Liknande airbnb fast bara för bostadsrättsföreningen?

Permalänk
Medlem

Liknande airbnb fast bara för bostadsrättsföreningen?

Hej!

Finns det någon lösning för att boka och betala hyra på en lägenhet fast den är bara tilljänlig för ett begränsat antal användare?

I bostadsrättsföreningen så finns det en övernattningsbostad som de i föreningen kan hyra. Så jag tänkte om det finns någon färdig lösning för hyreskontrakt, bokningskalender och betalningslösning som är färdig? Typ Airbnb fast den är inte tillgänglig för allmänhet utan bara vissa användare.
Förstår att det på något vis kommer att kosta.

Mvh
Anders

Permalänk
Medlem

Jag tänker mig att samma system som vi bokar tvättstuga med bör fungera.
Där kan hyresgästerna logga in med sitt HSB konto eller nfc tag och boka tid. Det system kopplas ju till låsen och bara den som har en bokad tid kan öppna dörren med sin tag. Bör även gå att justera tiderna/dagarna för att anpassa till behoven.
Men systemet stödjer säkert inte betalning och faktureraring.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Det systemet som HSB har ligger det under HSBs domän eller är det något som ni kör lokalt som nyttjar HSB inloggnig etc?

Permalänk
Medlem

Googla på bokningssystem så ser du att många av de som fungerar för tvättstuga också har bokning av lokaler, med möjlighet att ta betalt om det är något som inte ingår.

Permalänk
Medlem

För oss är det via en bokningstavla och sen kommer det på hyresgästens nästa avi med avgifterna. Administreras av HSB men är en simpel tavla.
Min gamla förening hade någon enklare hemsida där jag tror man fick betala med kort. Kördes genom https://boka.se/