Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

...och när man ska hälla mjölk i kaffet till så tar man glatt ett paket Onaka istället för standardmjölk från Arla. Ja, det har hänt, men det är länge sedan jag fullbordade det, även om det har varit nära senare. Den som gjorde designen måste ha utgått ifrån att alla som köper Onaka också köper mellanmjölk (som är grön).

Inga paket i samma storlek tillgängliga, men problemet framgår ändå, särskilt upptill.

<Uppladdad bildlänk>

Onaka står ju inte bredvid mjölken men även så, lite koll får man väl ha. Hur är förresten kaffe med Onaka?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Gamlingar som gnäller bara för gnällandes skull. Med höga bränslepriser och vinter så cyklar jag så mycket jag kan för ärenden etc. I dag blev jag tvungen att cykla lite längre sträcka p.g.a. paket som hamnade hos fel ombud så när jag va på väg hem så någonstans på vägen går cykel/gångbana till bara gångbana utan skyllt och svårt att se på trottoaren när det är vinter och kommunen där jag bor uppmuntrar att man ska cykla och de håller på att bygga om så det blir lättare att cykla utan att påverka trafiken alt för mycket.

Iaf cyklar på väg hem och på ett ställe blir det lite smalare p.g.a. illa planerade parkeringar och snövallar som tar bort extra 40-50cm av trottoarerna ser gående tant i möte som går på högersida på bra avstånd så jag saktar ner och håller till vänster sen börjar tanten hålla till vänster så jag håller till höger och så håller tanten på att hoppa fram och tillbaka som en påtänd målvakt. Tills jag är tvungen att helt stanna och innan hon öppnar käften så kände jag direkt det här är en person som söker konflikt.

Så när hon tvingar mig att stanna så börjar hon direkt du får inte cykla här det finns regler etc. jag visste direkt att det här är en person man inte kan föra vettig dialog med och jag har bättre saker för mig så jag svarar bara det är din åsikt och jag har bättre saker för mig och då försöker hon greppa om styret på cykeln som jag rycker bakåt så hon missar och då börjar hon gagga på att jag kunnat cykla på henne etc. jag svarar bara säger du det så och samtidigt börjar jag gå runt henne med cykeln och när jag va runt henne så börjar hon gagga om man kan få böter och fortsätter jag så här kommer jag få böter. I det laget va jag runt henne och svarade bara med den dagen den sorgen och jag cyklar vidare.

jag köper att jag säker inte får cykla där men svårt att veta eftersom innan den trottoaren/gatan så är det utmärkt med cykel/gång skylt men någonstans där i mellan går det visst över till bara gågata utan några skyltar och med snö som döljer alla typer av vägmarkeringar. Men att med tvång stanna en person för att direkt göra ett mindre påhopp för att yttra sig är inte ok. Fast snövallarna och de illa planerade parkeringar så fans det tillräckligt med utrymme att vi kunna passera varandra utan problem.

Tycker kärringen har rätt, du skriver ju också att du vet om att du inte ska cykla där. du gjorde fel och gnäller på en stackars tant hehe.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Onaka står ju inte bredvid mjölken men även så, lite koll får man väl ha. Hur är förresten kaffe med Onaka?

Jag tycker att bilden just visar att de står bredvid varandra... Alltså, i affären står de inte bredvid varandra, men det är rätt sannolikt att de hamnar ihop i ett vanligt kylskåp, åtminstone när de är öppnade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Jag tycker att bilden just visar att de står bredvid varandra... Alltså, i affären står de inte bredvid varandra, men det är rätt sannolikt att de hamnar ihop i ett vanligt kylskåp, åtminstone när de är öppnade.

Ja men sådant är svårt att undgå. Jag hade hostmedicin i kylen(enligt anvisning) men råkade ta Santa Maria kalvfond tror jag det var.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Skrivet av Valonen:

Ja men sådant är svårt att undgå. Jag hade hostmedicin i kylen(enligt anvisning) men råkade ta Santa Maria kalvfond tror jag det var.

Gjorde chokladbollar med salt istället för socker en gång, det blev svårt att äta men enligt morsan fick man inte slösa mat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Gjorde chokladbollar med salt istället för socker en gång, det blev svårt att äta men enligt morsan fick man inte slösa mat.

fiiiiifaan!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Ja men sådant är svårt att undgå. Jag hade hostmedicin i kylen(enligt anvisning) men råkade ta Santa Maria kalvfond tror jag det var.

