Permalänk
Medlem

Återställa sms

Har en Oneplus 7t pro som jag precis falshat in en custom rom på. Innan jag gjorde detta så backade jag upp mina sms med en app. Vet inte vad jag gjorde, men jag kan inte hitta backupfilerna jag backade upp till min dator, så jag kan inte återställa.

Alla sms finns syncat hos Goggle, men man kan bara återställa sms därifrån om man har en Pixel-telefon (enligt Googles själva). Googlade runt lite och hittat att det finns en del program som man kan återställa sina sms med även om man inte har en pixel-telefon. Tyvärr litar jag inte på att dessa program inte är något fuffens med eller om de ens funkar. De lär ju behöva åtkomst till mitt Google-konto och det är inget jag vill ge om jag inte kan lita på programmet.

Någon som har någon lösning så jag kan återfå mina sms?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Nu vet jag ju inte hur din custom rom funkar men mina sms blev då återställda när jag loggade in på googles konto och använde androidfunktionen för att återställa. Har ju dock nästan en pixeltelefon (Motorola).
Jag hade ställt min fråga i Swedroid;s forum, där är det många fenor på just custom rom.

Permalänk
Medlem

Jo jag ställde frågan där med när jag inte fick svar här. Det hela har löst sig efter jag gjorde en factory reset. Denna gången fick jag upp fråga om jag ville återställa backup från Google och fick då tillbaka mina sms.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable