Bästa mobilkameran för low light fotografering?

Permalänk
Medlem

Bästa mobilkameran för low light fotografering?

Kort och gott, jag brukade ha en Huawei P30 Pro som kunde ta helt otroliga bilder i mörka omgivningar. Bytte till en Samsung s21 ultra som visserligen tar bra bilder men inte på långa vägar lika bra med dålig belysning även om man sätter på natt läget.
Finns det någon telefon idag som har en lika bra eller bättre kamera för mörkerfotografering som P30 Pro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaramide:

Kort och gott, jag brukade ha en Huawei P30 Pro som kunde ta helt otroliga bilder i mörka omgivningar. Bytte till en Samsung s21 ultra som visserligen tar bra bilder men inte på långa vägar lika bra med dålig belysning även om man sätter på natt läget.
Finns det någon telefon idag som har en lika bra eller bättre kamera för mörkerfotografering som P30 Pro?

Minns jag rätt har väll väll toppen av kamera delen för mobiler varit samma i flera år nu? Ska man filma så köper man senaste frukt mobilen och ska man ta bilder köper man senaste pixel mobilen

Edit: dock aningen osäker på hur pixel mobilen presterar i mörka situationer, men ska väll finnas någon soda som mer eller mindre bara testar mobiler kameror? Minns dock inte vad den heter.

Visa signatur

here we go!