Lösning för mus+t-bord mellan två datorer ?

Permalänk

Lösning för mus+t-bord mellan två datorer ?

Arbetsstationen som förflyttats från firman till hemmet består av en Microsoft Surface Pro(platt bärbar) med tillhörande dockningsstation, men då platsen inte finns för dubbla uppsättningar Mus+Tangentbord så tvingas jag koppla i och ur usb kontakterna mellan dockningsstationen till min stationära gaming-rigg och vise versa, finns det någon lösning på detta ?

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Medlem

Det låter som om du söker efter en KVM. Finns väl även vissa skärmar som har en inbyggd.

Ingen aning om hur bra eller dålig just den här produkten är, men bara som exempel:
https://www.dustinhome.se/product/5011222818/2-port-4k-kvm-sw...

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Det finns ett program som heter Synergy av Symless som tillåter en att använda samma mus och tangentbord på 2 enheter via nätverket, har använt den själv och fungerat OK men det var ett par år sen.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Som ovan säger finns det kvm-switchar för det. Men jag skulle kolla om din skärm inte har en inbyggd USB-hub först. Då kan du koppla KB+M till den och bara behöva förflytta en usb-kontakt. Har använt en USB-switch från Aten. Den var plastig och rätt ful men den var billig och fungerade. Det är som en USB-hub men med flera kanaler. Varianten saknar anslutning för Video (då heter det KVM-switch) men ska du ha det så kommer det kosta minst tusen kronor till om inte mer. https://www.webhallen.com/se/product/258324-ATEN-US224-manuel...

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

Jag gör så enkelt att jag kopplar in mus+tangentbord i en vanlig tråkig USB hubb, och sedan har jag en USB förlängningskabel från min stationära dator upp till skrivbordet. Så då om jag ska använda laptopen kopplar jag in USB hubben i den, och så ska jag använda stationära kopplar jag in hubben i förlängningskabeln just bredvid. Alltså bara en kabel man behöver flytta.

Hörlurarna kopplar jag in i skärmen så skickar den ut ljud från respektive displayport till hörlurarna.

Inte den mest eleganta lösningen, men funkar stabilt

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jud1th:

Som ovan säger finns det kvm-switchar för det. Men jag skulle kolla om din skärm inte har en inbyggd USB-hub först. Då kan du koppla KB+M till den och bara behöva förflytta en usb-kontakt. Har använt en USB-switch från Aten. Den var plastig och rätt ful men den var billig och fungerade. Det är som en USB-hub men med flera kanaler. Varianten saknar anslutning för Video (då heter det KVM-switch) men ska du ha det så kommer det kosta minst tusen kronor till om inte mer. https://www.webhallen.com/se/product/258324-ATEN-US224-manuel...

Både jag och frun kör samma USB-hub, gör vad den ska och fungerar bra. Vi byter bildingång via skärmens knappar och kör sen USB-hubben för tangentbord, mus, headset och webcam.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Lego Master

Logitech G915 och G604. Både stöder lightspeed (Logitechs trådlösa protokoll) respektive bluetooth. Så jag har lightspeed-donglarna kopplade i speldatorn, och båda enheterna synkade med bluetooth till jobbdatorn. Byter mellan dem med en knapptryckning, och helt oberoende. Batteritiden på tangentbordet är ungefär en vecka (mer om man inte kör bluetooth) och musen håller flera månader på ett par AA.

Inte gratis, men en riktigt smutt lösning tycker jag själv.

Sen har jag båda datorerna kopplade till samma 21:9-skärm, där speldatorn även har tillgång till en separat 27" så jag kan ha nån youtube-video igång där medan jag jobbar på huvudskärmen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Logitech:

FLERA DATORER, EN MX MASTER 3

Styr smidigt flera datorer med den Flow-aktiverade MX Master 3 genom att flytta markören till kanten av skärmen. MX Master 3 följer dig smidigt, även mellan olika operativsystem som Windows® och macOS.

Överför enkelt text, bilder och filer mellan datorer – kopiera på den ena och klistra in på den andra.

https://secure.logitech.com/sv-se/products/mice/mx-master-3.h...

Skrivet av Logitech:

FLERA DATORER, EN MX KEYS

MX Keys följer MX Master 3, eller andra flödesaktiverade möss, från en dator till en annan vilket innebär att du kan skriva på flera enheter i ett enda smidigt arbetsflöde.

Överför filer, dokument och bilder mellan datorer och Mac- och Windows®-operativsystem.

https://secure.logitech.com/sv-se/products/keyboards/mx-keys-...