Oops! Dagens överraskning!

Kunde varit värre! Förvara inte ögondroppar och superlim på samma ställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Oops! Dagens överraskning!

Kunde varit värre! Förvara inte ögondroppar och superlim på samma ställe.

Haha sant!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ehsnils:

Oops! Dagens överraskning!

Kunde varit värre! Förvara inte ögondroppar och superlim på samma ställe.

Hudkräm och tandkräm i liknande tuber är inte heller så trevligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chromatic:

Gjorde chokladbollar med salt istället för socker en gång, det blev svårt att äta men enligt morsan fick man inte slösa mat.

Du bakade alltså

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

UPS-dags... Alltid kul när man får UPS utan att veta om det. Skulle leverera idag 10:15-14:15 enligt spårningen. En halvtimme eller så efter denna period ändras det till "före dagens slut". Ingen leverans givetvis och strax före 18 ändrades det till att de hade försökt leverera. Jovisst, väldigt troligt. Det var nog snarare arbetsdagen som tog slut. Hela deras system är uppbyggt på att ljuga för mottagarna, men inbillar de sig faktiskt att någon tror på gojan?!

Permalänk
Skrivet av ztenlund:

UPS-dags... Alltid kul när man får UPS utan att veta om det. Skulle leverera idag 10:15-14:15 enligt spårningen. En halvtimme eller så efter denna period ändras det till "före dagens slut". Ingen leverans givetvis och strax före 18 ändrades det till att de hade försökt leverera. Jovisst, väldigt troligt. Det var nog snarare arbetsdagen som tog slut. Hela deras system är uppbyggt på att ljuga för mottagarna, men inbillar de sig faktiskt att någon tror på gojan?!

Så himla relaterbart, varje gång man ser att det blir UPS så blir man så sjukt besviken... Hur kan dom ha ett så otroligt dåligt och omodert system? Deras hemsida ser ut från något från 2005, i alla fall senast jag använde den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Hudkräm och tandkräm i liknande tuber är inte heller så trevligt.

Var på en restaurang en gång där det var pasta som serverades och det stod en skål med gulvitt pulver. Min tanke var då parmesanost och så strödde jag på rejält.

Det var vitlökspulver! Totalt överraskad, men det fungerade bra också.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ztenlund:

UPS-dags... Alltid kul när man får UPS utan att veta om det. Skulle leverera idag 10:15-14:15 enligt spårningen. En halvtimme eller så efter denna period ändras det till "före dagens slut". Ingen leverans givetvis och strax före 18 ändrades det till att de hade försökt leverera. Jovisst, väldigt troligt. Det var nog snarare arbetsdagen som tog slut. Hela deras system är uppbyggt på att ljuga för mottagarna, men inbillar de sig faktiskt att någon tror på gojan?!

Vill bara tillägga att jag bokade in en upphämtning med UPS som skulle skett i tisdags, de har inte hört av sig på hela veckan. 👍

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Tycker kärringen har rätt, du skriver ju också att du vet om att du inte ska cykla där. du gjorde fel och gnäller på en stackars tant hehe.

Var skriver att jag vet om det? Kanske dåligt formulerat av mig men jag skriver någonstans på vägen går det över, men det är ett antagande av mig eftersom svårt att undvika kärringen som stoppar en. För skulle du läst vidare så skrev jag i slutet att jag säkert inte får cykla där men är inte säker eftersom DET FINNS INGA SKYLTAR OCH SNÖ DÖLJER MARKERINGAR

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Vill bara tillägga att jag bokade in en upphämtning med UPS som skulle skett i tisdags, de har inte hört av sig på hela veckan. 👍

Skriv och klaga till butiken som använder UPS. Om inte UPS skärper sig kanske butikerna slutar använda dom om kunderna vägrar handla där.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aphex:

Vill bara tillägga att jag bokade in en upphämtning med UPS som skulle skett i tisdags, de har inte hört av sig på hela veckan. 👍

Säkert det var tisdag denna vecka i år du bokade?

Permalänk
Avstängd

SJ. 1:a Klass, vid bord.. Kan inte ens sitta med ett ben under bordet, utan får sitta med allt ut i gången i mitten..

Permalänk
Inaktiv

Såg en låda innehållandes en ASUS Tuf Radeon 7900XTX på Webhallen idag. Vad gick jag därifrån med?

En musmatta.

