Intel lanserar Core i9-13900KS – först ut på 6,0 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neldor:

Du har inte redogjort hur du byter M.2.

<Uppladdad bildlänk>

Så ser det ut hos mig, har röd ring där en M2 sitter. Hur menar du att man skall kunna byta den?

Beror ju på vilken luft kylare man har på min dark rock pro 4 så är det inga problem att får ut mvme disken dock så måste man ta bort ena fläkten för kunna få ut ram minerna.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Borde man inte kunna köra en luftkylare som ’heatplate’ till en vanlig vatten-loop? Heatpipes borde vara minst lika snabba som direkt vatten, effektiva ytan mot processorn blir ENORM, och så vidare…

Bara göra en låda runt typ en Hyper212 eller D15 och köra slangarna till en radiator

Permalänk
Skrivet av Nozomi:

Jag skrev 95 för att det är i 210w på en CPU som är övervoltad av moderkortet.
En CPU som kan ta en bra bit under 1.2v i stock (5.1/3.9) all core load. Drar 1.35v för mig pga brädan

En bra källa vore ju samtliga som säljer AIOs och inte bara Asatek. Men de lär ju knappast gå ut med riktiga siffror om ingen större aktör eller profil skulle upplysa om det. Har Gigabyte kommit ut med några siffror sedan Jesus gjort videos om deras nätagg?

"I princip allt du påstått har blivit brutalt slaktat här i tråden, så vart vill du komma? Vad vill du uppnå?"
Som t.ex? Bara dina asatek siffror? För något annat har du inte "slaktat"

Två av dina polare kallade mig idiot för att de har svårt att läsa det man skriver.
Den ena gjorde det när jag talade om M2 kylfläns och inte CPUn som de trodde.
Och den ena kunde inte ens se att jag pratade om en annan bild, trots att jag skrev: ozzeds bild. Väldigt tydligt i inlägget.
Allt ni gör är att idiotförklara folk eller komma med något form av personangrepp helt oprovocerat. För att de själva inte kan läsa ordentligt eller följa med i tråden.

"Konsensus i tråden verkar vara att en AIO håller 5-10 år"
Så vart 5-10 år behöver man lägga ut ytterligare ca upp till 2000 kr. Pengar som kunde gå till Grafikkort om man redan har en bra luftkylare.

"Angående städningen så är det klart att det blir damm i chassit. Det städar jag också ur, blåser rent grafikkortet etc men jag behöver inte ta loss något, och det blir inga trånga utrymmen att komma åt. Även med borttagna fläktar så är det ju rätt trångt att komma åt de mittersta flänsarna på en D-15. Och det kan vara bra att veta att det där feta mikroskopiska dammet är en väldigt bra isolator så försök ändå få bort det om du kan. Det kan göra stor skillnad. "

Nu drar du verkligen hårt i nattmössan, såpass att den täcker dina ögon. Så för din skull så drog jag en snabbis med tryckluft i datorn och körde cinebench R23. Samma temperaturer som innan efter ~18 passes Multicore, 1.35v ~85c i snitt med ~77c på en kärna. Vilken skillnad det blev

Så du behöver faktiskt blåsa rent i hela datorn ändå. Då försvann ju det argumentet från dig att AIO är bättre på den fronten, att du inte behöver blåsa rent i datorn för att "allt damm fastnar i fronten".

Svårt att komma åt mittersna kylflänsar? Hur då? Du vet att tryckluft har ett böjbart sugrör?
Om man kan blåsa rent en kylfläns med bara lungorna så lär tryckluften göra ett ännu bättre jobb, visst?
Ni beter er även som att ta bort en fläkt är en svår och tidskrävande grej. Tar inte mer än 5 sekunder. Tar säkert lika lång tid att blåsa igenom en hel dator med luft som det gör en dator med AIO. Glöm inte bort att samtliga fläktar i chassit ska blåsas rena också. Och det gör man ju egentligen bäst om man plockar bort de helt. Här kommer du helt plötsligt ihåg att tryckluft har ett böjbart rör så man kommer åt allt Som jag nämnde nyss.