Har Logitech Craft och MX Master 3, tycker dom är bra, har dock ej provat detta då det inte riktigt passar för det jag gör. Med det tangentbordet och musen kan man också växla enkelt manuellt, finns 3 dedikerade knappar på tangentbordet och en knapp för att växla dator på musen, vilket är som jag använder det för min mac och PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Både jag och frun kör samma USB-hub, gör vad den ska och fungerar bra. Vi byter bildingång via skärmens knappar och kör sen USB-hubben för tangentbord, mus, headset och webcam.

Skrivet av Shudnawz:

Logitech G915 och G604. Både stöder lightspeed (Logitechs trådlösa protokoll) respektive bluetooth. Så jag har lightspeed-donglarna kopplade i speldatorn, och båda enheterna synkade med bluetooth till jobbdatorn. Byter mellan dem med en knapptryckning, och helt oberoende. Batteritiden på tangentbordet är ungefär en vecka (mer om man inte kör bluetooth) och musen håller flera månader på ett par AA.

Inte gratis, men en riktigt smutt lösning tycker jag själv.

Sen har jag båda datorerna kopplade till samma 21:9-skärm, där speldatorn även har tillgång till en separat 27" så jag kan ha nån youtube-video igång där medan jag jobbar på huvudskärmen.

Att använda sig av skärmens möjligheter (DP till ena maskinen och HDMI till den andra) och sen om den har en inbyggd USB-hub såp kan man använda den till de usb tillbehör man behöver tror jag är den billigaste och enklaste lösningen. Saknar skärmen en USB-hubb kan man investera i en sådan och sen är allt klart. Min erfarenhet är att supersmidiga lösningar kostar rätt mycket pengar.

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Lego Master
Skrivet av hypermode:

https://secure.logitech.com/sv-se/products/mice/mx-master-3.h...

https://secure.logitech.com/sv-se/products/keyboards/mx-keys-...

Har Logitech Craft och MX Master 3, tycker dom är bra, har dock ej provat detta då det inte riktigt passar för det jag gör. Med det tangentbordet och musen kan man också växla enkelt manuellt, finns 3 dedikerade knappar på tangentbordet och en knapp för att växla dator på musen.

Fair enough, det ser faktiskt fett ut. Men vill man spela med en MX Master 3? Hade det funkat med deras G-serie möss och tangentbord hade jag varit lyrisk, men detta verkar bara vara för deras produktivitetsprodukter.. =(

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

i fall du vill har nån software lösning på det här så finns Mouse without Borders.

https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=3546...

använder det själv hemma för att kunna styra 2 olika datorer med ett sätt mus och tangentbord.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

https://www.ugreen.com/products/2-in-4-out-usb-3-0-sharing-sw...

Kört med en sådan i sex månader. Fungerar klockrent. Finns snorbilligt på Amazon.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

https://secure.logitech.com/sv-se/products/mice/mx-master-3.h...

https://secure.logitech.com/sv-se/products/keyboards/mx-keys-...

Har Logitech Craft och MX Master 3, tycker dom är bra, har dock ej provat detta då det inte riktigt passar för det jag gör. Med det tangentbordet och musen kan man också växla enkelt manuellt, finns 3 dedikerade knappar på tangentbordet och en knapp för att växla dator på musen.

Det där såg riktigt smidigt ut. Sitter på en MX master 2 och ett gammalt trådlöst K270 tangentbord på jobbet så det kanske är dags att beställa nytt? Blev riktigt sugen på det tangentbordet.

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Fair enough, det ser faktiskt fett ut. Men vill man spela med en MX Master 3? Hade det funkat med deras G-serie möss och tangentbord hade jag varit lyrisk, men detta verkar bara vara för deras produktivitetsprodukter.. =(

Det vet jag ej, men tror funktionen kallas Flow, tror de har fler möss som stödjer det. Har ej provat spela med MX3:en men tycker nog inte att formen är lämplig, och jag har redan en renodlad gamingmus som jag tar fram vid gaming så jag har bara kört med den.

https://secure.logitech.com/sv-se/product/options/page/flow-m...

Skrivet av Jud1th:

Det där såg riktigt smidigt ut. Sitter på en MX master 2 och ett gammalt trådlöst K270 tangentbord på jobbet så det kanske är dags att beställa nytt? Blev riktigt sugen på det tangentbordet.

Tangentbordet jag har är Craft, det är MX Keys fast med ett scrollhjul som man kan ställa in att göra olika saker per program. Hade krångel med att använda det via Bluetooth men grejade inte runt så mycket med det och körde på en sådan där Unifying-adapter på macen och PC:n istället och då fungerar det super.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Det vet jag ej, men tror funktionen kallas Flow, tror de har fler möss som stödjer det. Har ej provat spela med MX3:en men tycker nog inte att formen är lämplig, och jag har redan en renodlad gamingmus som jag tar fram vid gaming så jag har bara kört med den.

https://secure.logitech.com/sv-se/product/options/page/flow-m...