Permalänk
Skrivet av hellmix:

För skulle du läst vidare så skrev jag i slutet att jag säkert inte får cykla där men är inte säker eftersom DET FINNS INGA SKYLTAR OCH SNÖ DÖLJER MARKERINGAR

Ge fan i att cykla där då? Vad har du att vinna på att ha rätt? En bra känsla när du agerar kylarprydnad på huven av en tvåtons passat?

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk

Sverige och lagar. Jag funderar på en elsparkcykel. Främst för att jag behöver transportera mig på något sätt. Och en vanlig cykel går ej förvara utomhus utan att direkt bli stulen där jag bor. Och cyklar är för klumpiga och kan orsaka skada att ta in i lägenheten.

Nå jag spanar in elsparkcyklar och det finns väldigt många bra som tål en maxvikt med 120kg. Jag har ofta väldigt stor och tung ryggsäck så det blir bra. Men vad noterar jag?
Jo alla elsparkcyklar som tål liknande vikter som jag har hittat har en 500W motor (inte konstigt), men det innebär i sverige att dessa endast är tillåten att användas på inhägnat område.
Om man kör med dessa på en gata så är det olaglig körning och liknande och jag måste vara prickfri. https://lawline.se/answers/vad-ar-straffet-for-att-kora-en-el... Man får i sverige ej ha en elsparkcykel på allmän väg som går snabbare än 20km/h eller mer än 250W motor.

Om jag vill ha en laglig sparkcykel för gator, ja då har jag dessa 4000kr elsparkcyklar att välja på. De har maxvikten 100kg och är allmänt sköra.

Jag ser på mina grannar hur de gör. Ja de skiter i att deras elsparkcyklar ej är lagliga på cykelbanor, vägar etc. Risken för att åka dit är liten. Skillnaden är att straffet om vi åker dit är helt annorlunda då deras arbetsgivare mer ser att någon prick i registret är ett tecken på att man har haft ett roligt liv.
Förutom att en prick är hundra gånger värre för mig, så får jag självklart betala nästan 10 gånger så mycket pengar i böter än mina grannar, ty hur dagsböter fungerar.

Så summan blir att jag får gå hela tiden. Och se på när mina grannar både kör med deras olagliga elsparkcyklar och andra grannar tar in cyklar i deras hyresrätt och inte oroar sig så mycket för extra slitage i lägenheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcidStorm:

Ge fan i att cykla där då? Vad har du att vinna på att ha rätt? En bra känsla när du agerar kylarprydnad på huven av en tvåtons passat?

Menar du att Arga Tanten skulle ha kunnat få för sig (och ha styrkan som krävs för) att knuffa ut @hellmix i biltrafiken som straff?

Fenomenet att folk inte kollar ett par inlägg bakåt vad inläggen de svarar på handlar om, innan de skriver, är värt ett separat gnäll...

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Sverige och lagar. Jag funderar på en elsparkcykel. Främst för att jag behöver transportera mig på något sätt. Och en vanlig cykel går ej förvara utomhus utan att direkt bli stulen där jag bor. Och cyklar är för klumpiga och kan orsaka skada att ta in i lägenheten.

Nå jag spanar in elsparkcyklar och det finns väldigt många bra som tål en maxvikt med 120kg. Jag har ofta väldigt stor och tung ryggsäck så det blir bra. Men vad noterar jag?
Jo alla elsparkcyklar som tål liknande vikter som jag har hittat har en 500W motor (inte konstigt), men det innebär i sverige att dessa endast är tillåten att användas på inhägnat område.
Om man kör med dessa på en gata så är det olaglig körning och liknande och jag måste vara prickfri. https://lawline.se/answers/vad-ar-straffet-for-att-kora-en-el... Man får i sverige ej ha en elsparkcykel på allmän väg som går snabbare än 20km/h eller mer än 250W motor.

Om jag vill ha en laglig sparkcykel för gator, ja då har jag dessa 4000kr elsparkcyklar att välja på. De har maxvikten 100kg och är allmänt sköra.

Jag ser på mina grannar hur de gör. Ja de skiter i att deras elsparkcyklar ej är lagliga på cykelbanor, vägar etc. Risken för att åka dit är liten. Skillnaden är att straffet om vi åker dit är helt annorlunda då deras arbetsgivare mer ser att någon prick i registret är ett tecken på att man har haft ett roligt liv.
Förutom att en prick är hundra gånger värre för mig, så får jag självklart betala nästan 10 gånger så mycket pengar i böter än mina grannar, ty hur dagsböter fungerar.