Jag har aldrig kallat dig idiot. Jag har förklarat för dig att ingen har kallat dig idiot. Men uppenbarligen så kan du inte läsa.
Jag är inte Ozzed:s vän. Jag sympatiserar med hen då hen har bra argument och inte hittar på saker.
Jag har kallat dig lögnare. Vilket du gör uppenbart i det jag citerat ovan.
Du får gärna citera det ställe där jag kallat dig idiot. 😊🤙

Visa signatur

NZXT H710i Elit
Intel I7 12700K
32GB Team Group T-Force Xtreem ARGB White 4000MHz
ASUS ROG Strix 2080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Borde man inte kunna köra en luftkylare som ’heatplate’ till en vanlig vatten-loop? Heatpipes borde vara minst lika snabba som direkt vatten, effektiva ytan mot processorn blir ENORM, och så vidare…

Bara göra en låda runt typ en Hyper212 eller D15 och köra slangarna till en radiator

låter intressant 🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Min Ryzen 5 5600x med pbo på toppar på ca 65c vid 4,85ghz i full load med min be quiet dark rock pro 4 så luft kylare räcker gott och väll för dom flesta fortfarande i allfall om till mesta dels bara spelar på datorn.

ja den kylaren är grym, haft d15 sen körde jag dark rock pro 4 länge efter, men endast vatten nu i alla datorerna. jo men hoppa till senaste gen av amd/intel så blir jobbigt, bytte dark rock pro 4 mot vatten när den inte klarade av å kyla 5950x, provade den även på 12900ks som jag hade innan jag skaffade 13900ks men de gick inte heller.
så om senaste gen bland dom i övre segmentet inte kan kylas med den nu hur ska den då klara en cpu som kommer om 5-10år?
säger inte att kylaren är dålig då det är den bästa luftkylaren jag haft 👌🙂 men klarar inte topp cpuerna tyvärr :/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Neroth:

Tycker du detta är klassledande?

Några procent bättre prestanda i vissa applikationer, mot en smått sinnesjuk effektförbrukning och temperaturer som ligger spikade mot TJMAX även med en 420 mm radiator? Den slår ju inte ens Ryzen i alla tester, och drar nästan jämnt skägg i de tester den vinner. Bara det att den har typ 50% högre effektuttag.

Nej du, det här må vara hacket bättre än Bulldozer, men fortfarande en fantastiskt dålig produkt och framförallt enormt dyr produkt för vad man får.

Intel har inte varit klassledande sedan Zen 1. Enda anledningen till att de klarat att hålla sig kvar så länge är att de hade ett så stort försprång till att börja med. Men de har inte skapat något direkt nydanande eller revolutionerande på lääänge.

Vilket är extremt tråkigt. Det behövs mer än en aktör. Utan konkurrens så går det som med Nvidia och deras vansinniga prisupptrappningar varje generation.

AMD kommer att göra detsamma om de blir ensamma på tronen på processorsidan, det är jag övertygad om.

Visa signatur

NZXT H710i Elit
Intel I7 12700K
32GB Team Group T-Force Xtreem ARGB White 4000MHz
ASUS ROG Strix 2080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Beror ju på vilken luft kylare man har på min dark rock pro 4 så är det inga problem att får ut mvme disken dock så måste man ta bort ena fläkten för kunna få ut ram minerna.

Det är Nuctua NH-D15 som diskuteras. (jag har iofs black modellen).

Skrivet av Alfons183:

Jag har aldrig kallat dig idiot. Jag har förklarat för dig att ingen har kallat dig idiot. Men uppenbarligen så kan du inte läsa.
Jag är inte Ozzed:s vän. Jag sympatiserar med hen då hen har bra argument och inte hittar på saker.
Jag har kallat dig lögnare. Vilket du gör uppenbart i det jag citerat ovan.
Du får gärna citera det ställe där jag kallat dig idiot. 😊🤙

Det är jag som har. Han citerade flera personer i ett inlägg. Jag är inte heller Ozzeds vän men han får slås i motvind när folk tror att CPUn till AIO går sönder när pumpen dör. Vet inte riktigt varifrån sådana här "rykten" kommer ifrån.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neldor:

men han får slås i motvind när folk tror att CPUn till AIO går sönder när pumpen dör. Vet inte riktigt varifrån sådana här "rykten" kommer ifrån.

