Trådlösa hörlurar till gammal iPhone

Permalänk

Trådlösa hörlurar till gammal iPhone

Är de här hörlurarna eller andra med bluetooth 5 kompatibla med iPhone 7?

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_streetz-true-wireless-s...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lurker2000:

Är de här hörlurarna eller andra med bluetooth 5 kompatibla med iPhone 7?

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_streetz-true-wireless-s...

Ja troligen men kanske nej, det beror på vad du menar.
Det finns extremt få lurar och telefoner som inte stödjer a2dp så det lär gå att koppla ihop dem via det protokollet och få ljud men Apple stödjer väl inte apt x och det står inget om luren stödjer Airplay som är Apples motsvarighet till apt x så det kommer troligen inte att gå att para dem med nått bättre än a2dp men å andra sidan har jag också svårt att tro att det skulle vara nån märkbar förbättring med ett bättre protokoll med en så pass enkel hörlur.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja troligen men kanske nej, det beror på vad du menar.
Det finns extremt få lurar och telefoner som inte stödjer a2dp så det lär gå att koppla ihop dem via det protokollet och få ljud men Apple stödjer väl inte apt x och det står inget om luren stödjer Airplay som är Apples motsvarighet till apt x så det kommer troligen inte att gå att para dem med nått bättre än a2dp men å andra sidan har jag också svårt att tro att det skulle vara nån märkbar förbättring med ett bättre protokoll med en så pass enkel hörlur.

Oklart vad du pratar om annat än att Apt-X inte finns i Apple’s enheter, då AirPlay är till för att strömma över nätverket till en mottagande enhet.

Permalänk

Tack för svar. Köpte de hörlurarna jag länkade. Basen distar lite men annars verkar de funka bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:
Skrivet av ztenlund:

Han blandar ihop AAC och Airplay.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."