Tangentbordet jag har är Craft, det är MX Keys fast med ett scrollhjul som man kan ställa in att göra olika saker per program. Hade krångel med att använda det via Bluetooth men grejade inte runt så mycket med det och körde på en sådan där Unifying-adapter på macen och PC:n istället och då fungerar det super.

Så sant, men hur funkar det med MX-mössen? Jag kör också Craft och det är såååå smidigt att kunna byta runt mellan Unify-mottagarna.

Går det att byta runt lika lätt på mössen som på tangentbordet?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Det vet jag ej, men tror funktionen kallas Flow, tror de har fler möss som stödjer det. Har ej provat spela med MX3:en men tycker nog inte att formen är lämplig, och jag har redan en renodlad gamingmus som jag tar fram vid gaming så jag har bara kört med den.

https://secure.logitech.com/sv-se/product/options/page/flow-m...

Tangentbordet jag har är Craft, det är MX Keys fast med ett scrollhjul som man kan ställa in att göra olika saker per program. Hade krångel med att använda det via Bluetooth men grejade inte runt så mycket med det och körde på en sådan där Unifying-adapter på macen och PC:n istället och då fungerar det super.

Min erfarenhet är att unifying-adaptern är ett måste. BT krånglar inte så ofta men när det väl gör det krånglar det oftast ordentligt och man måste para om.

Att spela med MX-mastern går bra så länge det är "lugna" spel som helt saknar twitch-element. Sensorn och den trådlösa-kopplingen är bra men musen är lite för tung. Ska man ha en kombo tycker jag G502 eller G603 (eventuellt även 900-serien men dessa har jag inte prövat) är bra kombinationsmöss för de flesta spel och produktivitet.

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

Så sant, men hur funkar det med MX-mössen? Jag kör också Craft och det är såååå smidigt att kunna byta runt mellan Unify-mottagarna.

Går det att byta runt lika lätt på mössen som på tangentbordet?

Kika här, man vänder den lite snabbt och klickar med tummen för att växla.

Permalänk
Medlem

Tänker bara spontant, inbyggda remote desktop i windows använder jag för att kontrollera de andra datorerna i hemmet, inga avancerade användningsområden direkt, men tycker det funkar ganska smidigt^^ Du kanske behöver mer funktionalitet dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

https://www.ugreen.com/products/2-in-4-out-usb-3-0-sharing-sw...

Kört med en sådan i sex månader. Fungerar klockrent. Finns snorbilligt på Amazon.

Den ser faktiskt riktigt redig ut för det priset. Blir nog en beställning på en sådan. Byter den kanal fort och utan strul?

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

Den här har jag kört med sedan ett drygt år tillbaka nu. Har en liten smidig knapp i en förlängningskabel så man behöver inte ha själva enheten upp på skrivbordet. Någon enstaka gång ibland så biter den inte riktigt och man får trycka på knappen en gång till.
Men normalt sett så byter den snabbt och smidigt.

https://www.webhallen.com/se/product/258324-ATEN-US224-manuel...

Visa signatur

Kommer Snart....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jud1th:

Den ser faktiskt riktigt redig ut för det priset. Blir nog en beställning på en sådan. Byter den kanal fort och utan strul?

Tror jag betalade runt 250 kr eller liknande.

Ja absolut, det tar väl 5 sek ungefär. Det är ju egentligen bara en USB-hubb med två igångar.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

Tror jag betalade runt 250 kr eller liknande.

Ja absolut, det tar väl 5 sek ungefär. Det är ju egentligen bara en USB-hubb med två igångar.

Jag har haft problem med vissa USB-switchar. Det tar lång tid och strular ibland (man får återansluta ett tillbehör ibland). För kring 300 spänn är det ju värt att prova. Ska kolla på amazon och se om den går att få tag på med rimlig leveranstid?

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

"KM-switch" heter det när man inte behöver byta videosignalen också, så det kan man också söka på.

Synergy brukade ha öppen källkod, så det ska finnas några gratis-varianter också men som kanske har annat namn numera.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jud1th:

Jag har haft problem med vissa USB-switchar. Det tar lång tid och strular ibland (man får återansluta ett tillbehör ibland). För kring 300 spänn är det ju värt att prova. Ska kolla på amazon och se om den går att få tag på med rimlig leveranstid?

