Permalänk
Medlem

Bord/Väggfäste för 38" Skärm

Någon som har några rekommendationer?
Endast för 1st Skärm
En Dell AW38 som väger 8kg.

Vill inte att fästet ska börja "hänga" efter en vecka för att skärmen är för tung.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Vad har du för budget? Ergotron har stabila fästen, bland annat denna. Prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av towhatend:

Vad har du för budget? Ergotron har stabila fästen, bland annat denna. Prisjakt.

Hade kanske tänkt mig lite slimmare fäste.
Budget oklart. Helst Max 1000kr men beror på vad man får

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag kör denna för min LG C2 42" (~9kg) och har inte haft något problem alls efter cirka 3 månader. Verkar dock vara vanligt att den är slut hos Maxgaming vilket även är nu såklart.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Avstängd

Behöver du inte gasupphängning med justeringsmöjligheterna det innebär så finns det en hel del bordsstativ på Amazon med bra betyg för sådär 250-400 kronor. En del påminner mer om ett väggstativ men med en bas och en stolpe där "skenan" sitter istället för fastskruvad i väggen, de bättre har vrid på basen och lite tilt och sånt på fästet (enligt många recensioner kan det vara värt att hitta ett som inte har en bas gjord av glas då de har en tendens att splittras), andra (ofta billigare) är bara två tunna ben som sätts fast i skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Jag kör denna för min LG C2 42" (~9kg) och har inte haft något problem alls efter cirka 3 månader. Verkar dock vara vanligt att den är slut hos Maxgaming vilket även är nu såklart.

Den såg bra ut. Men vet du om den går att vinkla in mot väggen? Jag kommer bara ha ett skrivbord som är 63cm djupt så skärmen måste vara så nästan direkt mot väggen

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag har egentligen inte behov av att vrida eller tilta skärmen.
Är den helt rak så är det bra.
Denna såg intressant ut tbh
https://www.dustinhome.se/product/5011052743/fixed-ultra-thin...

Men osäker på om den plattan passar skärmen. 100x100 hålen finns där men plattan är 200x200

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Den såg bra ut. Men vet du om den går att vinkla in mot väggen? Jag kommer bara ha ett skrivbord som är 63cm djupt så skärmen måste vara så nästan direkt mot väggen

Från vad jag kommer ihåg när jag satte upp den så ska det gå. Har för mig det var ett 180° lås som jag satte igång så ska gå att köra 360°.

Snabb googling på artikelnummer gav denna videon som är med samma arm och det var som jag kom ihåg.

Om du inte ska justera höjd och vinkel då borde det nog vara en bättre idé att montera direkt på väggen för det blir snyggare

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650