Var i helskotta har jag sagt att CPUn går sönder om en AIO går sönder? Snacka om att ni är mytomaner som lever på att hitta på saker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Hur kan det vara en "bra källa" om du ändå tror att de inte kommer vara ärliga? Tack för att du återigen bevisar att du inte tror på statistik. Eller såhär: Varför skall jag bemöda mig att leta fram siffror som du ändå kommer säga att du inte ger något för?

Vem har "slaktat" "mina" Asetek-siffror? Jag har inte sett någon som sagt att de är felaktiga och sedan presenterat en pålitlig källa som motbevisar min källa.

Jag kan väl knappst ta ansvar för vad andra skriver? Jag har ingen relation till någon av de andra som skriver i tråden. Jag uppskattar såklart när folk håller med mig för då visar de tydligt att de är intelligenta människor och jag gillar sådanna, men det betyder inte att vi är "polare" för det. Jag har inte godkänt och tycker inte det är befogat att kalla dig för "idiot" bara för att du har fel Så skyll inte på mig för vad andra skriver.

Ska vi leka den leken så sa en av dina "polare" att en AIO inte heller kommer klara att kyla en 13900KS, vilket är ett felaktigt och rent lögnaktigt uttalande, men det var inte du som skrev det så det ska ju inte du behöva ställas till svars för. Eller hur? Du är ju smartare än så och vet mycket väl att snackar vi värmelaster norr om 200W så är AIO mer eller mindre ett krav, och 13900KS verkar ju bli en brutalt strömtörstig historia. En luftkylare har inte en suck.

Ja, rimligen behöver man ju en kylare och går den sönder så får man köpa en ny. Det beror ju på vad man prioriterar. En luftkylare har lägre "total cost of ownership", men gillar man tyst drift och så låga temperaturer samtidigt så har man roligare så länge AIO'n funkar. Det beror på vad man prioriterar

Var har jag skrivit att allt damm samlas i fronten när man hr AIO? Det har jag aldrig påstått. Så antingen hittar du på eller så har du sämst läsförståelse.

Och angående det övriga... Kör du på riktigt tryckluft och sedan gnäller om att man får köpa ny kylare med AIO?

Jag har Compucleaner Xpert pro. Har du inen aning om vad det är så tänk typ "hårfön med smalare munstycke och 550W effekt. Då behöver man inte köpa nya burkar hela tiden och kan blåsa på samma ställe i en halv evighet. Tryckluf funkar ju bara i korta stötar innan man måste pausa och man kan inte hålla burken hur som helst, och det kostar pengar med nya burkar hela tiden. Så kan verkligen rekommendera det eller typ vilken annan "electric air duster" som helst.

Och hur odta man måste göra rent datorn varierar också. Vi har två katter, två frigående kaniner och en tvååring hemma så det blir fort dammigt, Men har man inte husdjur eller barn så kan det såklart gå längre tod innan man behöver städa, och eftersom jag tillhör kategorin "ofta" så vill jag ha det så smidigt som möjligt, och självklart gör jag rent hela datorn varje gång. Annars vore det halvhjärtat.

Vart skrev jag att någon slaktat dina Asatek siffror? Ärligt, har ni svårt att läsa? För ni läser sådant som inte har skrivits någonstans. Du, Neldor och Alfons alla tre. Tryckluft kostar ca 90 kr och räcker till många renblåsningar i datorn. Är du dammallergiker så förstår jag dig om du hade haft köpt riktigt många och ofta. Men en burk för ca 90 kr räcker riktigt länge.