Så summan blir att jag får gå hela tiden. Och se på när mina grannar både kör med deras olagliga elsparkcyklar och andra grannar tar in cyklar i deras hyresrätt och inte oroar sig så mycket för extra slitage i lägenheten.

Grejen är också att 500W redan är lite klent vid uppförsbackar, 250W är riktigt klent, så de lagliga är helt enkelt en sämre produkt dessutom. Går inte att bli nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Var skriver att jag vet om det? Kanske dåligt formulerat av mig men jag skriver någonstans på vägen går det över, men det är ett antagande av mig eftersom svårt att undvika kärringen som stoppar en. För skulle du läst vidare så skrev jag i slutet att jag säkert inte får cykla där men är inte säker eftersom DET FINNS INGA SKYLTAR OCH SNÖ DÖLJER MARKERINGAR

Okej okej, jag ger mig. Men med glimten i ögat så hade ju kärringen rätt. Men vill inte bråka om detta, det var lite humor i mitt inlägg och ingen baktanke. Trevlig lördag.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Skrivet av Helmix

jag köper att jag säker inte får cykla där men svårt att veta eftersom innan den trottoaren/gatan så är det utmärkt med cykel/gång skylt men någonstans där i mellan går det visst över till bara gågata utan några skyltar och med snö som döljer alla typer av vägmarkeringar. Men att med tvång stanna en person för att direkt göra ett mindre påhopp för att yttra sig är inte ok. Fast snövallarna och de illa planerade parkeringar så fans det tillräckligt med utrymme att vi kunna passera varandra utan problem.
[/quote]

När tanten tog tag i styret gjorde tanten fel. Bara polisen som får ingripa. Jag var i skogen för att plocka svamp och träffade älgjägare som skällde och gormade. Jag visade legitimation och bad han vända sig till polisen. Sedan var det klart. Polisen hörde aldrig av sig för allemansrätten gäller ju trotts att det är älgjakt. Sedan kan man ju tycka det är olämpligt att ränna i skogen just då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stigw:

jag köper att jag säker inte får cykla där men svårt att veta eftersom innan den trottoaren/gatan så är det utmärkt med cykel/gång skylt men någonstans där i mellan går det visst över till bara gågata utan några skyltar och med snö som döljer alla typer av vägmarkeringar. Men att med tvång stanna en person för att direkt göra ett mindre påhopp för att yttra sig är inte ok. Fast snövallarna och de illa planerade parkeringar så fans det tillräckligt med utrymme att vi kunna passera varandra utan problem.
[/quote]

När tanten tog tag i styret gjorde tanten fel. Bara polisen som får ingripa. Jag var i skogen för att plocka svamp och träffade älgjägare som skällde och gormade. Jag visade legitimation och bad han vända sig till polisen. Sedan var det klart. Polisen hörde aldrig av sig för allemansrätten gäller ju trotts att det är älgjakt. Sedan kan man ju tycka det är olämpligt att ränna i skogen just då.

Det var snällt av dig att visa legitimation. Det hade du verkligen inte behövt göra.

Permalänk
Medlem

Varför i hela fridens namn är det så otroligt stor skillnad på mjölksmak mejerier emellan?

Var av nödens tvungen att köpa mjölk från mejeriet satamaito häromdagen, och fy fan va det smakade piss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Varför i hela fridens namn är det så otroligt stor skillnad på mjölksmak mejerier emellan?

Var av nödens tvungen att köpa mjölk från mejeriet satamaito häromdagen, och fy fan va det smakade piss.

Gissningsvis olika pastörisering, läs på paketet. Bara lågpastöriserad mjölk smakar någorlunda gott.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av Oegat:

Menar du att Arga Tanten skulle ha kunnat få för sig (och ha styrkan som krävs för) att knuffa ut @hellmix i biltrafiken som straff?

Fenomenet att folk inte kollar ett par inlägg bakåt vad inläggen de svarar på handlar om, innan de skriver, är värt ett separat gnäll...

Är väl kanske lite gnäll från min sida, men ibland tycker jag fan att det borde hända. Cyklister i den här stan är fanimej helt jävla pantade och borde plockas ner på jorden..

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheFlyingFin:

Varför i hela fridens namn är det så otroligt stor skillnad på mjölksmak mejerier emellan?

Var av nödens tvungen att köpa mjölk från mejeriet satamaito häromdagen, och fy fan va det smakade piss.

Du köpte kanske en mjölk som håller i en evighet utan att kylas, de brukar smaka skit