Permalänk
Medlem

Får inte igång IPTV

För att först klargöra jag är en riktig rookie på det här. Jag har Telia idag och försöker få igång iptv som jag har förstått det så är det (dns?) dem blockerar så det inte funkar. Vad behöver jag göra? (Förklara gärna så en trög person fattar) tack!

Rubrik förtydligad från "Hjälp en bror" /Vzano, Mod
Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@Alfreds: Välkommen till forumet. jag har förtydligat din rubrik, säga vad du behöver hjälp med så har du större chans att få hjälp än att säga att du behöver hjälp.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Om dom blockerar via DNS så bör du få igång det genom att byta DNS i routern.
Här är en lista på några.

Google 8.8.8.8 8.8.4.4
Control D 76.76.2.0 76.76.10.0
Quad9 9.9.9.9 149.112.112.112
OpenDNS Home 208.67.222.222 208.67.220.220
Cloudflare 1.1.1.1 1.0.0.1
CleanBrowsing 185.228.168.9 185.228.169.9
Alternate DNS 76.76.19.19 76.223.122.150
AdGuard DNS 94.140.14.14 94.140.15.15

Permalänk
Medlem

Är det IPTV du menar så är det ej tillåtet att använda. Därför blockerar telia detta.
Är det Bredbands TV från telia så ring deras support. Men att ha pirat TV är ej tillåtet

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Är det IPTV du menar så är det ej tillåtet att använda. Därför blockerar telia detta.
Är det Bredbands TV från telia så ring deras support. Men att ha pirat TV är ej tillåtet

IPTV som teknik är inte olagligt att använda.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Alfreds:

För att först klargöra jag är en riktig rookie på det här. Jag har Telia idag och försöker få igång iptv som jag har förstått det så är det (dns?) dem blockerar så det inte funkar. Vad behöver jag göra? (Förklara gärna så en trög person fattar) tack!

Jag hänger inte med. Är det Telias tv-tjänst du inte får igång?
Vem är leverantör av tjänsten du vill ha hjälp med?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av guvvan:

IPTV som teknik är inte olagligt att använda.

Nu menar jag inte tekniken utan användandet av IPTV kanaler
IPTV-kanaler är inte lagligt, vilket många på senare till har fått känna av. Europeiska och Amerikanska poliser, har på senare tid verkligen slagit ned mot branschen. Både försäljare och köpare åker dit. Det skall sägas att detta är en extrem gråzon, lite som nedladdning var en gång i tiden. Ska du köra ändå se till att du är bakom en VPN

Sverige IPTV

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Nu menar jag inte tekniken utan användandet av IPTV kanaler
IPTV-kanaler är inte lagligt, vilket många på senare till har fått känna av. Europeiska och Amerikanska poliser, har på senare tid verkligen slagit ned mot branschen. Både försäljare och köpare åker dit. Det skall sägas att detta är en extrem gråzon, lite som nedladdning var en gång i tiden. Ska du köra ändå se till att du är bakom en VPN

Sverige IPTV

ja, men vi kan inte ta för givet att han ska använda det för olaglig streaming, finns lagliga IPTV-kanaler.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fermia:

Nu menar jag inte tekniken utan användandet av IPTV kanaler
IPTV-kanaler är inte lagligt, vilket många på senare till har fått känna av. Europeiska och Amerikanska poliser, har på senare tid verkligen slagit ned mot branschen. Både försäljare och köpare åker dit. Det skall sägas att detta är en extrem gråzon, lite som nedladdning var en gång i tiden. Ska du köra ändå se till att du är bakom en VPN

Sverige IPTV

Det där är ju bara gallimatias, det enda intressanta är om den som sänder har betalat för rättigheterna att göra det, om kanalerna sen skickas över IPTV eller på något annat sätt har ingen betydelse alls för om det är lagligt eller inte.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Nu menar jag inte tekniken utan användandet av IPTV kanaler
IPTV-kanaler är inte lagligt, vilket många på senare till har fått känna av. Europeiska och Amerikanska poliser, har på senare tid verkligen slagit ned mot branschen. Både försäljare och köpare åker dit. Det skall sägas att detta är en extrem gråzon, lite som nedladdning var en gång i tiden. Ska du köra ändå se till att du är bakom en VPN

Sverige IPTV

Telia har en egen IPTV-tjänst. Den levereras via multicast i deras nät och kräver lite speciella vlan-inställningar om man kör egen router. Kanske är det OP har problem med. Det du tänker på är pirat-TV via internet. I folkmun har detta börjat bli synonymt med IPTV, vilket är synd.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB