Vilken serie såg du senast?

Permalänk

1899 på Netflix. Är inne på avsnitt 5. Dock en liten oroskänsla över att det kommer bli som gamla serien "Lost" som inte mynnade ut i någonting. Tycker om det lugna tempot och att saker får ta tid till skillnad från mycket annat man ser på idag. Även spännande med gammalt och nytt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Snusfri

Nu när Frasier kommit ut på BluRay så har man börjat köra igenom denna underbara serie igen.

Mycket bra bild detta nya släppet.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Wednesday, 2022
Kollade klart den nu, för den hade ju ändå ett mysterie som var rätt engaging, plus att det var bra bakgrundsteve. Dock fortfarande väldigt tonårsanpassat med skådespeleri som till o från var rätt dåligt, konversationer som var allt annat än naturliga där vissa ibland tillomed avbröt mitt i för att gå eller börja prata med nån annan, skitskumt.
Fanns inte heller mycket spänning alls eftersom Wednesday var en redig Mary Sue som redan kan allt o dessutom med ett tjockt plotarmor, så oavsett vilken situation hon var i så fanns det inget tvivel om att det skulle gå bra vilket blev ganska tråkigt just eftersom det inte fanns nån som helst spänning.
Var dessutom mycket som bara hände bara för att det behövde hända just då för gå vidare med storyn vilket kändes rätt onaturligt.
Men som sagt så var ändå själva mysteriet intressant o jag ville ju veta vad som försigick. Wednesday som karaktär var rätt kul också, o Thing var skön han med, men utöver dom två så var dom flesta karaktärer rätt meh. Tim Burton har inte alls samma finese som han hade för 20 år sen. Har han förresten ens gjort nånting som varit bra på riktigt sen typ Corpse Bride?
6.5/10

Permalänk
Medlem

Precis sett klart första(och hittills enda) säsongen av Invasion som föll mig i smaken ordentligt.
Har även sett klart första säsongen av Ted Lasso som var ganska skön och delvis rolig.

Permalänk
Medlem

The English - Western-serie om en kvinna som åker till Amerika för att döda en man. Hon får hälp av en f.d armé-spanare. Bra, grym och välgjord men lite väl romantiserad ibland. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Farsan har i några års tid försökt få mig att kolla på Yellowstone, har nu plöjt snart 3 säsonger på en vecka, och jag har nog aldrig sett en bättre serie.

Det händer helt otroligt mycket, men ändå inte för mycket, något som jag ofta tycker att är fallet i många actionserier.

Hittills ger jag den betyget 9/10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Farsan har i några års tid försökt få mig att kolla på Yellowstone, har nu plöjt snart 3 säsonger på en vecka, och jag har nog aldrig sett en bättre serie.

Det händer helt otroligt mycket, men ändå inte för mycket, något som jag ofta tycker att är fallet i många actionserier.

Hittills ger jag den betyget 9/10.

Sen har du 1883 att kolla på innan 1923 drar igång på söndag, alla handlar om familjen Dutton.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Sen har du 1883 att kolla på innan 1923 drar igång om nån vecka, alla handlar om familjen Dutton.

Visste faktiskt inte det fanns prequel också, tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Har precis plöjt ett par avsnitt av Tulsa King med Sylvester Stallone som gammal gangster precis utsläppt efter 25 år i fängelse, riktigt skön serie, hoppas den fortsätter i samma stil.
https://www.imdb.com/title/tt16358384

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Avstängd

Infestation skräckkomedi från 2009, godkänd underhållning.

Permalänk
Medlem

Patriot.
Mycket bra serie på Amazon.
Om livets framgångar och tillfälligheter.
Oxå om motgångar under det hårda vardagliga slitet som spion.
Väldigt bra musk, t.o.m. T.V.Zant och John Prine.
Mvh.

Permalänk
Avstängd

1923

Bra hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

1923

Bra hittills.

Var hittade du den?

Permalänk
Medlem

The White Lotus. Riktigt bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Var hittade du den?

Sannolikt har hans kompis i USA spelat in den åt honom
Läste imorse att det inte finns svenskt datum än, 1883 låg väl runt en månad efter.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spacedebree:

1899 på Netflix. Är inne på avsnitt 5. Dock en liten oroskänsla över att det kommer bli som gamla serien "Lost" som inte mynnade ut i någonting. Tycker om det lugna tempot och att saker får ta tid till skillnad från mycket annat man ser på idag. Även spännande med gammalt och nytt.

Har kollat tre avsnitt och får samma känsla. En massa mysterier som inte ser ut att leda någonstans och ett segt tempo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svullom:

Har kollat tre avsnitt och får samma känsla. En massa mysterier som inte ser ut att leda någonstans och ett segt tempo.

Jag har sett hela o ja det känns som att mycket är konstigt bara för att vara konstigt, även fast dom ändå reder ut ganska mycket mot slutet. Förstår dock fortfarande inte riktigt vad dom tänkte med att alla ska prata olika språk men ändå förstå varandra. Jag ville köra orginalspråket egentligen, men det var så skumt att jag körde på dubbat sen istället, men inte heller det kändes helt bra så. Märkligt upplägg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurrrra:

Förstår dock fortfarande inte riktigt vad dom tänkte med att alla ska prata olika språk men ändå förstå varandra. Jag ville köra orginalspråket egentligen, men det var så skumt att jag körde på dubbat sen istället, men inte heller det kändes helt bra så. Märkligt upplägg.

Det var ingen som "förstod varandra" när de pratade olika språk, men det fanns folk som pratade fler språk och översatte ibland. Eller så kunde de göra sig förstådda med gester och enstaka ord som var liknande.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

"1899" här också. Skapligt hög produktionskvalitet, men jag kan nog inte ge den mer än 6/10 ändå. "Dark" (i liknande stil) lyfts ofta fram som något fantastiskt, men om jag ska vara ärlig tyckte jag den led lite av samma problem. Det blir lite segt och arty mellan varven helt enkelt, brukar inte ha problem med det. Jag tog mig inte igenom tredje säsongen av Dark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det var ingen som "förstod varandra" när de pratade olika språk, men det fanns folk som pratade fler språk och översatte ibland. Eller så kunde de göra sig förstådda med gester och enstaka ord som var liknande.

Jo dom förstog helt uppenbart varandra, mycket mer än vad dom borde ha gjort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurrrra:

Jo dom förstog helt uppenbart varandra, mycket mer än vad dom borde ha gjort.

Nej det gjorde dem inte. Du får nog se om odubbat

Eller hänvisa till en scen där du tycker att det här hände.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Sannolikt har hans kompis i USA spelat in den åt honom
Läste imorse att det inte finns svenskt datum än, 1883 låg väl runt en månad efter.

Släpptes på Paramount+ Dec 18 så bara kika om man har tillgång till ett konto.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lagerlöf:

Nej det gjorde dem inte.

Det är faktiskt ett flertal gånger under säsongen där personer som talar olika språk (och tidigare inte uppvisat någon förståelse för de andra språken) plötsligt utan hinder kommunicerar precis som om ingen språkbarriär existerade. Generellt dock är det som du säger att de gör sig förstådda med enstaka enkla ord eller gester, vilket också gör att man reagerar då detta mönster så tydligt bryts. Nu skulle jag dock säga att det hela ganska enkelt kan förklaras om man funderar igenom vad upplägget innebär.

Hursom, gällande 1899 har gänget som ligger bakom sagt att de har material nog för att göra tre säsonger, där de (eventuellt) kommande kommer vara mer komplicerade än den första för att sedan knytas ihop i den tredje. Jag tycker gott man kan vänta tills alla tre släppts innan man kikar på den då det som redan kommenterats både kan bära eller brista, och det därtill givetvis finns en risk att serien inte slutförs. Upplägget känns bra och är ärligt talat inte särskilt svårt att förstå, men det här är avsett att vara första delen av tre så man kan inte på ett vettigt sätt bedöma helheten än.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Släpptes på Paramount+ Dec 18 så bara kika om man har tillgång till ett konto.

Inte i Sverige.
Kanske går med VPN.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Paradise PD

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

The Imperfects
Netflix

När man inte kan bestämma sig för vad man vill ha med och slänger in; superkrafter, genmodifiering, galna vetenskapsmän, hemliga sällskap, hemliga organisationer och kryddar med klassisk "tonårsdrama"... så får man The Imperfects.

Det blir minst sagt rörigt, avsaknad av all form av djup, karaktärer som endast visar överdriven emotionell respons när något rör dem själva... men där mord, slita folk i stycken etc mer blir ett komiskt inslag i deras liv utan reflektion

Rekommenderar ingen att se denna och det förvånade mig inte att den fick en "cancel".

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Barbarer s02
Bra mycket bättre än vikings.
https://www.imdb.com/title/tt9184986/?ref_=nv_sr_srsg_1

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

The Recruit - Netflix. Njae.. 5/5 skulle jag säga. Lågt produktionsvärde, vissa scener är gjorde med uppenbar greenscreen exempelvis. Synd för den har absolut potential. Gillar att dom kör så mycket på hur vassa armbågar det är på CIA och att man inte kan lite på någon.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Har precis plöjt ett par avsnitt av Tulsa King med Sylvester Stallone som gammal gangster precis utsläppt efter 25 år i fängelse, riktigt skön serie, hoppas den fortsätter i samma stil.
https://www.imdb.com/title/tt16358384

Sett 6 avsnitt nu, blir bara bättre (8,4/10 på imdb), dessutom är det nu klart att det blir en andra säsong.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Vikings: Valhalla
(Netflix)

Hade faktiskt sett fram mot denna, då jag tänkte mig att den skulle fortsätta på samma spår som originalet som jag tycker var riktigt bra så länge History Channel var inblandade. Man blandade lite historiska händelser med alla de myter som fanns runt Ragnar och hans söner.

Detta var dock något helt annat, de har tagit namn under en 200-års period och slängt ihop dem under 1100-talet där man även passade på att göra Jarl Haakon till en afrikansk kvinna. Ser man detta som en ren "fantasy-serie" utan någon som helst koppling till de namn och händelser de gjorde historiskt går det väl an, men kan definitivt ge en liten varning att inte ens försöka tro att dessa historiska namn har någon relevans till vad de tillskrivs historiskt, eller ens rätt tidsepoker.

För mig blev det mer ett irritationsmoment.

Får se hur mycket mera Netflix kan förstöra historien när säsong 2 startar 12 januari.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.