten på mailen där jag nu erbjöds köpa vara till normalt fullpris istället trots att offerten innan skulle gälla till två veckor. Knappast en slump.

Sammantaget är jag glad att köpet aldrig gick igenom och att jag därmed slapp bli kund igen hos er. Men det positiva är att jag återigen påmindes om varför jag brukar handla hos Inet och några andra utvalda ÅFar och varför jag kommer fortsätta handla där man inte verkar se de som vill handla som besvärliga idioter. Trots det kan jag inte känna annat än en grym besvikelse över hur mycket sämre Komplett blivit de senaste åren.

Kan tillägga att det inte var några som helst problem att köpa samma vara hos er konkurrent med samma betalkort som inte fungerade hos er, vilket tydligen enligt er kundtjänstmedarbetare berodde på att det var fel på kortet....

Edit: Testade även om det skulle fungera bättre utan AdBlocker då ni kör trackers i er kassa men nej, ingen skillnad.

Permalänk
Medlem

Varför kör ni för Google Analytics med flera på https://payment.komplett.se trots att jag svarat att jag svarat i er Cookie Consent att jag inte accepterar annat än nödvändiga Cookies (vilket också verkar fungera på www.komplett.se)?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av improwise:

Hade för första gången på några år tänkt jag skulle handla hos Komplett igen där jag tidigare handlat mycket men slutade pga av allt sämre kundservice och hantering i största allmänhet. Det blev tyvärr en total besvikelse.

Började bra när man gick med på att prismatcha mot en annan ÅF som hade samma vara i lager billigare och jag fick en offert som skulle gälla till till en bit in i juli. Tyvärr uppstod det problem när jag försökte betala via kort vilket enligt webbläsarens console berodde på javascript fel i er webbapplikation. Försökte utan framgång få en av era medarbetare intresserad via chatten men han bara hävdade att allt fungerade som det skulle trots att min webbläsare console var fylld med javascript fel och var i otrevlig i största allmänhet. När jag frågade hur han kunde vara så säker på det så avslutade han bara chatten rakt av. Just då fick jag dessutom en uppdaterad version av offerten på mailen där jag nu erbjöds köpa vara till normalt fullpris istället trots att offerten innan skulle gälla till två veckor. Knappast en slump.

Sammantaget är jag glad att köpet aldrig gick igenom och att jag därmed slapp bli kund igen hos er. Men det positiva är att jag återigen påmindes om varför jag brukar handla hos Inet och några andra utvalda ÅFar och varför jag kommer fortsätta handla där man inte verkar se de som vill handla som besvärliga idioter. Trots det kan jag inte känna annat än en grym besvikelse över hur mycket sämre Komplett blivit de senaste åren.

Kan tillägga att det inte var några som helst problem att köpa samma vara hos er konkurrent med samma betalkort som inte fungerade hos er, vilket tydligen enligt er kundtjänstmedarbetare berodde på att det var fel på kortet....

Edit: Testade även om det skulle fungera bättre utan AdBlocker då ni kör trackers i er kassa men nej, ingen skillnad.

Hej improwise,

Oerhört tråkigt att höra och här finns det onekligen en del punkter vi väldigt gärna skulle vilja reda ut. För att kunna göra lite mer efterforskningar gällande just den/de misslyckade betalningarna och vad som kan ha gått snett, skulle du, om det känns aktuellt, gärna få höra av dig till oss via ett PM här på SweC tillsammans med ditt kundnummer. För att få en bättre bild över själva kontakten med oss tror jag även att kundnumret kommer vara till stor hjälp när jag talar med mina kollegor från vår kundservice - för självfallet vill vi att det ska finnas tillräckliga verktyg och tillvägagångssätt att lösa en sådan här situation, oavsett vad själva felet grundar sig i.

När det kommer till dina tankar kring våra trackers har saken lyfts till vår utvecklingsavdelning för att få lite bättre insyn och kunna ge dig ett mer ingående svar. Detta ser vi till att återkomma om.

Jag hoppas att vi kan få möjligheten att göra rätt för oss men i övrigt får jag också tacka för feedbacken och beklaga upplevelsen.

Vänligen, Noa, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av improwise:

Varför kör ni för Google Analytics med flera på https://payment.komplett.se trots att jag svarat att jag svarat i er Cookie Consent att jag inte accepterar annat än nödvändiga Cookies (vilket också verkar fungera på www.komplett.se)?

<Uppladdad bildlänk>

Hej igen.

Nu har jag grävt lite i detta.
Vi har valt att definiera viss Google Analytics tracking som nödvändig för att kunna mäta och analysera hur våra kunder använder siten. När du besöker Komplett.se och väljer "Nödvändiga cookies" så skickar vi en begränsad del anonymiserad data till Google Analytics i just detta syfte. Observera att vi inte inkluderar data som används i annons och marknadsföringssyften.

Här kan du läsa mer vad våra olika coockies gör, vem som behandlar datan och hur länge informationen lagras.
https://www.komplett.se/kundservice/om-komplett/databehandlar...

Jag hoppas detta ger svar på just cookie-frågorna. Är det något mer du undrar så hjälkper vi gärna till att räta ut frågetecknen.
Ha en fin helg! //Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej improwise,

Oerhört tråkigt att höra och här finns det onekligen en del punkter vi väldigt gärna skulle vilja reda ut. För att kunna göra lite mer efterforskningar gällande just den/de misslyckade betalningarna och vad som kan ha gått snett, skulle du, om det känns aktuellt, gärna få höra av dig till oss via ett PM här på SweC tillsammans med ditt kundnummer. För att få en bättre bild över själva kontakten med oss tror jag även att kundnumret kommer vara till stor hjälp när jag talar med mina kollegor från vår kundservice - för självfallet vill vi att det ska finnas tillräckliga verktyg och tillvägagångssätt att lösa en sådan här situation, oavsett vad själva felet grundar sig i.

När det kommer till dina tankar kring våra trackers har saken lyfts till vår utvecklingsavdelning för att få lite bättre insyn och kunna ge dig ett mer ingående svar. Detta ser vi till att återkomma om.

Jag hoppas att vi kan få möjligheten att göra rätt för oss men i övrigt får jag också tacka för feedbacken och beklaga upplevelsen.

Vänligen, Noa, Komplett.se

Tack för svar. Har skickat er kundnummer via PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej igen.

Nu har jag grävt lite i detta.
Vi har valt att definiera viss Google Analytics tracking som nödvändig för att kunna mäta och analysera hur våra kunder använder siten. När du besöker Komplett.se och väljer "Nödvändiga cookies" så skickar vi en begränsad del anonymiserad data till Google Analytics i just detta syfte. Observera att vi inte inkluderar data som används i annons och marknadsföringssyften.

Här kan du läsa mer vad våra olika coockies gör, vem som behandlar datan och hur länge informationen lagras.
https://www.komplett.se/kundservice/om-komplett/databehandlar...

Jag hoppas detta ger svar på just cookie-frågorna. Är det något mer du undrar så hjälkper vi gärna till att räta ut frågetecknen.
Ha en fin helg! //Erik

Tack för svar. Detta tycker jag spontant låter tveksamt. Jag kan absolut förstå att det kan finnas ett behov av detta och ett önskemål om att samla in datan, däremot klart mer tveksam om det därmed finns rättighet att göra det när användaren aktivt sagt nej till det. Det hela görs än märkligare av att jag inte kan se att GA används på www.komplett.se ens om man sagt ja till allt i er cookie consent. Nu tänkte jag inte lägga någon ytterligare tid på detta, tack för att ni tog er tid att svar med er syn på det hela.

Permalänk
Medlem

Verkar som att det krävs rejält anonymiserad data för att det ska klara tex GDPR, min gissning är att kompletts anonymisering troligen inte är direkt bättre än tex CDON/Tele2/DI/Coop i denna nyhet.
https://www.sweclockers.com/nyhet/36717-imy-bolag-maste-sluta...

Så kanske dags för komplett att ta en fundering på att sluta använda google analytics helt o hållet?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av grizzly666:

Verkar som att det krävs rejält anonymiserad data för att det ska klara tex GDPR, min gissning är att kompletts anonymisering troligen inte är direkt bättre än tex CDON/Tele2/DI/Coop i denna nyhet.
https://www.sweclockers.com/nyhet/36717-imy-bolag-maste-sluta...

Så kanske dags för komplett att ta en fundering på att sluta använda google analytics helt o hållet?

Tjabba grizzly,

IMY:s granskning(ar) och beslut vet jag att mina kollegor är på bollen om och även om jag i nuläget inte kan svara på vad det kan finnas för lik- eller olikheter är våra egna processer något vi absolut tittar närmare på just nu.

Vänligen, Noa, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd

Vad är Walley för något? Är de pålitliga? Varför fungerade inte Komplett bank eller Resurs eller Klarna?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Nozomi:

Vad är Walley för något? Är de pålitliga? Varför fungerade inte Komplett bank eller Resurs eller Klarna?

Hej Nozomi!

Jag ser att jag bommat ett svar här, får be om ursäkt för det. Walley är helt enkelt, sedan i maj, leverantör till flera av våra betallösningar, delbetalning köp nu - betala sen, o.s.v. Som alltid när vi tittar på och väljer samarbetspartner är det en kombination av faktorer som är aktuella, flexibilitet, kundfokus, vilka tekniska lösningar man kan tillhandahålla, etc. och vi ser dem absolut som pålitliga.

Uppstår det däremot några specifika frågor om t.ex. villkor eller liknande är det bara att höra av dig till vår kundservice.

Vänligen, Noa, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Komplett:

Hej Nozomi!

Jag ser att jag bommat ett svar här, får be om ursäkt för det. Walley är helt enkelt, sedan i maj, leverantör till flera av våra betallösningar, delbetalning köp nu - betala sen, o.s.v. Som alltid när vi tittar på och väljer samarbetspartner är det en kombination av faktorer som är aktuella, flexibilitet, kundfokus, vilka tekniska lösningar man kan tillhandahålla, etc. och vi ser dem absolut som pålitliga.

Uppstår det däremot några specifika frågor om t.ex. villkor eller liknande är det bara att höra av dig till vår kundservice.

Vänligen, Noa, Komplett.se

Tack för svar.

Sista frågan: Ni hade betalningsuppkov förut, 3 - 6 månader. Där man betalade en avgift via faktura inom 14 dagar från köp.
Nu har ni också uppskov, genom walley, men bara 90 dagar, står dock 2 månader? Och att en avgift tillkommer. Men det står inte när avgiften ska betalas, betalas den i samband med hela ordern efter 2 månader, eller i via faktura på 14 dagar som det var förut med erat gamla alternativ?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Nozomi:

Vad är Walley för något? Är de pålitliga? Varför fungerade inte Komplett bank eller Resurs eller Klarna?

Walley är en av alla betaltjänster, i detta fallet är det betaltjänsten till nischbanken Collector.
Collector är en direkt konkurrent till Resurs Bank. Finns ju ett gäng till aktörer på marknaden än dessa två.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hej komplett

Jag har väntat i snart 7 dagar på att få en fraktsedel till min retur, hur kan det ta så fruktansvärt långt tid?

Mvh

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av SylarQQ:

Hej komplett

Jag har väntat i snart 7 dagar på att få en fraktsedel till min retur, hur kan det ta så fruktansvärt långt tid?

Mvh

Tjenare SylarQQ,

Det låter onekligen påtok för länge, om det bara är fraktsedeln som saknas. Om du vill återkomma till mig med ditt retur- eller kundnummer i ett PM här på Sweclockers kan jag ta en närmare titt.

Vänligen, Noa, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Någon som har erfarenheter av leveranstider på komplett-pc datorer?

Såg artikeln som var i betalt sammarbete med komplett där dom fick datorn på 3 dagar utan att ha blivit prioriterade enligt komplett själva vilket låter lite otroligt faktiskt.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av rallyharry:

Någon som har erfarenheter av leveranstider på komplett-pc datorer?

Såg artikeln som var i betalt sammarbete med komplett där dom fick datorn på 3 dagar utan att ha blivit prioriterade enligt komplett själva vilket låter lite otroligt faktiskt.

Det vore intressant att höra fler kunders upplevelser.

Observera att produktions och leveranstiderna varierar, beroende på bemanning och orderingång. Produktionstiden brukar vara längre under sommarveckorna och i högsäsong runt black week och jul.
På produktsidorna för Komplett-PC ser du aktuell produktionstid som just nu har vi en produktionstid på 4-5 vardagar från det att alla komponenter finns i lager. Det gäller även standardkonfiguration. På dessa 4-5 dagar har du även leveranstid som varierar beroende på valt fraktsätt.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Det vore intressant att höra fler kunders upplevelser.

//Erik

Jag beställde i fredags, anpassad Komplett-pc. Så jag kan absolut dela med mig av mina upplevelser när den väl kommit fram!

Permalänk
Medlem

Har genom åren köpt två färdigbyggda datorer från Komplett. Nedan är beställnings- och avsändardatum.

Första datorn:
Beställt: 20/03/2016 22:10
Order skickad: 23/03/2016 14:26

Andra datorn:
Beställt : 10/03/2023 20:15
Order skickad: 19/03/2023 08:09.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Vad är Walley för något? Är de pålitliga? Varför fungerade inte Komplett bank eller Resurs eller Klarna?

Jag rekommenderar INTE deras tjänst om du INTE vill bli offer för bedrägerier.

Tog detta på en 14 dagarsfaktura om 25kr då deras alternativ var i princip IBAN (en faktura jag aldrig fick heller eller påminnelser och några svar fick man inte heller om det).

Stulit pengar från mig (över 1000kr som "överdebiterats" uppsåtligen, dvs. bedrägeri) och vägrar betala åter och falskdaterar fakturor så de kan skicka en när det redan gått en bankdag sedan de fick in pengarna (ego: betalt för tredje gången..), det slutade med chockfakturor trots man var uppe i nära 1500 nu och bad dem skicka till domstol och att jag GÄRNA tar det i rätten, då fanns inget ärende mer.. bedrägeriverksamhet..
Runt 2000kr och får aldrig ett öre åter.. vill du ha denna upplevelse så testa den!

Ren bluffverksamhet, skulle hellre köpa datorkomponenter från en skumrask-telefonförsäljare än att ha med dem att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Endraya:

Jag rekommenderar INTE deras tjänst om du INTE vill bli offer för bedrägerier.

Tog detta på en 14 dagarsfaktura om 25kr då deras alternativ var i princip IBAN (en faktura jag aldrig fick heller eller påminnelser och några svar fick man inte heller om det).

Stulit pengar från mig (över 1000kr som "överdebiterats" uppsåtligen, dvs. bedrägeri) och vägrar betala åter och falskdaterar fakturor så de kan skicka en när det redan gått en bankdag sedan de fick in pengarna (ego: betalt för tredje gången..), det slutade med chockfakturor trots man var uppe i nära 1500 nu och bad dem skicka till domstol och att jag GÄRNA tar det i rätten, då fanns inget ärende mer.. bedrägeriverksamhet..
Runt 2000kr och får aldrig ett öre åter.. vill du ha denna upplevelse så testa den!

Ren bluffverksamhet, skulle hellre köpa datorkomponenter från en skumrask-telefonförsäljare än att ha med dem att göra.

Har aldrig haft problem med Walley. Man har alla fakturor i deras app så man inte missar någon betalning.