I vilken typ av last klarar en AIO av en 13900KS som ligger på runt 300w säkerligen? Och hur länge då?
En luftkylare klarar också av det, beror helt enkelt på typ av last och hur länge. Vet väl du också.

Du påstod att om man har en luftkylare måste man in i chassit och pilla. Medans med en AIO är det bara damma av filtret på chassit. Du sa det, inte jag. Och ska man ändå in och damma av i chassit så tar man ju allt samtidigt.

Har haft många katter och aldrig haft besvär med extra damm någonsin. Och ju oftare man dammsuger och torkar av saker så går det längre tid innan man behöver göra något i datorn. Du kan säkert gå över ett år utan att få negativ kylprestanda oavsett AIO eller Luft. Förutsatt att du tar hand om filtrena på chassit.

Din Compucleaner ser helt värdelös ut för mindre saker eller saker i vinklar. Då det inte går att böja munstycket?

Förövrigt om man har en AIO på 360 i toppen. Kommer man åt CPU ström? Kommer man åt fan headers? Eller måste man skruva loss en eller två fläktar från rad?

Permalänk
Medlem

kanske ska ta och tagga ner stämningen lite allihopa 🙂👍 kan vi fortsätta diskutera på en trevlig och mysig nivå

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alfons183:

Jag har aldrig kallat dig idiot. Jag har förklarat för dig att ingen har kallat dig idiot. Men uppenbarligen så kan du inte läsa.
Jag är inte Ozzed:s vän. Jag sympatiserar med hen då hen har bra argument och inte hittar på saker.
Jag har kallat dig lögnare. Vilket du gör uppenbart i det jag citerat ovan.
Du får gärna citera det ställe där jag kallat dig idiot. 😊🤙

Snarare indirekt: #19890995
Sedan pudlar du för att du inte läser ordentligt: #19891015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Vart skrev jag att någon slaktat dina Asatek siffror? Ärligt, har ni svårt att läsa? För ni läser sådant som inte har skrivits någonstans. Du, Neldor och Alfons alla tre. Tryckluft kostar ca 90 kr och räcker till många renblåsningar i datorn. Är du dammallergiker så förstår jag dig om du hade haft köpt riktigt många och ofta. Men en burk för ca 90 kr räcker riktigt länge.

I vilken typ av last klarar en AIO av en 13900KS som ligger på runt 300w säkerligen? Och hur länge då?
En luftkylare klarar också av det, beror helt enkelt på typ av last och hur länge. Vet väl du också.

Du påstod att om man har en luftkylare måste man in i chassit och pilla. Medans med en AIO är det bara damma av filtret på chassit. Du sa det, inte jag. Och ska man ändå in och damma av i chassit så tar man ju allt samtidigt.

Har haft många katter och aldrig haft besvär med extra damm någonsin. Och ju oftare man dammsuger och torkar av saker så går det längre tid innan man behöver göra något i datorn. Du kan säkert gå över ett år utan att få negativ kylprestanda oavsett AIO eller Luft. Förutsatt att du tar hand om filtrena på chassit.

Din Compucleaner ser helt värdelös ut för mindre saker eller saker i vinklar. Då det inte går att böja munstycket?

ska inte dammsuga datorn pga esd :/ men även aio behöver blåsas rent med tryckluft samma som luftkylare 👍🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Göteborgaren:

ska inte dammsuga datorn pga esd :/ men även aio behöver blåsas rent med tryckluft samma som luftkylare 👍🙂

Har inte sagt att man dammsuger datorn. Man dammsuger i hemmet.

Permalänk
Skrivet av Neldor:

Det är Nuctua NH-D15 som diskuteras. (jag har iofs black modellen).

Det är jag som har. Han citerade flera personer i ett inlägg. Jag är inte heller Ozzeds vän men han får slås i motvind när folk tror att CPUn till AIO går sönder när pumpen dör. Vet inte riktigt varifrån sådana här "rykten" kommer ifrån.