Aha okej! Detta är min första. Inte haft några problem alls med min iaf.

https://www.amazon.se/UGREEN-omkopplare-skrivare-tangentbord-...

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bernd_P1:

i fall du vill har nån software lösning på det här så finns Mouse without Borders.

https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=3546...

använder det själv hemma för att kunna styra 2 olika datorer med ett sätt mus och tangentbord.

Det programmet är grymt, rekommenderas varmt.

Permalänk
Medlem

Jag köpte den här nyligen för att slippa ha två tangentbord/möss liggande framme:
https://www.amazon.se/UGREEN-2-i-4-ut-Skrivare-Tangentbord-H%...
Fungerar bra.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Kör med en dual 4k kvm switch för skärmarna och tangentbordet och min mx mus växlar jag med ett knapptryck på musen med dess teknologi. Kan använda kvm-switchen även till musen men jag finner att det är mycket mer praktiskt och effektivt att använda musknappen. Jag är nöjd med lösningen men jag köpte den billigaste kvm-switchen som jag kunde hitta på amazon som uppfyllde mina upplösningskrav och det är inte utan bekymmer (småbuggar med fel upplösningen när man startar om datorerna) men det är inte hela världen.

Permalänk
Skrivet av Daz:

Både jag och frun kör samma USB-hub, gör vad den ska och fungerar bra. Vi byter bildingång via skärmens knappar och kör sen USB-hubben för tangentbord, mus, headset och webcam.

Daz, du kör också Aten US224 alltså? Vilken Webcam har du, och ungefär hur gammal är den? Och skulle du rekommendera den?

Jag kör precis samma usb-hub. Har gjort det ett par år nu och den har funkat nästan problemfritt.
Har samma mus, tangentbord, headset och webcam (en gammal C270) till både hemdator och jobb-laptop, ingen av enheterna är trådlös. Och jag switchar mellan dem med ett enkelt knapptryck. (Skärmarna har jag löst på annat vis, med en usb-c-docka till laptopen).

Det har som sagt funkat bra... tills idag när jag skulle uppgradera min lastgamla (säkert 12 år nånting) Logitech C270 webcam till en ny DELO-0653 som Webhallen kampanjar ut. Nya kameran är helt ok, bra skärpa och rejäl vidvinkel. Saknar dock inställningsmöjligheter.

Men en dealbreaker med webcamen var att det tyvärr inte går att köra den via huben alls. Device manager behandlar enheten som att det vore ett glapp, vilket det inte är.

Aten 224 kan alltså köra min gamla C270, men inte den nyinköpta DELO-0653.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eviLbasse:

Daz, du kör också Aten US224 alltså? Vilken Webcam har du, och ungefär hur gammal är den? Och skulle du rekommendera den?

Jag kör precis samma usb-hub. Har gjort det ett par år nu och den har funkat nästan problemfritt.
Har samma mus, tangentbord, headset och webcam (en gammal C270) till både hemdator och jobb-laptop, ingen av enheterna är trådlös. Och jag switchar mellan dem med ett enkelt knapptryck. (Skärmarna har jag löst på annat vis, med en usb-c-docka till laptopen).

Det har som sagt funkat bra... tills idag när jag skulle uppgradera min lastgamla (säkert 12 år nånting) Logitech C270 webcam till en ny DELO-0653 som Webhallen kampanjar ut. Nya kameran är helt ok, bra skärpa och rejäl vidvinkel. Saknar dock inställningsmöjligheter.

Men en dealbreaker med webcamen var att det tyvärr inte går att köra den via huben alls. Device manager behandlar enheten som att det vore ett glapp, vilket det inte är.

Aten 224 kan alltså köra min gamla C270, men inte den nyinköpta DELO-0653.

Har en lastgammal https://www.inet.se/produkt/6211152/microsoft-lifecam-hd-3000... så har tyvärr ingen erfarenhet av nyare kameror med usb hubben.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Logitech G915 och G604. Både stöder lightspeed (Logitechs trådlösa protokoll) respektive bluetooth. Så jag har lightspeed-donglarna kopplade i speldatorn, och båda enheterna synkade med bluetooth till jobbdatorn. Byter mellan dem med en knapptryckning, och helt oberoende. Batteritiden på tangentbordet är ungefär en vecka (mer om man inte kör bluetooth) och musen håller flera månader på ett par AA.

Inte gratis, men en riktigt smutt lösning tycker jag själv.

Sen har jag båda datorerna kopplade till samma 21:9-skärm, där speldatorn även har tillgång till en separat 27" så jag kan ha nån youtube-video igång där medan jag jobbar på huvudskärmen.

Kör exakt samma uppsättning här hemma och det funkar prima.