Bytte ut AP AC Lite mot U6-LR, fick sämre WiFi-prestanda, hjälp mig felsöka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Firmware på APn uppgraderas automatiskt när jag adopterade den i systemet och jag har dubbelkollat att den har senaste.

WiFi kanalerna är default och bandsteering är avstängt. Eftersom jag har något som liknar täckningsproblem tänker jag att steering till 5GHz bara skulle göra saken sämre.

Läste nogrannare nu... det är en in "6 serien" - då är ju risken hög för barnsjukdommar. Om man kollar unifis formum / webb, skriver de något? Finns det kanske Beta firmwares?

// LZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

Läste nogrannare nu... det är en in "6 serien" - då är ju risken hög för barnsjukdommar. Om man kollar unifis formum / webb, skriver de något? Finns det kanske Beta firmwares?

// LZ

Inget jag sett. Har som sagt ett supportärende hos Ubiquiti men de är inte särskilt hjälpsamma.

Jag lämnade tillbaka min U6-LR och fick en ny i utbyte, har dock inte hunnit testa om den fungerar bättre.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Inget jag sett. Har som sagt ett supportärende hos Ubiquiti men de är inte särskilt hjälpsamma.

Jag lämnade tillbaka min U6-LR och fick en ny i utbyte, har dock inte hunnit testa om den fungerar bättre.

Hur har det gått för dig med den nya U6-LR?
Har du fått någon respons från Ubiquiti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sbj:

Hur har det gått för dig med den nya U6-LR?
Har du fått någon respons från Ubiquiti?

Är inne på AP nummer 2 och firmware nummer 3. Det har blivit bättre och problemet som gjorde att jag hörde av mig till Ubiquiti från första början (en Chromecast började buffra) verkar vara löst. Däremot rapporterar forftarande många enheter att de har sämre uppkoppling än med min AC-Lite.

Nu är det dock tillräckligt bra och eftersom jag har täckning i garaget (vilket var anledningen till bytet från första början) kommer jag behålla APn.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