Hen hade med mig där också för att jag missförstått vilken av de bilder hen menade på.
Ozzed la ut en bild på sin egen burk med vattenkylningen i fronten och sen en annan bild med en D15 i ett jävligt tight chassi.
Jag missförstod vilken hen menade och bad om ursäkt för missförståndet.
Men uppenbarligen så var det såååå hemskt gjort av mig att hen känner att hen måste påpeka att jag gjort fel igen. Vilket jag gjorde! 😊🤙

Men kallat någon idiot har jag verkligen inte gjort. Däremot har jag sagt att människor är dumma i huvudet! Å det är dom! Totalt intelligensbefriade

Det är tråkigt att vi inte ska kunna prata hårdvara utan att känslor ska blandas in. 😔

Visa signatur

NZXT H710i Elit
Intel I7 12700K
32GB Team Group T-Force Xtreem ARGB White 4000MHz
ASUS ROG Strix 2080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

ja den kylaren är grym, haft d15 sen körde jag dark rock pro 4 länge efter, men endast vatten nu i alla datorerna. jo men hoppa till senaste gen av amd/intel så blir jobbigt, bytte dark rock pro 4 mot vatten när den inte klarade av å kyla 5950x, provade den även på 12900ks som jag hade innan jag skaffade 13900ks men de gick inte heller.
så om senaste gen bland dom i övre segmentet inte kan kylas med den nu hur ska den då klara en cpu som kommer om 5-10år?
säger inte att kylaren är dålig då det är den bästa luftkylaren jag haft 👌🙂 men klarar inte topp cpuerna tyvärr :/

Ja kan ju bli problem om man kör med cpur från topp segmentet eftersom att ström förbrukningen inte brukar spela lika mycket roll i dom segmentet eftersom att bäst prestanda är viktigast. Men de flesta som endast spelar köper ju R5a eller I5a och dom går ju att kyla hur bra som helst med luft kylare eftersom att dom bara brukar ha TDP på 65W och drar som max runt 90w i full load.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Har inte sagt att man dammsuger datorn. Man dammsuger i hemmet.

sant jag som läste fel. men iaf så kan man få esd skador av dammsugare så alla vet. och snälla tagga ner alla så dålig stämmning nu och då kommer det inte tillföras något vettigt i denna diskussionen

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Nozomi:

Snarare indirekt: #19890995
Sedan pudlar du för att du inte läser ordentligt: #19891015

Där kallar jag dig inte för idiot!
På den andra så tog jag fel på bild.
Jag har ingenstans kallat dig för idiot.
Men lögnare är du på alla sätt.

Visa signatur

NZXT H710i Elit
Intel I7 12700K
32GB Team Group T-Force Xtreem ARGB White 4000MHz
ASUS ROG Strix 2080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Ja kan ju bli problem om man kör med cpur från topp segmentet eftersom att ström förbrukningen inte brukar spela lika mycket roll i dom segmentet eftersom att bäst prestanda är viktigast. Men de flesta som endast spelar köper ju R5a eller I5a och dom går ju att kyla hur bra som helst med luft kylare eftersom att dom bara brukar ha TDP på 65W och drar som max runt 90w i full load.

ja då fungerar det utmärkt 🙂👌 jag pratar om toppmodellerna på båda sidorna 🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Vart skrev jag att någon slaktat dina Asatek siffror? Ärligt, har ni svårt att läsa? För ni läser sådant som inte har skrivits någonstans. Du, Neldor och Alfons alla tre. Tryckluft kostar ca 90 kr och räcker till många renblåsningar i datorn. Är du dammallergiker så förstår jag dig om du hade haft köpt riktigt många och ofta. Men en burk för ca 90 kr räcker riktigt länge.

I vilken typ av last klarar en AIO av en 13900KS som ligger på runt 300w säkerligen? Och hur länge då?
En luftkylare klarar också av det, beror helt enkelt på typ av last och hur länge. Vet väl du också.

Du påstod att om man har en luftkylare måste man in i chassit och pilla. Medans med en AIO är det bara damma av filtret på chassit. Du sa det, inte jag. Och ska man ändå in och damma av i chassit så tar man ju allt samtidigt.

Har haft många katter och aldrig haft besvär med extra damm någonsin. Och ju oftare man dammsuger och torkar av saker så går det längre tid innan man behöver göra något i datorn. Du kan säkert gå över ett år utan att få negativ kylprestanda oavsett AIO eller Luft. Förutsatt att du tar hand om filtrena på chassit.

Din Compucleaner ser helt värdelös ut för mindre saker eller saker i vinklar. Då det inte går att böja munstycket?

Förövrigt om man har en AIO på 360 i toppen. Kommer man åt CPU ström? Kommer man åt fan headers? Eller måste man skruva loss en eller två fläktar från rad?

beror ju på chassit såklart men jag kommer åt ström cpu_fan pump_fan och allt utan problem behöver inte skruva bort något alls från aion iaf 🙂👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alfons183:

Där kallar jag dig inte för idiot!
På den andra så tog jag fel på bild.
Jag har ingenstans kallat dig för idiot.
Men lögnare är du på alla sätt.

Vad har jag ljugit om?
Du idiotförklarar mig i det inlägget. Därav indirekt. Läs om inlägget ett par gånger, hur är den generella attityden? Du skriver som om jag vore 5 år och sedan påstår du att jag slåss mot väderkvarnar. Vilket alltihopa tillsammans är en idiotförklaring.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Göteborgaren:

beror ju på chassit såklart men jag kommer åt ström cpu_fan pump_fan och allt utan problem behöver inte skruva bort något alls från aion iaf 🙂👍

Har du en bild så man kan se CPU Power? För klämfästet man ska trycka inåt är ju uppåt.

I ett typiskt modernt Midi chassi så ser det typ ut såhär när man har en 240-360 AIO i toppen.

Inväntar kommentar om att personen i fråga hos kitguru kan flytta AIOn till höger

Dold text
Permalänk
Skrivet av Nozomi:

Vad har jag ljugit om?
Du idiotförklarar mig i det inlägget. Därav indirekt. Läs om inlägget ett par gånger, hur är den generella attityden? Du skriver som om jag vore 5 år och sedan påstår du att jag slåss mot väderkvarnar. Vilket alltihopa tillsammans är en idiotförklaring.

Vad du personligen läser in i ett meddelande kan inte jag stå till svars för. Det är din subjektiva upplevelse av vad jag skrivit.
Du är en väldigt otrevlig individ. Det är vad jag läser in i dina meddelanden. Du har kallat mig saker rakt ut. Jag har inga problem med det.

Jag har heller inga problem med att erkänna att jag skrivit fel eller haft fel i vissa avseenden.
Men enligt dig är det att ”pudla”. 😂
Det är inget fel med att erkänna att man sagt något fel eller skrivit något fel. Det är mänskligt att fela.

Den generella attityden som jag har mot dig har du själv förtjänat. Att jag sen jämför dig med Don Quijote är inte en idiotförklaring. Om du inte förstår referensen så kan inte jag rå för det.

Vad du ljuger om går att läsa i konversationen.

Jag kan inte rå för att du inte förstår saker. Det i sig blir kanske en idiotförklaring, men det är inte mitt fel att du inte förstår. 🤙

Visa signatur

NZXT H710i Elit
Intel I7 12700K
32GB Team Group T-Force Xtreem ARGB White 4000MHz
ASUS ROG Strix 2080 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alfons183:

Du är en väldigt otrevlig individ. Det är vad jag läser in i dina meddelanden. Du har kallat mig saker rakt ut. Jag har inga problem med det.

Som tex? Du får gärna komma med något för jag drog en Ctrl+F på de senaste 3 sidorna och hittar ingenting i svar till dig iallafall.

Skrivet av Alfons183:

Vad du ljuger om går att läsa i konversationen.

Återigen så är det oerhört svårt att ens komma med ett exempel.

Permalänk
Skrivet av Nozomi:

Som tex? Du får gärna komma med något för jag drog en Ctrl+F på de senaste 3 sidorna och hittar ingenting i svar till dig iallafall.

Återigen så är det oerhört svårt att ens komma med ett exempel.

Bara att följa dessa citat bakåt så kommer du finna det du söker! 🤙

Visa signatur

NZXT H710i Elit
Intel I7 12700K
32GB Team Group T-Force Xtreem ARGB White 4000MHz
ASUS ROG Strix 2080 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alfons183:

Bara att följa dessa citat bakåt så kommer du finna det du söker! 🤙

Ok hittade inget annat än att jag sagt att ni har högt blodtryck eller har svårt att läsa. Vilket säkert du kan hålla med om då du läste fel Gäller ju även Noldor.

Permalänk
Medlem

Blir uppgradering nu från 12900KS.

Bild på nuvarande 12900KS och Unify-X, en helt ljuvlig kombo. Helt fritt från RGB. Synd att Z790 Apex är vit PCB.

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Skrivet av dbxxx:

Blir uppgradering nu från 12900KS.
https://i.imgur.com/vydtj3u.jpeg

https://i.imgur.com/bvdaAcH.jpg
Bild på nuvarande 12900KS och Unify-X, en helt ljuvlig kombo. Helt fritt från RGB. Synd att Z790 Apex är vit PCB.

Jävligt snygg setup! 😍

Dock gillar jag det vita Apex kortet!
Men ibland tycker man att de kunde göra ett vitt å ett svart av Apex… Eller jag vill ha ett vitt å ett svart av alla Asus kort! Man vill ju ha valmöjligheter liksom! 😂

Visa signatur

NZXT H710i Elit
Intel I7 12700K
32GB Team Group T-Force Xtreem ARGB White 4000MHz
ASUS ROG Strix 2080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfons183:

Jävligt snygg setup! 😍

Dock gillar jag det vita Apex kortet!
Men ibland tycker man att de kunde göra ett vitt å ett svart av Apex… Eller jag vill ha ett vitt å ett svart av alla Asus kort! Man vill ju ha valmöjligheter liksom! 😂

Tack!

Apex är så nichad som den är redan tyvärr. Vet en som moddat över Z690 Apex heatsinks på Z790 Apex, dom delarna passar rakt över. Hade ett Z690 Apex innan Unify-X.

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Skrivet av dbxxx:

Tack!

Apex är så nichad som den är redan tyvärr. Vet en som moddat över Z690 Apex heatsinks på Z790 Apex, dom delarna passar rakt över. Hade ett Z690 Apex innan Unify-X.

https://i.imgur.com/hF3HdZz.jpg

Ja jävlar ja va snyggt det där va… 😍
Tycker ju Unify-X är ett snyggt kort det med.
Men Asus är liiiiiite vassare.

Asus har gjort de snyggaste korten sedan Core 2 generationerna.
Har ett XFX kort från den tiden som är jävligt snyggt!
Men jag tycker Asus gör det snyggaste oavsett vad…

Visa signatur

NZXT H710i Elit
Intel I7 12700K
32GB Team Group T-Force Xtreem ARGB White 4000MHz
ASUS ROG Strix 2080 Ti

Permalänk
Skrivet av dbxxx:

Tack!

Apex är så nichad som den är redan tyvärr. Vet en som moddat över Z690 Apex heatsinks på Z790 Apex, dom delarna passar rakt över. Hade ett Z690 Apex innan Unify-X.

https://i.imgur.com/hF3HdZz.jpg

Är den där DIMM M.2:an en bra lösning förresten?
Snygg är den absolut!
Men det känns som att dom kör lite overkill med M.2 platser..?
Nu minns jag inte hur många M.2 platser det finns på MoBo:t dock… 🤔

Visa signatur

NZXT H710i Elit
Intel I7 12700K
32GB Team Group T-Force Xtreem ARGB White 4000MHz
ASUS ROG Strix 2080 Ti